Forfatter |
|
LAST Forum Bruger

Bruger siden: 19 September 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 639
|
Sendt: 18 Februar 2007 kl. 15:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
thomas f Forum Bruger

Bruger siden: 03 Juni 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 182
|
Sendt: 26 Februar 2007 kl. 12:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det kunne jeg også være interesseret i at vide?
Har du prøvet dem LAST - eller hvad anvender du i dit filter? __________________ VH Thomas
|
Til top |
|
|
LAST Forum Bruger

|
Sendt: 26 Februar 2007 kl. 23:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
LAST Forum Bruger

|
Sendt: 21 April 2007 kl. 18:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Diamagnetic Udelukket fra forum

Bruger siden: 24 Januar 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1508
|
Sendt: 21 April 2007 kl. 19:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
MiiB Branchemedlem

Raidho Acoustics
Bruger siden: 28 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 106
|
Sendt: 21 April 2007 kl. 19:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad er det for et rygte at bringe til torvs. og hvad er det for et sprogbrug
Jeg har også hørt om en moster der var af marmelade.
Ud med ham!!! __________________ Raidho Acoustics
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 21 April 2007 kl. 19:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mængden af sølv er stort set nul. Man er bedst tjent med at holde sig til Jensen.
|
Til top |
|
|
LAST Forum Bruger

|
Sendt: 21 April 2007 kl. 21:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Diamagnetic
Nu er det vel ikke KUN mængden af sølv, som bestemmer om en kondensator lyder godt.
(det lyder næsten som om du er bange for at kursen på dine Jensen aktier skal falde )
Hilsen LAST __________________ http://www.volbeat.dk
http://www.nationupnorth.com
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 21 April 2007 kl. 21:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mener ikke det er et aktiefirma. Selvfølgelig er det ikke mængden af sølv der er retningsgivende for den gode lyd. Det er dog næsten falsk markedsføring når det kun er påført en uanseelig mængde sølv på en plasticfilm. Mundorf sølv/guld kondensator er næsten tilsvarende men dog noget bedre. Har dog ikke selv prøvet men man kan ikke prøve alt selv.
|
Til top |
|
|
Migo Forum Bruger

Bruger siden: 25 Juli 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 555
|
Sendt: 22 April 2007 kl. 09:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Diamagnetic skrev:
Mener ikke det er et aktiefirma. Selvfølgelig er det ikke mængden af sølv der er retningsgivende for den gode lyd. Det er dog næsten falsk markedsføring når det kun er påført en uanseelig mængde sølv på en plasticfilm. Mundorf sølv/guld kondensator er næsten tilsvarende men dog noget bedre. Har dog ikke selv prøvet men man kan ikke prøve alt selv.
|
|
|
Sikke du smyger om dig udtalelser, du har ikke engang hørt dem, klart man kan høre forskel på kondensatorer, ellers har man en forkert hobby, men lyd er jo også individuelt, og der står vist ingen steder skrevet, at dine ører er reference??
Standard Jantzen Cross-Cap driver da gæk med både standard Mundorf, Audyn, Solen osv..
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 22 April 2007 kl. 10:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Migo skrev:
Diamagnetic skrev:
Mener ikke det er et aktiefirma. Selvfølgelig er det ikke mængden af sølv der er retningsgivende for den gode lyd. Det er dog næsten falsk markedsføring når det kun er påført en uanseelig mængde sølv på en plasticfilm. Mundorf sølv/guld kondensator er næsten tilsvarende men dog noget bedre. Har dog ikke selv prøvet men man kan ikke prøve alt selv. |
|
|
Sikke du smyger om dig udtalelser, du har ikke engang hørt dem, klart man kan høre forskel på kondensatorer, ellers har man en forkert hobby, men lyd er jo også individuelt, og der står vist ingen steder skrevet, at dine ører er reference??
Standard Jantzen Cross-Cap driver da gæk med både standard Mundorf, Audyn, Solen osv.. |
|
|
Det er da for meget at der skal provokationer til for at få nogen meninger på bordet. Nu var det netop ikke mine ører der var reference da jeg ikke har hørt dem men en "reference kilde". Men jeg ved der er en masse der ude som ikke aner hvordan tingene skal lyde.
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 22 April 2007 kl. 10:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Migo Forum Bruger

