| Forfatter |
|
Mofo68 Forum Bruger

Bruger siden: 10 Februar 2007 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 357
|
| Sendt: 26 Juni 2007 kl. 16:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa,Jeg er på udkig efter noget rørforstærker,og er faldet over dette på KSB...Mine spørgsmål er nu,nogle der har erfaringer med Nelson???....2*35watt lyder ikke af meget,kan det trække mine GamuT'er??(Phi 5)...Må blankt erkende,har ikke en fis forstand på RØR  ..udover at det ser nice ud
http://www.hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=48338
http://www.hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=48337
PS...2*35w er det ren klasse A?,eller er jeg helt gal på den??..Og hvad er forskellen på Poweramp og preamp???
Håber i kan hjælpe __________________
Venligst -=Mofo=-
|
| Til top |
|
| |
Sveske Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2337
|
| Sendt: 26 Juni 2007 kl. 18:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kan hverken svare dig på dit ene eller dit andet spørgsmål, men det sidste er let: Preamp=forforstærker - det er den del af sættet hvor du vælger indgang og justerer volumen - her snakker vi om små strømmængder hele vejen.
Poweramp=effektforstærker - ja, det ligger næsten i det engelske navn. Det er effektforstærkerne der leverer saften og kraften, og sørger for at du kan knalde op for de høje volumener. Forsøger du at sætte en forforstærker direkte til et sæt højttalere vil du ikke få meget lyd, hvis overhovedet nogen. Om man kan ødelægge noget på det, ved jeg ikke, så lad være at forsøge.
I en normal integreret forstærker er det hele så samlet i én kasse, men det ved du vel. __________________
Guide til billedupload
|
| Til top |
|
| |
Mofo68 Forum Bruger

|
| Sendt: 26 Juni 2007 kl. 20:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sveske skrev:
Jeg kan hverken svare dig på dit ene eller dit andet spørgsmål, men det sidste er let: Preamp=forforstærker - det er den del af sættet hvor du vælger indgang og justerer volumen - her snakker vi om små strømmængder hele vejen.
Poweramp=effektforstærker - ja, det ligger næsten i det engelske navn. Det er effektforstærkerne der leverer saften og kraften, og sørger for at du kan knalde op for de høje volumener. Forsøger du at sætte en forforstærker direkte til et sæt højttalere vil du ikke få meget lyd, hvis overhovedet nogen. Om man kan ødelægge noget på det, ved jeg ikke, så lad være at forsøge.
I en normal integreret forstærker er det hele så samlet i én kasse, men det ved du vel. |
|
|
Tak for svaret sveske...Det der er mit problem er, om 2*35 watt er nok til at at drive mine højtalere.
Hvad er det for nogle watt vi har med at gøre,for jeg kan se når jeg læser i forskellige tråde om rør,at watt'ne ikke ligesom svare til min Cambridge..eller hva??...Den er iøvrigt 2*120 i 8ohm....Så nu er jeg dælme godt
Nåå..men jeg må vel søge og lære __________________
Venligst -=Mofo=-
|
| Til top |
|
| |
rockforlife Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 18 Juli 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 2382
|
| Sendt: 26 Juni 2007 kl. 20:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mofo68 skrev:
Hejsa,Jeg er på udkig efter noget rørforstærker,og er faldet over dette på KSB...Mine spørgsmål er nu,nogle der har erfaringer med Nelson???....2*35watt lyder ikke af meget,kan det trække mine GamuT'er??(Phi 5)...Må blankt erkende,har ikke en fis forstand på RØR ..udover at det ser nice ud
http://www.hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=48338
http://www.hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=48337
PS...2*35w er det ren klasse A?,eller er jeg helt gal på den??..Og hvad er forskellen på Poweramp og preamp???
Håber i kan hjælpe  |
|
|
Ikke for at nedgøre rør eller noget, men hvorfor vil du gerne have en rørforstærker?
Men som jeg har hørt, er membranerne i sådan en GamuT ikke sådan at få til at bevæge sig, så du skal finde en forstærker med strømreserverne i orden. Kan du ikke låne noget et sted, og så prøve hjemme på gården?
|
| Til top |
|
| |
Mofo68 Forum Bruger

|
| Sendt: 26 Juni 2007 kl. 21:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja Rock...Fordi jeg er lidt vanvittig  ...Nejjj...Jeg vil simpelthen prøve noget nyt,og hvorfor så ikke RøR!!.Ved bare ikke en dyt om det,derfor mit indlæg,også syntes jeg grejet der er til salg på KSB,lyder som et rimeligt tilbud,Grejet er jo nyt!!..Ved som sagt bare ikke om det kan drive mine højtalere. __________________
Venligst -=Mofo=-
|
| Til top |
|
| |
diamondduck Forum Bruger

