Emne: Tandberg setup ( Emne lukket)
|

|
Forfatter |
|
X-ray Forum Bruger

Bruger siden: 04 Marts 2008 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 554
|
Sendt: 11 Juni 2010 kl. 16:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg vil ellers nok mene, at det hele har været vist. Men jeg kan selvfølgelig tage fejl . Når det er dig - har man vel en idé om, at det har noget med højttalere at gøre - men det bliver spændende.
Jeg mangler at se en TD-124 i Tandberg trim - Hvis den overhovedet findes .
Go' weekend. __________________ Tandberg TA-300M, TR-200, TR-1000, TR-1040P, TR-1055, TR-2075, TD-165, HifiSystem15 og 17.
Sansui AU999, Marantz 2252B, Luxman R1500, Beolab/master 5000, Tungsram-3F T3535, Dynaco A25X, TD124MKII.
|
Til top |
|
|
tunghør Forum Bruger

Bruger siden: 24 Marts 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1430
|
Sendt: 11 Juni 2010 kl. 22:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så må jeg jo hellere diske op med de lovede billeder  . Jeg har fået fat på sådan en lækker sag her:  Se en masse dejlige Frako'er  , og de små messinghuse er vel trimpotmetre? Sikke flot de lavede det dengang!   Jeg har længe gerne villet høre en af de gamle herhjemme, og jeg kunne ikke modstå denne her  . Foreløbig lader den endda til at virke, selvom den lige skal løbes langsomt i gang. Så må vi jo se hvor længe det varer Den lader ikke til at være meget slidt, så potmetre og kontakter er vist i topform. Jeg har ikke engang smurt den, og der lader ikke til at være problemer. Så skal den lige ha' et par nye skalapærer, men alle de små virker da, undtaget lowfilteret. Så det er et godt eksemplar tror jeg. Glæder mig meget til at høre hvad den kan  Edit: hov ja - signalmeteret er gået. Er det nålen der skal limes, eller er vi ude i at skulle ha' nyt?
|
Til top |
|
|
Kjell Forum Bruger

Bruger siden: 03 April 2010 Lokalitet: Norge
Status: Offline Indlæg: 16
|
Sendt: 12 Juni 2010 kl. 06:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg mangler at se en TD-124 i Tandberg trim - Hvis den overhovedet findes  . Finnes ikke..................... I de dager brukte Tandberg mye fra Garrard..... Men TD150/160/165 finnes.................. Ikke dårlige de heller med riktige PU.
__________________ God lyd må til...
|
Til top |
|
|
Kjell Forum Bruger

Bruger siden: 03 April 2010 Lokalitet: Norge
Status: Offline Indlæg: 16
|
Sendt: 12 Juni 2010 kl. 07:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har dere hørt om Tandberg P10? 4100 serie 4020 serie...... og 5000 serie........ 920 serie.................. Troll serie.......................... Hvorfor er bare de gamle greiene diskutert her?
__________________ God lyd må til...
|
Til top |
|
|
jazzbear Forum Bruger

Bruger siden: 15 Marts 2010 Lokalitet: Norge
Status: Offline Indlæg: 30
|
Sendt: 12 Juni 2010 kl. 09:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
X-ray skrev:
Jeg vil ellers nok mene, at det hele har været vist. Men jeg kan selvfølgelig tage fejl . Når det er dig - har man vel en idé om, at det har noget med højttalere at gøre - men det bliver spændende.
Jeg mangler at se en TD-124 i Tandberg trim - Hvis den overhovedet findes .
Go' weekend. |
|
|
Det kan nok hende at du er på sporet av noe her X-ray  Når det gjelder TD-124 i Tandberg trim så ser jeg at Kjell sier at det ikke finnes - jeg har selv ikke sett det, men jeg var i forrige uke i kontakt med en som restaurerer vintage gear i Sverige og han sa at han hadde en TD-124 i Tandberg trim som han skulle sette i stand. Det kan jo være fake, men det skal bli spennende å se uansett.....
|
Til top |
|
|
X-ray Forum Bruger

|
Sendt: 12 Juni 2010 kl. 10:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
jazzbear skrev:
.....han hadde en TD-124 i Tandberg trim som han skulle sette i stand.... |
|
|
Den den vil vil vil vil jeg ha'! __________________ Tandberg TA-300M, TR-200, TR-1000, TR-1040P, TR-1055, TR-2075, TD-165, HifiSystem15 og 17.
Sansui AU999, Marantz 2252B, Luxman R1500, Beolab/master 5000, Tungsram-3F T3535, Dynaco A25X, TD124MKII.
|
Til top |
|
|
X-ray Forum Bruger

|
Sendt: 12 Juni 2010 kl. 10:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kjell skrev:
Har dere hørt om Tandberg P10? 4100 serie 4020 serie...... og 5000 serie........ 920 serie.................. Troll serie..........................
Hvorfor er bare de gamle greiene diskutert her? |
|
|
Vi er nok for fattige hernede - Vi har ikke så mange "olie-penge" - vi er jo et landbrugsland, hvor tingene helst ikke må koste noget - eller byttes med en sæk korn .
Personligt syntes jeg, at 4000 og 5000 er kedelige - Troll 'måske' lidt spændende . Selv leder jeg efter en TR200C - Så det er altså ikke fordi, at jeg søger efter den sublime lydoplevelse - men blot 'hyggen/nostalgien' i grejet - som når du slår op i en brochure fra 70'erne .
Og egentlig skulle denne tråd nok være startet i Vintage-afd. fra starten - men sådan er der jo så meget .
Fortsat go' weekend. (Hvad er en Tandberg P10) __________________ Tandberg TA-300M, TR-200, TR-1000, TR-1040P, TR-1055, TR-2075, TD-165, HifiSystem15 og 17.
|
Til top |
|
|
Tante Berg Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2006 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2247
|
Sendt: 12 Juni 2010 kl. 11:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
X-ray: Denne tråd HAR været ovre i vintage-afdelingen og vende.Det duede slet ikke.Den druknede simpelthen i alle de 'interessante' emner der blev oprettet.Det var nærmest som om den samme person sad og spammede vintage-afdelingen
Oveni synes jeg at det var bøvlet at uploade billeder derovre.Næh,du gamle,tråden ligger hvor den nu engang hører til
Tunghør:Flot sag du har der.Tillykke med den  Hvis du vil ha' dine Hifi-System 7 tilbage,så si'r du bare til.Ikke at de er et oplagt valg til Huldra 10...men alligevel __________________ 'Før eller siden ender du alligevel med Tandberg' http://www.youtube.com/watch?v=PN2tncOLdKE
|
Til top |
|
|
X-ray Forum Bruger

|
Sendt: 12 Juni 2010 kl. 11:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu var det bare ment som et svar på Kjell's indlæg - Selvfølgelig ligger tråden,hvor den skal -idag. Men det var da' i Analog og ikke i Vintage - så vidt jeg erindre...... - nok om det. Og ja - det er klart nemmere ' med billeder' - Selvom de 35k, er lidt i underkanten en gang imellem .
Jeg sér frem til en kold og våd dag på Bakken . __________________ Tandberg TA-300M, TR-200, TR-1000, TR-1040P, TR-1055, TR-2075, TD-165, HifiSystem15 og 17.
|
Til top |
|
|
Tante Berg Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2006 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2247
|
Sendt: 12 Juni 2010 kl. 11:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
X-ray:Det var i vintage-afdelingen.Og da den kategori var helt ny,så var der desværre en enkelt person der følte sig kaldet til fuldstændigt uhæmmet at oprette tråde i rå mænder.Det var bestemt ikke undertegnedes kop the  Derfor bad jeg om at få flyttet tråden tilbage hvor den startede og hører hjemme
Det er iøvrigt muligt at uploade billeder i stor størrelse her.Knappen sidder lige ved siden af den vi normalt bruger til billeder på op til 35 KB.Der er et kamera(uden pil)
Husk paraplyen til turen på Bakken.Det stilner dog af om et par timer __________________ 'Før eller siden ender du alligevel med Tandberg' http://www.youtube.com/watch?v=PN2tncOLdKE
|
Til top |
|
|
X-ray Forum Bruger

|
Sendt: 12 Juni 2010 kl. 12:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja ja - det ved jeg godt. Det andet er blot nemmere!
Parablyen er pakket - Der er dog læ' - der hvor jeg skal indtage mine Fad-Bamser...... __________________ Tandberg TA-300M, TR-200, TR-1000, TR-1040P, TR-1055, TR-2075, TD-165, HifiSystem15 og 17.
|
Til top |
|
|
tunghør Forum Bruger

Bruger siden: 24 Marts 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1430
|
Sendt: 12 Juni 2010 kl. 12:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, det ser ud til at blive en våd fornøjelse, X-ray - men god tur  Ellers tak Tante - jeg har vist nok i de to sæt højttalere jeg allerede har, og 7'erne er jo ikke Tandbergs allerbedst lydende. Hvis nu det var et sæt 5020'ere, kunne du nok have overtalt mig
|
Til top |
|
|
jazzbear Forum Bruger

|
Sendt: 13 Juni 2010 kl. 21:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så er tiden kommet for å avsløre mine siste Tandberg bravader.... Det var vel ikke så vanskelig å gjette at dette hadde noe med høytalere å gjøre, noe som X-ray antyde og som dere ser av følgende bilde:  Som dere ser er det et par Studio Monitor i vakker palisander...     Serienummeret på den ene høytaleren er 1830, den andre lappen med serienummer på er borte, men de ser helt like ut så jeg antar at dette er et par... Studio Monitorene har en utrolig flott lyd sammen med TR2075, så alt som er sagt her inne om denne kombinasjonen kan jeg si meg 100% enig i  I dag kom jeg også over en platespiller som dere kan se litt av på bildet over. Litt mere ser dere her:  En Thorens TD 165 med Tandberg trim...  Har så vidt fått testet den, og jeg har nok noe jobb å gjøre. Det hender at remmen "sporer av" ved oppstart og jeg må legge den på igjen. Det sitter en Shure Pick-up - antar Kjell eller andre her inne har gode anbefalinger. Må nok sette opp armen korrekt også med vektinnstilling og lodd.... Gode tips mottas.... Så lit mer deilige Studio Monitor billeder....  Og sist, men ikke minst, se de vakre originale stativene......  Og kassene var store, veldig store....må nok ominrede stuen for at det skal se litt bedre ut etterhvert... Beklager alt kabelrot, skal få ryddet og ordnet senere.....  Håper dette var litt hyggelige Tandbergbilleder i denne deilige tråden...nå skal der spilles litt mer...skjelver fortsatt litt på hendene og elsker fortsatt min kone....
|
Til top |
|
|
X-ray Forum Bruger

|
Sendt: 14 Juni 2010 kl. 09:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tillykke med dine SM'er - de ser vældig fine ud. Det bliver spændende at høre om dine oplevelser med disse. TD165 i Tandberg trim - er jo noget jeg selv har gode erfaringer med - Min er først her for nyligt taget fra, på bekostning af min TD124-DIY. Jeg er vældig tilfreds med min TD165 monteret med en Ortofon 2M Blue - det er et rigtig godt match og kan varmt anbefales .
Havde det noget på sig med den dér TD124 i Tandberg udg. .
Har iøvrigt fundet ud af, hvad en P10 er. Den havde været vendt på kryds og tværs - på AK - Og er vel egentlig ikke andet end "sjælden". Altså en rimelig alm. pladespiller - vist nok en MS Solid-1 - som jeg husker det....
Go' dag - Og Go' Kamp __________________ Tandberg TA-300M, TR-200, TR-1000, TR-1040P, TR-1055, TR-2075, TD-165, HifiSystem15 og 17.
|
Til top |
|
|
X-ray Forum Bruger

|
Sendt: 14 Juni 2010 kl. 09:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hovsa - lidt for hurtig. Hvis du mener remmen skal skiftes - må det selvfølgelig gøres. Ud over det er det muligt der skal justeres på "tilten" af motor - ses nemt på en af de 3 skruer for motor-ophæng. Og naturligvis rensning af motor-pulley. God fornøjelse  . __________________ Tandberg TA-300M, TR-200, TR-1000, TR-1040P, TR-1055, TR-2075, TD-165, HifiSystem15 og 17.
|
Til top |
|
|
Roky Forum Bruger

