Tilbage til HIFI4ALL.DK 7. juni 2025 | 09:29   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: Holbergs hi-fi (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 10
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
HOLBERG
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 April 2003
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Sendt: 02 Maj 2009 kl. 14:07 | IP-adresse registreret  

Så skal der lige afprøves et sæt NLE 54 i kæden som jeg har været så heldig at finde på brugtmarkedet til en fair pris.

Er glad  for NLE 50 højttalerkablet, så signalkablet skal også testes i denne sammenhæng. Er faktisk lidt spændt på at sammenligne NLE 54 med det meget vellydende kabel fra Artisan som jeg syntes performer rigtig, rigtig godt.

Udover det er jeg også spændt på forskellen i klangen mellem NLE 50 samt NLE 54, samt hvordan synergien er med NLE 50 + 54 i netop mit setup.

nhj4
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Bruger siden: 11 December 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 02 Maj 2009 kl. 15:55 | IP-adresse registreret  

Tilykke med de nye kabler 
Til top Vis nhj4's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nhj4

HOLBERG
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 Maj 2009 kl. 16:17 | IP-adresse registreret  

Mange tak nhj4  

-KP-
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006
Lokalitet: København
Sendt: 02 Maj 2009 kl. 16:30 | IP-adresse registreret  

Tillykke med det nye, det ser spændende ud

Til top Vis -KP-'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af -KP-

HOLBERG
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 Maj 2009 kl. 16:35 | IP-adresse registreret  

-KP- skrev:

Tillykke med det nye, det ser spændende ud

Mange tak -KP-

Ja, det er super spændende. Artisan kablet har været en kæmpe overraskelse og NLE 54 skal gøre det rigtig godt, hvis det skal vippe det kabel af pinden. Artisan er simpelthen en rigtig "killer" til prisen... Jo det bliver rigtig spændende   

Medlem
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 03 August 2006
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 02 Maj 2009 kl. 16:53 | IP-adresse registreret  

Tillykke med de nye super-kabler.

NLE 54 er lidt "fyldige" i det, set ift. hans ht.kabler . De kommer efter min mening ikke op på siden af dem.

God fornøjelse med kabeltesten

Til top Vis Medlem's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Medlem

HOLBERG
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 Maj 2009 kl. 17:00 | IP-adresse registreret  

Medlem skrev:

Tillykke med de nye super-kabler.

NLE 54 er lidt "fyldige" i det, set ift. hans ht.kabler . De kommer efter min mening ikke op på siden af dem.

God fornøjelse med kabeltesten

Mange tak

Jeg har kun hørt højttalerkablet. Har også fået fortalt at NLE 54 trækker i en lidt anden retning. Nogle er meget begejstret og andre mindre. Sådan er det jo. Kabler er som bekendt meget systembetinget og det bliver spændende om sådan et mix bidrager positivt i mit setup?... Hvis ikke ryger de på salgslisten og jeg vil leve lykkeligt med mine Artisan Silver Cables.

Lidt af et luksusproblem når man ser på det 

HOLBERG
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 Maj 2009 kl. 14:02 | IP-adresse registreret  

NLE 54 vs. Artisan Silver Cables

Så har jeg fået lyttet til NLE 54 signalkablet. Lad det allerede være slået fast, at det er et rigtig godt kabel. Om det er bedre end det yderst prisrimelige Artisan Silver Cable??... Nej, det er et spørgsmål om smag.

NLE 54 har en dejlig detaljeret bund og en yderst besnærende, detaljeret gengivelse  ; ;af mellemtone og top. NLE 54 opleves mere mørkt end NLE 50. Ikke negativt på nogen måde. Det har bare en lidt anden klangbalance.    

Artisan Silver Cables  Der er en dejlig naturlig og glat formidling af mellemtone og top, med en god formidlig af de udøvende samt optagerum. Jeg oplever kort og godt Artisan burde koste meget mere, og fatter stadig ikke at det ikke koster flere pund.

