| Forfatter |
|
BjarkeHedegaard Forum Bruger

Bruger siden: 23 September 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1575
|
| Sendt: 05 Marts 2009 kl. 16:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det kan jeg love dig for jeg har, i en AB test med DacMagic. Nu har jeg haft min DacMagic siden Oktober/November, så den er fint spillet til, og jeg kan slet ikke forstå hvordan man kan synes Cuben lyder bedre. DacMagic skiller instrumenterne langt bedre ad, og den dræber al den digitale "dåselyd" som netop Cuben i visse tilfælde lider under. Jo mere komplekst musik du udsætter de 2 for, jo mere vil du indse at Cuben mudrer lyden ift. DacMagic.
Jeg proklamerer derfor intet, men formidler min stærke overbevisning om, at du får en betydeligt mere korrekt og behagelig lydgengivelse med DacMagic, og jeg er bestemt ikke farvet af, at jeg selv ejer DacMagic. - Ville da synes det var fedt hvis jeg kunne sælge den og købe Cuben og have penge tilovers, men det ville jeg aldrig gøre. __________________ Mvh Bjarke Hedegaard
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 05 Marts 2009 kl. 17:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Omkring en måned siden.
Jeg kan ikke se hvad det skulle have af betydning andet end hvis de har ændret designet af Cuben?
Hvor om alting er, håber jeg virkelig potentielle købere hører begge produkter før de køber. Det ville være synd at købe Cuben i den tro, at den lever op til par med DacMagic. __________________ Mvh Bjarke Hedegaard
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 05 Marts 2009 kl. 17:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er korrekt. Det er jo ikke unormalt for os lydinteresserede at have en vifte af forskellige komponenter under samme tag? 
Ud af 4 sæt ører, har alle favoriseret DacMagic. __________________ Mvh Bjarke Hedegaard
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 05 Marts 2009 kl. 18:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis du nu skal begynde at betvivle min troværdighed, synes det omsonst at fortsætte diskussionen. Dybest set indikerer det en mangel på yderligere argumentationsmateriale.
Helt præcist har det været weekenden 3 uger siden der blev test med forskellige setups. __________________ Mvh Bjarke Hedegaard
|
| Til top |
|
| |
erlingt Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2008 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1532
|
| Sendt: 05 Marts 2009 kl. 18:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Slap af "Granberg"  Jeg kan fuldt ud bekræfte "BjarkeHedegaard"s udsagn - det var faktisk hans DacMagic og undertegnedes CUBE der blev lyttet til. Og CUBE'en var sprit ny, hvorimod DacMagic'en faktisk er en af de første der kom til HiFi Klubben, så den er allerede spillet godt til. så mon ikke det kal forklare en del af de forskelle i lyden, som vi oplevede. __________________ "What this country needs is a good 5 watt amplifier!" (Paul Klipsch)
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 05 Marts 2009 kl. 21:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
erlingt skrev:
Og CUBE'en var sprit ny, hvorimod DacMagic'en faktisk er en af de første der kom til HiFi Klubben, så den er allerede spillet godt til. så mon ikke det kal forklare en del af de forskelle i lyden, som vi oplevede.
|
|
|
Tror fortsat ikke det er forklaringen. Det kan ikke forklares med nyere komponenter at lyden er direkte digital at lytte til. Dette var f.eks. ikke tilfældet med DacMagic da denne var ny. - Det var for resten på et sæt B&W 802D jeg hørte den før jeg købte den. __________________ Mvh Bjarke Hedegaard
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 05 Marts 2009 kl. 21:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så er der noget galt med dine ører eller anlæg.
__________________ Mvh Bjarke Hedegaard
|
| Til top |
|
| |
erlingt Forum Bruger

|
| Sendt: 06 Marts 2009 kl. 10:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Selvfølgelig har resten af anlæget en MEGET stor betydning for det totale lydbillede; men ved en A/B test mellem 2 produkter, på samme anlæg burde forskellen melle de to produkter, jo nok opleves på samme måde.
Forøvrigt var det ikke på "BjarkeHedegaard"s stereo vi lavede lyttetesten; men på mit gode "gamle" tilspillede Linn LK system - som jo da i hvertfald IKKE kan kaldes digitalt og tyndt. Og på dette oplevede vi i hvertfald DacMacic som mere musikalsk og varm end Prodigy CUBE.
Men endnu engang understreger dette, at skal man ud og købe nyt, er det særdeles vigtigt at teste i den sammenhæng hvori et givent produkt skal anvendes. Så har man mulighed for at låne et produkt med hjem er det altid at foretrække.
__________________ "What this country needs is a good 5 watt amplifier!" (Paul Klipsch)
|
| Til top |
|
| |
erlingt Forum Bruger

|
| Sendt: 06 Marts 2009 kl. 10:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det kunne egentligt være sjovt, at høre på hvilket udstyr du lytter, og oplever DacMagic som digital og tynd; men Prodigy CUBE som være mere varm og musikalsk. Det vil da kunne være en god retningslinie for andre der søger denne tråd, for at blive hjulpet på vej i deres beslutning og vurdering. __________________ "What this country needs is a good 5 watt amplifier!" (Paul Klipsch)
|
| Til top |
|
| |
erlingt Forum Bruger

|
| Sendt: 06 Marts 2009 kl. 14:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Næh, det gør han sådan set ikke, for han anvender jo til daglig DacMagicen på sit eget anlæg ( i parantes bemærket en Cayin 153), så han har jo i hvertfald 2 vidt forskellige referencer. Og hvis han opfatter den som værende varm og musikalsk i disse 2 helt forskellige setup, må det jo stå for hans regning og mening, og ikke kaldes løgn. Men jeg synes det er helt fint, at du melder dig ud af debatten, for den har jo ligesom taget en noget personlig drejning, hvor det åbenbart fra din side har været vigtigere at hænge nogen ud for at lyve, fremfor at få en sober og subjektiv vurdering og beskrivelse af primært DacMagic DAC'en. __________________ "What this country needs is a good 5 watt amplifier!" (Paul Klipsch)
|
| Til top |
|
| |
KlausH Forum Bruger

Bruger siden: 20 Januar 2007 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 186
|
| Sendt: 06 Marts 2009 kl. 16:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja tak. Kan vi få lidt fred fra han "Granberg" tak.
Det er da fint med en anden mening, men den fremtoning er da ikke velkommen på dette forum.
Jeg har ikke lyst til at læse hans indlæg.
Han har været igang på denne side siden november 2008 og lagt 136 indlæg, gad vide om han har noget han skal af med....
Erlingt og Bjarke...: har i haft mulighed for at teste de 2 dac mod hinanden igen efter mere tilspilning af cuben??
|
| Til top |
|
| |
erlingt Forum Bruger

|
| Sendt: 06 Marts 2009 kl. 16:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
KlausH skrev:
Ja tak. Kan vi få lidt fred fra han "Granberg" tak.
Det er da fint med en anden mening, men den fremtoning er da ikke velkommen på dette forum.
Jeg har ikke lyst til at læse hans indlæg.
Han har været igang på denne side siden november 2008 og lagt 136 indlæg, gad vide om han har noget han skal af med....
Erlingt og Bjarke...: har i haft mulighed for at teste de 2 dac mod hinanden igen efter mere tilspilning af cuben??
|
|
|
Tja, hvem ved hvad der stikker ham "granberg"  Nej, vi har endnu ikke fået lyttet videre; men har planer om at mødes søndag aften for at lave en ny lytter - denne gang på "BjarkeHedegaard"'s Cayin. Så når vi har gjort det, skal vi nok komme med en ny tilbagemelding.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 09 Marts 2009 kl. 01:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
JEg har hørt DacMagic hhv. Cuben på:
B&O S75 B&O Penta Mine DIY
Yderligere har jeg hørt Dacmagic alene på flg:
B&W 802D Eltax Monitor 3
Alle med en række forskellige forstærkere i forskellige prislejer.
Hvorfor synes du jeg lyver Granberg?
Jeg har ikke én gang oplevet DacMagic som værende tynd og umusikalsk. Det er en fuldstændig forkert observation som jeg slet ikke kan nikke genkendende til.
Erlingt og jeg har i aften gennemlyttet de 2 DACs mod hinanden på mit anlæg, og tendensen var den samme. Cuben er blevet spillet godt til nu, så grundlaget var nok bedre. DacMagic er en anelse mere rund og behagelig at høre på, og mit personlige indtryk er, at mellemtonen bliver fremhævet en smule mere og selve lydbilledet opleves en anelse større. Når der lyttes til flac er forskellen forsvindende lille, mens MP3 afslører en lidt større forskel.
Hvis DacMagic er 100 procent, vil jeg mene Cuben er 99 procent i flac og 94 procent ved MP3. - Enkelte MP3-numre var fuldstændigt umulige at høre forskel på, og enkelte gjorde en rimeligt stor forskel. Dette er mit helt subjektive indtryk, men det ville undre mig hvis nogen, der rent faktisk har hørt begge DACs i en AB-test, oplevede dem anderledes.
Vi prøvede for sjov også at teste Cuben mod et onboard SoundMax lydkort, og resultatet førte til direkte latter grundet den udprægede forbedring med Cuben: Lydbilledet blev ekstremt meget større og ALT var bare bedre. Så hvis man elsker musik men ikke har tænkt sig at putte store penge i projektet, er Cuben et fantastisk røverkøb, men DacMagic er en smule bedre.
__________________ Mvh Bjarke Hedegaard
|
| Til top |
|
| |
madsen Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 566
|
| Sendt: 09 Marts 2009 kl. 20:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ok. det er måske værd at nævne at jeres test er baseret på lytteindtryk via USB indgangen , som er eneste mulighed med Cuben. USB regnes af "experter" ikke som det optimale, der er mere at hente via coax indgangen.
VH. Madsen
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 10 Marts 2009 kl. 00:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
madsen skrev:
|
Ok. det er måske værd at nævne at jeres test er baseret på lytteindtryk via USB indgangen , som er eneste mulighed med Cuben. USB regnes af "experter" ikke som det optimale, der er mere at hente via coax indgangen.
VH. Madsen
|
|
|
Interessant pointe. Er ikke sikker på det vil være tildfældet hvis man kører digitalt ud fra computeren, eftersom lydkortet om alle omstændigheder også har været en del af kæden så. Jeg skal nok lige teste DacMagic med SPDIF ud vs. USB når der er tid til det. __________________ Mvh Bjarke Hedegaard
|
| Til top |
|
| |
madsen Forum Bruger

|
| Sendt: 10 Marts 2009 kl. 12:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
BjarkeHedegaard skrev:
madsen skrev:
|
VH. Madsen
|
|
|
Interessant pointe. Er ikke sikker på det vil være tildfældet hvis man kører digitalt ud fra computeren, eftersom lydkortet om alle omstændigheder også har været en del af kæden så. Jeg skal nok lige teste DacMagic med SPDIF ud vs. USB når der er tid til det.
|
|
|
Hvis du tjekker på Cambridges hjemmeside under support skriver de at USB indgangen max klarer et 16 bits signal hvorimod coax og tosling klarer 24 - 16 bits ved ikke hvor meget det betyder da der jo bliver opsamplet til 24 bit på alle.
VH. Madsen
|
| Til top |
|
| |
erlingt Forum Bruger

|
| Sendt: 10 Marts 2009 kl. 14:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
madsen skrev:
BjarkeHedegaard skrev:
madsen skrev:
|
Ok. det er m�ske v�rd at n�vne at jeres test er baseret p� lytteindtryk via USB indgangen , som er eneste mulighed med Cuben. USB regnes af "experter" ikke som det optimale, der er mere at hente via coax indgangen.
VH. Madsen
|
|
|
Interessant pointe. Er ikke sikker p� det vil v�re tildf�ldet hvis man k�rer digitalt ud fra computeren, eftersom lydkortet om alle omst�ndigheder ogs� har v�ret en del af k�den s�. Jeg skal nok lige teste DacMagic med SPDIF ud vs. USB n�r der er tid til det.
|
|
|
Hvis du tjekker p� Cambridges hjemmeside under support skriver de at USB indgangen max klarer et 16 bits signal hvorimod coax og tosling klarer 24 - 16 bits ved ikke hvor meget det betyder da der jo bliver opsamplet til 24 bit p� alle.
VH. Madsen |
|
|
Musikken på en CD eller i en digital musikfil (MP3 eller FLAC) er jo som udgangspunkt kun 16 bit. Så alt andet må jo hidhøre fra en opsampling enten i DAC'en eller i PC'en. Jeg ved ikke hvad denne opsampling kan have af betydning af musikken - i min umiddelbare forståelse, absolut ingen. For det eneste der kan ske, er at der bliver tilsat 8 ekstra 0 bits, medmindre der i opsamplingen bliver extrapolleret (=gættet) noge bits ud fra de nærliggende data. Er det sidste tilfældet, er det nu ikke lige min "kop te" - det skal ikke være en "dum" chip, som skal gætte sig til den musik jeg hører.
|
| Til top |
|
| |
madsen Forum Bruger

|
| Sendt: 10 Marts 2009 kl. 15:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Med hensyn til USB brug i forb. med Dac Magic er det værd at læse artikel (test) i High fidelity nr 4 side 68 årg. 2007 som omhandler USB i forb. med Benchmark Dac 1 USB og evt. jitterproblemer. Som jeg læser den har Benchmark "løst" problemet", jeg kan ikke finde materiale ang. Dac Magic, men formoder at den også overholder jitter specifikationerne via USB. men nu må vi vente og se hvad Bjarke kommer frem til i en sammenligning mellem indgangene.
VH. Madsen
|
| Til top |
|
| |
zeadow Forum Bruger

Bruger siden: 11 Marts 2009 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 4
|
| Sendt: 11 Marts 2009 kl. 16:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Man skal passe lidt på med at forbinde PC til andre ting
|
| Til top |
|
| |
MadsVP Forum Bruger

Bruger siden: 19 Februar 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 182
|
| Sendt: 11 Marts 2009 kl. 16:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
zeadow skrev:
| Man skal passe lidt på med at forbinde PC til andre ting |
|
|
Nemlig, ja.. __________________ nEt^DeViL Ownz You ! Danish Lammers !
|
| Til top |
|
| |