| Forfatter |
|
Usse Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2006 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 697
|
| Sendt: 31 Marts 2009 kl. 17:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Noise skrev:
Den ændrer sig en lille smule ved tilspilning. Jeg synes dog min er blevet lidt for "blød/varm" efter den er spillet til. Men det er muligvis resten af setuppet der trækker i samme retning, og derved gør at det bliver lidt for kedeligt. Meeen til prisen er den sgu god nok. Man kan jo ikke få det hele for 1499 -. 
|
|
|
Ja det kan tænkes, men alligevel burde man kunne ane bare en lille forskel for mit vedkommende, men synes ikke lige der er noget at hente, jeg må nok sige at jeg er lidt frustreret egentlig, ved godt man ikke kan forlange meget for 1500 kr. men men siden jeg hørte den ved en sammenligning i klubben og at den har fået så god en omtale herinde, så er forventningerne jo alligevel skruet en del op. Tænkte egentlig på om der var nogen hernede fra det sønderjyske som egentlig var med på en eller anden lyttesession, hvor vi evt. kunne teste den Dac magic. op imod andre CD afspillere eller lignende? __________________ Everything should be made as simple as possible, but not simpler
|
| Til top |
|
| |
Usse Forum Bruger

|
| Sendt: 31 Marts 2009 kl. 17:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
hifi2me skrev:
Jeg har også hørt den i flere sammenhænge og konklusionen er for mig klar, du får hvad du betaler for
At tro man for kr. 1.500 får en DAC som spiller på reference niveau, det er vist lidt naivt.
Den spiller absolut ok til prisen, og vil være en klar forbedring hvis den skal sammenlignes med standard lydkort i PC'ere.
Det vil mange også konstaterer (før eller siden), ved direkte sammenligning med anerkendte CD spillere blot i kr. 5.000 klassen. Men den har selvfølgelig også USB faciliteten |
|
|
Det gør man til et vidst punkt, men nogle gange kan man godt være heldig, og i min situation er det lidt øvøv, da min dvd afspiller burde blive lamme tævet, hvilket jeg håbede lidt på. __________________ Everything should be made as simple as possible, but not simpler
|
| Til top |
|
| |
majcherek128 Forum Bruger

Bruger siden: 01 Marts 2009 Lokalitet: Øerne
Status: Offline Indlæg: 25
|
| Sendt: 31 Marts 2009 kl. 18:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Aslund skrev:
Fik så endelig med DacMagic med posten idag og fik den sluttet den til my Creative X-Fi kort. Har bagefter leget lidt med opsætningen af kortet, for jeg synes ikke alle løsninger fungere lige godt. Pt. køre jeg 24-bit/96kHz på udgangen til dac'en, men er dette den optimale løsning for signalet til dac'en?
|
|
|
Hvis du har den til at køre efter lydkortet (coax eller optisk?), så ville jeg vælge at indstille lydkortet på Bit-Matched (er tilgængelig hvis du kører "Audio Creation Mode" og så "Settings" i nederste venstre hjørne).
Man skal lige vænne sig lidt til lyden hvis man er vant til at lytte med Crystalizer. Men derefter er man så heller ikke i tvivl om at det er bedst uden... :P
Til afspillingssoftware benytter jeg Foobar2000, med ASIO plugin (findes på deres egen hjemmeside, brug X-Fi kortets eget ASIO-interface... ASIO4ALL er IKKE nødvendigt her).
Håber du fik et godt nok svar på tingene, på trods af at det kun var personlige holdninger. __________________ Må have flere penge!
Creative?, det gælder om at modde og bruge bit-matched setting, og drop også mp3 i farten ;)
|
| Til top |
|
| |
DPetersen Forum Bruger

Bruger siden: 01 December 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1013
|
| Sendt: 31 Marts 2009 kl. 19:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Usse skrev:
Noise skrev:
|
Den ændrer sig en lille smule ved tilspilning. Jeg synes dog min er blevet lidt for "blød/varm" efter den er spillet til. Men det er muligvis resten af setuppet der trækker i samme retning, og derved gør at det bliver lidt for kedeligt. Meeen til prisen er den sgu god nok. Man kan jo ikke få det hele for 1499 -. 
|
|
|
Ja det kan tænkes, men alligevel burde man kunne ane bare en lille forskel for mit vedkommende, men synes ikke lige der er noget at hente, jeg må nok sige at jeg er lidt frustreret egentlig, ved godt man ikke kan forlange meget for 1500 kr. men men siden jeg hørte den ved en sammenligning i klubben og at den har fået så god en omtale herinde, så er forventningerne jo alligevel skruet en del op.
Tænkte egentlig på om der var nogen hernede fra det sønderjyske som egentlig var med på en eller anden lyttesession, hvor vi evt. kunne teste den Dac magic. op imod andre CD afspillere eller lignende?
|
|
|
Jeg vil gerne ligge hytte til en lille test. Jeg kender også en der gerne vil komme forbi for at lytte lidt. Jeg er klar __________________ M.V.H Dpetersen
|
| Til top |
|
| |
hifi2me Forum Bruger

