| Forfatter |
|
Chris Cornell Forum Bruger

Bruger siden: 10 Juli 2008 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 272
|
| Sendt: 09 Oktober 2008 kl. 18:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er Cambridge Azur 640C V2 så god som rygtet og tonsvis af hifireviews antyder?
Min H/K HD970 driver mig til vanvid, den gider ikke spille 90% af mine skiver og da jeg selv har renset laserhovedet flere gange er garantien røget.
Men Azur 640C bliver rost til skyerne af rigtigt mange, derfor vil jeg satse min surt optjente S.U. på den. Jeg skal self. lytte på den, men er der nogen herinde der har- eller kender den? og er den så god som rygtet siger?
Den bliver jo skamrost:
http://www.cambridgeaudio.com/product_reviews.php?PID=99& ;Title=Press+reviews
Den må gerne være meget neutral i lyden da min C355Bee i bedste NAD tradition er lidt varm i bunden.
Den har ringkerne trafo og 2x 24Bit Wolfson DAC's, samt rent aluchassis - Det alene tegner jo lovende, især prisen taget i betragtning. __________________ Mit Anlæg
NAD C355 BEE, Cambridge AZUR640C, NAD T515, SONY BDP-S350, Tannoy Sensys
DC1, Philips 32PFL7762D lcd.
|
| Til top |
|
| |
Scatcat Forum Bruger

Bruger siden: 17 Juni 2003 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2539
|
| Sendt: 09 Oktober 2008 kl. 19:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Til prisen er en Cambridge en yderst fornuftig maskine. Der er ikke noget at udsætte den på. Og sammenlignet med NAD så er den mere neutral i lyden. Ikke ligefrem noget man kan påstå om NAD. hehehe Men da du har Sensy ht´er er det nu meget godt med en NAD til at dæmpe de værste diskant unoder
Men ellers er en Cambridge et yderst fornuftigt køb.
Og jo, ikke første gang man hører om problemer med H/K´s cd maskiner. __________________ Mvh Michael
"Det er underordnet hvad du har, bare du er tilfreds og det lyder godt"
|
| Til top |
|
| |
Anders K Forum Bruger

Bruger siden: 15 November 2005 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 63
|
| Sendt: 09 Oktober 2008 kl. 19:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har spillet på Cambridgen gennem et års tid nu, og jeg må sige at jeg er meget tilfreds. Der er virkelig god lyd til prisen!
__________________ Infinity Kappa 90
NAD Silverline S100
NAD Silverline S200
Cambridge Azur 640T
Cambridge Azur 640C v.2
Cambridge Azur 640P
REGA Planet 1
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 09 Oktober 2008 kl. 20:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Scatcat skrev:
|
Til prisen er en Cambridge en yderst fornuftig maskine. Der er ikke noget at udsætte den på. Og sammenlignet med NAD så er den mere neutral i lyden. Ikke ligefrem noget man kan påstå om NAD. hehehe Men da du har Sensy ht´er er det nu meget godt med en NAD til at dæmpe de værste diskant unoder
Men ellers er en Cambridge et yderst fornuftigt køb.
Og jo, ikke første gang man hører om problemer med H/K´s cd maskiner.
|
|
|
Der er nu ikke nogen unoder i mine diskanter og NADs traditionelle varme bund er en af de ting jeg godt kan lide ved deres forstærkere - men men men en NAD cd-spiller og NAD forstærker bliver for meget af det gode. Jeg kan godt lide: Varm forstærker, neutral cd-afspiller og allround højttalere (allround som i; Jazz, Rock, Pop, Heavy, Electronisk, Singer Songwriter og klassisk). H/K'en havde en fantastisk lyd, men byggekvaliteten, hastigheden og pålideligheden var/er simpelthen noget af det værste jeg har set. __________________ Mit Anlæg
|
| Til top |
|
| |
degofedal Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 266
|
| Sendt: 09 Oktober 2008 kl. 20:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 10 Oktober 2008 kl. 19:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så blev den købt.
Hørte bl.a også på:
Audiolab 8000CD
DENON DCD-700AE
NAD C542
Rega Apollo
samt Audio Analogue Primo.
Det var en blandet landhandel, hvor Apollo'en Audiolab'en og Azur'en klart lød bedst - Valget faldt på Azur'en for den neutrale lyd samt den lave pris.
Tak for hjælpen folkens - Nu skal den bare spilles til, men den lyder allerede bedre end min Harman/Kardon - Dét selvom det anbefales at spille den til i 60-80 timer og den har spillet 3  __________________ Mit Anlæg
|
| Til top |
|
| |
mr.Thomsen Forum Bruger

Bruger siden: 21 Juni 2004 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 317
|
| Sendt: 22 Oktober 2008 kl. 00:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har haft en V1 i et halvt år og hvis V2 er så meget bedre som der skrives, så er den et rigtigt godt køb!
__________________ "Så slap vi af med Saddam Hussein.., - så mangler vi bare Nik & Jay!"
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 22 Oktober 2008 kl. 15:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
mr.Thomsen skrev:
| Har haft en V1 i et halvt år og hvis V2 er så meget bedre som der skrives, så er den et rigtigt godt køb! |
|
|
Har haft den 10 dage nu og jeg smiler hver gang jeg bruger den . Stereobilledet er så veldefineret, bunden er stram og mellemtone samt diskant-området er klart uden overhovedet at blive anstrengende, selv med forstærkeren omkring kl. 11. Hvilket er et niveau jeg ALDRIG ville nærme mig med den gamle HK.
__________________ Mit Anlæg
|
| Til top |
|
| |
BjarkeHedegaard Forum Bruger

Bruger siden: 23 September 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1575
|
| Sendt: 30 Oktober 2008 kl. 22:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Chris Cornell skrev:
| og NADs traditionelle varme bund er en af de ting jeg godt kan lide ved deres forstærkere |
|
|
Eller totale mangel på luft i toppen. NAD er altså meget mudder.  __________________ Mvh Bjarke Hedegaard
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 31 Oktober 2008 kl. 14:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
BjarkeHedegaard skrev:
Chris Cornell skrev:
| og NADs traditionelle varme bund er en af de ting jeg godt kan lide ved deres forstærkere |
|
|
Eller totale mangel på luft i toppen. NAD er altså meget mudder. 
|
|
|
Hvis du skal til København på et tidspunkt, så skriv lige en P.M. herinde så kan du jo komme forbi og høre anlægget. Det er godt nok den vildeste afskrivning af et firmas totale produktsortiment jeg nogensinde har set samlet i en sætning. __________________ Mit Anlæg
|
| Til top |
|
| |