Bruger siden: 30 Januar 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1321
|
| Sendt: 26 Juni 2007 kl. 21:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
det tilbud virker lige lovligt billigt,selv for en kina-amp.lyt før du køber
__________________ -etwas Kultur muß sein
|
| Til top |
|
| |
aurumcantus Forum Bruger

Bruger siden: 07 Januar 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 128
|
| Sendt: 26 Juni 2007 kl. 21:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Man skal bestemt ikke kimse af rør watt, og ja, bestemt noget andet end din Cambridge, men det hanldeler jo osse om hvad man sætter det sammen med, men mine 2x18 (tror jeg  den kun er) kan jeg godt sige, at jeg kommer ik' til at mangle nogle  ... men det skal høres (og rør amps fåes osse med med overbevisende 'strømtilførsel' ) __________________ Mvh
Aurumcantus
|
| |
Mofo68 Forum Bruger

|
| Sendt: 26 Juni 2007 kl. 21:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej.med jer.
Hvis jeg skulle anbefale dig og prøve og lytte til en rørforstærker.
Er det en AUDIO NOTE.OTO,SE.
Den er monster kraftig og spiller vildt overbevisende.og nu skal du ikke lade dig snyde at effekten på 10 watt.
du skal hellere prøve at løfte den.så får du et chok.18kg
Den er bare for sej.
Mon de har sat en TURBOLADER på.GGGGG
prøv det.
mvh proac
Håber ikke det gør noget proac  ........Men det er det her jeg bliver helt forvirret over...10 wattttttt....hmm,så må 2*35w sgu da være fint nok  Mener mine højtalere har en sesitivity på 88db,spiller dette også ind?? __________________
Venligst -=Mofo=-
|
| Til top |
|
| |
Mofo68 Forum Bruger

|
| Sendt: 26 Juni 2007 kl. 21:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
diamondduck skrev:
| det tilbud virker lige lovligt billigt,selv for en kina-amp.lyt før du køber |
|
|
Den forstår jeg ikke helt,kan du uddybe!!!? __________________
Venligst -=Mofo=-
|
| Til top |
|
| |
diamondduck Forum Bruger

Bruger siden: 30 Januar 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1321
|
| Sendt: 26 Juni 2007 kl. 22:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg mener bare at det kan også gøres for billigt.dvs de har brugt skod komponenter hele vejen igennem.hvis du ikke kan bruge så mange penge på
rørforstærker,så vil jeg hellere anbefaler at du en brugt gennemprøvet forstærker/konstruktion. f.eks Audio Innovation S500.De fås typisk for
5-7000.- (2 X 25 watt)
__________________ -etwas Kultur muß sein
|
| Til top |
|
| |
rockforlife Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 18 Juli 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 2382
|
| Sendt: 27 Juni 2007 kl. 07:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mofo68 skrev:
Ja Rock...Fordi jeg er lidt vanvittig ...Nejjj...Jeg vil simpelthen prøve noget nyt,og hvorfor så ikke RøR!!.Ved bare ikke en dyt om det,derfor mit indlæg,også syntes jeg grejet der er til salg på KSB,lyder som et rimeligt tilbud,Grejet er jo nyt!!..Ved som sagt bare ikke om det kan drive mine højtalere. |
|
|
Hvis den stadig er til salg, så køb den Pioneer M22 (2x30 watt i klasse A)effekt der er til salg på KSB. Den kan (som meget få) lyde som en superfed SE rørforstærker, med de berømte stærke transistorwatt Jeg kører selv med en M22 på en Dali Grand Coupé, som har en rimelig lav følsomhed (ca. 86 db) og sådan en M22, trækker bare på sine køleripper, når der virkelig sker noget i musikken. Så: KØB DEN FØR DIN NABO 
|
| Til top |
|
| |
Mofo68 Forum Bruger

