Forfatter |
|
jazzbear Forum Bruger

Bruger siden: 15 Marts 2010 Lokalitet: Norge
Status: Offline Indlæg: 30
|
Sendt: 19 Juni 2010 kl. 10:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Takk for gode tips til min TD-165. Jeg har begynt å se på den, og ser bl.a. at TP-60 head-shell ikke er parallell til platespilleren - er dette normalt, eller har armen forskjøvet seg? Hvordan ser det ut hos deg X-ray?
|
Til top |
|
|
X-ray Forum Bruger

Bruger siden: 04 Marts 2008 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 554
|
Sendt: 19 Juni 2010 kl. 12:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu er min som sagt ikke i stuen længere - så jeg kan ikke sammenligne direkte. Men det vigtige er, om den er parallel med din plade - altså pickup'en står i 90grader - og er sænket ned på pladen og ikke, hvordan det ser ud ovre i holderen/armrest, hvor vinklen er en helt anden. Som jeg husker det sidder headshell ikke mere fast, end at man godt kan "vride" den til rette - Mener ikke, at der er nogen skrue . For du har vel undersøgt om der er fejl i selve arm-ophænget . Du skal naturligvis også vurdere om højden på armen er, som du vil have den..... Er den alt for lav, vil det se ud som på din!
Fortsat Go' weekend . __________________ Tandberg TA-300M, TR-200, TR-1000, TR-1040P, TR-1055, TR-2075, TD-165, HifiSystem15 og 17.
Sansui AU999, Marantz 2252B, Luxman R1500, Beolab/master 5000, Tungsram-3F T3535, Dynaco A25X, TD124MKII.
|
Til top |
|
|
jazzbear Forum Bruger

|
Sendt: 23 Juni 2010 kl. 10:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
X-ray skrev:
Nu er min som sagt ikke i stuen længere - så jeg kan ikke sammenligne direkte. Men det vigtige er, om den er parallel med din plade - altså pickup'en står i 90grader - og er sænket ned på pladen og ikke, hvordan det ser ud ovre i holderen/armrest, hvor vinklen er en helt anden. Som jeg husker det sidder headshell ikke mere fast, end at man godt kan "vride" den til rette - Mener ikke, at der er nogen skrue . For du har vel undersøgt om der er fejl i selve arm-ophænget . Du skal naturligvis også vurdere om højden på armen er, som du vil have den..... Er den alt for lav, vil det se ud som på din!
Fortsat Go' weekend . |
|
|
Takk for gode råd X-ray - headshell var ikke i 90 graders vinkel mot plate, men det lot seg rotere som du beskrev, uten at jeg måtte løsne en skrue - så nå er dette perfekt - stor takk  Ser at en Kjell skal selge mye tungt Tandberg utstyr fra 3000-serien på finn.no - også et par SM 3005!!! Ingen priser oppgis......, men må nok legge en del oljepenger på bordet tenker jeg..... Er det kanskje "vår" Kjell?
|
Til top |
|
|
Kjell Forum Bruger

Bruger siden: 03 April 2010 Lokalitet: Norge
Status: Offline Indlæg: 16
|
Sendt: 24 Juni 2010 kl. 04:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nei dette var ikke min annonse...... Men vurderer faktisk å selge sås og si allt........... Blitt store forandringer i livet mitt og ønsker å rense opp...... Skambud akspepteres ikke.. Det det gjelder er en del ting i 2000 serien, så og si alt i 3 og 4000 serien...... +++++
__________________ God lyd må til...
|
Til top |
|
|
Kjell Forum Bruger

|
Sendt: 24 Juni 2010 kl. 04:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Gratulerer med SMer Jazzbear! Disse er gode! Virkelig gode på akustisk musikk feks sammen med 3026. Det merkelige med disse er at de er GODE med 2075 men våkner virkelig til liv med noe bedre......Unnskyld..Jeg brukte mine gjerne med 3026, en av de siste produserte, når jeg hørte på klassisk musikk.. Prøvde også mine SM på 3016 og det var bra, meget bra ble det.....helt til jeg ble for ivrig og skrudde på for høyt volum.....Delefiltrene ga opp....De tåler ikke så mange watt.. 2075 har en varm lyd..tildels for varm...Men prøv 3080A! Den beste receiver fra Tandberg overhodet! Udiskutabelt! Til den som kommenterte meg ang 3 og 4000 serien og Troll.....Har du ikke noe fornuftig å fare med kan du la være....Nyt det gamle og ta deg en pils....og ikke tenk mer på det....
|
Til top |
|
|
Kjell Forum Bruger

