| Forfatter |
|
M-dam Forum Bruger

Bruger siden: 05 Juni 2008 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 58
|
| Sendt: 11 Marts 2009 kl. 22:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ting, man ikke skal forbinde sin pc med: 1. heste (i det hele taget: dyr) 2. ting, der lige er gået ild i 3. forbipasserende biler, tog, fly o.s.v.
|
| Til top |
|
| |
Piter Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 28
|
| Sendt: 14 Marts 2009 kl. 16:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lige et begynder spørgsmål :) Hvordan skal den tilsluttes til min forstærker (740A) og så til min bærbar..
Vh Piter
|
| Til top |
|
| |
erlingt Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2008 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1532
|
| Sendt: 14 Marts 2009 kl. 20:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den tilsluttes til den bærbare med et USB stik og til din forstærker via almindelige stereo phono kabel.
|
| Til top |
|
| |
Henrik.E Forum Bruger

Bruger siden: 31 Juli 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 264
|
| Sendt: 15 Marts 2009 kl. 11:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Søren Korsgaard skrev:
Grunden er at fra Dac Magic går signalet over i to mono rør blokke og videre ud til højtalerne men måske kan det løses ved at snuppe signalet fra en BlueRay afspiller
|
|
|
du skal bruge en forforstærker det er best
|
| Til top |
|
| |
Usse Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2006 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 697
|
| Sendt: 24 Marts 2009 kl. 11:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg ringede lige ind til hifiklubben for at høre omkring status på min ordre for DAC Magicen, nu har jeg ringet ind to gange efterhånden og har altid fået en rykker, nu sagde han at de ville komme på lager igen i midten af april.. Nu håbe jeg så virkelig at det går hen og bliver en realitet ;) Ville bare lige udmelde dette for jer som også går og venter spændt..
__________________ Everything should be made as simple as possible, but not simpler
|
| Til top |
|
| |
KlausH Forum Bruger

Bruger siden: 20 Januar 2007 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 186
|
| Sendt: 24 Marts 2009 kl. 23:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja tak.... for også at vide den er på vej.... de undre sig over den ikke er kommet.
Har også hørt det omkring april.... men regner da med min er her før.
Har ventet siden 4. december..... altså i 2008
|
| Til top |
|
| |
Scatcat Forum Bruger

Bruger siden: 17 Juni 2003 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2539
|
| Sendt: 25 Marts 2009 kl. 02:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
KlausH skrev:
Ja tak.... for også at vide den er på vej.... de undre sig over den ikke er kommet.
Har ventet siden 4. december..... altså i 2008  |
|
|
Jeg har haft min siden introduktionen i oktober sidste år. Utroligt at de ikke kan levere varen "endnu". __________________ Mvh Michael
"Det er underordnet hvad du har, bare du er tilfreds og det lyder godt"
|
| Til top |
|
| |
BjarkeHedegaard Forum Bruger

Bruger siden: 23 September 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1575
|
| Sendt: 25 Marts 2009 kl. 19:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Scatcat skrev:
KlausH skrev:
Har ventet siden 4. december..... altså i 2008  |
|
|
Jeg har haft min siden introduktionen i oktober sidste år. Utroligt at de ikke kan levere varen "endnu".
|
|
|
Købte også min i Oktober, så det ser ud til vi var heldige Scatcat? __________________ Mvh Bjarke Hedegaard
|
| Til top |
|
| |
Aslund Forum Bruger

Bruger siden: 19 Marts 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 52
|
| Sendt: 30 Marts 2009 kl. 23:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fik en mail idag fra Hifiklubben at min DacMagic var blevet afsendt og burde komme imorgen eller overmorgen. glæder mig som et lille barn juleaften. Håber også andre fik deres længe ventet mail fra Hifiklubben :)
|
| Til top |
|
| |
roundsound Forum Bruger

Bruger siden: 29 Marts 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1660
|
| Sendt: 30 Marts 2009 kl. 23:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg fik også besked i dag... har dog nået at købe en anden DAC i mellemtiden, så nu bliver det spændende at se (høre) hvad der får lov at blive stående.
|
| Til top |
|
| |
mortenkbh Forum Bruger

Bruger siden: 24 August 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 210
|
| Sendt: 31 Marts 2009 kl. 07:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kan man bruge en ældre bærbar til afspiller , eller kræves der mere cpu-power ?
Jeg er blevet helt vild med tanken om at kunne smide alle mine skiver på en harddisk - og så endda få i den gode lydkvalitet 
Hvad er jeres erfaringer med blæserstøj fra en bærbar - skal jeg gå efter noget specielt ??
Hvis man skal rippe 150-200 skiver til flac - hvor meget hdd-plads skal jeg så minimum have ??
Morten
|
| Til top |
|
| |
mn1974 Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3519
|
| Sendt: 31 Marts 2009 kl. 07:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej, jeg har rippet ca. 500 plader so far og det fylder hos mig 147 gigabyte i FLAC format. Musikken er blevet rippet med DBpoweramp. Den ligger på en server med en blæser der larmer lige i "overkanten", selvom den står inde i et skab!?! mvh
__________________ mvh
|
| Til top |
|
| |
BjarkeHedegaard Forum Bruger

Bruger siden: 23 September 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1575
|
| Sendt: 31 Marts 2009 kl. 15:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
mn1974 skrev:
Den ligger på en server med en blæser der larmer lige i "overkanten", selvom den står inde i et skab!?! mvh
|
|
|
Det er nu simpelt og billigt at gøre noget ved. Enten skal du ændre spændingen på blæser, hvilket nok ikke er så smart når den står inde i et skab, ellers skal du finde dig en anden og mindre larmende blæser. www.dealextreme.com har mange meget billige kølere, og der er gratis levering i hele verden. - Selv har jeg købt nogle småting der og har været tilfreds med det. __________________ Mvh Bjarke Hedegaard
|
| Til top |
|
| |
Usse Forum Bruger

|
| Sendt: 31 Marts 2009 kl. 16:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu har jeg endelig fået den, og den er selvfølgelig sat til med det samme.. Men synes ikke der er den store forskel mellem min Harman Kardon DVD 10s DAC og DAC Magicen.. Har testet med meget forskelligt musik, ligefra Jack Johnson til noget über audiofilt, men kan virkelig ikke høre forskel.. Da jeg prøve lyttede til den i HIFI klubben var det mod en af de større NAD cd afspillere og der var der virkelig en forskel hmm.. Men den Harman Kardon maskine gør det altså rigtig godt.. Jeg har et par Gamut Phi 3 spændt til en Cairn 4840 hvis det kan hjælpe.. Ved heller ikke om skidtet skal spilles til, men der burde altså være en forskel..
__________________ Everything should be made as simple as possible, but not simpler
|
| Til top |
|
| |
Pingel Forum Bruger

Bruger siden: 15 April 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 298
|
| Sendt: 31 Marts 2009 kl. 16:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Usse skrev:
Nu har jeg endelig fået den, og den er selvfølgelig sat til med det samme.. Men synes ikke der er den store forskel mellem min Harman Kardon DVD 10s DAC og DAC Magicen.. Har testet med meget forskelligt musik, ligefra Jack Johnson til noget über audiofilt, men kan virkelig ikke høre forskel.. Da jeg prøve lyttede til den i HIFI klubben var det mod en af de større NAD cd afspillere og der var der virkelig en forskel hmm.. Men den Harman Kardon maskine gør det altså rigtig godt.. Jeg har et par Gamut Phi 3 spændt til en Cairn 4840 hvis det kan hjælpe.. Ved heller ikke om skidtet skal spilles til, men der burde altså være en forskel..
|
|
|
Det kan da ikke være rigtigt...
|
| Til top |
|
| |
Usse Forum Bruger

|
| Sendt: 31 Marts 2009 kl. 16:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er sgu rigtigt, og ved godt hvad jeg har med at gøre... Den spiller faktisk mange andre cd-afspillere ud, men troede ellers der ville være noget at hente..
|
| Til top |
|
| |
Noise Forum Bruger

Bruger siden: 11 Oktober 2005 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 337
|
| Sendt: 31 Marts 2009 kl. 16:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den ændrer sig en lille smule ved tilspilning. Jeg synes dog min er blevet lidt for "blød/varm" efter den er spillet til. Men det er muligvis resten af setuppet der trækker i samme retning, og derved gør at det bliver lidt for kedeligt. Meeen til prisen er den sgu god nok. Man kan jo ikke få det hele for 1499 -. 
|
| Til top |
|
| |
MadsVP Forum Bruger

Bruger siden: 19 Februar 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 182
|
| Sendt: 31 Marts 2009 kl. 16:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har du husket at skifte om på indgangsvælgeren ? (joke lang)  __________________ nEt^DeViL Ownz You ! Danish Lammers !
|
| Til top |
|
| |
Aslund Forum Bruger

Bruger siden: 19 Marts 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 52
|
| Sendt: 31 Marts 2009 kl. 16:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fik så endelig med DacMagic med posten idag og fik den sluttet den til my Creative X-Fi kort. Har bagefter leget lidt med opsætningen af kortet, for jeg synes ikke alle løsninger fungere lige godt. Pt. køre jeg 24-bit/96kHz på udgangen til dac'en, men er dette den optimale løsning for signalet til dac'en?
|
| Til top |
|
| |
hifi2me Forum Bruger

Bruger siden: 15 November 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 56
|
| Sendt: 31 Marts 2009 kl. 17:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har også hørt den i flere sammenhænge og konklusionen er for mig klar, du får hvad du betaler for
At tro man for kr. 1.500 får en DAC som spiller på reference niveau, det er vist lidt naivt.
Den spiller absolut ok til prisen, og vil være en klar forbedring hvis den skal sammenlignes med standard lydkort i PC'ere.
Det vil mange også konstaterer (før eller siden), ved direkte sammenligning med anerkendte CD spillere blot i kr. 5.000 klassen. Men den har selvfølgelig også USB faciliteten
|
| Til top |
|
| |