Forfatter |
|
X-ray Forum Bruger

Bruger siden: 04 Marts 2008 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 554
|
Sendt: 29 Marts 2010 kl. 12:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
jazzbear skrev:
Er det noen av dere som klarer å identifisere denne store danske som dessverre ikke lenger er blant oss? |
|
|
NHØP  __________________ Tandberg TA-300M, TR-200, TR-1000, TR-1040P, TR-1055, TR-2075, TD-165, HifiSystem15 og 17.
Sansui AU999, Marantz 2252B, Luxman R1500, Beolab/master 5000, Tungsram-3F T3535, Dynaco A25X, TD124MKII.
|
Til top |
|
|
Tante Berg Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2006 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2247
|
Sendt: 29 Marts 2010 kl. 12:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
X-ray Forum Bruger

|
Sendt: 29 Marts 2010 kl. 12:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tante Berg skrev:
X-ray:Tak for en meget hyggelig aften og tillykke med den lækre lyd |
|
|
Jo Tak og Selv Tak for en hyggelig fredag - som lige rev lørdagen væk ligeså - Du er en hård nyser .
Vedr. udtag på TR2075. Der kommer det samme ud som i tilslutter den - altså ~230volt i vores tilfælde jvf. diagram .

Go' dag. __________________ Tandberg TA-300M, TR-200, TR-1000, TR-1040P, TR-1055, TR-2075, TD-165, HifiSystem15 og 17.
Sansui AU999, Marantz 2252B, Luxman R1500, Beolab/master 5000, Tungsram-3F T3535, Dynaco A25X, TD124MKII.
|
Til top |
|
|
jazzbear Forum Bruger

Bruger siden: 15 Marts 2010 Lokalitet: Norge
Status: Offline Indlæg: 30
|
Sendt: 29 Marts 2010 kl. 12:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
X-ray skrev:
jazzbear skrev:
Er det noen av dere som klarer å identifisere denne store danske som dessverre ikke lenger er blant oss? |
|
|
NHØP  |
|
|
Gratulerer så mye X-ray - selvfølgelig er det NHØP   Jeg har selv hatt gleden av å oppleve Niels-Henning Ørsted Pedersen live i Oslo, og han figurerer også på mange LP- og CDer i min samling. En av Danmarks aller største musikere, hvis du spør meg  Håper du legger ut bilder av prosessen med nye kantoppheng for TL3520 Tante Berg - det er interessant å følge med på - lykke til
|
Til top |
|
|
seansmiller Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 511
|
Sendt: 29 Marts 2010 kl. 12:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tante Berg skrev:
bl@bazic.dk: Tak for tippet.....men jeg har ikke noget der kan generere Hertz,desværre.Men det må kunne lade sig gøre alligevel,med knofedt og rettidig omhu?  |
|
|
Værsåartig, Tante ;-) EXTREME BASS 30 hz test toneJeg kan tilføje at ovenstående link just er blevet kvalitetskontrolleret på mine Tandberg Studio Monitors.  __________________ En Tandberg gi'r sig aldrig ud for mere end den er
|
Til top |
|
|
X-ray Forum Bruger

|
Sendt: 29 Marts 2010 kl. 12:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
OK - den kan man ikke høre på sin bærbar  . __________________ Tandberg TA-300M, TR-200, TR-1000, TR-1040P, TR-1055, TR-2075, TD-165, HifiSystem15 og 17.
|
Til top |
|
|
Tante Berg Forum Bruger

|
Sendt: 29 Marts 2010 kl. 13:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Seansmiller:Tak for linket  Jeg har dog allerede modtaget en tonegenerator fra X-ray på email.Der er hurtig respons her,skal jeg love for,og tak for det
X-ray:Jeg var heller ikke meget værd,hin lørdag efter besøget  Men det tager jeg gerne med,når nu det er så hyggeligt som det er
Jazzbear:Jeg har idag mailet nogle hollændere der leverer ophæng.Ifølge dem selv har de kun oplevet en eneste gang at de ikke kunne levere de rette ophæng.Jeg har sendt dem alle målene og nedenstående billede.Nu bliver det spændende hvad de siger til det  Og jeg skal nok holde dig/jer opdateret når projektet starter
Sitet som jeg har kontaktet er her!(link til ophæng)__________________ 'Før eller siden ender du alligevel med Tandberg' http://www.youtube.com/watch?v=PN2tncOLdKE
|
Til top |
|
|
X-ray Forum Bruger

|
Sendt: 29 Marts 2010 kl. 13:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
jazzbear skrev:
X-ray skrev:
jazzbear skrev:
|
|
NHØP  |
|
|
Gratulerer så mye X-ray - selvfølgelig er det NHØP  |
|
|
Har jeg så vundet et sæt TL5020  __________________ Tandberg TA-300M, TR-200, TR-1000, TR-1040P, TR-1055, TR-2075, TD-165, HifiSystem15 og 17.
|
Til top |
|
|
Tante Berg Forum Bruger

|
Sendt: 29 Marts 2010 kl. 13:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Marantzman Forum Bruger