|
Sendt: 22 April 2007 kl. 10:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Diamagnetic skrev:
Migo skrev:
Diamagnetic skrev:
Mener ikke det er et aktiefirma. Selvfølgelig er det ikke mængden af sølv der er retningsgivende for den gode lyd. Det er dog næsten falsk markedsføring når det kun er påført en uanseelig mængde sølv på en plasticfilm. Mundorf sølv/guld kondensator er næsten tilsvarende men dog noget bedre. Har dog ikke selv prøvet men man kan ikke prøve alt selv. |
|
|
Standard Jantzen Cross-Cap driver da gæk med både standard Mundorf, Audyn, Solen osv..
|
|
|
Det er da for meget at der skal provokationer til for at få nogen meninger på bordet. Nu var det netop ikke mine ører der var reference da jeg ikke har hørt dem men en "reference kilde". Men jeg ved der er en masse der ude som ikke aner hvordan tingene skal lyde. |
|
|
Du starter jo ofte og fortsætter med provokationer, men vi er jo alle forskellige
Håber da så sandelig ikke, at du baserer din indtryk på andres udsagn, men det bliver sjovt at høre, hvordan du opfatter Silver Cap, men måske du er 'mærke' skadet allerede
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 22 April 2007 kl. 10:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja jeg er nok "mærke" skadet. Mener sagtens man kan basere sine indtryk på meninger fra folk man har tillid til.
|
Til top |
|
|
Migo Forum Bruger

|
Sendt: 22 April 2007 kl. 10:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ang 'mærke' skade, er vi nok ens, for jeg slipper heller aldrig mine DCA, de vipper elegant andet af pinden, også prismæssigt.. Har dog også stadig Silver Cap tilgode.
|
Til top |
|
|
LAST Forum Bruger

|
Sendt: 22 April 2007 kl. 11:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Diamagnetic skrev:
Har lige selv bestilt 2 stk. 10 uf. " Silver Caps". Er bange for at sammenligning med mine 800V DCA alu-papir-voks fører til at de 1200 kr. som Jantzen kondensatorerne koster er som at smide pengene i Wc.  |
|
|
Jeg glæder mig til en seriøs og dybde gående beskrivelse af testen 
Hilsen LAST __________________ http://www.volbeat.dk
http://www.nationupnorth.com
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 22 April 2007 kl. 11:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Skal prøve kondensatorerne i serie med mine Scanspeak ringradiatorer. Hvis de ikke duer så kan de måske bruges i den Dac jeg bygger med Ad 8610 efterfulgt af rør i udgangen. Da rør efter min opfattelse fjerner noget af de negative følger af anvendelse af plast.
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 23 April 2007 kl. 10:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Bradman Forum Bruger

Bruger siden: 21 Juli 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1091
|
Sendt: 23 April 2007 kl. 10:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu er mængden af sølv ikke nødvendigvis afgørende. Lyt til tingene istedet. Der findes et hav af glimrende kondensatorer som kan spille skide godt. Jeg kan nævne de rigtige industri typer.....kan sagten være MKP. Det handler altså om at lytte og ikke nødvendigvis bruge flest penge. Jeg er dog enig i Jensen er fedt og er blandt mine farvoritter. Selv Jensens "Alu/papir" som er lavet til højttalere design fungerer godt uden at koster en bondegård.
Startkondensatorer fra nogle lysamaturer kan faktisk og være bedre end langt de fleste plastkondensatorer som er så evig "hi-end".
Mvh __________________ NSR/Gianelli - two stroke retro
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 23 April 2007 kl. 11:01 | IP-adresse registreret
|
|