| Forfatter |
|
roundsound Forum Bruger

Bruger siden: 29 Marts 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1660
|
| Sendt: 23 April 2009 kl. 19:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
BjarkeHedegaard skrev:
| Jeg undrer mig over, at n�r jeg spiller musik i 24 bit / 96 khz, viser min DacMagic stadig kun 48 khz. Er det m�ske grundet USB-interfacet? |
|
|
Du har ikke bitperfect afspilning fordi Windows up/downsampler alt til 48kHz for at kunne mixe lyden fra forskellige programmer sammen. Du skal bruge ASIO eller kernelstreaming for at omgå mixeren i Windows.
|
| Til top |
|
| |
BjarkeHedegaard Forum Bruger

Bruger siden: 23 September 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1575
|
| Sendt: 23 April 2009 kl. 20:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
JBL takker! Kort og præcist! The way we like it!  __________________ Mvh Bjarke Hedegaard
|
| Til top |
|
| |
roundsound Forum Bruger

Bruger siden: 29 Marts 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1660
|
| Sendt: 23 April 2009 kl. 23:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
BjarkeHedegaard skrev:
JBL takker! Kort og pr�æcist! The way we like it!  |
|
|
Så lidt. Hvis du har problemer skal du være velkommen til at skrive en PB. Men det er ikke super svært. Skal dog lige siges at jeg kun har prøvet at sætte det op i MediaMonkey, hvilket er ganske let.
|
| Til top |
|
| |
madsen Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 566
|
| Sendt: 24 April 2009 kl. 10:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
BjarkeHedegaard skrev:
| Jeg undrer mig over, at når jeg spiller musik i 24 bit / 96 khz, viser min DacMagic stadig kun 48 khz. Er det måske grundet USB-interfacet? |
|
|
På side 77 i manual står : Understøttede digitale inputordbredder: 16 - 24 bit **
** 16 Bit for USB
|
| Til top |
|
| |
Spencer Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6374
|
| Sendt: 24 April 2009 kl. 11:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis 16 bit er maksimum for USB, er det 'bare' en moderne DAC, der ikke understøtter moderne formater.  At man skal have yderligere en boks stående, der konverterer højopløsningsformater fra computeren, giver ikke meget mening, når der nu er USB input.  Men... måske Cambridge kommer med en anden DAC, der tager højopløsningsformater via USB. I så fald kan den måske blive interessant for mig.
__________________ Blondine-energi løser verdens problemer!
|
| Til top |
|
| |
hifi2me Forum Bruger

Bruger siden: 15 November 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 56
|
| Sendt: 24 April 2009 kl. 12:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har du hørt den/sammenlignet?
Så vidt jeg kan se, kan den ikke bruges med eksternt drev (opgradering af CD spiller) og trækker strøm fra PC via USB
|
| Til top |
|
| |
erlingt Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2008 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1532
|
| Sendt: 24 April 2009 kl. 12:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har en selv og har sammenlignet den med DAC Magic.
DAC Magic er marginalt bedre lydmæssigt, og CUBE'en har begrænsede tilslutningsmuligheder. Den kan kun bruges med USB, så hvis man har behov udover PC tilslutning, er den ikke vejen frem.
__________________ "What this country needs is a good 5 watt amplifier!" (Paul Klipsch)
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 24 April 2009 kl. 12:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Prodigy Cube er et eksternt lydkort med hovedtelefonudgang og potmeter. Ikke en egentlig DAC, efter min terminologi. Hvis man kan bruge lyden fra hovedtelefonudgangen, er den måske et scoop.
__________________ Blondine-energi løser verdens problemer!
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 24 April 2009 kl. 13:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den kan faktisk et par gode ting, den Cube, som mit nuværende lydkort ikke kan. Men jeg kan bedst bruge en 'schweizerkniv' indenfor DAC's, der både kan fodres med et alm. drev og samtidig højopløselig USB. Eftersom en sådan schweizerkniv ikke eksisterer i en attraktiv prisklasse, er Cube faktisk på listen over mulige fremtidige køb hos mig.  __________________ Blondine-energi løser verdens problemer!
|
| Til top |
|
| |
Sir_Golf_Alot Forum Bruger

Bruger siden: 01 Februar 2006 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 194
|
| Sendt: 08 Maj 2009 kl. 16:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
FinnC Forum Bruger

Bruger siden: 21 Juli 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 372
|
| Sendt: 08 Maj 2009 kl. 23:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja lige ud af landevejen, som du skriver  (din DAB har optical digital ud) __________________ Nogle drukner sig i problemer, andre tager sig en uddannelse, så de kan svømme imellem dem. [Mark Twain 1835-1910]
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 09 Maj 2009 kl. 12:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Var i går aftes en tur på Amager, og købe en 3 måneder gammel DacMagic hos en bruger her på siden. Jeg er imponeret over det løft det har givet, vidste ikke at DAB-radio kunne lyde så detajleret og musikalsk
Men her kommer så et par spørgsmål til de tre filtre:
Kan nogen forklare (for dummies) hvad de enkelte filtres indstillinger konkret gør ved musiken?
Har nogen erfaringer med om de tre filtre "passer bedst samme" med forskellige typer musik: PoP, Rock, Klassisk? - jeg tænker her på om filter 1 er bedst til xxxxmusik, filter 2 til xxxxmusik ect. - eller der kun mine ører der kan afgøre det?
JH __________________ SGA
|
| Til top |
|
| |
Raskolnikov Forum Bruger