|
Sendt: 24 Juni 2010 kl. 04:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
3005 er også veldig gode men trenger en annen type forsterker sånn som feks 3002,3003 eller 2080. TD165 har jeg også her og den ER god. Bruker Shure nå husker ikke hvilken men ellers er Ortofon 512MkII svært god her. På denne bruker du MM og ikke MC. Har litt å velge i der også....merkelig.. Feks 5-6Thorenser,MicroSeiki, Dual mm 124 i Tandberg kostyme fantes aldri....det er det. På den tid kjøpte Tandberg fra Garrard, etterpå Dual og Thorens, så en japseprodusent og til slutt MikroSeiki. P10 er tilsvarende model one fra MikroSeiki. Men ikke så god som feks Thorensene... Ikke noe å løpe etter bortsett fra samlerverdien da. Særdeles skjelden......har en
|
Til top |
|
|
Kjell Forum Bruger

|
Sendt: 24 Juni 2010 kl. 05:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hva er nå dette........
|
Til top |
|
|
Kjell Forum Bruger

|
Sendt: 24 Juni 2010 kl. 05:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
X-ray skrev:
Kjell skrev:
Har dere hørt om Tandberg P10? 4100 serie 4020 serie...... og 5000 serie........ 920 serie.................. Troll serie..........................
Hvorfor er bare de gamle greiene diskutert her? |
|
|
Vi er nok for fattige hernede - Vi har ikke så mange "olie-penge" - vi er jo et landbrugsland, hvor tingene helst ikke må koste noget - eller byttes med en sæk korn .
Personligt syntes jeg, at 4000 og 5000 er kedelige - Troll 'måske' lidt spændende . Selv leder jeg efter en TR200C - Så det er altså ikke fordi, at jeg søger efter den sublime lydoplevelse - men blot 'hyggen/nostalgien' i grejet - som når du slår op i en brochure fra 70'erne .
Og egentlig skulle denne tråd nok være startet i Vintage-afd. fra starten - men sådan er der jo så meget .
Fortsat go' weekend. (Hvad er en Tandberg P10) |
|
|
Heheok men jeg lever heller ikke av oljepenge..... Det du sier om 4 og 5000 serie blir litt merkelig..... 5000 serie kan du umulig ha sett.....! Troll serie heller ikke..... bare den integrerte...... Skal jeg spandere en Tuborg? Eller Rignes kanskje?..    __________________ God lyd må til...
|
Til top |
|
|
jazzbear Forum Bruger

|
Sendt: 24 Juni 2010 kl. 10:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kjell skrev:
Nei dette var ikke min annonse...... Men vurderer faktisk å selge sås og si allt........... Blitt store forandringer i livet mitt og ønsker å rense opp...... Skambud akspepteres ikke.. Det det gjelder er en del ting i 2000 serien, så og si alt i 3 og 4000 serien...... +++++
|
|
|
Trist å høre at du vurderer å kvitte deg med alle disse klenodiene - det er sikkert ikke med lett hjerte... Annonsen jeg viste til i går, står det nå solgt på - så det ser i hvert fall ut for at det er lett å selge utstyr i 3xxx serien.....
|
Til top |
|
|
tunghør Forum Bruger

Bruger siden: 24 Marts 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1430
|
Sendt: 26 Juni 2010 kl. 16:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, hold da op Kjell - lidt må du da beholde  Jeg mangler skalapærer til min Huldra 10. Normalt har Brinck elektronik været leveringsdygtige, men de har ikke flere, og ved ikke om de får nogle hjem igen - øv  Er der nogen der ved hvor de kan skaffes? Tandberg shoppen har dem vel, men hvis de nu stadig kunne skaffes i Danmark, så var det jo nok både nemmere og billigere. Det er de der velkendte mazda 6,3 - 0,32 med skruefatning. Håber nogen kan hjælpe, så der igen kan komme lys i den
|
Til top |
|
|
bl@bazic.dk Forum Bruger

