| Forfatter |
|
bl@bazic.dk Forum Bruger

Bruger siden: 02 Maj 2008 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 76
|
| Sendt: 29 Oktober 2009 kl. 06:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej!
Jeg er blevet den lykkelige ejer af 1 stk. TR 2075. Desværre er tunings meteret defekt. Efterlyser derfor en sådan. Hvem kan hjælpe?
På forhånd tak for svaret.
M.v.h.
Børge __________________ Børge
|
| Til top |
|
| |
2-mas Forum Bruger

Bruger siden: 29 Maj 2007 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 867
|
| Sendt: 29 Oktober 2009 kl. 08:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er det sådan et :

|
| Til top |
|
| |
bl@bazic.dk Forum Bruger

|
| Sendt: 29 Oktober 2009 kl. 09:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, lige netop
__________________ Børge
|
| Til top |
|
| |
2-mas Forum Bruger

|
| Sendt: 29 Oktober 2009 kl. 09:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg sender dig en lille kasse med lidt forskelligt, og deriblandt det viste tuningmeter. Der er også lidt TB spolebåndoptager reservedele/tone-slette hoveder.
Mvh Thomas
|
| Til top |
|
| |
X-ray Forum Bruger

Bruger siden: 04 Marts 2008 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 554
|
| Sendt: 29 Oktober 2009 kl. 17:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Endnu engang bliver der hjulpet på kryds og tværs - godt gået 2-mas .
bl@bazic.dk Husk endelig at gemme det defekte - Jeg har flere gange været heldig med rep. af både signal og tuningsmeter .
Go' aften. __________________ Tandberg TA-300M, TR-200, TR-1000, TR-1040P, TR-1055, TR-2075, TD-165, HifiSystem15 og 17.
Sansui AU999, Marantz 2252B, Luxman R1500, Beolab/master 5000, Tungsram-3F T3535, Dynaco A25X, TD124MKII.
|
| Til top |
|
| |
bl@bazic.dk Forum Bruger

|
| Sendt: 29 Oktober 2009 kl. 18:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej X-ray!
Det gør jeg også. Desværre er jeg en af dem der ofte gemmer lidt for meget. Vi kender jo alle den med, at hvis nu o.s.v.
Det er forresten ikke første gang 2-mas har hjulpet mig. Ligesom du med Beolab 5000.
Dejligt med en stor kontaktflade blandt ligesindede.
Børge __________________ Børge
|
| Til top |
|
| |
2-mas Forum Bruger

|
| Sendt: 30 Oktober 2009 kl. 13:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
bl@bazic < du har nu også hjulpet mig tidligere . Pakken med signalmeteret skulle lande hos dig imorgen.
Sender da også lige en hilsen over til X-ray.
God weekend til jer begge 
|
| Til top |
|
| |
Anderz Forum Bruger

Bruger siden: 19 November 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1221
|
| Sendt: 31 Oktober 2009 kl. 16:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er lige hjemvendt fra stumpemarked i Herning.
Jeg så lige noget Tandberg så jeg tog lige et par billeder:

Tandberg sølvsuper 11. Det var vistnok den familien havde en gang for mange år siden.
|
| Til top |
|
| |
bl@bazic.dk Forum Bruger

|
| Sendt: 31 Oktober 2009 kl. 17:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Transistorradioen TP41 og TP43 den samme men med netdel. De er verdens bedst spillende transistorradioer. Jeg har dem begge. __________________ Børge
|
| Til top |
|
| |
Roky Forum Bruger

Bruger siden: 31 Januar 2007 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1974
|
| Sendt: 31 Oktober 2009 kl. 17:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvorfor er det lige at alt det sjove sker i Jylland eller på Sjælland? Sådan en TP41/TP43 er én jeg bare må eje en dag  Hvis der er nogen som ligger vejen forbi må de gerne skrive
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 7702
|
| Sendt: 03 November 2009 kl. 07:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
så nu kan du få et maleri af en kunstner der hedder tandberg på lauritz.com  Det må da lige være noget for hardcore tandbergfolket 
__________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
| Til top |
|
| |
Qbiq Forum Bruger

