Tilbage til HIFI4ALL.DK 25. maj 2025 | 20:27   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: Kanes lydunivers (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 5
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Kane
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 Maj 2007
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 30 April 2008 kl. 20:45 | IP-adresse registreret  

Deeablo skrev:
rendyrket blær Clap

Hehe, jeg takker for klappene, men der er nu ikke noget blær synes jeg - ikke i forhold til hvad folk ellers har herinde. Men jeg er rigtig glad for de komponenter jeg har fået samlet. Jeg synes det er god lyd til prisen.

Til top Vis Kane's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kane

Søren84
Lukket konto
Lukket konto

Lukket efter ønske fra bruger.

Bruger siden: 04 Juni 2007
Lokalitet: Jylland
Sendt: 01 Maj 2008 kl. 08:46 | IP-adresse registreret  

Hej Kane

Hvad er det for en hovedtelefonforstærker du har bestilt?

Til top Vis Søren84's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Søren84

Kane
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 Maj 2008 kl. 14:37 | IP-adresse registreret  

Det er en KGSS fra Headamp.

Men mere om det her  http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=64350&P N=1

Kane
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 Juni 2008 kl. 22:35 | IP-adresse registreret  

Jeg har i længere tid overvejet om det ikke var på tide at pensionere mit QED Qunex 2 kabel – som er den eneste overlevende fra mit gamle setup. Tilskyndelsen er blevet større efter jeg fik et sæt Mictor Clearwater inden for døren til mit hovedtelefonsetup, så kunne jeg ligesom høre hvad et godt signalkabel kan.

Men hvad skal man vælge? Jeg er gået rimelig grundigt til værks og har testet en håndfuld kabler inden jeg valgte. Kablerne er primært valgt ud fra pris, omkring 1000 kr., og tilgængelighed så jeg kunne prøve dem hjemme hos mig selv.

Alle kabler har spillet i mit system i et par dage, inden jeg begyndte den kritiske lytning.

Kimber Timbre

Kablet syner ikke af meget og ser lidt skrøbeligt ud. Det indtryk ændrer sig dog når man får kablet i hånden – der er overraskende tungt. Kablet er stift, men egentlig rimelig nemt at arbejde med. Stikkene er nogle lækre WBT låsestik, så kablet kan blive spændt godt fast.

Kimber Timbre er rimelig fremme i skoen, sådan rent præsentationsmæssigt, ikke ulig HGA kablet. Det betyder en til tider lidt skarp diskant. Desværre var de øvrige områder på samme niveau. Mellemtone var faktisk ok, men andre kabler gjorde det bedre. Bassen var til gengæld noget mudret og meget lidt præcis.

Jeg var ret hurtig klar over at dette kabel skulle jeg ikke have. Man skal nok op i et højere prisleje før Kimber kabler bliver interessante.  

HGA Diva

Ligesom Kimber kablet ser HGA Diva også noget skrøbeligt ud, og indtrykket forsvinder ikke når man tager kablet i hånden. Det er meget tyndt og let og i tilgift også ret stift, så man kunne godt være lidt nervøs for om kablet kunne holde til de bøjninger det skal igennem før det er på plads i systemet. Stikkene var nogle rigtigt lækre låsestik fra LOK, så kablet sad godt fast.

HGA Diva oplevede jeg som lys og med meget hul igennem. Det gav til tider en lidt skarp diskant, der i længden blev trættende. Mellemtonen er til gengæld rigtig dejlig, Alison Krauss har sjældent lydt bedre hjemme hos mig, det lød bare helt rigtigt. Bassen er ok, fast og præcis.

Det generelle indtryk jeg sad tilbage med efter at have lyttet på HGA Diva, var et kabel der gav en lys, luftig, tør og sprød fremstilling. Rigtig lækkert, var det ikke lige for den lidt skarpe diskant.

Vdh D-102 III

Vdh er jo rimelig no nonsense, så der er ikke så meget at sige til designet. Kablet er meget behageligt at arbejde med og få på plads i systemet. Min eneste anke skulle lige være farven, som er rimelig iøjnefaldende, men det er der sikkert mange der ser som et plus (sikkert også en hel del, som er fuldstændigt ligeglade).