Konklusionen er at det er et spørgsmål om personlig smag og præference hvilket man foretrækker. NLE 54 er et rigtig godt kabel. Alt i alt bliver jeg nok ved Artisan Silver Cables, fordi det ganske enkelt giver utrolig meget valuta for pengene. Kr. 1600,- er en vanvittig lav pris for et fremragende kabel, som Artisan. High-end til menneskepenge!!! 

Thomas Bidstrup
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2008
Sendt: 13 Maj 2009 kl. 15:06 | IP-adresse registreret  

Spændende at høre om NLE-kablerne!

Nu har jeg ved et par lejligheder fået lyttet til både Podium Sound og til diverse Redwine Audio (både integreret og pre/power), og jeg må sige, at jeg kan godt forstå, at du er lykkelig!!! Der er bare noget super lækkert ved den type batteridrift! I starten kunne jeg ikke lige finde ud af hvad der var med lyden, som jeg ikke var vandt til, men er nået frem til, at det må være den totalt sorte baggrund og mangel på netstøj - det må virkeligt være vanedannende!

Jeg synes også, at Podium Sound lyder helt specielt! Ekstremt frigjort og med masser af smæk i uden at være trættende.

Jeg må nok sige, at jeg er misundelig!!!

Til top Vis Thomas Bidstrup's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Thomas Bidstrup

HOLBERG
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 Maj 2009 kl. 16:14 | IP-adresse registreret  

Thomas Bidstrup skrev:

Nu har jeg ved et par lejligheder fået lyttet til både Podium Sound og til diverse Redwine Audio (både integreret og pre/power), og jeg må sige, at jeg kan godt forstå, at du er lykkelig!!! Der er bare noget super lækkert ved den type batteridrift! I starten kunne jeg ikke lige finde ud af hvad der var med lyden, som jeg ikke var vandt til, men er nået frem til, at det må være den totalt sorte baggrund og mangel på netstøj - det må virkeligt være vanedannende!

Jeg synes også, at Podium Sound lyder helt specielt! Ekstremt frigjort og med masser af smæk i uden at være trættende.

Mange tak, Thomas... Syntes normalt misundelse er en grim ting. Men kan godt forstå dig i det her tilfælde

Ja, der er noget over grejet og synergien mellem Red Wine Audio og Podium Sound som jeg ikke har hørt i meget andet udstyr. Lydgengivelsen er ekstremt vanedannende og samspillet er i absolut topklasse, hvilket du også har erfaret. Ydelsen via batteridriften kontra ydelsen fra andet grej, gør det meget svært at vende tilbage med Red Wine Audio i bevidstheden  

Frankie
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 December 2003
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 15 Maj 2009 kl. 10:49 | IP-adresse registreret  

Hej Holberg.

Kender godt det med den sorte baggrund og muligheden for at selv bestemme om man vil fokusere på musikken eller de enkelte instrumenter !  det er sgu en dejlig fornemmelse ! Som jeg selv først har opnået med mit nuværende setup !  På den anden side er man vel ikke en "rigtig" nørd hvis man ikke "altid" søger "en ny lyd" fra sine ca 1000 cd´er  det fede er jo at et nyt kabel eller noget nyt grej gir nye "informationer" fra skiverne !  

MVH Frankie

NB. Har ikke glemt vores lille aftale om møde....men det kniber med at få det passet ind i weekenderne i øjeblikket !

Til top Vis Frankie's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Frankie

HOLBERG
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 Maj 2009 kl. 11:22 | IP-adresse registreret  

Frankie skrev:

Hej Holberg.

Kender godt det med den sorte baggrund og muligheden for at selv bestemme om man vil fokusere på musikken eller de enkelte instrumenter !  det er sgu en dejlig fornemmelse ! Som jeg selv først har opnået med mit nuværende setup !  På den anden side er man vel ikke en "rigtig" nørd hvis man ikke "altid" søger "en ny lyd" fra sine ca 1000 cd´er  det fede er jo at et nyt kabel eller noget nyt grej gir nye "informationer" fra skiverne !  

MVH Frankie

NB. Har ikke glemt vores lille aftale om møde....men det kniber med at få det passet ind i weekenderne i øjeblikket !