Bruger siden: 15 November 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 56
|
| Sendt: 31 Marts 2009 kl. 20:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den er jeg også med på
Jeg bringer gerne min MF A5 cd spiller.
Ham DPetersen har iøvrigt et super set-up, et af de bedste jeg har hørt
|
| Til top |
|
| |
madsen Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 566
|
| Sendt: 01 April 2009 kl. 18:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
skum Forum Bruger

Bruger siden: 04 April 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 41
|
| Sendt: 01 April 2009 kl. 18:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Manden der 'anmelder' tingesten, arbejder i Hifi-Klubben, så mon ikke man lige skal tage noget af den med et lillebitte gran salt? Ikke at det sikkert passer, men som det meste i tilværelsen er specielt lydopfattelsen en underlig størrelse, som oftest er yderst subjektiv. Det eneste man kan gøre er at lytte på tingesten og afgøre selv. Der er med garanti mange steder i konstruktionen hvor overlæggeren ikke er sat for højt, koster jo ikke alverden, hvilket unægtelig må smitte af på totaloplevelsen. Jeg er selv yderst nysgerrig, specielt ang. de balancerede udgange, da jeg selv har xlr på min pre. Det kommer jo også an på det man har i forvejen spiller efter ens præferencer, altså hvor meget man er vant til den specifikke lyd. Anderledes er ikke per automatik lig med bedre, det kan være begge dele. Hypen omkring DM'en er en kendsgerning og ikke noget man skal kimse af, jeg synes bare at man som forbruger skal være en anelse skeptisk med anmeldelser, da man hurtigt kan have en tendens til at vælge en specifik anmeldelse som falder i ens smag...eller sagt på en anden måde, at kun se sig blind på de mest positive. Kender det fra mig selv Men spændende er det i hvert fald, sjovt at høre forkellige kommentarer på de oplevelser har fra deres encounter med en DM, noget som øger nysgerrigheden gevaldigt. Mvh.
|
| Til top |
|
| |
Usse Forum Bruger

|
| Sendt: 02 April 2009 kl. 11:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
DPetersen skrev:
Usse skrev:
Noise skrev:
|
|
|
|
Ja det kan tænkes, men alligevel burde man kunne ane bare en lille forskel for mit vedkommende, men synes ikke lige der er noget at hente, jeg må nok sige at jeg er lidt frustreret egentlig, ved godt man ikke kan forlange meget for 1500 kr. men men siden jeg hørte den ved en sammenligning i klubben og at den har fået så god en omtale herinde, så er forventningerne jo alligevel skruet en del op.
Tænkte egentlig på om der var nogen hernede fra det sønderjyske som egentlig var med på en eller anden lyttesession, hvor vi evt. kunne teste den Dac magic. op imod andre CD afspillere eller lignende?
|
|
|
Jeg vil gerne ligge hytte til en lille test. Jeg kender også en der gerne vil komme forbi for at lytte lidt. Jeg er klar |
|
|
Ok det lyder sgu godt, men er nok lidt travlt optaget i weekenden.. Så må vi lige finde en evt. dato. Hvorfra kommer du fra nærmere bestemt? __________________ Everything should be made as simple as possible, but not simpler
|
| Til top |
|
| |
NightRhyme Forum Bruger

Bruger siden: 28 September 2005 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 240
|
| Sendt: 03 April 2009 kl. 18:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har Dacmagic til lyt i weekenden. Den spiller ret godt (har kun lyttet en time) Bruger USB ud fra pc spiller flac encoded wav. Klasser bedre end min EMU 0404 Men hvorfor skal næste skridt op i DAC verdenen være så dyr. Jeg ville gerne have en DAC til omkring 7000kr der spiller engelsk musikalsk hvis ikke det udtryk er for fortærsket. Den enste fornuftige jeg synes at kan finde er Lavry DA11 http://www.lavryengineering.com/productspage_comp_da11.htmlDen koster jo lige 12 - 15k og så har den kun xlr ud.
|
| Til top |
|
| |
Aragon Forum Bruger

Bruger siden: 08 December 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 297
|
| Sendt: 08 April 2009 kl. 13:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Det holdt hårdt - men jeg skal hente min DacMagic idag - den er best. slutningen af november 2008 - så håber jeg den var værd at vente på :-))
MVH og god påske
Jan
|
| Til top |
|
| |
mn1974 Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3519
|
| Sendt: 08 April 2009 kl. 13:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
[QUOTE=Aragon] Hej
Det holdt hårdt - men jeg skal hente min DacMagic idag - den er best. slutningen af november 2008 - så håber jeg den var værd at vente på :-))
MVH og god påske
Jan
/QUOTE] Var tilfældigt på klubbens hjemmeside igår tirsdag og så at de havde Dac magic hjemme, mig afsted og er nu en Dac Magic i silver, rigere... Har desværre endnu ikke en forstærker at spille på, men det skulle gerne komme inden længe.
__________________ mvh
|
| Til top |
|
| |
madsen Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 566
|
| Sendt: 08 April 2009 kl. 13:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
mortenkbh Forum Bruger

Bruger siden: 24 August 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 210
|
| Sendt: 08 April 2009 kl. 18:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
modtog min Dacmagic idag - bestilte i lørdags 
Spiller ligeledes på bærbar via usb-kabel.
Den spiller rigtig godt , synes mine forventninger er indfriet.
Nu skal jeg bare finde nogle RCA kabler
|
| Til top |
|
| |
FinnC Forum Bruger

Bruger siden: 21 Juli 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 372
|
| Sendt: 08 April 2009 kl. 23:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja helt utroligt hvad £99 + porto kan hjælpe... da den medfølgende hverken er defekt eller underdimensioneret  fup og fidus.. Til DacMatic er det helt ukompliceret, da der ikke er nogen 'forsyning' - den skal kun have 12V AC ind.. ikke engang reguleret DC. Så det er faktisk kun en transformer til lysnettet, og de laves i serier af 100.000 stk. og hver koster kun få kroner  Har man de lyster, kan man da for 2-300 kr. smide en transformator i en pæn kasse + ledninger og stik - så har du lavet din egen prima strømforsyning - og uendeligt meget billigere og bedre end diverse vægvorter. __________________ Nogle drukner sig i problemer, andre tager sig en uddannelse, så de kan svømme imellem dem. [Mark Twain 1835-1910]
|
| Til top |
|
| |
Anda8000 Forum Bruger

Bruger siden: 27 September 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1416
|
| Sendt: 09 April 2009 kl. 17:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej, har lige et spørgsmål ang. USB vs optisk.
Lavede lige en lille "test" på min Zepto med Linux installeret. Har sat ALSA (Advanced Linux Sound Architecture) til at spytte lyden ud i 44100Hz, da jeg afspiller FLAC filer rippet fra CD. Når jeg benytter USB registrerer DacMagic signalet som 44100. Benytter jeg mit onboard Realtek med optisk ud, ser den det som 48000.
Foregår der noget ekstra signalbehandling på vej gennem lydkortet? Og er der nogen der har leget med dette i Windows?
|
| Til top |
|
| |
mortenkbh Forum Bruger

Bruger siden: 24 August 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 210
|
| Sendt: 11 April 2009 kl. 23:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
er der nogen som bruger EAC til at rippe med ??¨
Bruger foobar2000 som afspiller.
Mit problem er at jeg selv skal skrive titlen ind , men jeg kan ikke få en artist.
Belastende !!!
|
| Til top |
|
| |
majcherek128 Forum Bruger

Bruger siden: 01 Marts 2009 Lokalitet: Øerne
Status: Offline Indlæg: 25
|
| Sendt: 12 April 2009 kl. 19:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Geninstaller foobar2k... Og så tilpas installationen og vælg at installere "freeDB". Den er fantastisk god til navngivningen!
Hvis du installerer oveni nuværrende installation bevarer du alle dine indstillinger.
__________________ Må have flere penge!
Creative?, det gælder om at modde og bruge bit-matched setting, og drop også mp3 i farten ;)
|
| Til top |
|
| |
Anda8000 Forum Bruger

Bruger siden: 27 September 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1416
|
| Sendt: 23 April 2009 kl. 00:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Anda8000 skrev:
Hej, har lige et spørgsmål ang. USB vs optisk.
Lavede lige en lille "test" på min Zepto med Linux installeret. Har sat ALSA (Advanced Linux Sound Architecture) til at spytte lyden ud i 44100Hz, da jeg afspiller FLAC filer rippet fra CD. Når jeg benytter USB registrerer DacMagic signalet som 44100. Benytter jeg mit onboard Realtek med optisk ud, ser den det som 48000.
Foregår der noget ekstra signalbehandling på vej gennem lydkortet? Og er der nogen der har leget med dette i Windows?
|
|
|
Bump
|
| Til top |
|
| |
Dennis Frie Forum Bruger

Bruger siden: 08 Maj 2007 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 443
|
| Sendt: 23 April 2009 kl. 00:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mit bud: Jeg mener mange (billige) lydkort upsampler til max for på den måde at kunne afspille lyde fra flere lydkilder (programmer) samtidig. Det er formegentlig noget der kan ændres et sted - jeg tør dog ikke sige hvor. EDIT: I forbindelse med DRC mener jeg der er et helt afsnit om hvordan upsampling undgås - måske det kunne give lidt hjælp.
__________________ Dennisfrie.dk
|
| Til top |
|
| |
BjarkeHedegaard Forum Bruger

Bruger siden: 23 September 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1575
|
| Sendt: 23 April 2009 kl. 19:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg undrer mig over, at når jeg spiller musik i 24 bit / 96 khz, viser min DacMagic stadig kun 48 khz. Er det måske grundet USB-interfacet?
__________________ Mvh Bjarke Hedegaard
|
| Til top |
|
| |