Bruger siden: 12 November 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1076
Sendt: 10 December 2007 kl. 22:21 | IP-adresse registreret
Mellemhjulet skrev:
mirland skrev:
Mellemhjulet skrev:
Ak ja, gruppen af audiophiler der giver op når sværhedgraden overstiger at skifte et kabel etc...................................
En af dine faste pushere har vist nogle iøvrigt bedre Ortofon SPU Royal modeller til en lidt højere pris så
Nu er jeg jo ikke ligefrem den der afholder sig fra at pille generelt Men havde jeg moneterne til en SPU Royal så købte jeg den sikkert - for at finde ud af at den sikkert er for pæn og jeg meget hellere vil have min DL-103
Med de billeder du laver, burde din finmotorik være klasser over min og Krenzlers. Og filmen er meget pædagogisk. Så hvad er det egentligt der holder dig tilbage
Bruger siden: 07 April 2006 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 793
Sendt: 12 December 2007 kl. 11:50 | IP-adresse registreret
mirland skrev:
Mellemhjulet skrev:
mirland skrev:
Mellemhjulet skrev:
Ak ja, gruppen af audiophiler der giver op når sværhedgraden overstiger at skifte et kabel etc...................................
En af dine faste pushere har vist nogle iøvrigt bedre Ortofon SPU Royal modeller til en lidt højere pris så
Nu er jeg jo ikke ligefrem den der afholder sig fra at pille generelt Men havde jeg moneterne til en SPU Royal så købte jeg den sikkert - for at finde ud af at den sikkert er for pæn og jeg meget hellere vil have min DL-103
Med de billeder du laver, burde din finmotorik være klasser over min og Krenzlers. Og filmen er meget pædagogisk. Så hvad er det egentligt der holder dig tilbage
Point taken.
Og tænk på du kan give træhuset en smuk Urushi behandling og skrive det smukke japanske tegn for "Audiophiler der savler over lækkert udseende pickupper har ikke fattet hvad det drejer sig" i guld på den.
Men ok, historien om den store stærke fyr der i årevis stolt fremviste sin i østen tatoveret tatovering der i virkeligheden betød: "Jeg har en meget lille tissemand" er noget sjovere. Han har vel troet, at japanere der høfligt fniste når de så det, bare var imponeret...........
Skrøner er vel historier der er fortalt for at få virkeligheden til at virke morsommere og bedre. De bruges dog også i reklamesammenhæng........
Bruger siden: 23 November 2005 Lokalitet: Norge
Status: Offline Indlæg: 26
Sendt: 17 Januar 2008 kl. 12:43 | IP-adresse registreret
En liten link til et annet forum. Bla til side 2 og se hva det velrennomerte firma McIntosh bruker som spiller i referanseanlegget på CES. Er litt usikker på hvilken pu som anvendes, men jeg tror det er en Denon DL304.
Bruger siden: 27 Maj 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 970
Sendt: 17 Januar 2008 kl. 16:43 | IP-adresse registreret
Spændende læsning!
Det ligner et blåt dæmpkar - sikkert special made i Macintosh farve.
Det ligner helt klart en DL 304 - de bruger så også pladestrammer (hmm....)
Og hvad er de små bånd på armen?!
Bruger siden: 02 April 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 447
Sendt: 17 Januar 2008 kl. 18:27 | IP-adresse registreret
Mashuro skrev:
Spændende læsning!
Det ligner et blåt dæmpkar - sikkert special made i Macintosh farve.
Det ligner helt klart en DL 304 - de bruger så også pladestrammer (hmm....)
Og hvad er de små bånd på armen?!
De sorte bånd på tonearmen kan vel være for at dæmpe og/eller forøge massen Ligner det i øvrigt ikke den originale plademåtte? Hvis det er den orinale plademåtte, så er der ikke ændret meget på denne 1210'er: Eftermonterede fødder, gummiringe (eller lignende) på tonearmen, dæmpekar og pladestrammer
Bruger siden: 20 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 5449
Sendt: 17 Januar 2008 kl. 18:53 | IP-adresse registreret
Pick-up'en er en Denon DL-301 II. Det er en blød PU ligesom DL-304 (husk at Denon opgiver ved 100Hz) men den har noget højere output end storebror.
Jeg er ret sikker på at båndene på armen er til (yderligere) at dæmpe resonanser som allerede nævnt.
Er der nogen der har prøvet spikes under deres Technics? Det fordrer naturligvis at spillen er tilstrækkeligt godt afkoblet fra omgivelserne i forvejen. Madisound har nogle forskellige - f.eks. disse. Nu ved jeg ikke hvilken gevindstørrelse SL-1200/1210 har underneden?
Bruger siden: 12 November 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1076
Sendt: 25 Februar 2008 kl. 17:28 | IP-adresse registreret
Det er godt nok lige en af verdens fedeste pladespillere. Men 20k er skudt over. Den skal ikke gå for mere end 12k - hvis den går i stykker er man f***** Men det er min personlige drøm at få den.
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum