Tilbage til HIFI4ALL.DK 24. maj 2025 | 18:10   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: Tandberg setup (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 273
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Tante Berg
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2006
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Sendt: 30 April 2010 kl. 09:44 | IP-adresse registreret  

kvaal skrev:
Tandberg har gjenoppstått!!! Hipp, hipp hurra! (som vi sier her)

http://e24.no/naeringsliv/article3627140.ece

kvaal:Tusind tak for denne fantastiske nyhed Det er da idealisme der vil noget Det bliver meget spændende at følge,og hvem ved,måske en dag at lytte til Du må meget gerne holde os orienterede her,kvaal Det er en lidt spøjs model at genoptage,synes jeg.Jeg vil da mene at Huldra var mere oplagt at genoptage.Alene navnet Sølvsuper er vel lidt svært at markedsføre udenfor Norden...? Huldra var jo også bare LIDT federe end Sølvsuper-modellerne.Men jeg krydser fingre for projektet,og disse mennesker der nu forsøger sig med nyt Tandberg har min udelte respekt! Jeg håber at de kan leve op til forventningerne,ikke mindst på lydsiden.Håbet er at de ikke lægger sig fast på vore dages øretrættende og fesne lyd,men at de skuer tilbage og genopdager den solide lyd fra 1970'erne(ikke senere end 1976).Og hvis de mangler en sælger i Danmark,så melder jeg mig frivilligt.Jeg kan stå 100% inde for mærket 'Tandberg'

Jazzbear:Det er godt nok et flot eksemplar af en Huldra 11,du har der! Helt utenom det vanlige

Med hensyn til mine to basser til TL3520,så er der intet sket endnu.Jeg har en anden tidskrævende hobby,som lige nu tager det meste af min fritid.Men så snart jeg er klar til at renovere basserne,så bliver billeder og beskrivelse af forløbet selvfølgelig smidt her i tråden

r-l-b:Jeg havde selv en 3600XD Crossfield(1-ejers) som brummede godt.Og det var ligegyldigt om den stod på gulvet eller om den lå ned.Det var udelukket at hænge den på væggen,da naboerne nok ville betakke sig over den lavfrekvente støj Jeg solgte den til Norge....og det ærgrer mig da lidt,engang imellem Jeg var faktisk ikke interesseret i spolebåndoptagere dengang og fik ikke rigtigt gjort noget ved den.

TRSTRS
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Maj 2010
Lokalitet: Århus
Sendt: 02 Maj 2010 kl. 22:43 | IP-adresse registreret  

Knald i højttalerne.

Hej!

Når min TR2040 afbrydes lyder der et højt knald i begge højttalere. Og det er ligegyldigt om afbrydelsen sker v. stikkontakten eller på selve radioen.

Jeg søger et godt råd om hvor jeg skal begynde at søge og hvad fejlen evt. kan være.

På forhånd tak.

Til top Vis TRSTRS's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af TRSTRS

X-ray
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Marts 2008
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 03 Maj 2010 kl. 21:00 | IP-adresse registreret  

Umiddelbart skulle det være to dioder CR907 og CR908 der sørger for "anti-knald". Men før de 3 elektrolytter i protection-kredsløbet er skiftet - bør du nok ikke gå videre. Jeg går ud fra at du godt kan høre/se højttaler-relæ'et kippe/skifte.

Diagram.

Go' fornøjelse.

Edit: Tjekkede lige din profil - Den ser bekendt ud!

TRSTRS
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Maj 2010
Sendt: 03 Maj 2010 kl. 22:08 | IP-adresse registreret  

Tak Mr. X-ray!

Hvis jeg nu siger Risskov og Beolab 5000, så tror jeg du ved hvor vi er henne.

Jeg havde tænkt mig at kigge på lytterne i relækredsløbet, men havde ikke drømt om at de 2 dioder, kunne have noget med det at gøre.

Jeg skal nok give lyd når problemet er klaret.

Til top Vis TRSTRS's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af TRSTRS

X-ray
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 Maj 2010 kl. 00:59 | IP-adresse registreret  

Jeg har fået en kasse - Min kone siger det er en opgradering - set med Tandberg-øjne er det vel en nedgradering. Nu kan en låge ihvertfald lukkes - når hun ikke vil se mine "klenodier". Kassen har fået min "approvement" - den kan nemlig nemt bære min DIY-124 - Så må Tandberg/Thorens'en føje pladsen for en stund. Foreløbig ser det sådan her ud.....

blabla
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Juni 2007
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 05 Maj 2010 kl. 13:19 | IP-adresse registreret  

Hej Mr. X-ray!

Jeg har nu skiftet de tre lytter og de 2 1N4148  i PS. Det hjalp lidt men ikke nok.

Jeg har opdaget at når low filteret er indkoblet, så er alt ok.

Så det er ikke værre end jeg kan leve med det.

M.v.h.