Bruger siden: 02 Maj 2008 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 76
|
Sendt: 26 Juni 2010 kl. 17:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Prøv PC elektronik, Brønderslev. Han er også skrap til skalalamper, til fornuftige priser. De forsølvede som Tandberg brugt,e for at give en god spredning af lyset, fås ikke mere.
__________________ Børge
|
Til top |
|
|
tunghør Forum Bruger

|
Sendt: 26 Juni 2010 kl. 18:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nej, de forsølvede er vist en saga blot - men det går nu også fint uden! Tak for tippet Børge - jeg prøver PC elektronik på mandag
|
Til top |
|
|
tunghør Forum Bruger

|
Sendt: 30 Juni 2010 kl. 18:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så er der lys over land igen   Jeg bestilte i går, og havde pærerne her til formiddag, så PC Elektronik kan klart anbefales! Han har vist desforuden mere end det der er på hjemmesiden, så mangler man noget der ikke er listet, kan det måske betale sig at rette henvendelse til dem. Den fik desuden en lille omgang potmeter rensning - det havde den vist alligevel brug for, men det er jo hurtigt klaret!
|
Til top |
|
|
jazzbear Forum Bruger

|
Sendt: 30 Juni 2010 kl. 23:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Klarer ikke å la være å legge inn noen deilige kveldsbilder.........  Som dere kanskje forstår har jeg vært en tur på IKEA for å finne en enkel stereobenk som passer litt bedre enn min tidligere benk....  Og så er jeg så heldig at jeg snart er halvveis til hundre, så det er ikke så vanskelig å få mine ønsker oppfylt om dagen....... Nå begynner samlingen å bli ganske komplett som dere ser, fikk med to kolli fra hovedstaden i dag - fantastisk deilig lyd - spesielt i åpne/akustiske lydbilder....  En riktig god natt til alle Tandbergelskere - denne tråden er en stor inspirasjon og guide for meg.......
|
Til top |
|
|
Kjell Forum Bruger

|
Sendt: 01 Juli 2010 kl. 04:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Se der ja... nydelig er det! Men du måfå deg en 10XD for å matche resterende og desuten spiller den veldig godt!
|
Til top |
|
|
r-l-b Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 7702
|
Sendt: 01 Juli 2010 kl. 13:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
er receiver modellen TR 220 interessant for Tandbergfans eller er det en sommerhus radio - fandt en forleden og er i tvivl om hvor jeg skal afsætte den
__________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
Til top |
|
|
tunghør Forum Bruger

|
Sendt: 02 Juli 2010 kl. 21:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er en rigtig god sommerhus eller køkkenradio, Rlb  Du burde sætte den op i dit eget køkken - den ville spille godt med et par små gamle trykkammerhøjttalere, og sådan et par har du da sikkert, et eller andet sted! Så er der lige udstyret til at høre radioavisen i køkkenet. -Eller måske en værkstedsradio
|
Til top |
|
|
tunghør Forum Bruger

|
Sendt: 27 August 2010 kl. 18:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sker der dog ikke snart noget spændende her?
|
Til top |
|
|
r-l-b Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 7702
|
Sendt: 27 August 2010 kl. 18:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
tunghør skrev:
Sker der dog ikke snart noget spændende her?
|
|
|
er de ikke ude og flyve med racerfly en måneds tid endnu? __________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
Til top |
|
|
X-ray Forum Bruger

Bruger siden: 04 Marts 2008 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 554
|
Sendt: 29 August 2010 kl. 22:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lidt spændende sker der dog alligevel. Jeg har netop fået slået kløerne i et sæt TL5020. Meget pæne og velholdte af en ejer - købt som nye i 76'. Måske skal basserne have skiftet (gummi)kanter - det skal lige overvejes. Der er lidt smårifter - som ser lidt underlige ud! Endnu engang var det i Jylland der skulle hentes. Har ikke hørt på dem endnu - I får et par billeder.... De er iøvrigt på 50l. 12" bas "ROLA CELESTION"/ Tandberg HT130. Mon ikke det er muligt at finder de helt rigtige kanter til sådan et par?

__________________ Tandberg TA-300M, TR-200, TR-1000, TR-1040P, TR-1055, TR-2075, TD-165, HifiSystem15 og 17.
Sansui AU999, Marantz 2252B, Luxman R1500, Beolab/master 5000, Tungsram-3F T3535, Dynaco A25X, TD124MKII.
|
Til top |
|
|