Jeg fik et rigtig godt indtryk af kablet. I mangel af bedre, vil jeg kalde kablet meget lineært, der blev ikke lagt meget fra eller til. Dog oplevede jeg s-lyde ved vokal, men det var meget minimalt. Bassen kunne måske også have været lidt mere til stede, men igen, der er tale om småting.

Der er ingen tvivl om at det er et godt kabel til en god pris. Jeg kan godt forstå der er mange der har det. 

Chord Chameleon silver +

Chord Chameleon har helt sikkert ikke ”the look”. Det er jævnt trist at se på – men det er jo heldigvis ikke det det kommer an på. Kablet er overraskende fleksibelt og virkelig lækkert at arbejde med – det har de sgu gjort godt.

På samme måde som Vdh kablet oplevede jeg Chord kablet som meget lineært. Det er måske det mest neutrale af de kabler jeg har testet. Men det var ikke helt lykken alligevel, det var nemlig også noget tilbagelænet. ”Pas de deux” fra nøddeknækkeren er et fantastisk stykke musik, hvor der sker en masse. Desværre var det ligesom om at Chord kablet havde trukket noget af dynamikken og livet ud af stykket – det var desværre ikke en så god oplevelse.  

Oyaide Across 750

Der er heller ikke meget spræl i Oyaide Across, men de matte stik og den lidt matte farve på kablet giver et lidt mere eksklusivt look end hos Chord. Kablet er rimelig fleksibelt og til at arbejde med.

Jeg oplevede ikke så mange små fine detaljer her, som ved nogle af de andre kabler jeg har testet. Men det betød også at diskanten ikke havde de der meget skarpe kanter, men var mere kontrolleret. Mellemtonen var rigtig god, faktisk næsten på højde med HGA kablet. Bassen var rigtig god, tør og præcis. Desuden oplevede jeg god luft og separation mellem instrumenterne.

Det generelle indtryk er et kabel der ikke kan siges at være neutralt. Men leder man efter en speciel signatur, vil dette her kabel helt sikkert godt kunne bruges.

Generelt

Jeg er blevet lidt overrasket over, hvor meget forskel man egentlig kunne høre på kablerne. Sammenlignet med f.eks. et højtalerskifte er forskellene selvfølgelig minimale, men jeg er blevet godt overbevist om, at det er muligt at fintune sit setup med kabler, hvis man skulle have lyst til det.  

Og hvad valgte jeg så?

Desværre har jeg købt et andet lille stykke audioudstyr, så jeg må vente en måned eller to, inden jeg kan købe et nyt signalkabel – så mit gode gamle Qunex 2 tager endnu en tur i manegen. Men når jeg skal handle skal jeg have et Oyaide Across 750, der lige gav en lille snert af varme, som passede godt ind i mit setup.

Musik:

Tchaikovsky: ’Pas de deux’ fra Nøddeknækkeren

Interpol: ’Pioneer to the falls’ fra ‘Our Love to Admire’

Allison Kraus: ‘Down to the river to pray’ fra O’ Brother soundtracket

Michel Camillo: ‘On Fire’ fra ‘On Fire’

Mercery Rev: ‘Funny Bird’ fra ‘Deserters Songs’

wildstyle
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 04 Januar 2006
Lokalitet: København
Sendt: 12 Juni 2008 kl. 23:44 | IP-adresse registreret  

Stor cadeaux til dig, for din fine gennemgang af kablerne.
Fedt at se, at du tager dig tid til sådanne tiltag, som også kan gavne os andre herinde. 

Jeg har selv spekuleret i VdH'erne og HGA'erne (måske Silver Lace istedet). Så det er super fedt med noget feedback og nogle erfaringer.

Men du skriver, at Chord er det mest neutrale kabel, du har testet. Hvordan er HGA kontra Chord på det punkt? Ville være fint med en lidt nærmere beskrivelse af dette, hvis du har tid og lyst.

Til top Vis wildstyle's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af wildstyle

Kane
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 Juni 2008 kl. 10:54 | IP-adresse registreret  

wildstyle skrev:

Stor cadeaux til dig, for din fine gennemgang af kablerne.
Fedt at se, at du tager dig tid til sådanne tiltag, som også kan gavne os andre herinde. 