|
| Sendt: 28 Juni 2007 kl. 15:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
rockforlife skrev:
Mofo68 skrev:
Ja Rock...Fordi jeg er lidt vanvittig ...Nejjj...Jeg vil simpelthen prøve noget nyt,og hvorfor så ikke RøR!!.Ved bare ikke en dyt om det,derfor mit indlæg,også syntes jeg grejet der er til salg på KSB,lyder som et rimeligt tilbud,Grejet er jo nyt!!..Ved som sagt bare ikke om det kan drive mine højtalere. |
|
|
Hvis den stadig er til salg, så køb den Pioneer M22 (2x30 watt i klasse A)effekt der er til salg på KSB. Den kan (som meget få) lyde som en superfed SE rørforstærker, med de berømte stærke transistorwatt Jeg kører selv med en M22 på en Dali Grand Coupé, som har en rimelig lav følsomhed (ca. 86 db) og sådan en M22, trækker bare på sine køleripper, når der virkelig sker noget i musikken. Så: KØB DEN FØR DIN NABO  |
|
|
Lyder lækker  ,Meeen 27 år gammel,er dælme mange år  .....Jeg leder videre,men tak for vinket __________________
Venligst -=Mofo=-
|
| Til top |
|
| |
Nightpuma Forum Bruger

Bruger siden: 09 Maj 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 660
|
| Sendt: 28 Juni 2007 kl. 21:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hei
Det er meget sjov med rør, jeg har haft forskellige af slagsen de sidste 10 år, og kan varmt anbefale rør. Når man har konvertert er det ofte ingen vej tilbage. Med rørforstærkere er det ofte slik at de stiller større krav til matching med højttalere end transistorforstærkere. . Det er mulig Nelson er meget gode forstærkere, men jeg vil anbefale dig at finde noe som er mer anerkændt for at levere kvalitet. Kinaprodukter kan være meget gode, men også det modsatte. Eventuelt kan du måske finde nogle der har erfaring med rør som kan hjelpe dig at se på mr. Nelson.
Nu ved jeg ikke hvordan specs dine Gamut har, har du info om dem?
Jeg vil jeg sterkt anbefale dig at høre på nogle forskellige anleg for at danne dig et billede af hvad rør handler om. I kbh kan du lytte hos lydbutikken og audioconsult på frb. Og om du er i Odense har jo vassago rigtik meget lækkert udtsyr. Du må også gerne komme forbi hos mig hvis du har lyst.
Mvh Asbjørn
|
| Til top |
|
| |
Mofo68 Forum Bruger

|
| Sendt: 29 Juni 2007 kl. 10:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nightpuma skrev:
Hei
Det er meget sjov med rør, jeg har haft forskellige af slagsen de sidste 10 år, og kan varmt anbefale rør. Når man har konvertert er det ofte ingen vej tilbage. Med rørforstærkere er det ofte slik at de stiller større krav til matching med højttalere end transistorforstærkere. . Det er mulig Nelson er meget gode forstærkere, men jeg vil anbefale dig at finde noe som er mer anerkændt for at levere kvalitet. Kinaprodukter kan være meget gode, men også det modsatte. Eventuelt kan du måske finde nogle der har erfaring med rør som kan hjelpe dig at se på mr. Nelson.
Nu ved jeg ikke hvordan specs dine Gamut har, har du info om dem?
Jeg vil jeg sterkt anbefale dig at høre på nogle forskellige anleg for at danne dig et billede af hvad rør handler om. I kbh kan du lytte hos lydbutikken og audioconsult på frb. Og om du er i Odense har jo vassago rigtik meget lækkert udtsyr. Du må også gerne komme forbi hos mig hvis du har lyst.
Mvh Asbjørn |
|
|
Hejsa Nightpuma.
Jeg blev bare lidt ,for at blive i det "Varm"  ,på det Nelson grej,synes det var en god pris,og så var det jo spritnyt
Men der er åbentbart ikke nogen der kender mærket,jeg kan ihvertfald ikke Google det!!
Med hensyn til mine Gamut'er har jeg da fundet ud af,at de går ned til 88db,og de er i 4ohm..Så skal vel have noget rimeligt kraftigt Rør???
PS..Kan da godt være jeg tar dig på ordet og kigger forbi,hvis du har kaffen,så har jeg kagen  Eller hva vi nu finder ud af!!
|
| |
plafitracer Udelukket fra forum

Bruger siden: 19 Januar 2007 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 976
|
| Sendt: 29 Juni 2007 kl. 10:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du skulle ikke have problemer med at drive 88dB højttalere med de 35 W - du vil nok ikke komme til at opleve diskoteksniveauer, men jeg tror heller ikke at det er det du er ude efter 
Jeg har et sæt 90dB højttalere, der sagtens kunne drives af en 2x7W kineser rørforstærker - den legendariske Soundtrack HIFI 130...
Jeg har pt en 50W rørforstærker, der ikke har nogen problemer overhovedet - det kan spille pænt højt, så højt at man ikke kan høre dørklokken 
Mht Nelson kender jeg ikke noget til det, overhovedet, men mon ikke sælger kunne overtales til at lade dig lytte / prøve eller han kunne evnt demo'e hjemme hos dig? Det er da værd at forsøge.
Rør er bare fedt og kender man det ikke, skal man ihvertfald unde sige selv en lytter...
Forresten, Watt er Watt - om de kommer fra rør eller transistorer - det, der er interessant er de ampere forstærkerens strømforsyning kan levere.
|
| Til top |
|
| |
Mofo68 Forum Bruger

|
| Sendt: 29 Juni 2007 kl. 10:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
plafitracer skrev:
Du skulle ikke have problemer med at drive 88dB højttalere med de 35 W - du vil nok ikke komme til at opleve diskoteksniveauer, men jeg tror heller ikke at det er det du er ude efter 
Jeg har et sæt 90dB højttalere, der sagtens kunne drives af en 2x7W kineser rørforstærker - den legendariske Soundtrack HIFI 130...
Jeg har pt en 50W rørforstærker, der ikke har nogen problemer overhovedet - det kan spille pænt højt, så højt at man ikke kan høre dørklokken 
Mht Nelson kender jeg ikke noget til det, overhovedet, men mon ikke sælger kunne overtales til at lade dig lytte / prøve eller han kunne evnt demo'e hjemme hos dig? Det er da værd at forsøge.
Rør er bare fedt og kender man det ikke, skal man ihvertfald unde sige selv en lytter...
Forresten, Watt er Watt - om de kommer fra rør eller transistorer - det, der er interessant er de ampere forstærkerens strømforsyning kan levere. |
|
|
Hey.
Problemet er sælger bor et sted i Midtjylland,og jeg et Hovedstaden  ...Så det med en lytter..hmm  ...Men nu har jeg besluttet mig, rør skal det være,såååå...hopper sgu nok på det grej!!
Edit: Uden at lytte,men jeg satser,det er jo også en del af livet __________________
Venligst -=Mofo=-
|
| Til top |
|
| |
don dario Forum Bruger

Bruger siden: 19 Januar 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 2317
|
| Sendt: 29 Juni 2007 kl. 10:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har selv en Amplifon WT 40 som yder 40 watt ren klasse a.. og debn har igen problem med at trække halv store højtalere(86db) uden det mindste besvær..
Så ja rør watt ska man ikke kimse af som andre også har nævnt!
MVH
Don
|
| Til top |
|
| |
Mofo68 Forum Bruger

|
| Sendt: 29 Juni 2007 kl. 10:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
don dario skrev:
Jeg har selv en Amplifon WT 40 som yder 40 watt ren klasse a.. og debn har igen problem med at trække halv store højtalere(86db) uden det mindste besvær..
Så ja rør watt ska man ikke kimse af som andre også har nævnt!
MVH
Don |
|
|
Takker Don.
Ja den er lækker,tror du at de 2*35 også er ren kl A???? som det Nelson grej har. __________________
Venligst -=Mofo=-
|
| Til top |
|
| |
plafitracer Udelukket fra forum

Bruger siden: 19 Januar 2007 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 976
|
| Sendt: 29 Juni 2007 kl. 10:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Nilau Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3734
|
| Sendt: 29 Juni 2007 kl. 11:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mofo68 skrev:
plafitracer skrev:
|
Forresten, Watt er Watt - om de kommer fra rør eller transistorer - det, der er interessant er de ampere forstærkerens strømforsyning kan levere.
|
|
|
Hey. Problemet er sælger bor et sted i Midtjylland,og jeg et Hovedstaden ...Så det med en lytter..hmm ...Men nu har jeg besluttet mig, rør skal det være,såååå...hopper sgu nok på det grej!!
Edit: Uden at lytte,men jeg satser,det er jo også en del af livet  |
|
|
Hej "Mofo68"
Du har lyst til at prøve noget rørbestykket udstyr...
Jeg synes det er lidt skørt, at du som førstegangskøber vil tage 'bind for øjnene' og satse i...blinde! Hvorfor ikke følge nogle af de råd, som brugerne hér på siden kommer med?
Hvis det er for at 'spare penge' tror jeg, at du desværre forregner dig! 
Du kan altid lege blindebuk senere, hvis du har lyst til satsning og chancekøb...
Mvh.
Niels L.
|
| Til top |
|
| |