Forfatter |
|
JoeConsultant Forum Bruger

Bruger siden: 18 November 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 494
|
Sendt: 01 Maj 2007 kl. 11:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej med jer,
Jeg har netop købt et par B&X XT4 og skal have fat i en ny forstærker. Jeg har hørt dem med en Lyngdorf SDAI2175 og det lød rigtigt, rigtigt godt. Lyngdorfen har en vis varme i sin klang og B&Werne er lidt lyse i det - så det offsetter hinanden meget godt. Samtidig har Lyngdorfen kræfter nok til at få højttalerne til at synge - og der skal alligevel lidt til, de er sgu lidt træge i det hvis de ikke får havre nok.
Af musik hører jeg stort set alt; fra Madeline Peuroux over Tom Waits til Metallica og Rage Against the Machine. Lydmæssigt er jeg ikke til bombastisk bas, men til præcis bas, altså som øksehugget - TJUK!
Jeg er meget tæt på at have bestemt mig for Lyngdorfen men ville blot spørge jer, om der er andre forstærkere i ville anbefale mig at lytte til før køb. Forudsætningerne er:
- Budget omkring 12000 dkk - Strømstærk (ikke nødvendigvis rystende meget effekt, men masser af strøm) - Ikke lys i lyden
Input & Forslag er MEGET velkomne - og brugt har også interesse!
Mvh Jonas
__________________ Sonos :-)
Nyt på vej....
|
Til top |
|
|
mathias 2 Forum Bruger

Bruger siden: 03 Juni 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1669
|
Sendt: 01 Maj 2007 kl. 11:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg ville satse på en Holfi Integra 88 SE. den kan fåes til omkring 5k brugt. __________________
|
Til top |
|
|
chubbz Forum Bruger

Bruger siden: 16 Marts 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 492
|
Sendt: 01 Maj 2007 kl. 12:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg ville holde fast i den SDAi2175.
Jeg tror du får svært ved at finde en bedre forstærker til pengene.
|
Til top |
|
|
Ascari Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 3328
|
Sendt: 01 Maj 2007 kl. 12:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
mathias 2 Forum Bruger

Bruger siden: 03 Juni 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1669
|
Sendt: 01 Maj 2007 kl. 13:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
så mener jeg dog at der findes bedre alternativer... husk på at han søger en forstærker med lidt tilbageholden/varm/blød/behagelig diskant (eller ikke lys i lyden, som han skriver.. jeg har dog svært ved at tolke det som at den skal være varmt-farvet eller neutral?)... __________________
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 01 Maj 2007 kl. 17:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej alle,
Først og fremmest: Mange tak for svarene!
Nu ved jeg ikke (eller: jeg har ikke selv hørt dem), hvordan hverken Holfien eller Classic lyder. Jeg vil prøve om jeg kan få fingre i én af dem og give dem et lyt på mine højttalere.
Mathias 2, jeg antager, at med nedenfor mener du, at Classic er lys i lyden, forstået påden måde, at diskanten er lidt mere fremme i front sammenlignet med eksempelvis Lyngdorf eller Holfi?
Mvh Jonas
mathias 2 skrev:
så mener jeg dog at der findes bedre alternativer... husk på at han søger en forstærker med lidt tilbageholden/varm/blød/behagelig diskant (eller ikke lys i lyden, som han skriver.. jeg har dog svært ved at tolke det som at den skal være varmt-farvet eller neutral?)... |
|
|
Nyt på vej....
|
Til top |
|
|
Ascari Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 3328
|
Sendt: 01 Maj 2007 kl. 18:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
mathias 2 skrev:
så mener jeg dog at der findes bedre alternativer... husk på at han søger en forstærker med lidt tilbageholden/varm/blød/behagelig diskant (eller ikke lys i lyden, som han skriver.. jeg har dog svært ved at tolke det som at den skal være varmt-farvet eller neutral?)...
|
|
|
Jeg havde ellers forstået det sådan at du ikke havde hørt 6.6 men kun cd-afspilleren på dine Ikoner? men okay.
Anyway, jeg mener ikke Classic No 6.6 er lys i lyden, den neutral med en anelse varme hvis man kan kalde det det. Og jeg vil helt sikkert mene at det ville være dumt ikke at prøve den, selvfølgelig kan man synes at Holfien er bedre, men det kan også gå den anden vej rundt, lyt til dem begge, og evt. andre i prisklassen, det er det eneste der virker hvis du vil finde det rigtige. Jeg ved at Advanced Acoustics også skulle have gode produkter, du kan evt. søge lidt på dem her på forummet.
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 01 Maj 2007 kl. 18:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
@Ascari: Classic lyder (også) som noget af det rigtige - jeg vil prøve at komme til at give den et lyt! Advance Acoustic ved jeg man kan få fingrene i hos Top Sound på Østerbrogade, så mon ikke også det står på programmet 
Mvh Jonas __________________ Sonos :-)
Nyt på vej....
|
Til top |
|
|
mn1974 Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3517
|
Sendt: 01 Maj 2007 kl. 18:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sikkert lidt mere end dit budget, men vil alligeel foreslå dig at lægge øre til det... http://www.vassagohifi.com/products/tilbud/advance_acoustic. html
__________________ mvh
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 01 Maj 2007 kl. 20:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
mn1974 skrev:
Sikkert lidt mere end dit budget, men vil alligeel foreslå dig at lægge øre til det...
http://www.vassagohifi.com/products/tilbud/advance_acoustic. html
|
|
|
Nope, MAP407 holder sig indenfor budget - så den skal helt sikkert ha et lyt!
Nyt på vej....
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 02 Maj 2007 kl. 12:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har lige set en Opera Forbidden City Calaf til 11000 - altså inden for mit budget ...
Er der nogen der har hørt den og vil fortælle lidt om dere indtryk? Den får jo nogle ret forrygende reviews og ser ud til at passe til mine lyttepreferencer.
Nyt på vej....
|
Til top |
|
|
chubbz Forum Bruger

