Forfatter |
|
Strokes Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 Januar 2009 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 121
|
Sendt: 13 April 2009 kl. 19:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej tusind tak for infoen hvad koster sådan en converter.
|
Til top |
|
|
Pihl Forum Bruger

Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Fyn Øst
Status: Offline Indlæg: 977
|
Sendt: 14 April 2009 kl. 08:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Strokes skrev:
|
|
|
Den koster nærmest ingenting, prøv at se på AV connection.dk´s hjemmeside, de har en masse af den slags.
Jeg bruger selv den optiske udgang med et ok resultat, det går til en ældre Audiolab DAC __________________ Hilsen Pihl
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 14 April 2009 kl. 08:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pihl skrev:
Strokes skrev:
|
|
|
Den koster nærmest ingenting, prøv at se på AV connection.dk´s hjemmeside, de har en masse af den slags.
Jeg bruger selv den optiske udgang med et ok resultat, det går til en ældre Audiolab DAC |
|
|
Hej så skal man snart ud og købe en Macbook og så regner jeg med at sener på året skal jeg købe mig noget Wadia dac og forstærker til min ipod og macbook har droppet Acoustic Arts. Da jeg synes uden det kom som en overraskelse at det vil bliver dyrt. Hej igen Holdberg uden at kidnappe din tråd hvordan er det at betjene din macbook kan man kan købe remote til det.
|
Til top |
|
|
HOLBERG Forum Bruger

Bruger siden: 17 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 1987
|
Sendt: 14 April 2009 kl. 08:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Strokes
Be my guest 
Jeg har købt en standard remote fra Apple... Koster omkring kr. 135,- og fungerer upåklageligt. Jeg skal personligt have indkøbt en iPod Touch som skal være remote. Det gør bla. at man kan bladre sine covers på tæt hold hvilket øger brugervenligheden en ekstra tand. Men den lille remote er ellers helt fin...
__________________ De bedste hilsner
Holberg
|
Til top |
|
|
Pihl Forum Bruger

Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Fyn Øst
Status: Offline Indlæg: 977
|
Sendt: 14 April 2009 kl. 08:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Strokes skrev:
Pihl skrev:
Strokes skrev:
|
|
|
Jeg bruger selv den optiske udgang med et ok resultat, det går til en ældre Audiolab DAC |
|
|
Hej så skal man snart ud og købe en Macbook og
så regner jeg med at sener på året skal jeg købe mig noget Wadia dac og forstærker til min ipod og macbook har droppet Acoustic Arts.Da jeg
synes uden det kom som en overraskelse at det vil bliver dyrt.Hej igen Holdberg uden at kidnappe din tråd hvordan er det at betjene din macbook
kan man kan købe remote til det. |
|
|
Det forgår via selve MacBooken, men en lille remote fra Mac koster i det samlede beløb minimalt, måske 150 eller så (der fulgte en med til min!) __________________ Hilsen Pihl
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 14 April 2009 kl. 10:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
så er det jo bare med at få fingeren ud og købe en macbook med remote og så nyde muikken når det en dag alt er klart.
|
Til top |
|
|
Frankie Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 December 2003 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 749
|
Sendt: 14 April 2009 kl. 11:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Og til dem der ikke har MAC og ikke vil have mere end 1 fjernbetjening kan jeg oplyse at det ser ud til at Logitech Harmony One understøtter Winamp ! nice !
Nu skal det bare afprøves med en PRODIGY CUBE ! 
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 15 April 2009 kl. 07:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej igen Holdberg hvad koster en Red wine audio Dac da jeg overvejer den meget nøje kigger meget omkring for tiden jeg har dog haft lidt kendskab tll red wine før i tiden dog ikke hørt deres dac før og specielt i flydende form
|
Til top |
|
|
HOLBERG Forum Bruger

|
Sendt: 15 April 2009 kl. 08:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Strokes skrev:
Hej igen Holdberg hvad koster en Red wine audio Dac da jeg overvejer den meget nøje kigger meget omkring for tiden jeg har dog haft lidt kendskab tll red wine før i tiden dog ikke hørt deres dac før og specielt i flydende form 
|
|
|
Hej Strokes...
Det er en fremragende dac. Så den kan jeg kun varmt anbefale at lytte nærmere til. Den er meget analog i sounden. Ikke sært at den i en blidtest ikke kunne skelnes fra en seriøs pladespiller... Bortset fra den knitrende lyd fra vinylen
Carsten fra Schmidt Audio meget behjælpelig og serviceminded så ham kan du roligt kontakte.
Priser m.m. samt kontakt til Schmidt Audio kan du se på denne hjemmeside: http://www.schmidt-audio.dk/
Holberg
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 15 April 2009 kl. 08:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
ok tak for infoen Holdberg .
|
Til top |
|
|
HOLBERG Forum Bruger

|
Sendt: 15 April 2009 kl. 09:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Velbekomme
PS. Jeg hedder Holberg uden d  __________________ De bedste hilsner
Holberg
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 15 April 2009 kl. 13:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
aarrggg sorry beklager meget l idt for træt jeg skrev det. uden D
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 16 April 2009 kl. 12:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Holberg skrev på et tidspunkt : "jeg vil til en hver tid bruge det optimale format i mac"
Se det emne ville jeg meget gerne vide lidt mere om, FORDI : i min verden findes der KUN et LOSSLESS format og det hedder WAW ( og nej det har IKKE noget med call of duty at gøre ) 
Selv FLAC er IKKE lossless ! ( det fylder ca 40% MINDRE end WAW ) MEN kan pakkes ud til WAW !
Jeg har igennem hele "Holberg" debatten undret mig meget over at man kan få sig selv til at købe et setup i den prisklasse som HOLBERG og så afspille "LOSSLES" formater på det !
Jeg har selv prøvet at sammenligne FLAC og WAW på mit eget setup og der var ganske stor forskel på de 2 formater ! WAW lyder mere detaljeret og kommer mere ud i stuen, generelt meget mere musikalsk ( beat ) !
Så derfor HOLBERG : HAR du prøvet at afspille rent WAW format ? Hvis ikke, så synes jeg du skulle prøve ! 
God lytter ! Frankie 
|
Til top |
|
|
JRolLbs Forum Bruger

Bruger siden: 25 December 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 234
|
Sendt: 16 April 2009 kl. 12:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Frankie skrev:
Holberg skrev på et tidspunkt : "jeg vil til en hver tid bruge det optimale format i mac"
Se det emne ville jeg meget gerne vide lidt mere om, FORDI : i min verden findes der KUN et LOSSLESS format og det
hedder WAW ( og nej det har IKKE noget med call of duty at gøre ) 
Selv FLAC er IKKE lossless ! ( det fylder ca 40% MINDRE end WAW ) MEN kan pakkes ud til WAW !
Jeg har igennem hele "Holberg" debatten undret mig meget over at man kan få sig selv til at købe et setup i den
prisklasse som HOLBERG og så afspille "LOSSLES" formater på det !
Jeg har selv prøvet at sammenligne FLAC og WAW på mit eget setup og der var ganske stor forskel på de 2 formater !
WAW lyder mere detaljeret og kommer mere ud i stuen, generelt meget mere musikalsk ( beat ) !
Så derfor HOLBERG : HAR du prøvet at afspille rent WAW format ? Hvis ikke, så synes jeg du skulle prøve ! 
God lytter ! Frankie  |
|
|
Tror, du er lidt forkert på den - har du prøvet at tjekke wiki?
http://en.wikipedia.org/wiki/Free_Lossless_Audio_Codec
Og hedder det ikke WAV (som i Waveform) og ikke WAW?
|
Til top |
|
|
HOLBERG Forum Bruger

|
Sendt: 16 April 2009 kl. 14:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Frankie skrev:
Se det emne ville jeg meget gerne vide lidt mere om, FORDI : i min verden findes der KUN et LOSSLESS format og det hedder WAW ( og nej det har IKKE noget med call of duty at gøre ) 
Jeg har igennem hele "Holberg" debatten undret mig meget over at man kan få sig selv til at købe et setup i den prisklasse som HOLBERG og så afspille "LOSSLES" formater på det !
Jeg har selv prøvet at sammenligne FLAC og WAW på mit eget setup og der var ganske stor forskel på de 2 formater ! WAW lyder mere detaljeret og kommer mere ud i stuen, generelt meget mere musikalsk ( beat ) !
God lytter ! Frankie 
|
|
|
Jeps, det må være WAV Frankie mener.
Nu er jeg ikke klar over om du (Frankie) har lyttet på det her setup, samt kender lyden fra udstyret afspillet i Apple Lossless??... Jeg har "kun" en sammenligning, mht. lyd, på baggrund af to meget seriøse cd-afspillere (Audio Aero Classic + McIntosh MCD-301). Og her giver det her setup baghjul til begge.... I Apple lossless format (ALAC). Så jeg anser ikke formatet for at være helt håbløst i denne sammenhæng. Tværtimod!!
Når det så er sagt, er det da bare et kæmpe plus på kontoen, hvis det kan gøres bedre med et andet format. Og selvfølgelig skal jeg prøve at aflytte andre formater. Jo mere vellyd vi kan beriges med- des jo bedre. Det er som sagt det første computerbaseret setup jeg ejer, så jeg har langt fra afprøvet alle muligheder. Derfor er her uden tvivl nok at lære- samt få øjnene op for.
I skrivende stund er det formodningsteorier for min del og jeg er forbeholden intil jeg høre det med egne ører. Men jeg glæder mig til at teste om der vitterlig er hørbar forskel på WAV og Apple Lossless, selvom Apple lossless fylder mindre på harddisken??. Det må komme an på en prøve ved direkte aflytning. Tal og teorier er gode, men til syvende og sidst er det ørene der er DET bedste værktøj
Holberg
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 16 April 2009 kl. 17:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sorry...selvfølgelig mente jeg wav......er lidt COD tosset ( har lige holdt netparty ) der går lidt ged i forkortelserne en gang imellem ! 
Ang AIFF er jeg blank ! Men mine øre har ind til videre sagt nej tak til komprimerede formater ! Og med de harddisk priser OG hastigheder vi har på nettet nu om dage, fatter jeg slet ikke hvorfor at folk komprimere noget som helst ! 
|
Til top |
|
|
roundsound Forum Bruger

Bruger siden: 29 Marts 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1660
|
Sendt: 16 April 2009 kl. 18:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Frankie skrev:
Sorry...selvf�lgelig mente jeg wav......er lidt COD tosset ( har lige holdt netparty ) der g�r lidt ged i forkortelserne en gang imellem ! 
Ang AIFF er jeg blank ! Men mine �re har ind til videre sagt nej tak til komprimerede formater ! Og med de harddisk priser OG hastigheder vi har p� nettet nu om dage, fatter jeg slet ikke hvorfor at folk komprimere noget som helst ! 
|
|
|
FLAC er ikke komprimeret - Det er pakket... Jeg synes da det er fint at internettet/netværket kun belastes halvt så meget.
|
Til top |
|
|
HOLBERG Forum Bruger

|
Sendt: 17 April 2009 kl. 07:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg prøvede at rippe 2 identiske Anette O´Driscoll sange igår aftes, i henholdsvis WAV og Apple Lossless. I den A-B test jeg aflyttede kunne jeg ikke spore nogen forskel.
I skrivende stund er min oplevelse at forbedringen ikke er den samme med WAV kontra Apple lossless. Min umiddelbare konklusion er derfor at jeg ikke ser nogen grund til at lade WAV fylde mere, når Apple lossless gør arbejdet mht. ripning af mine audio cd-er. Det er helt klart noget jeg vil lege lidt med den næste tid for at se, om min nuværrende betragtning holder stik.
Det kunne være sjovt at høre andres erfaringer i denne sammenhæng. __________________ De bedste hilsner
Holberg
|
Til top |
|
|
roundsound Forum Bruger

Bruger siden: 29 Marts 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1660
|
Sendt: 17 April 2009 kl. 08:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er INGEN lydmæssig forskel på WAV og FLAC/ALAC/APE/WavPack og lignende tabsfrie formater. Men der kan selvfølgelig være en psykoakustisk forskel som vi ser i Frankies tilfælde.
|
Til top |
|
|
HOLBERG Forum Bruger

|
Sendt: 17 April 2009 kl. 09:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
JBL Ti skrev:
Der er INGEN lydmæssig forskel på WAV og FLAC/ALAC/APE/WavPack og lignende tabsfrie formater.
|
|
|
Nu har jeg prøvet med lidt Ben Harper. Må erklære mig enig med JBL Ti.... I mine ører er der ikke noget der taler for at skulle bruge WAV frem for ALAC mht. ripning. WAV fylder mere og der er ikke nogen umiddelbare lydmæssige gevinster i forhold til ALAC. Vil teste lidt mere.
Holberg
|
Til top |
|
|