Bruger siden: 10 September 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 4606
|
| Sendt: 09 Maj 2009 kl. 12:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har skrevet lidt om min erfaring med de forskellige filtre her.
__________________ Hands off the compression button music industry!
Hands of the DNR button Blu Ray producers!
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 09 Maj 2009 kl. 13:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
> Raskolnikov:
Takker for svaret og den gode anmeldelse / artikel.
JH __________________ SGA
|
| Til top |
|
| |
Raskolnikov Forum Bruger

Bruger siden: 10 September 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 4606
|
| Sendt: 09 Maj 2009 kl. 13:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak.
__________________ Hands off the compression button music industry!
Hands of the DNR button Blu Ray producers!
|
| Til top |
|
| |
Milu Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 November 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 4128
|
| Sendt: 17 Maj 2009 kl. 13:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu er den også anmeldt i Stereophile.
Flot anmeldelse, med forbehold.
Mvh.
|
| Til top |
|
| |
texe Forum Bruger

Bruger siden: 11 April 2007 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 401
|
| Sendt: 09 Juni 2009 kl. 00:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
En ældre tråd, men jeg tillader mig at åbne den i håb om vejledning fra de nu garvede Dac Magic ejere  Jeg har to stk. spørgsmål. Jeg har netop købt en Dac Magic og har først lige opdaget muligheden for balanceret XLR. Jeg har en Abrahamsen v.2.0 og kan således køre balanceret fra DAC'en til forstærkeren. Oplever I en forbedring i kontrast til at køre RCA? Jeg ved nemlig ikke hvad jeg skal vælge og har endnu ikke købt kabler. Ydermere kunne jeg vældig godt tænke mig at vide, om DAC'en kan bruges både mellem PS3 og forstærker, samtidig med at den bruges mellem PC og en tubeamp? I så fald slipper jeg for at anskaffe mig en Dac mere. JEG TAKKER OG BUKKER!
|
| Til top |
|
| |
floe Forum Bruger

Bruger siden: 07 Maj 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3160
|
| Sendt: 09 Juni 2009 kl. 00:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
texe skrev:
En ældre tråd, men jeg tillader mig at åbne den i håb om vejledning fra de nu garvede Dac Magic ejere Jeg har to stk. spørgsmål.
Jeg har netop købt en Dac Magic og har først lige opdaget muligheden for balanceret XLR. Jeg har en Abrahamsen v.2.0 og kan således køre balanceret fra DAC'en til forstærkeren. Oplever I en forbedring i kontrast til at køre RCA? Jeg ved nemlig ikke hvad jeg skal vælge og har endnu ikke købt kabler.
Ydermere kunne jeg vældig godt tænke mig at vide, om DAC'en kan bruges både mellem PS3 og forstærker, samtidig med at den bruges mellem PC og en tubeamp? I så fald slipper jeg for at anskaffe mig en Dac mere.
JEG TAKKER OG BUKKER!
|
|
|
Jeg har ikke selv prøvet, men folk melder om bedre lyd via XLR ja. Der er 3 digitale indgange på DacMagic, hvoraf den ene er USB. Svaret på dit sidste spørgsmål er derfor; ja! Brug evt. USB mellem PC og DAC, og TOSLINK mellem PS3 og DAC. __________________ Floes Pro-Ject god lyd på kontoret
Floes gamle vin på nye flasker
|
| Til top |
|
| |
BjarkeHedegaard Forum Bruger

Bruger siden: 23 September 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1575
|
| Sendt: 09 Juni 2009 kl. 00:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Well floe svarer jo på det ene spørgsmål. Da jeg lige har fået mig en ny forstærker, er planen at putte noget mellem Dacmagic og forstærker. Så skal jeg da nok lige sige til, om det bliver bedre. :)
__________________ Mvh Bjarke Hedegaard
|
| Til top |
|
| |
Anda8000 Forum Bruger

Bruger siden: 27 September 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1416
|
| Sendt: 09 Juni 2009 kl. 00:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
texe skrev:
| Ydermere kunne jeg vældig godt tænke mig at vide, om DAC'en kan bruges både mellem PS3 og forstærker, samtidig med at den bruges mellem PC og en tubeamp? I så fald slipper jeg for at anskaffe mig en Dac mere. |
|
|
Står alt dit grej samme sted? Løsningen må vel være: PS3 > Optisk > DacMagic > XLR > Forstærker PC > USB > DacMagic > RCA > Tubeamp
|
| Til top |
|
| |