Bruger siden: 16 Marts 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 492
|
Sendt: 02 Maj 2007 kl. 12:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 02 Maj 2007 kl. 12:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ok, SDAi2175 er stadig bedst i dine ører? Altså - den lød jo også helt forrygende og står nok stadig øverst på listen, men derfor kan man jo godt lytte til andet inden beslutningen tages 
Bare lige en enkelt til: YBA YA201 - nogle erfaringer med sådan en?
Nyt på vej....
|
Til top |
|
|
Yoshimura Forum Bruger

Bruger siden: 04 Juli 2006 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 404
|
Sendt: 02 Maj 2007 kl. 13:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad med en Pathos Logos? Den kan af og til fås brugt til under 15.000,- og den er skam finfin
__________________ Pathos Logos // Esound E5 Signature Edition // PURE DRX 702 // GamuT L5 // Analog Research Gold Raincoat Reference RCA + XLR // S.O.S. interconnect // Teflar ell. Xindak ht. kabler
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 02 Maj 2007 kl. 13:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har tænkt lidt på den - og den ser rigtig lækker ud & folk taler (meget) positivt om den bl.a. herinde.
Problemet er nok bare at få prøvelyttet den: jeg vil ikke lytte til den / låne den med hjem hos en forhandler under påskud af at jeg måske har tænkt mig at købe den, hvis jeg så i virkeligheden er på udkig efter en brugt...
Men hvis jeg nu finder en brugt er den en anden sag. Du vil ikke af med din, vel 
Mvh Jonas
Yoshimura skrev:
Hvad med en Pathos Logos?
Den kan af og til fås brugt til under 15.000,- og den er skam finfin 
|
|
|
Nyt på vej....
|
Til top |
|
|
Yoshimura Forum Bruger

|
Sendt: 02 Maj 2007 kl. 13:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jo, måske. Jeg overvejer at skifte til Klasse D (eAr, Lyngdorf eller NuForce).
__________________ Pathos Logos // Esound E5 Signature Edition // PURE DRX 702 // GamuT L5 // Analog Research Gold Raincoat Reference RCA + XLR // S.O.S. interconnect // Teflar ell. Xindak ht. kabler
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 02 Maj 2007 kl. 13:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Spændende - men også lidt af et stilskift! Hvad er grunden til dine overvejelser?
Nyt på vej....
|
Til top |
|
|
Yoshimura Forum Bruger

|
Sendt: 02 Maj 2007 kl. 22:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det korte svar er WAF  Men jeg er også nysgerrig efter at høre, hvad der kan komme ud af sådan nogle "letvægtsforstærkere".
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 03 Maj 2007 kl. 05:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ha ja WAFen er jo en ikke ubetydelig faktor i manges hifi-liv. Case in point: mine højttalere... sender dig lige en pb for at høre lidt nærmere.
Nyt på vej....
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 03 Maj 2007 kl. 16:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej alle,
Først og fremmest - mange tak for hjælpen & inspirationen! Jeg har været lidt desperat her den sidste uges tid, da jeg ikke har haft en forstærker. Så et par udemærkede højttalere der bare har stået og gloet, hvilket har IRRITERET mig grusomt.
Så; idag stak jeg hovedet under armen og købte en Lyngdorf SDAi2175. Jeg er stadig ved at spille højttalerne til men - det lyder rigtigt, rigtigt godt Nu har jeg aldrig før haft et nogenlunde ordentligt stereo-setup, så der er ikke meget at sammenligne med.
Men; jeg får en Opera Forbidden City Calaf hjem om et par uge, bare for at høre hvordan den er - og om jeg synes den er bedre. Og i mellemtiden arbejder jeg på også at komme til at høre noget Advance Acoustic.
Så hvem ved - måske bliver der sat en SDAi2175 til salg indenfor et par uger - men jeg ville nok ikke regne med det 
Nyt på vej....
|
Til top |
|
|