Hej Frankie

Har heller ikke glemt vores aftale. Mine weekender er også svære pt. Vi må evt. finde en weekend i juni...

Der er altid fristelser når vi taler hifi. Der er ligeledes kompromisser. Personligt har jeg heldigvis opnået stort set alt jeg kan ønske mig med det her grej- samt økonomisk formåen. 

Trods det faktum er alt hifi selvfølgelig spændende og interessant. Man har jo denne hobby fordi man elsker at lytte musik. Derfor er det altid interessant at lytte til andet udstyr. Det udvider også ens bevisthed. Glæder mig meget til at høre dine sager.

Carsten S Chr
Forum Bruger
Forum Bruger
Tidl. Schmidt Audio

Bruger siden: 05 Juni 2003
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 17 Maj 2009 kl. 13:44 | IP-adresse registreret  

Thomas Bidstrup skrev:

Takker for ordene og dit/jeres visit !..... 

Jeg skal ikke kunne afvise at jeg grinte lidt inde i mig selv; da du pludselig udbrød "nu ved jeg hvad der er galt - det er jo støjen der mangler !..." 

Håber ikke jeg forvoldte varige skader på jeres indre organer - der var jo "lidt" tryk på ind imellem !.... 

Carsten Schmidt Christensen
Til top Vis Carsten S Chr's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Carsten S Chr

HOLBERG
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 Maj 2009 kl. 15:21 | IP-adresse registreret  

Carsten S Chr skrev:

Takker for ordene og dit/jeres visit !..... 

Jeg skal ikke kunne afvise at jeg grinte lidt inde i mig selv; da du pludselig udbrød "nu ved jeg hvad der er galt - det er jo støjen der mangler !..." 

Håber ikke jeg forvoldte varige skader på jeres indre organer - der var jo "lidt" tryk på ind imellem !.... 

Ja, Red Wine Audio og Podium Sound kryber ind under uden huden og ind i øregangene. For efterfølgende at ramme én i sjælen og i hjertet. Hvis man elsker musik kan man ikke andet end holde af sådan en performance.

Ville gerne have deltaget i den lyttesession hos Carsten. Så hvis du, Thomas vil fortælle mere om dine indtryk, kunne det være sjovt at høre mere fra dagen v. Schmidt Audio  

Kunne ydermere være spændende at høre andres lytteindtryk af Red Wine Audio og Podium Sound... Sammen- eller hver for sig.  

Please join    

Thomas Bidstrup
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2008
Sendt: 20 Maj 2009 kl. 21:24 | IP-adresse registreret  

Jamen så må jeg jo igang med historiefortællingen  Min kammerat Casper har i noget tid været interesseret i et sæt Zingalier, som Carsten har stående og da Carsten havde udvidet sit setup RET betydeligt siden sidst, jeg hørte det, kunne vi jo lige så godt gøre en eftermiddag ud af det!

Vi startede med at lytte til Zingalierne spændt for den integrerede Redwine forstærker og en CD-spiller, som jeg ikke kan huske (men den var vist heller ikke helt normal). Det var super fedt at høre Zingalis Omniray-horn - man kunne næsten fornemme trælyden, syntes jeg! Det kan naturligvis være indbildning, men både Casper og jeg var rigtigt imponerede over det lille, enkle system, som spillede "frit og frejdigt" med masser af hul igennem og god krop/fylde.

Så ind til det store (STORE) setup, som jeg havde set frem til at høre. Det bestod af en Macbook, Redwine Audio, "the final amp"-rørforstærker, Podiumsound, Quadral Titans, en ordentlig hjørne-horn-bas med EQ, Dyrholm kabler og store mængder Black Diamond Racing. Ikke nemt at overskue, men formentligt ret nemt at blive glad for - lyden var i hvertfald aldeles overvældende!!! Vi fik lyttet til en ordentlig masse musik, både Carstens og vores egen, mens Carsten skiftede lidt rund, så vi kunne høre de forskellige dele af systemet uafhængig af hinanden. Da vi havde lyttet i en times tid (tror jeg - tiden forsvandt ligesom bare) spurgte Carsten, om vi lige skulle høre systemet på batteridrift. "ja ja" - hvor meget kunne det lige gøre?!

RET meget, vil jeg påstå!!! Selvom det blot var forforstærkeren, som blev ændret fra netstrøm til batteristrøm, var det som at lytte til et helt nyt system!!! Jeg kan bedste beskrive det ved at alting blev bedre! Det blev bare mere afslappet, naturligt og behageligt at lytte til uden på noget punkt at miste noget! Meget meget imponerende - hvordan kan et rent batteri-system så ikke lyde?!?!

Før vi havde set os om, havde vi lyttet musik i fire timer og var blevet godt og grundigt møre - sådan en hjørne-horn-bas-fætter kan sku banke én igennem som et helt rugbyhold  Vi var begge to helt smadrede af ren lydtryksdelir og dynamikforskrækkelse efter en kæmpe fed oplevelse - MEGET imponerende!

Til top Vis Thomas Bidstrup's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Thomas Bidstrup

HOLBERG
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 Maj 2009 kl. 10:22 | IP-adresse registreret  

Super, Thomas... Lyder som en fantastisk dag i musikkens tegn  

Carsten har fortalt om Quadral Titans, som jeg stadig har til gode. Lyder som et imponerende monster. Og så er der også The Final Amp som jeg også ser frem til at nærlytte en dag. Et faktum er at Carsten har noget spændende og yderst vellydende grej på matriklen udover Podium og RWA. Zingalierne kender jeg i øvrigt. Og det er en suveræn gengiver. En af de bedste standerhøjttalere jeg har hørt til dato sammen med det rette udstyr.

Tiden flyver som bekendt i godt selskab og det er fedt at du ville delagtiggøre dine betragtninger. Altid spændende at høre andres oplevelser. Kan næsten ikke vente med at høre sagerne selv

PS. Et rent batterisetup lyder uden tvivl suverænt

søren N
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 April 2006
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 21 Maj 2009 kl. 10:30 | IP-adresse registreret  

Wow.. nogle flotte ting du har stående Holberg. Jeg har faktisk aldrig hørt, hverken Red Wine Ausio eller de højtalere du har. Men detser seriøst og lækkert ud. Det ville jeg gerne lægge øre til en dag 

Er du hifi-kræsen?
Til top Vis søren N's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af søren N

HOLBERG
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 Maj 2009 kl. 10:35 | IP-adresse registreret  

Hej Søren

Mange tak.... Det er både seriøst og lækkert grej  

Når man først har hørt Podium og Red Wine Audio er min personlige oplevelse at det er meget svært at vende tilbage til andet grej. Det er svært at beskrive hvad der sker, men musikken bliver bare vakt til live på en helt særlig måde. Kan kun anbefale dig at lytte en dag. Men det er ekstremt vanedannende... Så er du advaret

søren N
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 April 2006
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 21 Maj 2009 kl. 10:42 | IP-adresse registreret  

ja så tør jeg ikke.. Jeg har også lige købt stort ind som du har set. Det er jeg nu også helt tilfreds med.
Men måske når jeg igen bliver ramt af hifi feberen om at høre noget nyt i min stue... Gud forbyde det

Er du hifi-kræsen?
Til top Vis søren N's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af søren N

HOLBERG
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 Maj 2009 kl. 10:52 | IP-adresse registreret  

søren N skrev:
ja så tør jeg ikke.. Jeg har også lige købt stort ind som du har set. Det er jeg nu også helt tilfreds med.
Men måske når jeg igen bliver ramt af hifi feberen om at høre noget nyt i min stue... Gud forbyde det

Ja, det er altid farligt

Med det her setup er det faktisk første gang jeg ikke er blevet ramt at lyttetræthed. For min del kan jeg slå fast, at jeg ikke skal have nyt udstyr i meget lang tid. Det er en dejlig fornemmelse at kunne fokusere på musikken fremfor grejet.

<< Forrige Side af 10 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes