Forfatter |
|
HOLBERG Forum Bruger

Bruger siden: 17 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 1987
|
Sendt: 09 November 2009 kl. 15:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rune|WildChild skrev:
Jeg er ikke helt med på hvordan det hjælper her?? Er det for at FLAC'erne ikke hopper??
Ej helt seriøst, hvordan er det lige det skal hjælpe at have dem under MacBook'en?
|
|
|
Nope.... For jeg afspiller i ALAC, så der er ingen FLIK-FLAC´er her
Som alt andet udstyr er der stående bølger m.m. som påvirker appparaterne... Også selv om det "bare" er en bærbar computer. Oplever samme forbedringer som under eks. cd-afspillere samt højttalere.
Nu er beskrivelser af mine oplevelser næppe noget som kan overbevise din skepsis, og min erfaring fortæller mig at man ikke når nogen vegne før end modparten selv lytter og bliver overrasket over forskellene med- og uden afkobling. Skepsis er sundt, men hifi bør efter min bedste overbevisning aflyttes med egne ører, særligt når vi taler optimering med kabler, afkobling m.m. Derfor siger jeg "Lyt selv" det er det bedste middel til at blive overbevist om de åbenlyse forbedringer. Ingen placebo her... Det er hørbart ellers gad jeg sgutte kaste penge efter det __________________ De bedste hilsner
Holberg
|
Til top |
|
|
HOLBERG Forum Bruger

|
Sendt: 09 November 2009 kl. 15:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
hifi2me skrev:
Hej Holdberg,
Ser rigtig spændende ud!
Hvad har du gjort ved din RWA 30.2i, så du havde den til salg, har du opgraderet igen
|
|
|
Takker
Jeg var lige ved at være for hurtig med salget af Red Wine Audio. Havde LFD på besøg som spiller rigtig godt. Men efter mere grundige tests løb Red Wine Audio med sejren. Så den bliver. Den ro, dynamik og naturlige formidling af musikken er svær at overhøre. Derfor er den taget af salgslisten.
Jeg bliver derfor ved Red Wine Audio med den geniale batteridrift som giver størst musikglæde i mine ører på den lange bane. Faktum er, at Red Wine Audios lille integrerede er svær at slå i prislejet mellem 15.000 - 30.000. Dermed ikke sagt at der ikke findes ligeså gode- samt bedre alternativer derude. Jeg har bare ikke hørt det endnu, ifølge mine ører  __________________ De bedste hilsner
Holberg
|
Til top |
|
|
Rune|WildChild Forum Bruger

Bruger siden: 05 September 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 937
|
Sendt: 09 November 2009 kl. 15:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
HOLBERG skrev:
Rune|WildChild skrev:
Jeg er ikke helt med på hvordan det hjælper her?? Er det for at FLAC'erne ikke hopper??
Ej helt seriøst, hvordan er det lige det skal hjælpe at have dem under MacBook'en?
|
|
|
Nope.... For jeg afspiller i ALAC
Som alt andet udstyr er der stående bølger m.m. som påvirker appparaterne... Også selv om det "bare" er en bærbar computer. Oplever samme forbedringer som under eks. cd-afspillere samt højttalere.
Nu er beskrivelser af mine oplevelser næppe noget som kan overbevise din skepsis, og min erfaring fortæller mig at man ikke når nogen vegne før end modparten selv lytter og bliver overrasket over forskellene med- og uden afkobling. Hifi skal efter min bedste overbevisning aflyttes med egne ører, særligt når vi taler optimering med kabler, afkobling m.m. Derfor siger jeg "Lyt selv" det er det bedste middel til at blive overbevist om de åbenlyse forbedringer. Ingen placebo her... Det er hørbart ellers gad jeg sgutte kaste penge efter det |
|
|
Ja jeg gad godt at høre nogen af de forskellige afkoblingsmuligheder, brugt på forskellige måder, for som du fornemmer er jeg en smule skeptisk -men håber da en dag at jeg kommer forbi en der har sådan en løsning, så kan det være jeg kan blive overbevist..  __________________ Dynaudio Focus 140, Bladelius Tyr MKII, Rega Apollo, Xindak SC0.1
Mit setup
|
Til top |
|
|
HOLBERG Forum Bruger

|
Sendt: 09 November 2009 kl. 16:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hey Rune
Skepsis er sundt og det er godt du besidder den. Gør jeg i øvrigt selv. Som tidligere nævnt er praksis den eneste- og bedste vej til at få bekræftet eller afkræftet ens formodninger.
Prøv evt. at låne lidt forskellige afkoblinger og test. Det er ret spændende at optimere ens setup og der er så meget ekstra vellyd at hente på denne front. God fornøjelse hvis du kaster dig ud i det __________________ De bedste hilsner
Holberg
|
Til top |
|
|
HOLBERG Forum Bruger

|
Sendt: 30 December 2009 kl. 11:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Yes, så er der rørforstærker på casa Holberg igen... Heldigvis en meget vellydende af slagsen 
Hvilken?
Skal nok poste billeder når kameraet virker igen... Indtil da: "GODT NYTÅR" __________________ De bedste hilsner
Holberg
|
Til top |
|
|
Medlem Udelukket fra forum

Bruger siden: 03 August 2006 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 2084
|
Sendt: 30 December 2009 kl. 11:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
HOLBERG skrev:
Yes, så er der rørforstærker på casa Holberg igen... Heldigvis en meget vellydende af slagsen 
Hvilken?
Skal nok poste billeder når kameraet virker igen... Indtil da: "GODT NYTÅR"
|
|
|
Tillykke og velkommen tilbage, en gang gode rør - altid gode rør 
Ser frem til at se hvad det er 
Godt nytår til dig 
|
Til top |
|
|
Brok Forum Bruger

Bruger siden: 05 Marts 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3134
|
Sendt: 30 December 2009 kl. 11:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fantastisk, Ludvig! Uhh, kan knapt nok vente til du afslører hvad det er du er blevet belemret med... må hellere snuppe et stykke konfekt
Godt nytår. __________________ Skodgrej og popmusik
Der findes 3 slags mennesker, dem som kan tælle og dem som ikke kan tælle
|
Til top |
|
|
Strokes Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 Januar 2009 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 121
|
Sendt: 30 December 2009 kl. 13:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Halløj sovs jeg må osse indrømme at rør det dur der er bare noget over dem, synes der er en god gang magi eller nogen ville kalde det musikalsk og det kan jeg kun give dem ret. Hvilket mærke er det da jeg høre mest Punk Rock og Electronica kan man styre sig med ikke at spille 125 db eller i den dur så er der dømt heaven så tillykke med det Senior Holberg.
|
Til top |
|
|
Medlem Udelukket fra forum

Bruger siden: 03 August 2006 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 2084
|
Sendt: 04 Januar 2010 kl. 17:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ser du har rørforstærker til salg? Fortrød du?
|
Til top |
|
|
kennethjensen Udelukket fra forum

Branchemedlem Audioheaven
Bruger siden: 10 Oktober 2004 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2146
|
Sendt: 04 Januar 2010 kl. 17:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ellers en fin forstærker sådan en Unison EL34... Kunne godt have noget mere drive og smæk på. Men på den rette højtalere meget lækker og analog at lytte på...
Hvad skal du så have  __________________ Kenneth
|
Til top |
|
|
HOLBERG Forum Bruger

|
Sendt: 04 Januar 2010 kl. 19:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
kennethjensen skrev:
Ellers en fin forstærker sådan en Unison EL34... Kunne godt have noget mere drive og smæk på. Men på den rette højtalere meget lækker og analog at lytte på...
Hvad skal du så have 
|
|
|
Du har ret Kenneth.. Den er rigtig fin. Særligt på mine Podium går den rigtig god i spænd. Som du siger, meget analogt. Det er bare en musikformidler af guds nåde, hvor mange andre amps må se sig slået på den front, særligt i den dyrere ende 
Om jeg sælger kommer an på så meget?! Vil ikke være ked af at beholde den... Ser lige tiden an, hvis der dukker en seriøs køber op og muligheden for afprøvning den anden, interessante forstærker dukker op, i den forbindelse... Time will tell. Kan godt afsløre at det er helt sikkert stadig noget med rør. Rør klinger nemlig smukt sammen med Podium Sound __________________ De bedste hilsner
Holberg
|
Til top |
|
|
HOLBERG Forum Bruger

|
Sendt: 04 Januar 2010 kl. 19:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Medlem skrev:
Ser du har rørforstærker til salg? Fortrød du?
|
|
|
Man kan ikke sige at jeg har fortrudt... Den spiller rigtig godt. Ikke den mest detaljefokuserede amp (heldigvis) Den spiller musik. En meget umiddelbar amp med god fodtrap-effekt og den gør det faktisk rigtig godt i mit setup.
Jeg beholder derfor min Unison, medmindre der ikke er en seriøs køber til den. Har dog en amp mere som jeg gerne vil prøve. Men kun hvis det flasker sig. Som jeg skrev til Kenneth... "Time will tell" 
__________________ De bedste hilsner
Holberg
|
Til top |
|
|
kennethjensen Udelukket fra forum

Branchemedlem Audioheaven
Bruger siden: 10 Oktober 2004 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2146
|
Sendt: 05 Januar 2010 kl. 11:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Måske du skulle prøve at lytte på den nye EAR EL34 int? Den skulle eftersigende være ret god til prisen....
__________________ Kenneth
|
Til top |
|
|