Jeg har selv spekuleret i VdH'erne og HGA'erne (måske Silver Lace istedet). Så det er super fedt med noget feedback og nogle erfaringer.

Men du skriver, at Chord er det mest neutrale kabel, du har testet. Hvordan er HGA kontra Chord på det punkt? Ville være fint med en lidt nærmere beskrivelse af dette, hvis du har tid og lyst.

Tak. Jeg har selv haft meget glæde af at læse med herinde, så jeg vil gerne give lidt igen - og så er det jo også rigtig sjovt.

Angående HGA vs. Chord. Jeg er som sagt rigtig glad for HGA kablet (og kunne godt tænke mig at prøve nogle af de bedre, f.eks. Silver Lace). Er man til vokal er det det helt rigtige. Jeg vil ikke kalde HGA neutralt, både diskant og mellemtone bliver fremhævet, lidt på bekostning af bassen - som dog slet ikke er ueffen. Det skal dog her bemærkes at min kilde DAC1 jo er lidt lys i det og det nok har været medvirkende til at diskanten blev lidt for meget hos mig.

Med hensyn til Chord, kan jeg ikke rigtig sætte en finger på det, andet end det lidt hev livet ud af mit system. Det kan meget vel være mit system der er synderen og jeg bare fik hvad jeg bad om. Som sagt jeg oplevede det meget neutralt, så hvis man ikke vil have lagt noget fra eller til tror jeg det er et godt sted at gå hen.

Det lyder som en god ide at prøve Silver Lace det skulle være rigtig godt, det blev også anmeldt godt her i H4A seneste test. Det er helt sikkert værd at prøve at lytte på det.

Raskolnikov
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 September 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 20 Juni 2008 kl. 12:14 | IP-adresse registreret  

Prøv lige TMC white også....

Kalle_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Februar 2005
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 20 Juni 2008 kl. 13:23 | IP-adresse registreret  

Hej Kane

Godt med lidt afprøvnings-læsning. Super

Jeg har gennem længere tid haft Mictor Clearwater II XLR (og RCA) mellem min CD/DAC og mine 2 hovedtelefonforstærkere. Jeg havde 3 andre kabler på besøg, inden jeg besluttede mig. De andre kabler var en smule billigere end Mictor. Det ene af dem var da osse ret tæt på, mens de andre faldt igennem. Jeg tror mine Mictor bliver siddende, men hvis du får en god idé med nogle andre (bedre) kabler, så må du endelig RÅBE OP. Jeg er altid interesseret i forbedringer, sålænge det ikke koster et halv parcelhus

Til top Vis Kalle_dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kalle_dk

Jakobsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Maj 2003
Sendt: 20 Juni 2008 kl. 15:01 | IP-adresse registreret  

Fin test ...

nemt at forstå ....

kender kun VdH'en og er enig i din beskrivelse af det

faktisk rigtig godt ... måske lidt kedeligt

jeg er endt op med Fletcher 200 med Eichmann bullitplugs... prøv evt. det også ....

har Fletcher 300 HT kabel hvilket jeg også vil anbefale

Til top Vis Jakobsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jakobsen Besøg Jakobsen's Websted

Kane
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Juni 2008 kl. 08:15 | IP-adresse registreret  

Raskolnikov skrev:
Prøv lige TMC white også....

Hvor kan man få fat i sådan et til lån?

Raskolnikov
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Juni 2008 kl. 11:52 | IP-adresse registreret  

hmm www.avconnection.dk har dem .  Mon ikke noget kan arrangeres.
De er meget stive at arbejde med, men de lyder rigtig godt synes jeg. Meget hul igennem.
Det er White jeg har. De skulle være bedst mellem cd og forst.

Jakobsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Maj 2003
Sendt: 22 Juni 2008 kl. 18:55 | IP-adresse registreret  

Til top Vis Jakobsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jakobsen Besøg Jakobsen's Websted

Kane
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 Juni 2008 kl. 19:27 | IP-adresse registreret  

Raskolnikov skrev:
De er meget stive at arbejde med, men de lyder rigtig godt synes jeg. Meget hul igennem.

De er meget stive i det ikke? Jeg tror jeg har set sådan et par. De skal helst være lidt fleksible i det, jeg har ikke så meget plads at gøre med omme bagved min forstærker.

RAZZER
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Maj 2005
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 24 Juni 2008 kl. 19:49 | IP-adresse registreret  

Hej Kane kanon test, kan se på dit billede på side 1 at du har et w&M audio kabel hvordan vil du beskrive lyden på dette kabel ifht. de andre? mvh Rasmus  
Til top Vis RAZZER's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af RAZZER

Raskolnikov
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 Juni 2008 kl. 20:36 | IP-adresse registreret  

Kane skrev:

Raskolnikov skrev:

De er meget stive i det ikke? Jeg tror jeg har set sådan et par. De skal helst være lidt fleksible i det, jeg har ikke så meget plads at gøre med omme bagved min forstærker.

Ok det forstår jeg godt. Men TMC lyder nu stadig godt.

DPetersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 December 2004
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 24 Juni 2008 kl. 21:01 | IP-adresse registreret  

Kan kun anbefale at du prøver HGA Silver ( ca. 1550) . Den gør ikke meget væsen af sig selv, men gengiver alle detaljer i musikken med en dejlig behalig ro i lydbilledet. Jeg har testet den op imod VDH Gold (ca. 2600) hvor jeg ville foretrække HGA silver.

Som wildstyle også skriver, så syntes jeg også det er fedt du tager dig tid til at lytte på forskellige signalkabler. Det bliver spændende hvad du syntes om HGA Silver hvis du har mod på at lytte på mere.

Held og lykke med jagten

mortenkbh
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 August 2007
Lokalitet: København
Sendt: 24 Juni 2008 kl. 21:14 | IP-adresse registreret  

Jeg leder selv efter et "godt" signalkabel til mit Densen , har taget kontakt til hifi-cable bl.a sælger HGA og Oyaide. De vil gerne sende kabler - men har ikke hørt mere eller modtaget noget endnu

Pt spiller jeg med et QED kabel til 600 pisk fra klubben - ved ikke rigtig hvorn det måler sig med de kabler til 1500 kr ( det er sgu mange penge )

Dog har jeg lige forbarmet mig og købt et BKS Cressida 8 supreme

Til top Vis mortenkbh's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mortenkbh

Kane
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 Juni 2008 kl. 22:54 | IP-adresse registreret  

RAZZER skrev:
Hej Kane kanon test, kan se på dit billede på side 1 at du har et w&M audio kabel hvordan vil du beskrive lyden på dette kabel ifht. de andre? mvh Rasmus  

W&M kablet er et digitalkabel, så det lader sig ikke sammenligne med de andre. Jeg har kun brugt dette ene, så jeg kan ikke sige noget om hvordan det er i forhold til andre. Jeg har sammenlignet med et optisk og må indrømme at jeg ikke kunne høre den store forskel.

Kane
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 Juni 2008 kl. 22:56 | IP-adresse registreret  

DPetersen skrev:

Kan kun anbefale at du prøver HGA Silver ( ca. 1550) . Den gør ikke meget væsen af sig selv, men gengiver alle detaljer i musikken med en dejlig behalig ro i lydbilledet. Jeg har testet den op imod VDH Gold (ca. 2600) hvor jeg ville foretrække HGA silver.

Som wildstyle også skriver, så syntes jeg også det er fedt du tager dig tid til at lytte på forskellige signalkabler. Det bliver spændende hvad du syntes om HGA Silver hvis du har mod på at lytte på mere.

Held og lykke med jagten

Er det Silver Lace du mener?

Det kunne jeg også godt tænke mig at lytte til, det skulle jo efter sigende være rigtig godt. Jeg var meget imponeret af lillebroren Diva, så jeg er sikker på at det også er godt.

DPetersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 December 2004
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 24 Juni 2008 kl. 23:01 | IP-adresse registreret  

Jep det er silver lance jeg mener.

<< Forrige Side af 5 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave