| Forfatter |
|
floe Forum Bruger

Bruger siden: 07 Maj 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3160
|
| Sendt: 09 Juni 2009 kl. 00:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Anda8000 skrev:
texe skrev:
| Ydermere kunne jeg vældig godt tænke mig at vide, om DAC'en kan bruges både mellem PS3 og forstærker, samtidig med at den bruges mellem PC og en tubeamp? I så fald slipper jeg for at anskaffe mig en Dac mere. |
|
|
Står alt dit grej samme sted? Løsningen må vel være:
PS3 > Optisk > DacMagic > XLR > Forstærker
PC > USB > DacMagic > RCA > Tubeamp
|
|
|
Arh havde ikke lige fanget at der var forskel på tubeamp, og forstærker i denne sammenhæng. I så fald må dit svar være korrekt, og endeligt - stadig ja  __________________ Floes Pro-Ject god lyd på kontoret
Floes gamle vin på nye flasker
|
| Til top |
|
| |
texe Forum Bruger

Bruger siden: 11 April 2007 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 401
|
| Sendt: 09 Juni 2009 kl. 01:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
floe/Anda: Ah hvor fedt, det vil jeg glæde mig til. Nu er der knap 3-5m fra min PC/tubeamp til min PS3/stereoforstærker. Så spørgsmålet er hvor DACen bør placeres i henhold til de to setups. Hvad gør sig bedst i 3-5m længden: Optisk og XLR eller USB og RCA? Bjarke: Jeg venter i spænding!  Jeg er ikke så velbevandret i XLR-kablets verden. Hvor langt kommer man for 500-700kr?
|
| Til top |
|
| |
Asklepios Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 611
|
| Sendt: 09 Juni 2009 kl. 01:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Optisk og XLR må være at foretrække (primært grundet XLR) - dog er det også den dyreste løsning da XLR kabler godt kan være ret dyre!
__________________ Mange hilsener
Simon
B&O, ProAc, Rega & Sonos
Atlas
|
| Til top |
|
| |
roundsound Forum Bruger

Bruger siden: 29 Marts 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1660
|
| Sendt: 09 Juni 2009 kl. 01:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
texe skrev:
Ydermere kunne jeg v�ldig godt t�nke mig at vide, om DAC'en kan bruges b�de mellem PS3 og forst�rker, samtidig med at den bruges mellem PC og en tubeamp? I s� fald slipper jeg for at anskaffe mig en Dac mere.
|
|
|
DAC'en kan ikke bruges til begge dele samtidig, men det er korrekt forstået at du kan have det hele sluttet til samtidig. DAC'en kan bearbejde ét digitalt signal af gangen.
|
| Til top |
|
| |
texe Forum Bruger

|
| Sendt: 09 Juni 2009 kl. 02:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Asklepios:
Ja, XLR kabler er skrækkeligt dyre, men min umiddelbare opfattelse er også at XLR/Optisk egner sig bedst til længere træk. Jeg snupper 2m USB og 2m RCA. Så vil jeg vil forsøge at finde et fornuftigt 3m XLR på ebay.
JBL:
Det var også sådan mit spørgsmål skulle forstås. Beklager hvis jeg fik formuleret mig en anelse kringlet i farten.
|
| Til top |
|
| |
Milu Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 November 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 4128
|
| Sendt: 09 Juni 2009 kl. 13:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej.
Ifølge den seneste test i Stereophile, anbefales det ikke at bruge USB til andet end opdateringer. (OBS: Jeg er kun budbringer - slagt mig ej!) Ud over det, skulle det være en fantastisk DAC.
Mvh.
|
| Til top |
|
| |
micma18 Branchemedlem

HM Elektronik
Bruger siden: 29 Januar 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2120
|
| Sendt: 09 Juni 2009 kl. 14:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Milu skrev:
|
Hej.
Ifølge den seneste test i Stereophile, anbefales det ikke at bruge USB til andet end opdateringer. (OBS: Jeg er kun budbringer - slagt mig ej!) Ud over det, skulle det være en fantastisk DAC.
Mvh.
|
|
|
Der er jo to sider af den sag... For jow, man er begrænset af USB audio device standardens maksimale 16bit / 48khz. Men når man nu kigger på sin musik samling, og ser hvor meget af ens musik der rent faktisk overgår disse specs. så bliver man nok skuffet... Og DacMagics gode salgsargument går netop på upsamplings funktionaliteten, og jeg ville sandsynligvis altid vælge at bruge DacMagic til at upsample med, frem for et eller andet tredjeparts lydkort/software løsning i pc'en.
Det der anagram technologies, det virker bare super!
Så med hensyn til digital signalføring, så er USB altså alle de andre streaming teknologier langt overlegen!!! Men der er self. et kompromis man skal lave, hvis ens musik samling overgår 16/48 .....
Der findes self. også alternative USB DACs der kan køre højere hastigheder og med større opløsninger, men så er upsamplings funktionerne nok også nogle andre, hvis de overhovedet er der?
|
| Til top |
|
| |
Milu Udelukket fra forum

|
| Sendt: 09 Juni 2009 kl. 14:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
micma18 skrev:
Milu skrev:
|
Hej.
Mvh.
|
|
|
Der er jo to sider af den sag... For jow, man er begrænset af USB audio device standardens maksimale 16bit / 48khz. Men når man nu kigger på sin musik samling, og ser hvor meget af ens musik der rent faktisk overgår disse specs. så bliver man nok skuffet... Og DacMagics gode salgsargument går netop på upsamplings funktionaliteten, og jeg ville sandsynligvis altid vælge at bruge DacMagic til at upsample med, frem for et eller andet tredjeparts lydkort/software løsning i pc'en.
Så med hensyn til digital signalføring, så er USB altså alle de andre streaming teknologier langt overlegen!!! Men der er self. et kompromis man skal lave, hvis ens musik samling overgår 16/48 .....
Der findes self. også alternative USB DACs der kan køre højere hastigheder og med større opløsninger, men så er upsamplings funktionerne nok også nogle andre, hvis de overhovedet er der?
|
|
|
Nej, det var nu slet ikke sådan noget.
Det var manglende jitter undertrykkelse/kontrol, dermed base for meget jitter - og det er en PC vel grundlæggende ret befængt med.
Mvh.
|
| Til top |
|
| |
texe Forum Bruger

|
| Sendt: 09 Juni 2009 kl. 14:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Milu/micma: Jeg ved ikke hvorledes jeg ellers skulle forbinde den til PCen? Alle mine FLAC-filer er 44,1khz. Jeg kunne vældig godt tænke mig at få nogle forslag til XLR kabler (3m) i 500-700kr. klassen. Jeg får nemlig ikke så mange hits når jeg søger alene på "XLR". Jeg har brug for noget mere brand-specifikt, men jeg aner ikke hvad producenterne hedder?
|
| Til top |
|
| |
micma18 Branchemedlem

HM Elektronik
|
| Sendt: 09 Juni 2009 kl. 14:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Milu skrev:
micma18 skrev:
Milu skrev:
|
Hej.
Mvh.
|
|
|
|
|
|
Det var manglende jitter undertrykkelse/kontrol, dermed base for meget jitter - og det er en PC vel grundlæggende ret befængt med.
Mvh.
|
|
|
hmmm... tjaaa... vil nu mene S/PDIFs audio clock, clockes i pc'en, hvor audio clocken i USB først clockes i selve DAC'en.
Og bufferen i USB receiveren burde tage sig af alt jitteren på USB bussen...
|
| Til top |
|
| |
texe Forum Bruger

|
| Sendt: 09 Juni 2009 kl. 15:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvor følsom er DAC'en mht. forstyrrelser, hvis man eksempelvis placerer den i nærheden af stikdåser, trådløse routere og andet grej?
|
| Til top |
|
| |
Milu Udelukket fra forum

|
| Sendt: 09 Juni 2009 kl. 16:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
micma18 skrev:
Milu skrev:
micma18 skrev:
Milu skrev:
|
Hej.
Mvh.
|
|
|
|
|
|
Mvh.
|
|
|
hmmm... tjaaa... vil nu mene S/PDIFs audio clock, clockes i pc'en, hvor audio clocken i USB først clockes i selve DAC'en.
Og bufferen i USB receiveren burde tage sig af alt jitteren på USB bussen...
|
|
|
Pas! Den må du tage op med Sterephile's måle organ! Men i bund og grund er det jo flintrende lige meget, bare bæstet spiller godt. For den er ihvertfald baseret på super teknikker - det Anagram er 
Mvh.
|
| Til top |
|
| |
mn1974 Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3519
|
| Sendt: 10 Juni 2009 kl. 22:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej med jer, har en dag magic ogi mit setup performer den over evne!?! Er der nogen af jer der benytter XLR kabler, i så fald, hvad er bedst?
XLR eller RCA?
__________________ mvh
|
| Til top |
|
| |
micma18 Branchemedlem

HM Elektronik
|
| Sendt: 12 Juni 2009 kl. 17:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Personligt er jeg nok af den opfattelse at XLR er overvurderet... Det er fint i miljøer hvor man slås med indstråling osv. Men ellers så skaber det bare dobbelt så mange problemer som single ended.
Hvis ikke alle komponenter er paret 120% så mister man jo noget, som ellers var gået igennem på en single ended konstruktion. Sammen med at man teoretisk set har en dobbelt så stor miller indvirkning i kabelføringen... Selvom det er svært at sammenligne!
|
| Til top |
|
| |
BjarkeHedegaard Forum Bruger

Bruger siden: 23 September 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1575
|
| Sendt: 16 Juni 2009 kl. 18:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har lavet mig en lille AB-test af noget Lynyrd Scynyrd, og min mening er, at coax lyder en smule bedre end USB på DacMagic. Det hele er en smule mere analogt at lytte til. Stemmer har lidt mere glød, diskanten er lidt mere præcis og mindre skarp. Men der er tale om MEGET små forskelle.
Regner med snart at modtage nogle XLR-kabler, så tester jeg lige mod RCA. __________________ Mvh Bjarke Hedegaard
|
| Til top |
|
| |
texe Forum Bruger

|
| Sendt: 18 Juni 2009 kl. 17:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har lige tilsluttet min PS3 til min Dac Magic med optisk kabel. På min PS3 skal jeg så vælge hvilke output formater der understøttes. Hvilke formater skal jeg vælge?
Linear PCM 2 Ch 41,1 kHz Linear PCM 2 Ch 48 kHz Linear PCM 2 Ch 88,2 kHz Linear PCM 2 Ch 176,4 kHz
På forhånd mange tak :)
|
| Til top |
|
| |
micma18 Branchemedlem

HM Elektronik
|
| Sendt: 18 Juni 2009 kl. 17:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ville nok vælge enten 44,1 eller 48khz. Det samme som kilde materialet!
DacMagics primære opgave, udover self. at være DAC, er jo nemlig at upsample signalet, og jeg har i hvert fald noget bedre erfaring med at lade Cambridgen om den opgave, frem for et eller andet tilfældigt software?
Men kan jo helt og aldeles komme an på, hvilken enhed der klare den opgave bedst? Så prøv dig ad!
|
| Til top |
|
| |
texe Forum Bruger

|
| Sendt: 18 Juni 2009 kl. 17:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
PS3en vælger automatisk selv 44,1 kHz og 48 kHz. Jeg tænker at jeg også bør sætte hak ved noget højere som passer til f.eks. afspilning af blu-ray, hvilket vel er højere kHz? Så vidt jeg kan se understøtter Dac Magic op til 96 kHz, så jeg kan vel godt sætte hak ved 88,2 kHz uden at skabe problemer?
|
| Til top |
|
| |
texe Forum Bruger

|
| Sendt: 18 Juni 2009 kl. 19:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har skisme' lige yderligere et spørgsmål :D
Hvordan kan det være at Dac Magicen viser "incoming Sample Rate" på 48 kHz ligemeget om jeg hører musik (44,1khz) eller afspiller blu-ray discs?
|
| Til top |
|
| |
micma18 Branchemedlem

HM Elektronik
|
| Sendt: 18 Juni 2009 kl. 19:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det bliver sikkert resamplet af dit lydkort?
EDIT: Og i princippet en uheldig resample, hvis man ikke går ind og analysere yderligere på det... (48 / 44,1 = 1,0884353741496598639455782312925 Altså ikke tilnærmelsesvis et helt tal... upsample til 88,2 var meget nemmere 88,2 / 44,1 = 2)
EDIT2: DacMagic laver ATF (Adaptive Time Filtering) af upsamplingen, så den uheldige matematiske forskel, ikke kommer til udtryk i nær samme grad...
Se evt.: http://www.cambridgeaudio.com/assets/documents/840Cwhitepape rwebedit.pdf
|
| Til top |
|
| |