Emne: Cowon D2 med eller uden DAB ( Emne lukket)
|

|
Forfatter |
|
PoulVi Forum Bruger

Bruger siden: 24 Oktober 2008 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 9
|
Sendt: 24 Oktober 2008 kl. 21:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er ingen tvivl. Min næste mp3 afspiller skal være en Cowon D2, har haft købt en hos Pixmania med DAB, men den der kom var kun med FM. Sendte den tilbage, og håbede de ville sende mig den rigtige, de sende mig istedet pengene retur. SUK prisen er ellers rimelig 1698 kr. for en med 16 gb og bedre lyd end Ipod.
Jeg har en Sony NW-A3000 nu, rimelig batt. over 25 timer, og en super lyd med mine nye Creative Aurvana, men den vejer 182 g. mangler DAB eller FM.
Jeg bruger den på arbejde i en fabrikshal, og den lille Iriver T10 jeg bruger har lidt for mange udfald og støj hvis jeg bruger den i stereo, det er kun i mono mode den er rimelig.
Så var det jeg tænkte at en D2 med DAB nok ville løse alle mine problemer.
Er der nogen der har prøvet en D2 med DAB, vil den holde signalet også under lidt svære forhold, området er grønt på DAB dækningskortet, og burde ikke være langt fra en sender da det er lige uden for Holstebro jeg arbejder og der er en sender under 5 km væk.
Skal jeg vælge at bestille en ny med DAB til fra 1200 - 1700 kr. eller vælge den billige kun med FM der er en del billigere ?
|
Til top |
|
|
nc8000 Udelukket fra forum

Bruger siden: 07 August 2007 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 1460
|
Sendt: 24 Oktober 2008 kl. 22:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
head-fi forummet er nok ikke det bedste sted at spørge om dette  __________________ Jungson CDT2 > RudiStor RPX-100 > Ed8 APS V2 xlr
(iPod Classic 160GB | iPod Touch 64GB| HiFiMan HM602 | (D-NE920 > iBasso D10)) > RSA Protector > JH13 TWag OM
iPhone 4 > Etymotics MC3
|
Til top |
|
|
PoulVi Forum Bruger

|
Sendt: 24 Oktober 2008 kl. 22:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det har du nok ret i, det er mest det tungere grej.
Men der er også en del mp3 her.
Måske en ide at oprette et forum med mp3, da mange der bruger tungt grej også har de små til ferie eller på arbejde.
Men hvor så ?
Og lige der skal rigtig mange penge til i stort grej for at komme op på siden af min lille Sony NW-A3000, og Cowon D2 er lige en tand bedre.
Nå ja og så en anden kone, eller ingen kone, og bankmand, og her vil jeg klart vælge at beholde hende jeg har løbet op.
Det eneste de små mangler er fornemmelsen af bas i kroppen, ellers begynder de at snappe Mark L... og de andre gl. rødder i knæhaserne.
|
Til top |
|
|
nc8000 Udelukket fra forum

Bruger siden: 07 August 2007 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 1460
|
Sendt: 25 Oktober 2008 kl. 09:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dette forum er egentlig ikke så meget tungt grej (selv om der da er noget af det) eller kilder men mere specifikt hovedtelefoner og hovedtelefon forstærkere. Men selvfølgelig har alle her da et udvalg af kilder da resten eller ikke rigtig giver så meget mening  __________________ Jungson CDT2 > RudiStor RPX-100 > Ed8 APS V2 xlr
(iPod Classic 160GB | iPod Touch 64GB| HiFiMan HM602 | (D-NE920 > iBasso D10)) > RSA Protector > JH13 TWag OM
iPhone 4 > Etymotics MC3
|
Til top |
|
|
Claus-dk Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2007 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 1852
|
Sendt: 26 Oktober 2008 kl. 00:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
den der nwa3000 er det den der lilla en fra sony ?? I så fald må jeg tage hatten af for dig, jeg var ved at gå ud af mit gode skin da jeg skulle arbejde med den.... Ellers en dejlig maskine med en ok lyd, men softwaren *suk* Den har dog et ret stort handicap, da den jo så vidt jeg ved laver alt om til sonys egen codec og derfor ikke kan gengive lossless, jeg bryder mig ikke meget om at ændre et lossy codec til et andet, det kan ikke på nogen måde gavne lyden..
en let løsning for dig ville være at hente podcasts på dr.dk, så kan du høre radio uden støj, dog med en forsinkelse
|
Til top |
|
|
PoulVi Forum Bruger

|
Sendt: 26 Oktober 2008 kl. 00:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jo den er lilla, og ja den er lidt anderledes at bruge, men det vænner man sig hurtig til.
Nej den laver ikke musiken om til Sonys eget codec, mp3 kan sagtens bruges.
Du har ret podcast er en god ide, har hentet jazz klassikere der er over 20 timers fortælling om jazzens store mestre, og masser af deres musik. gufffffffffff.
|
Til top |
|
|
Claus-dk Forum Bruger

|
Sendt: 26 Oktober 2008 kl. 02:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
hmmm så er der nok to af de dem den jeg havde var sådan en fætter med HD, tror nok det var 20 GB....
Podcasts rykker..
|
Til top |
|
|
PoulVi Forum Bruger

|
Sendt: 26 Oktober 2008 kl. 10:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg tror du har haft en magen til, eneste ulempe er de 180 gr. den vejer.
Har du nogen erfaring med en bærbar DAB ?
Kan se andet sted på nettet at i Grenå og omegn bruger de næsten kun DAB fordi FM er meget dårlig.
Kunne godt bruge endnu mere podcast fra DR.
|
Til top |
|
|
Claus-dk Forum Bruger

|
Sendt: 27 Oktober 2008 kl. 05:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sony må have lavet deres software bedre, min pc måtte omformateres to gange på en uge på grund af den skide afspiller....  Jeg arbejder selv i et larmende miljø (mejeri) og i det daglige bruger jeg min Meizu SL på 8gb, dejlig lille maskine, men radioen er ikke ret god, jeg tror at et skyldes at de fleste afspillere bruger kablet til ørepropperne som antenne.. Udover den har jeg en 5,5 gen. Ipod og en 4-5 mere eller mindre ukendte mærker.. For nogle år siden havde jeg en Philips radio, som blev lavet i fælles skab med Nike og den havde en rigtig god FM modtagelse.. Men er det samme model som den jeg har haft så kan den altså kun afspille attrac (sonys codec), den laver simpelthen filerne om når du lægger dem på afspilleren, med mindre deres firmware er blevet skiftet ud... Og ja den var tung, men den er sindsyg flot og har flere smarte funktioner, jeg kunne specielt godt lide den intlligente shuffle.. En anden nem løsnig er jo at bruge mobil telefon, min nokia 6500 har en udemærket radio og med et par gode inears kan man sagtens lytte til det, uden at ørene gør ondt... Sidst men ikke mindst så ville det være klogt at bruge nogle penge på et par gode høretelefoner, da det er stort set alle afspilleres Acilles hæl..
|
Til top |
|
|
PoulVi Forum Bruger

|
Sendt: 27 Oktober 2008 kl. 10:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej deres software er blevet opgraderet, til min og de nye Sony kan bruges med andet software end deres egen.
Du har ret, det er kun Creative der lev. gode inear til nogen af deres afspillere.
Jeg går nu nok efter en DAB FM er lidt for ustabil i en fabrik med alt det jern der er i bygningerne, modtagelsen var heller ikke for god på min tidligere arbejdsplads, da brugte jeg en stor Sonu FM modtager en af de første der var digital.
Har overvejet en mobil, men det er da vist kun Sony der lev. en god lyd. Og da jeg er utrolig glad for min HTC P3600 der har trykfølsomskærm, rigtig GPS og WIFI, det eneste den mangler er en super MP3 afspiller, og en super skærmopløsning så den kan bruges til at surfe med, både hjemme og ude. Og en sådan mobil er ikke lavet endnu, i hvert fald ikke i lomme str.
Mine gl. Creative 630 er utrolig gode men de er ved at være slidt op de er ved at være godt 1 år, og brugt 38 timer hver uge. De nye Creative Aurvana er lige en tand bedre, Shure kommer ikke meget længere efter hvad test siger, har ikke prøvet et par Shure.
|
Til top |
|
|
Claus-dk Forum Bruger

|
Sendt: 28 Oktober 2008 kl. 17:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
En ulempe ved DAB er også det komprimerede signal, det er jo 128 kbs sådan en fætter spiller med og sætter jeg et par gode bøffer til min så lyder det mildt sag ikke særligt godt, det er OK når det er tale og sådan, men som musikkilde er det for ringe (til mig, men jeg bliver også mere og mere kræsen.).
Der er rigtigt mange gode inears på markedet lige nu, så hvis du ikke har noget imod at bløde kan du få nogle der er meget fine til en pris mellem 1-2000 kr, også nogle der vil feje dine creative af banen uden overhovedet at få sved på panden....
Shure var nok ikke det mærke jeg ville kigge efter, i stedet ville jeg kigge på Klipsh image og image 10x, freq, sleek, Jays etc. Shure er lidt for afrullet i toppen til min smag..
|
Til top |
|
|
PoulVi Forum Bruger

|
Sendt: 28 Oktober 2008 kl. 18:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
128 kbs er fint til mig. Da jeg kun høre radio på arbejde eller i bilen, og så godt er mit anlæg ikke. Der hjemme har jeg ikke andet end en lille køkken radio. Konen, økonomien ( jeg vælger at bruge pengene på noget andet ) vil ikke syntes om det med et super anlæg i stuen.
Tak for tippet med hvilke mærker jeg skal købe næste gang, troede Shure var de bedste. Kan godt se der er ved at komme mange nye mærker på markedet, og de kommer tilmed ret højt op på cnetś liste.
1-2000 kr. for et par inears der skal skiftes ca. en gang om året er lidt i overkanten for mig. 300 - 600 kr. er mere min pris. Jeg har kun givet 377 kr. for mine Aurvana, de har for øvrigt den fordel at de er super til filtrere ude fra kommede lyde. De lukker ikke fuldstændig, men lader andre lyde komme i anden række, men hvis du fokusere på en der taler til dig eller et klik fra en maskine kan du sagtens høre det ved alm. musik niveau. De er super til arb. men i modsætning til 630érne, har de ingen gitter ind til membranerne, der satte sig en del ørevoks efter en dag, de nye skal man være lidt mere forsigtige med, der er så længere ind til selve røret til membranen, og der følger et lille værktøj med der kan fiske ørevoks ud selv om det kommer et stykke ind i plastrøret.
|
Til top |
|
|
Claus-dk Forum Bruger

|
Sendt: 29 Oktober 2008 kl. 04:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mine q-JAYS kører på 3. år med den samme daglige brug som dig, de er så blevet udstyret med formstøbte propper, så isolationen er mere eller mindre blevet skræddersyet til at lade det frekvensniveau som stemmer ligger på slippe igennem rimeligt "højt"....
Selv er jeg jo lidt af en head-fi nørd mit stueanlæg er sådan en skønsom blanding af alt muligt hvor de ældste ting er omkring 20 år gamle, så mit stueanlæg er bestemt heller ikke noget at skrive hjem om, mit foretrukne sæt lige for tiden er mine JVC dx1000 og Xcan V8 og de to koster mere end mit almindelige anlæg, til gengæld har jeg så endnu tilgode at høre et rigtigt anlæg som bare kommer tæt på hvad jeg kan finde i Head-fi verdenen og jeg har da hørt nogle ret dyre setups..
Desværre ???? må jeg melde pas omkring de billigere modeller, da det i mine øjne er lidt omsonst at prøvekøre en Hundai når man i det daglige kører en 911er...
Ørevoks er Inears svøbe, mine problemer (som er meget små) blev fuldstændigt løst med de formstøbte propper, ellers er andre måder at stive silikone dupperne lidt af indefra ved at sætte et lille stykke luftslange fra akvariet på inden duppen monteres... NC har fundet en endnu smartere løsning nemlig et stykke af konens nylonstrømper mellem armaturet og dupperne, genialt...
Lige for tiden er jeg igang med at fuske nogle lukkede høretelefoner sammen, med et alm. høreværn og så mine temmelig nye c-JAYSdrivere, det der virkelig har været spændende er at finde ud af at i sådan et sæt lukkede bøffer er driveren nok ikke skyld i mere end 50 % af lyden og resten ligger i "koppen", det er helt utroligt så meget en smule skumgummi eller flamingo kan ændre lyden..
|
Til top |
|
|
PoulVi Forum Bruger

|
Sendt: 31 Oktober 2008 kl. 14:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg vil godt tro at det næsten er umulig selv at lave et par lukkede kopper.
Vil tro at for at du kan styre det skal støbe kopperne selv i et resonansdødt materiale, som heller ikke vidergiver lyden af noget der røre ved koppen.
Selv syntes jeg at inears er geniale, så stort problem har jeg heller ikke med ørevoks, men tak for den med damestrømperne, den virker smart, vil prøve den.
|
Til top |
|
|
Jazz.O.M.A Forum Bruger

Bruger siden: 19 November 2008 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 1
|
Sendt: 19 November 2008 kl. 20:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Cowon D2 DAB 16GB. Forsøgte også at få den fra Pixmania, men fik også tilsendt den uden DAB. De tog den uden videre diskussion tilbage. Har nu fået den hjem fra Scotland: AdvancedMP3Players. Pris m. forsendelse. små 1900 kr. Er vist ret billigt. Jeg har ikke kunnet finde den biligere. Den blev leveret med firmware 4.57, som skal opgraderes til 4.58 hvis DAB skal virke helt korrekt. Nu kører DAB som det skal. Der er ret dårlige modtageforhold her, men kvaliteten er rimelig alligevel. Jeg har endnu ikke prøvet den særlig mange steder. Det er lidt smart at ledningen til ørebøfferne virker som antenne, hvad der godt kan give lidt støj, desværre gør det også, at man ikke kan bruge DAB-funktionen over bilradioen.  Udvidet med 16 GB SDHC kan man have et rigtigt stort diskotek i lommen i 320 KHz MP3.
|
Til top |
|
|
PoulVi Forum Bruger

|
Sendt: 20 November 2008 kl. 16:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej der har jeg valg en billigere version. En 4 gb fra http://www.mp3-player.de/ og et 16gb SDHC kort fra BJ Trading. Total lev. 1550 kr. Da jeg ikke har behov for mere end 16 gb musik af gangen. Og på et tidspunk kommer 32 bg vel også ned i pris.
Men DAB på den fabrik hvor jeg arbejder er ikke god, den falder hele tiden ud, der hvor FM går i mono eller skratter, forsvinder DAB helt. SUK. Nå jeg har ikke fortrudt købet med DAB, og da slet ikke min D2 den er bare super, betjening, lyd og batt. tid. Set som helhed kan jeg ikke se den har nogen konkurrent, som musik spiller med radio.
Jep Pixmania har ikke haft helt styr på det med DAB og D2 de har den på nuværende tidspunk, mig bekendt ikke med DAB. Det tog dem godt 2 md at finde ud af det.
|
Til top |
|
|
PoulVi Forum Bruger

|
Sendt: 29 November 2008 kl. 13:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
D2 er mere og mere glad for. Er begyndt at fodre den med flac, den elsker det, de fylder lidt mere, og de lyder utrolig meget bedre. Den bedste afspiller jeg har haft fingre i, den er lidt kræsen. En dårlig mp3 fil afsløre den som billig lyd. Også hvis det er en dårlig optagelse, men den får til gengæld alle de små detaljer med hvis indputtet er super, så godt at den smule hår jeg har rejser sig. Har eq. på normal.BBE på 4 og M3B på 2 resten på 0. Mvh Poul
|
Til top |
|
|
Claus-dk Forum Bruger

|
Sendt: 08 April 2010 kl. 23:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er jo så sige at jeg er sq imponeret, den har godt nok bøffer, den spiller noget højere end min Ipod med ekstern forstærker, jeg ved godt at spille højt ikke er nogen kvalitet, men det er bare for at give en idë om hvor mange kræfter den har... Dejligt når man optræder offentligt i fullsize  Lyden er meget god, altså rigtig meget god, jeg Ælsker stadig min Ipod, men den er godt nok faldet lidt bag ud af valsen, må jeg indrømme.. Min er så en D2+ med 16 GB, kan udvides med SDkort.. Den har et minus og det er det der touchnoget, det kan godt være jeg er en dinosaur, men skip start stop op og ned, burde være på sådan en, der er op/ned så 50 % er også godt. Betjeningen af den fungere rimeligt, selvom deres menu system ikke er bygget op efter den clausiske logik.. Det er heller ikke en succes at se meget på skærmen udendørs (om dagen) og når man ikke kan se hvor man skal trykke, stiger sværheds graden ret voldsomt og kombineret med mine fede finge, er det en ond blanding .. Men det virker ret godt og jeg kan sikkert lære at trykke på skærmen de rette steder i søvne om noget tid  Den er lidt tung, men skulle så også kunne spille løs i op til 50 timer  .. Fik jeg sagt den spiller tæskegodt ?? Den kan vise video og fotos har fm radio, kalender, lommeregner og notesblok hvis det har nogen relevans ? Den har nok omkring en ½ milliard indstillinger som jeg sikkert aldrig får brugt, men det er andre sikkert vilde med.. Har jeg skrevet at den spiller som en drøm ?? Hvis dens storebror spiller endnu bedre er den bestemt pengene værd, for den her sparker r ø v
__________________ Jeg ælsker min Ipod
|
Til top |
|
|
techtrino Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 2499
|
Sendt: 08 April 2010 kl. 23:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lyder godt, s9´eren er heller ikke værst
|
Til top |
|
|
NESREDNA Forum Bruger

Bruger siden: 14 December 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 259
|
Sendt: 09 April 2010 kl. 00:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
PoulVi skrev:
D2 er mere og mere glad for. Er begyndt at fodre den med flac, den elsker det, de fylder lidt mere, og de lyder utrolig meget bedre. Den bedste afspiller jeg har haft fingre i, den er lidt kræsen. En dårlig mp3 fil afsløre den som billig lyd. Også hvis det er en dårlig optagelse, men den får til gengæld alle de små detaljer med hvis indputtet er super, så godt at den smule hår jeg har rejser sig. Har eq. på normal.BBE på 4 og M3B på 2 resten på 0. Mvh Poul
|
|
|
Jeg har det samme måde! Havde min cd-samling på 320 kb/s MP3, men fandt ud af, at FLAC lyder hørbart bedre ved langt de fleste musik-typer. Så var det med at rippe det hele igen til FLAC  Nu har jeg så mit musik liggende på et 32GB SD kort + 16GB SD kort + 4GB intern hukommelse. Jeg ville foretrække at have flere 32GB kort, men desværre må jeg vente til finanskrisen er ovre  __________________ Hjemme: Cowon D2 > X-Can V3 > AKG K701
Undervejs: Cowon D2 > Ety4P
|
Til top |
|
|
|
|
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|