Bruger siden: 08 Juni 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 221
|
Sendt: 29 Marts 2010 kl. 14:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Tante Berg
Jeg satte nye ophæng på et par Dali 7 sidste efterår, og det gik fint selv om jeg aldrig havde prøvet det før. Der findes flere film/fotos på nettet med fine anvisninger i hvordan det skal gøres. Det tog 30 min for hver højtaler og det er ikke svært, og man har det rigtigt godt med sig selv når man har gjort det.  
Du skal bruge nogle shims 4 stk til at få membranerne til at sidde korrekt under montering af ophæng, jeg har stadig nogle tilbage du kan få, hvis de ikke automatisk følger med de nye.
Jeg fik mine ophæng fra Australien Speakerbits tror jeg at de hed! 188,- kr for 2 ophæng.
mvh
Marantzman
|
Til top |
|
|
X-ray Forum Bruger

|
Sendt: 29 Marts 2010 kl. 14:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tante Berg skrev:
Nu spørger jeg måske lidt dumt,men duer det til noget........ |
|
|
Ikke noget dumt spørgsmål - men JO det dur. Om det er en god eller dårlig idé - ved jeg ikke noget om. Vejledningen du selv linker til - ser umiddelbart fin ud - dér har du måske lidt mere føling med det . __________________ Tandberg TA-300M, TR-200, TR-1000, TR-1040P, TR-1055, TR-2075, TD-165, HifiSystem15 og 17.
|
Til top |
|
|
Tante Berg Forum Bruger

|
Sendt: 29 Marts 2010 kl. 14:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Marantzman:Det er slet ikke utænkeligt at jeg godt vil overtage dine 'shims'....hvad det end er for noget  Nu ser vi lige om de hollændere vender tilbage og helst med noget brugbart.Nu har de højttalere bare stået og samlet støv i over et år,tror jeg.Men nu er jeg fyr og flamme og vil bare gerne ha' de ophæng nu!  Tålmodighed er ikke min stærke side.... Men det var nogle skønne og beroligende ord du dér postede og tak for dem
Jeg fandt lige et billede fra et par år tilbage.Jeg synes at det er ret specielt.Men spørgsmålet er om det er originalt?
 __________________ 'Før eller siden ender du alligevel med Tandberg' http://www.youtube.com/watch?v=PN2tncOLdKE
|
Til top |
|
|
jazzbear Forum Bruger

Bruger siden: 15 Marts 2010 Lokalitet: Norge
Status: Offline Indlæg: 30
|
Sendt: 29 Marts 2010 kl. 14:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
X-ray skrev:
jazzbear skrev:
X-ray skrev:
jazzbear skrev:
|
|
NHØP  |
|
|
Gratulerer så mye X-ray - selvfølgelig er det NHØP  |
|
|
Har jeg så vundet et sæt TL5020  |
|
|
Selvfølgelig har du det  Premien må imidlertid avvhentes hos konkurransens initiativtager (meg) innen kl. 15:00 den 29. mars 2010. Dersom de ikke er avhentet innen den tid, tilfaller TL5020 sætet konkuransens initiativtager (fortsatt meg  ). Til lykke med din flotte premie  
|
Til top |
|
|
Tante Berg Forum Bruger

|
Sendt: 29 Marts 2010 kl. 15:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jazzbear:Hahaha,flot præmie må jeg sige  Jeg antager at X-ray ikke lige nåede det før deadline?
Her er hvad X-ray må kigge langt efter:
Tandberg TL5020(50 liter kabinet og 12" bas,for jer der måtte ha' glemt det).Det er godt nok en lækker sag __________________ 'Før eller siden ender du alligevel med Tandberg' http://www.youtube.com/watch?v=PN2tncOLdKE
|
Til top |
|
|
stiv Forum Bruger

Bruger siden: 09 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1062
|
Sendt: 29 Marts 2010 kl. 17:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tante Berg skrev:
Seansmiller:Tak for linket Jeg har dog allerede modtaget en tonegenerator fra X-ray på email.Der er hurtig respons her,skal jeg love for,og tak for det
X-ray:Jeg var heller ikke meget værd,hin lørdag efter besøget Men det tager jeg gerne med,når nu det er så hyggeligt som det er
Jazzbear:Jeg har idag mailet nogle hollændere der leverer ophæng.Ifølge dem selv har de kun oplevet en eneste gang at de ikke kunne levere de rette ophæng.Jeg har sendt dem alle målene og nedenstående billede.Nu bliver det spændende hvad de siger til det Og jeg skal nok holde dig/jer opdateret når projektet starter
Sitet som jeg har kontaktet er her!(link til ophæng) |
|
|
 Hov, bliver nød til at følge med på dette projekt, som du har startet op her Tante Berg  Har selv købt 2 sæt ophæng hjem fra usa for små 200-dkr. i alt med fragt   Tante Berg, hvordan fik du gjort membran-kanten ren, anvendte du nogle opløsningsmidler, svigermors ånde eller andre hemmelige husholdningsråd  fortæl, fortæl  Den lim som fulgte med, ligner en almindelig snedkerlim. Jeg spurgte en kendt reparatør fra Fyn, han bruger og anbefalede den gængse kontaktlim fra Harald Nyborg... __________________ My amplifier is a "a cap-cooker"
|
Til top |
|
|
Tante Berg Forum Bruger

|
Sendt: 29 Marts 2010 kl. 19:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Stiv:Jeg gjorde ikke noget med hensyn til kanten på membranen.Jeg kunne trække ophæng med lim af,uden problemer,og al lim blev trukket med af,sammen med det smuldrende ophæng(jeg var forsigtig).Det sad lidt mere fast på yderkanten på metalrammen.Men et stemmejern og noget knofedt klarede paragrafferne
Jeg vender tilbage så snart der er nyt fra Holland.Og hvis hollænderne er for lange i spyttet,så finder jeg anden leverandør.Det springende punkt er at ophænget ikke just er 'hyldevare'.De er vist lidt atypiske,de 10" Tandberg-enheder
 __________________ 'Før eller siden ender du alligevel med Tandberg' http://www.youtube.com/watch?v=PN2tncOLdKE
|
Til top |
|
|
Tante Berg Forum Bruger

|
Sendt: 30 Marts 2010 kl. 08:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så har jeg hørt fra min hollandske connection....jeg er ikke udelt begejstret for svaret,som man kan læse her:
We, and I think also not another company, has the perfect sizes. We have the 10"MAG. It fits, but not perfect.
Jeg ville ha' været gladere,hvis svaret var at de havde præcis det jeg søgte....
|
Til top |
|
|
Tante Berg Forum Bruger

|
Sendt: 30 Marts 2010 kl. 08:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Her er Kjell Kranzberg's tryllerier fra side 140(jeg kom til at skrive side 115,beklager). Det ser fornuftigt ud
Kjell Kranzberg skrev:
Kanske finns det intresse för att se hur det gick till när jag monterade nya skumkanter på Tante Bergs 10 tums basar till TL 3520.
Så här går det till:
1. Skär bort stövkåpan med en taeppekniv. Var försiktig så att inte koppartrådarna skadas. Kåpan går oftast inte att använda igen. (Den går sönder för mycket.)
2. Talspolen måste centreras. Klipp en remsa från omslaget till en IKEA-katalog, det har rätt tjocklek på pappret.
3. Rulla pappret och lirka ner det ända ner i botten. Det ska fortfarande gå att dra konen upp och ned, fast med motstånd. Konen ska inte kunna sjunka ner av sig själv.
4. Ta bort den gamla skumkanten. Rengör med Röd Etanol, om det behövs.
5. Skumkanten sitter på en kon. Klipp bort konen så att skumkanten passar på högtalaren. Kasta inte bort det som är kvar av konen. Stövkåpan mitt i ska användas i stället för originalstövkåpan.
6. Limma skumkanten mot konen. Använd vattenbaserat kontaktlim. Man kan limma antingen på konens undersida eller ovansida, beroende på konens vinkel. Låt det torka.
7. Limma skumkanten mot högtalarens stålkorg. (Det går åt MYCKET lim, eftersom skumplasten suger åt sig limmet.) Spänn inte skumkanten, då kommer konen att gå snett och skrapa mot magneten. Låt det torka.
8. Ta bort "IKEA-pappret". Nu ska konen röra sig fritt upp och ned och spolen ska inte skrapa mot magneten.
9. Provspela högtalaren.
10. Klipp bort stövkåpan från konen och limma kåpan på högtalaren.
11. Montera högtalaren i kassen.

Tante Berg: Jag har provspelat bägge på låg volym (eftersom de inte sitter i någon låda); jag tycker de låter som de ska.

|
|
|
|
Til top |
|
|
Tante Berg Forum Bruger

|
Sendt: 30 Marts 2010 kl. 10:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Marantzman:Jeg er inde og kigge på den australske speakerbits.com Tak for tippet
Jeg er jo stærkt fristet til at sætte gummiophæng i,istedet for skumophæng.Er der nogen der har et bud på om det vil være godt eller skidt?Tandberg TL3520 er jo født med skumophæng.... __________________ 'Før eller siden ender du alligevel med Tandberg' http://www.youtube.com/watch?v=PN2tncOLdKE
|
Til top |
|
|
X-ray Forum Bruger

|
Sendt: 30 Marts 2010 kl. 10:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tante Berg skrev:
Jeg er jo stærkt fristet til at sætte gummiophæng i,istedet for skumophæng.Er der nogen der har et bud på om det vil være godt eller skidt?Tandberg TL3520 er jo født med skumophæng.... |
|
|
Næ - egentlig ikke. Men de har jo nok ikke helt samme egenskaber. Jeg har en idé om - at gummiophæng er mere "træg" - og sikkert også tungere i selve materialet. Jeg ville lede videre efter skumkanter - men det er jo sikkert den samme leverandør der står bag alle disse kanter, men prøv da' lige et par stykker mere. Har du prøvet Basrep.dk - det er så dejligt tæt på .
EDIT: Sku' du ikke have givet kaffe i dag.... __________________ Tandberg TA-300M, TR-200, TR-1000, TR-1040P, TR-1055, TR-2075, TD-165, HifiSystem15 og 17.
|
Til top |
|
|