| Forfatter |
|
FinnC Forum Bruger

Bruger siden: 21 Juli 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 372
|
| Sendt: 25 Februar 2009 kl. 22:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
erlingt skrev:
Er det ikke herligt, det er lige sådan noget der gør vores fælles hobby så spændende.
To forskellige setups og to forskellige sæt publikummer og to helt forskellige oplevelser - SKØNT
|
|
|
Ja jeg holder mig heldigvis til mit vinyl (+dac til muzak). Mennesket har brugt nogle mio. år til at få udviklet syn og hørelse. At nogen så oplever en stak prikker på en flad skærm og lyd hakket i utallige småstykker repræsenterer virkeligheden, det er vel storytelling på mediedansk - ren X-factor ..hmmmm tror jeg da, har aldrig set X-factor  __________________ Nogle drukner sig i problemer, andre tager sig en uddannelse, så de kan svømme imellem dem. [Mark Twain 1835-1910]
|
| Til top |
|
| |
erlingt Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2008 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1532
|
| Sendt: 25 Februar 2009 kl. 23:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
BjarkeHedegaard Forum Bruger

Bruger siden: 23 September 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1575
|
| Sendt: 02 Marts 2009 kl. 16:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tror der skal en del subjetivitet til at komme frem til den konklusion. Ellers var der noget galt med den DacMagic. Det er stik modsat egne erfaringer på forskellige anlæg. __________________ Mvh Bjarke Hedegaard
|
| Til top |
|
| |
Sund Forum Bruger

Bruger siden: 07 Januar 2005 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 1635
|
| Sendt: 02 Marts 2009 kl. 17:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Efter at have fornøjelsen af at høre madsen's Cambridge forleden aften må jeg sige at jeg er lidt imponeret over hvor meget god lyd der kan får for pengene den koster. Uanset om det er den gamle eller den nye pris, mener jeg at man får rigtig meget for sine penge.
Jeg synes den lyder meget behageligt uden at være ulden eller på anden måde at maskere detaljerne. og siden jeg sidst lyttede til Audio Alchemy produkter, har jeg ikke hørt så velspillende en DAC til en pris der ikke er røget gennem budgettets loft eller bare skruet op i et urimeligt leje.
Tillykke til madsen med hans DAC, især til prisen. __________________ mvh sund,
Kun de der har noget at skjule ønsker begrænsninger.
De, der siger det er umuligt, skal ikke forstyrre dem der er igang med det.
|
| |
erlingt Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2008 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1532
|
| Sendt: 02 Marts 2009 kl. 17:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
"Sund"'s lytteindtryk af DacMagic'en stemmer meget overens med vores oplevelse ved sammenligningen med Prodigy CUBE'en.
Men måske forskellen til "Granberg"s opleveler er, at vores CUBE var sprit ny på lytte tidspunktet og DacMagic'en er blevet tilspillet gennem det sidste par måneder.
Men stadig vil jeg påpege, at forskellen mellem de to DAC'er var absolut marginal, hvor DacMagic'en var til den bløde og varme side, og CUBE'en var mere lys og "digital" i udtrykket. Egentligt meget som at sammenligne en vinyl plade med en CD.
Så jeg tror da, vi vil gennemføre endnu en prøvelytning om et par måneder, når CUBE'en er blevet spillet til.
|
| Til top |
|
| |
majcherek128 Forum Bruger

Bruger siden: 01 Marts 2009 Lokalitet: Øerne
Status: Offline Indlæg: 25
|
| Sendt: 02 Marts 2009 kl. 19:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu spørger jeg så af ren nysgerrighed. Hvad ligger der så i de endnu højere prislag? :P
__________________ Må have flere penge!
Creative?, det gælder om at modde og bruge bit-matched setting, og drop også mp3 i farten ;)
|
| Til top |
|
| |
FinnC Forum Bruger

|
| Sendt: 02 Marts 2009 kl. 20:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
erlingt skrev:
"Sund"'s lytteindtryk af DacMagic'en stemmer meget overens med vores oplevelse ved sammenligningen med Prodigy CUBE'en.
Men måske forskellen til "Granberg"s opleveler er, at vores CUBE var sprit ny på lytte tidspunktet og DacMagic'en er blevet tilspillet gennem det sidste par måneder.
Men stadig vil jeg påpege, at forskellen mellem de to DAC'er var absolut marginal, hvor DacMagic'en var til den bløde og varme side, og CUBE'en var mere lys og "digital" i udtrykket. Egentligt meget som at sammenligne en vinyl plade med en CD.
Så jeg tror da, vi vil gennemføre endnu en prøvelytning om et par måneder, når CUBE'en er blevet spillet til.
|
|
|
For mig (nok også andre) er det svært at bedømme x bedre end y, da jeg går efter om DAC'en laver sit arbejde bedst muligt = gengive naturtro = HiFi. Da de to spiller ikke er ens, prisen også en del forskellige, lytternes hørelse, anlæg samt rummet de afspilles i også er forskellige.. vi har her et utal af ubekendte størrelser, og kan få helt korrekt (matematisk og kendt viden) mange resultater. Jeg foretrækker vel det analoge ca. 80% + bruger digitalt (nemt og praktisk) for resten  Jeg har testet ensartet, kun med min hørelse og mit udstyr etc. alt uændret. Der er brugt LP overspillet til digital + der er brugt indspillet levende musik (ja i samme rum), samt analog lyd både fra tape og digital fra DAT. Jeg kan altså både lytte mig til og måle forskelle (samt se - lydkurver), og teste digital op mod analog lyd samt teste op mod den originale jomfruelige analoge lyd. Hos mig er DacMatic noget nær neutral og uden farvning samt gengiver ved 32 - 96 kHz sample rate
(det skal den jo) det der puttes i den Så hvis nogen har god analog lyd, så prøv at trille det til digitalt og lyt på forskelle - samme udstyr, samme rum, samme øre please __________________ Nogle drukner sig i problemer, andre tager sig en uddannelse, så de kan svømme imellem dem. [Mark Twain 1835-1910]
|
| Til top |
|
| |
Sund Forum Bruger