Bruger siden: 16 Juli 2007 Lokalitet: Norge
Status: Offline Indlæg: 72
|
| Sendt: 04 November 2009 kl. 00:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
:) kanon! 2-mas ! **respect!**
2-mas skrev:
Jeg sender dig en lille kasse med lidt forskelligt, og deriblandt det viste tuningmeter. Der er også lidt TB spolebåndoptager reservedele/tone-slette hoveder.
Mvh Thomas |
|
|
__________________ TDL Monitor TL, Denon PMA-2000r, Squeezebox Duet, Beresford Caiman DAC, NAD 6300M
+ Vintage Setup (Snell/Marantz)
+ AV Setup (Yamaha, Samsung, Energy, Canton)
|
| Til top |
|
| |
Tante Berg Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2006 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2247
|
| Sendt: 08 November 2009 kl. 08:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu er det ved at være en rum tid siden mit sidste kvæk her i tråden.Der er ikke sket noget som helst på grej-fronten.Jeg har det hele endnu  Og jeg nyder det i fulde drag.Jeg har lige malet min stue og det var yderst tiltrængt  Jeg er blevet forsigtig med bare at læsse stuen til igen.Kun det allermest nødvendige er kommet ind i stuen igen.Det er f.eks. slut med at ha' to stereo-anlæg i stuen,med tilhørende båndoptagere
Jeg véd jo godt at der altid ryger en lampe eller to på min TR2075 når jeg flytter rundt på den.Og således også denne gang,da setup'et røg i soveværelset mens jeg malede.Der røg en stereo-lampe,og lampen på skalanålen.Stereo-lampen havde jeg,men ikke lampen til skalanålen....og dog.Jeg fandt en lampe til en af båndoptagerne.En lampe der lyser VU-metrene op.Den passede perfekt til skalanålen.Og den er noget mere afdæmpet end de lamper jeg hidtil har brugt.Det ser bragende godt ud  Og i og med at jeg har adskillige båndoptagere,så har jeg reservelamper til en rum tid endnu
Jeg er lidt i syv sind om jeg skal ha' en enkelt båndoptager ind igen.Det ender det jo nok med  Men det haster ikke.Så indtlil videre ser setup'et således ud:
Og uden flash:
Som vanligt er hjertet i setup'et min lækre TR2075.Nedenunder står cd-afspilleren,3015A.Pladespilleren er TT500 og højttalerne er stadig TL3520('fødderne' er et sæt HiFi System 20).Jeg elsker altså lyden i mit setup!  Det er ren nydelse at sætte musik på,hvad enten det er cd eller lp,eller en sjælden gang musik fra en radiokanal
Det er iøvrigt dejligt at se den udbredte hjælpsomhed der heldigvis stadig er fremherskende
Rigtig go' søndag
__________________ 'Før eller siden ender du alligevel med Tandberg' http://www.youtube.com/watch?v=PN2tncOLdKE
|
| Til top |
|
| |
DJ Green Forum Bruger

Bruger siden: 21 September 2004 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 521
|
| Sendt: 08 November 2009 kl. 23:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ser godt ud med noget simpelt og godt retro grej...
For mig ligner det at du som person kan bo hvor som helst om det så var på en øde ø - bare du havde dit anlæg med. Der er ikke noget som ægte hi-fi kærlighed :-D
|
| Til top |
|
| |
kvaal Forum Bruger

Bruger siden: 10 December 2004 Lokalitet: Norge
Status: Offline Indlæg: 188
|
| Sendt: 09 November 2009 kl. 21:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Til glede for Tandberg-entusiaster: Denne testen er gjennomført av en av norges mest erfarne audiofile skribenter. Les og gled dere!
http://www.audiophile.no/?did=9087075
Han skriver på den andre offisielle norske språkformen: "nynorsk". Håper at det ikke er et problem.
|
| Til top |
|
| |
Roky Forum Bruger

|
| Sendt: 10 November 2009 kl. 23:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
kvaal skrev:
Til glede for Tandberg-entusiaster: Denne testen er gjennomført av en av norges mest erfarne audiofile skribenter. Les og gled dere!
http://www.audiophile.no/?did=9087075
Han skriver på den andre offisielle norske språkformen: "nynorsk". Håper at det ikke er et problem. |
|
|
Tak for fornøjelig læsning :-) Det undrer mig dog at han tester et eksemplar som ikke har været gået igennem? Glæder mig til at læse om TR2075 ! Kunne også være sjovt at høre om hvad han synes om TR2080! Ikke at det betyder det helt store - For der ingen tvivl om at de havde fat i den lange ende - Verdens to smukkeste recivere
|
| Til top |
|
| |
Roky Forum Bruger

|
| Sendt: 10 November 2009 kl. 23:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Øj manner et stort fly nede i venstre hjørne! Har du ikke mindre CD'er på din cdreol end tidligere? Herhjemme bliver TR2080 "kun" brugt som tuner. Tror jeg må prøve en af dagene at lade den trække IMF'erne igen. Til dato den forstærker der har overrasket mig mest!
|
| Til top |
|
| |
Tante Berg Forum Bruger

|
| Sendt: 11 November 2009 kl. 17:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
DJ Green: Haha,jo,jeg kunne skam godt bo på en øde ø,både med og uden anlæg  Her i vintermånederne er man jo tvunget indendøre grundet vejrliget,så selvfølgelig skal der være ordentlig lyd i hytten.Hvis jeg boede i troperne,så ville mit hjem være noget mere skrabet.Det er heroppe nordpå at vi indretter hjemene.Nå,det er vist et meget stort emne at ta' hul på her  Jeg er vild med at lyden er så god som den er i de gamle apparater.Og så til en pris hvor man ikke bliver ruineret
kvaal:Jeg takker også for linket  Jeg anede ikke at jeg kunne læse ny-norsk,men det gik fint
Roky:Det er rigtigt at min cd-reol er noget mindre end tidligere.Jeg har dog de resterende reoler endnu.Men jeg vil kun ha' det 'fedeste' musik i stuen.Og så må resten stå i soveværelset,indtil jeg har sorteret de små 400 cd'er der står derinde.Der er meget som jeg aldrig hører og en del der slet ikke holder i min verden.Der var f.eks. et par album med Joe Satriani igår aftes som var meget kedsommelige at lytte til.Så de skal bare videre....Men det er en l a n g proces
Jeg læste iøvrigt det link der er på din annonce om TPA3009A og TCA3008A og tak for det  Jeg blev endnu mere glad for min TR2075,for der står noget om lidt slank lyd fra 3009.Det har jeg hørt fra andre.Det er dog ikke sådan jeg selv husker dem,da jeg havde sådan et sæt.Men jeg skal ikke ha' sådan nogle igen.For jeg vil ikke ha' slank lyd!Ikke engang bare lidt slank lyd  Men det er og bliver jo smag og behag __________________ 'Før eller siden ender du alligevel med Tandberg' http://www.youtube.com/watch?v=PN2tncOLdKE
|
| Til top |
|
| |
Roky Forum Bruger

|
| Sendt: 11 November 2009 kl. 20:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Citat fra omtalen af Huldra 12:" Men om du ikkje presser han, spiller han fint!". Er huldra ikke en kvinde;)? Tante Berg: Her er et billede med de æstetiske monoblokke  Designet det holder bare stadigvæk - De er jo næsten vintage. Der er faktisk dobbelt så meget power i sådan et sæt 3009A sammenlignet med en 3026'er. Hvis jeg skal give en beskrivelse af dem, bliver lyden meget transient, luftig og så får de højttalerne til at forsvinde i lydbilledet - Så meget det nu er muligt på mit værelse  Desuden så kan jeg spille højere end med noget grej jeg har haft, uden at det bliver skarpt. Synes nu ikke de er helt neutrale, snarere en smule (LILLEsmule) bløde i toppen. Tror de går godt i spænd med højttalere som er lidt spidse. Slanke i lyden mener jeg faktisk ikke de er. PS. De står ikke sådan da jeg brugte dem
|
| Til top |
|
| |
Tante Berg Forum Bruger

|
| Sendt: 12 November 2009 kl. 20:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg skiftede en skalalampe iaften.Det ser drabeligt ud  :
Skiftet nr to fra højre:
Jeg har god volumen på musikken i hovedtelefonerne(Sansui) under hele seancen
Lige før jeg er færdig:
Og så er det bare at læne sig tilbage og nyde det:
Roky:Sejt billede du flashede dér!  Det ser fantastisk ud med en 3009 på hver af dine IMF'er(?) __________________ 'Før eller siden ender du alligevel med Tandberg' http://www.youtube.com/watch?v=PN2tncOLdKE
|
| Til top |
|
| |