Bruger siden: 31 Januar 2007 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1974
|
Sendt: 14 Juni 2010 kl. 10:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for flotte billeder og beskrivelse, og tillykke med de nye anskaffelser til de forskellige.
bliver helt nostalgisk af at se Tandberg Studio Monitor igen- De er godt nok hammer dine, Jazzbear
|
Til top |
|
|
jazzbear Forum Bruger

|
Sendt: 14 Juni 2010 kl. 21:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
X-ray skrev:
jazzbear skrev:
.....han hadde en TD-124 i Tandberg trim som han skulle sette i stand.... |
|
|
Den den vil vil vil vil jeg ha'! |
|
|
Jeg tok kontakt med min mann i Sverige og ba om bilder på TD-124 i Tandberg trim, og fikk følgende svar:" Jag ska sortera upp alla våra apparater efter flytten, jag tror att det ska finnas en ...."
Jeg tror derfor ikke du skal ha for store håp, stoler nok foreløpig mer på Kjell....
|
Til top |
|
|
jazzbear Forum Bruger

|
Sendt: 14 Juni 2010 kl. 21:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
X-ray skrev:
Hovsa - lidt for hurtig. Hvis du mener remmen skal skiftes - må det selvfølgelig gøres. Ud over det er det muligt der skal justeres på "tilten" af motor - ses nemt på en af de 3 skruer for motor-ophæng. Og naturligvis rensning af motor-pulley. God fornøjelse . |
|
|
Jeg har downloaded både brukermanual og servicemanual og det ser ut som om jeg i hvert fall skal gjøre følgende med min TD-165: 1) Balansere arm og justere nåletrykk 2) Justere antiskating 3) Justere motor azimuth så aksen til motor pulley er parallell med den indre platespilertallerken 4) Rense motorpulley og platespillertallerken for gummirester (ren alkohol) 5) Sette på ny drivrem (bestilt på ebay i dag) Tror at dette skal gi et godt resultat i første omgang. Er ikke mye riper i støvlokket, men noe overfaldiske riper er det - hva tror dere om å bruke bilpolish? Pick-Up som sitter på er nok fra spilleren ble kjøpt og det er en Shure M75MG TYPE 2, og i følge selgeren har platespilleren ikke vært i bruk på minst 25 år. Skal vurdere Pick-Up skifte når jeg har ordnet med de andre tingene..... Ortofon m2 Blue ser absolutt spennende ut X-Ray. Jeg mangler malen fra Thorens som skal brukes ved montering av ny Pick-Up - er dette kritisk? Jeg lytter mest til jazz/fusion/jazz-rock/klassisk og vil prioriter en pick-up som låter bra til denne type musikk... Tonearmen er TP-11 som var standard og headshell TP-60. Er det andre ting som er viktig å sjekke med denne spilleren?
|
Til top |
|
|
edge Branchemedlem

Edge Audio Solutions
Bruger siden: 21 Februar 2009 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1203
|
Sendt: 15 Juni 2010 kl. 00:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er en god ide at trække <--> i fjederene for at strække dem, der har jo været vægt på dem i en del år. Det giver et stivere ophæng der performer som nyt.
__________________ Hilsen Flemming
EAS will rise again...
|
Til top |
|
|
X-ray Forum Bruger

|
Sendt: 15 Juni 2010 kl. 09:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er god idé - at tænke sig om - inden man begynder at ændre formen på fjedrestål  . I fjedrene sidder der en klump skumgummi - lad den sidde(med mindre de er smuldret væk) - eller sæt nyt i. Jeg har fortrudt at jeg -fik et hint- og fjernede mine - den står nærmest og "vugger" til evig tid, hvis den får et skub. Med skumgummi monteret falder det hele hurtigere på plads/til ro, som det skal. Og det har intet med fjedrene at gøre  . __________________ Tandberg TA-300M, TR-200, TR-1000, TR-1040P, TR-1055, TR-2075, TD-165, HifiSystem15 og 17.
|
Til top |
|
|
|
|
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|