Bruger siden: 07 Januar 2005 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 1635
|
| Sendt: 02 Marts 2009 kl. 21:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis spørgsmålet om "hvilke dyrere der er tale om" er rettet til mig, så synes jeg ikke det er interessant med en liste eller at ksate mig ud i namedropping.
I mine tyve år i branchen, har jeg hørt om ikke de fleste så dog en hel del, lige fra de billigste til de dyreste og under mange forskellige forhold og i lige så mange sammensætninger. Den eneste overordnede konklusion jeg er nået frem til er at, prisen ikkehar sammenhæng med ydelsen, eller om man vil lydkvaliteten af det enkelte produkt. Sommetider er der en nærmest surrealistisk diamentral modsætnnig mellem prisen og kvaliteten.
Det jeg synes der er interessant ved madsen's lille ny, er at den har givet mig en oplevelse der er markant positiv. Og den har så yderligere markeret sig som meget vellydende i forhold til sin pris.
Jeg kan godt lide når ting spiller godt uden at de koster en formue, jeg er nemlig ikke så velhavende, og sådan har jeg oplevet madsen's DAC. __________________ mvh sund,
Kun de der har noget at skjule ønsker begrænsninger.
De, der siger det er umuligt, skal ikke forstyrre dem der er igang med det.
|
| |

|
| Sendt: 02 Marts 2009 kl. 22:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
FinnC skrev:
Hos mig er DacMatic noget nær neutral og uden farvning samt gengiver ved 32 - 96 kHz sample rate
(det skal den jo) det der puttes i den
|
|
|
For mig gør det ikke noget at lyden er lidt ekstra krydret, det giver mig nogle sjove kuldegysninger ind imellem  [Sarkasme slut] __________________ Må have flere penge!
Creative?, det gælder om at modde og bruge bit-matched setting, og drop også mp3 i farten ;)
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 02 Marts 2009 kl. 22:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sund skrev:
Hvis spørgsmålet om "hvilke dyrere der er tale om" er rettet til mig, så synes jeg ikke det er interessant med en liste eller at ksate mig ud i namedropping.
I mine tyve år i branchen, har jeg hørt om ikke de fleste så dog en hel del, lige fra de billigste til de dyreste og under mange forskellige forhold og i lige så mange sammensætninger. Den eneste overordnede konklusion jeg er nået frem til er at, prisen ikkehar sammenhæng med ydelsen, eller om man vil lydkvaliteten af det enkelte produkt. Sommetider er der en nærmest surrealistisk diamentral modsætnnig mellem prisen og kvaliteten.
Det jeg synes der er interessant ved madsen's lille ny, er at den har givet mig en oplevelse der er markant positiv. Og den har så yderligere markeret sig som meget vellydende i forhold til sin pris.
Jeg kan godt lide når ting spiller godt uden at de koster en formue, jeg er nemlig ikke så velhavende, og sådan har jeg oplevet madsen's DAC. |
|
|
Spørgsmålet var mere generelt rettet. Alligevel mange tak for svaret  Nu har jeg ikke den største erfaring indefor Hi-Fi, da jeg selv begyndte at interessere mig for det inden for det seneste år. Jeg har dog allerede fået en hel del med i skuffen syntes jeg, og jeg har fundet ud af hvor meget en ordenlig DAC kan gøre i min sammehæng. Derfor vil jeg faktisk gerne rette spørgsmålet, jeg tror det er bedst at jeg samtidig lige opretter en tråd for sig selv  Men ja, pengebeholdningen er også lav her, men jeg er villig til at ofre hård opsparing og ekstra timer på en rigtig god lyd! __________________ Må have flere penge!
|
| Til top |
|
| |
FinnC Forum Bruger

|
| Sendt: 02 Marts 2009 kl. 23:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
majcherek128 skrev:
FinnC skrev:
Hos mig er DacMatic noget nær neutral og uden farvning samt gengiver ved 32 - 96 kHz sample rate
(det skal den jo) det der puttes i den
|
|
|
For mig gør det ikke noget at lyden er lidt ekstra krydret, det giver mig nogle sjove kuldegysninger ind imellem 
[Sarkasme slut]
|
|
|
Ja det skal god lyd til og ikke kedeligt - enig. Men hvis man har en del musik analogt, og kender lyd fra instrumenter etc., så er dårlig digital lyd som at få tandpine Jeg tror mange skifter udstyr igen og igen på grund af elendig lyd. Men jeg aner selvfølgelig ikke, om det er dårlig optagelse, elendigt produceret etc. eller man forsøger at få gentaget 'live' oplevelser fra en koncert i dagligstuen på 3.5 x 4 m. Som med vin, øl, mad etc. man må finde sin smag og nyde den - man kan ikke smage med naboens/konens/svigermors smagsløg  __________________ Nogle drukner sig i problemer, andre tager sig en uddannelse, så de kan svømme imellem dem. [Mark Twain 1835-1910]
|
| Til top |
|
| |
KlausH Forum Bruger

Bruger siden: 20 Januar 2007 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 186
|
| Sendt: 03 Marts 2009 kl. 17:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hmm.. hvad skal man bruge det til???
Prøv at sammeligne andre "komponenter" i anlægget med samme pris forskel....
Det er vel begrænset hvor meget man kan forlange af et apparat til 1500/2000,- kr.
Kunne godt tænke mig , sikkert også andre der kunne, en sammenligning mellem DacMagic og lign Dac i prisklassen.
Den Cube lyder som et forslag og alligevel ikke ... da der er brugt penge og interesse på forskellige ting...---forstærker/tilslutnings muligheder--
Glæder mig til at få min snart, men jeg har ingen anden Dac at sammenligne med end min halv "gamle" Primare DVD V20.
|
| Til top |
|
| |
ulf westergaard Forum Bruger

Bruger siden: 31 August 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 5
|
| Sendt: 04 Marts 2009 kl. 12:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
NU har jeg fået min DAC Magic og må sige at jeg er imponeret over hvad den yder - især til prisen.
Jeg sammenligner med en Marantz CD-16 som har undergået adskillige modifikationer, bl.a hos Marantz's chefudvikler Ken Ishiwata.
DAC Magic er meget homogen og gengiver perspektivet meget mere korrekt og detaljeret. Krystalklar med en tendens til at være lidt klinisk. Jeg er sikker på at med nogle andre opamps i udgangen vil man kunne hente mere varme og dynamik.
Jeg har dog tænkt mig at vælge Transporteren på sigt så den sælges her på hjemmesiden nu -
Men god er den absolut!
|
| Til top |
|
| |
MadsVP Forum Bruger

Bruger siden: 19 Februar 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 182
|
| Sendt: 04 Marts 2009 kl. 12:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
ulf westergaard skrev:
|
NU har jeg fået min DAC Magic og må sige at jeg er imponeret over hvad den yder - især til prisen.
Krystalklar med en tendens til at være lidt klinisk. Jeg er sikker på at med nogle andre opamps i udgangen vil man kunne hente mere varme og dynamik.
|
|
|
Giv den lige nogle dage til at "sætte sig" - Mht dit ankepunkt, så er min erfaring ( efter ca en uge) at den bløder en del op som tiden går..
__________________ nEt^DeViL Ownz You ! Danish Lammers !
|
| Til top |
|
| |
roundsound Forum Bruger

Bruger siden: 29 Marts 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1660
|
| Sendt: 04 Marts 2009 kl. 13:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
ulf westergaard skrev:
NU har jeg f�ået min DAC Magic... |
|
|
Hvornår bestilte du?
|
| Til top |
|
| |
ulf westergaard Forum Bruger

Bruger siden: 31 August 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 5
|
| Sendt: 04 Marts 2009 kl. 13:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg bestilte lige før nytår og modtog for 10dg siden.
-Er du tilfreds med dine Gallo?
|
| Til top |
|
| |
roundsound Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Marts 2009 kl. 13:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
ulf westergaard skrev:
Jeg bestilte lige fø��r nytå��r og modtog for 10dg siden.
-Er du tilfreds med dine Gallo? |
|
|
Så� m�å min da snart v�ære p�å trapperne. Bestilte 1/1. Ja, super tilfreds
|
| Til top |
|
| |
Aragon Forum Bruger

Bruger siden: 08 December 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 297
|
| Sendt: 04 Marts 2009 kl. 13:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Hhmmmmm...................... jeg har bestilt en i slutningen af november 2008 og har ikke fået nogen endnu. Men der bliver LOVET at jeg får den til 1499 - uanset hvad prisen er på leveringstidspunktet.
MVH Jan
|
| Til top |
|
| |
roundsound Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Marts 2009 kl. 13:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Aragon skrev:
Hej
Hhmmmmm...................... jeg har bestilt en i slutningen af november 2008 og har ikke f�et nogen endnu. Men der bliver LOVET at jeg f�r den til 1499 - uanset hvad prisen er p� leveringstidspunktet.
MVH Jan |
|
|
Hvilken farve har du bestilt?
|
| Til top |
|
| |
Aragon Forum Bruger

Bruger siden: 08 December 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 297
|