Børge

Til top Vis blabla's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af blabla

X-ray
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 Maj 2010 kl. 14:56 | IP-adresse registreret  

Jeg har ingen erfaring med 2040. Men er den ligesom nogle af de andre - kan du godt have noget "læk/overgang" - altså dårlige kontakter omkring dine filtre high/low samt pre-amp/rec. omskifter. Og så er det måske en smule DC du har på din udgang i stedet. Jeg syntes ikke du bare skal lave med fejlen - det er da' for dumt! Du har alt (det ved jeg ) til at finde den fejl med. Har du checket de 31V.

Har du undersøgt om relæet ellers skifter som det skal. Dvs. slår til efter et par sec. efter ON - og slipper/OFF, lige så snart du slipper din Power-knap.

Go' dag - Til manden med alle "identiteterne"

X-ray
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 Maj 2010 kl. 13:41 | IP-adresse registreret  

X-ray skrev:

bl@bazic.dk skrev:
Det er selvfølgelig træls, som vi siger herovre i Hovedlandet.

Det mest trælse er - at jeg bare ikke kan se, at der er tid til at få den fixet de næste par uger - ØV osse . Jeg har til gengæld en idé om, at den nok skal have skiftet "udgangs-lytterne" - Det er så også de sidste 2 'lytter' som ikke er skiftet - Så gik den ikke længere..... - små 40 år er selvfølgelig også meget godt holdt . Der skal bestilles et par nye. Jeg skulle huske meget galt, om ikke det er BHC kondensatorer der erstatter de gamle originale - så de passer i både print og i 'koppen' - det skal lige undersøges .

TR1000 har fået skiftet "lytterne". Nu har jeg spillet på den i en uges tid. Og jeg er ikke itvivl om - at den har ændret sig i måden at formidle musikken på. Jeg var lidt overrasket første gang jeg afprøvede den - "hvor er vintagelyden" tænkte jeg - men efterhånden har jeg vænnet mig til dens "nye" lyd. Der er bestemt sket noget nede i bassen - til den bløde side - men alt i alt en renere lyd end før. Stadig fantastisk i mine øre . I aften vil det blive testet af "for fuld skrue" - hvis ikke jeg skulle tage meget fejl. Et par Tandberg-drenge kigger forbi.... 

I skal ikke skånes for et par mobil-billeder af herlighederne. Mht. valg af lytter skal de have målene 35x55, ellers kan de ikke sidde dér. Godt at jeg nok først får problemet igen om ~40år

Go' weekend.

Tante Berg
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2006
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 09 Maj 2010 kl. 09:29 | IP-adresse registreret  

X-ray:Tak for en hyggelig aften i fredags Det er altid en fornøjelse at gæste en ægte entusiast Din reparation af din TR1000 er vist til ug,kryds og slange Det gamle setup lyder jo fantastisk,og helt utenom det vanlige.Jeg tror at du har fundet de HELT rette højttalere til den TR1000,nemlig Hifi System 17.Der er synergi,er der!

Som lovet,så skal I lige se denne,lidt specielle,udgave af Tandberg TR2075:

Det er de to metre som gør den så speciel.Ingen har før nævnt disse metre og jeg har aldrig set dem før.Det var iøvrigt den altid årvågne Seansmiller som gjorde mig opmærksom på denne udgave af TR2075

Jeg synes at designet af skalaen på metrene lægger sig op ad f.eks. Huldra 11.Jeg har prøvet at forstørre metrene.Det bliver lidt kornet af det,men det er tydeligt at se at metrene adskiller sig markant fra det vi ellers er vant til at se på

Rigtig go' Tandberg-søndag

tunghør
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 Marts 2005
Sendt: 20 Maj 2010 kl. 23:55 | IP-adresse registreret  

Ja tak for sidst X-ray, og Tante Berg! Det var som altid rigtigt hyggeligt, og selvfølgelig med god Tandberglyd . Kan godt forstå du er glad for at ha' tr 1000 tilbage i topform, især nu hvor du har fået Tandberghøjttalere på væggen 

Jeg er gået i gang med min TP-41 - Den skratter i volumenpotten, så det er vist igen på tide med en rensning. Desuden ville jeg godt ha' indgangen for ekstern kilde til at virke - tænkte at jeg ville prøve at lodde den efter, ovre i det område omkring stikkene, og så se om det hjalp på det. Og så har kabinettet altid spillet lidt med, hvis der er meget bas - tror jeg prøver at afhjælpe det med en lille strimmel gummi hist og pist - nu får vi se hvordan det går

Den kan vist lige anes i forgrunden af alt rodet. Jeg skulle jo også lige ha' de blå recievere med 

Til top Vis tunghør's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tunghør

tunghør
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Maj 2010 kl. 23:59 | IP-adresse registreret  

De gode nyheder er, at Jeg har fået renset, og er sluppet af med skrattet 

De dårlige nyheder er at jeg har efterloddet, og den forbliver stadig tavs, når jeg prøver at få den til at afspille fra en ekstern kilde

Er der nogle der har et bud på hvad det kunne være? Har efterloddet et større område lige bagved selve din-indgangen, og så to af benene der sidder på selve stikket. Det sidste kunne jeg ikke nå 

tunghør
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 Maj 2010 kl. 16:35 | IP-adresse registreret  

Puha, efter et lille snoretræk relateret uheld - og en lille rep:

Så er den atter samlet

Hmm - den har af en eller anden grund svært ved at holde f.eks p3, uden knas og knitter, så tuneren trænger nok til justering. Stabistoren skiftede jeg da jeg fik den, så det er det ikke.

Et par gange har jeg også taget den i at "tordne" i bassen, så måske udgangskondensatorer trænger til at blive skiftet?

Og så var der også det med indgangen der ikke virker - det er mange ting.. . Ærgeligt, for jeg bruger den faktisk meget! Et dejligt apparat

tunghør
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 Juni 2010 kl. 20:36 | IP-adresse registreret  

Lige et billede af stakken. Status er at både 2055 og 2075 virker perfekt . Kom vist til at sige til tanten at tuneren ikke virkede i 55'eren, men det gør den sandelig.

Tr200 har fået nye pærer, så nu er der blus på drengen . Er dog svært at forestille sig at den skala engang har været blå, for der er intet blåt tilbage! Det gør nu ikke noget - den er også flot med hvid skala
 Desværre virker den venstre kanal ikke, så jeg kigger lidt på den. Pæren til stereolampen kan jeg ikke få til at virke. Har prøvet med flere pærer, som jeg mener passer , og det gør ingen forskel. Hvordan er det nu: der er noget med at signalet går igennem den pære, ikke? 

X-ray
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 Juni 2010 kl. 22:23 | IP-adresse registreret  

Go'e hyggelige indlæg Tunghoer - du får rigtig gået til den . Jeg kender ikke rigtig TP41 - så jeg melder pas dér! Studsede lige over hvad du skrev vedr. TR200 - Jeg troede at den havde hvidt lys og ikke blåt. Min TR1000 er da' også hvid - er den ik'. Jeg ville til enhver tid påstå at TR200 og TR1000 - ikke har blåt lys men hvidt.....

Og i øvrigt - selv tak "Tunghoer og Tante" for en særdeles hyggelig fredag - selv om det er lidt tid siden nu. Jeg fik vist ikke lige den sidste time med - da' var det Go'nat Ole.... men I fandt ud... Jeg har forresten bestilt en ny YELLO plade . Der var simpelthen stjerne i den - helt om til side2. Bare fordi man spiller lidt til - så glider 'chinaen' ud over kanten på højttaleren(hvorfor skal hun osse lige stille det dér) - ren TANDBERG-styrke, må det være....  GO' WEEKEND .

tunghør
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 Juni 2010 kl. 23:31 | IP-adresse registreret  

Ja, sådan en TP41 er dejlig, men svær at skrue på . Måske den må hjem til moderlandet, og vække glæde hos en fingernem Nordmand 

Jeg synes også det ser ud som om der har været to serier, af ihvertfald TR200 og Huldra 10. En med hvid skala, og en med røgfarvet blå. Er der nogen der ved hvordan det er med de gamle serier, så hører jeg gerne om det

Ja, det tog mig lige lidt tid at nå til tasterne , men det var en god fredag!! . Jeg kan svagt huske at du gik i seng til sidst , men det var også blevet sent!
 Og at den Yello LP røg kan jeg slet ikke huske - Jeg må ha' været i haven og ryge, eller også er jeg blevet stokdøv!

tunghør
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 Juni 2010 kl. 20:56 | IP-adresse registreret  

Tandberg 3001:

http://cgi.ebay.de/Tandberg-3001-/290441743574?cmd=ViewItem& amp;pt=DE_Audio_Hi_Fi_Weitere_Hi_Fi_Komponenten_Tuner&ha sh=item439fad4cd6

-Uha, mange fristende ting på tysk ebay nu  . Der må da være en der har et par knapper i overskud, og kan bringe den i orden? Også både 2075 og 2055, på tysk ebay i øjeblikket

jazzbear
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Marts 2010
Lokalitet: Norge
Sendt: 09 Juni 2010 kl. 22:47 | IP-adresse registreret  

Jeg må bare få fortelle dere at jeg elsker min kone.........og jeg skal forsøke å ta noen deilige bilder som illustrerer hvorfor jeg elsker henne......og de bildene kommer ikke til å være av min kone....

Jeg må dessverre vente litt med å ta bilder, da jeg skjelver for mye på hendene til å holde kameraet rolig, men bilder skal komme....når jeg har sluttet å skjelve.......
Til top Vis jazzbear's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jazzbear

tunghør
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 Juni 2010 kl. 11:37 | IP-adresse registreret  

Det lyder spændende, Jazzbear! Nye højttalere måske? 

Glæder mig til at se billeder - jeg har måske også selv, noget at vise frem i dag

Roky
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Januar 2007
Sendt: 11 Juni 2010 kl. 00:39 | IP-adresse registreret  

Billeder
Til top Vis Roky's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Roky

jazzbear
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Marts 2010
Lokalitet: Norge
Sendt: 11 Juni 2010 kl. 12:47 | IP-adresse registreret  

Klarer dessverre ikke å få tatt noen billeder før på søndag - skjelver fortsatt på hendene......, men billeder skal komme.....og det blir de vakreste billeder som er vist på denne tråden.....
Til top Vis jazzbear's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jazzbear

<< Forrige Side af 273 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes