Forfatter |
|
HOLBERG Forum Bruger

Bruger siden: 17 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 1987
|
Sendt: 02 Maj 2009 kl. 14:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så skal der lige afprøves et sæt NLE 54 i kæden som jeg har været så heldig at finde på brugtmarkedet til en fair pris.
Er glad for NLE 50 højttalerkablet, så signalkablet skal også testes i denne sammenhæng. Er faktisk lidt spændt på at sammenligne NLE 54 med det meget vellydende kabel fra Artisan som jeg syntes performer rigtig, rigtig godt.
Udover det er jeg også spændt på forskellen i klangen mellem NLE 50 samt NLE 54, samt hvordan synergien er med NLE 50 + 54 i netop mit setup. __________________ De bedste hilsner
Holberg
|
Til top |
|
|
nhj4 Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 11 December 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 3481
|
Sendt: 02 Maj 2009 kl. 15:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tilykke med de nye kabler
|
Til top |
|
|
HOLBERG Forum Bruger

|
Sendt: 02 Maj 2009 kl. 16:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mange tak nhj4 __________________ De bedste hilsner
Holberg
|
Til top |
|
|
-KP- Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 737
|
Sendt: 02 Maj 2009 kl. 16:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tillykke med det nye, det ser spændende ud 
|
Til top |
|
|
HOLBERG Forum Bruger

|
Sendt: 02 Maj 2009 kl. 16:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
-KP- skrev:
Tillykke med det nye, det ser spændende ud 
|
|
|
Mange tak -KP-
Ja, det er super spændende. Artisan kablet har været en kæmpe overraskelse og NLE 54 skal gøre det rigtig godt, hvis det skal vippe det kabel af pinden. Artisan er simpelthen en rigtig "killer" til prisen... Jo det bliver rigtig spændende __________________ De bedste hilsner
Holberg
|
Til top |
|
|
Medlem Udelukket fra forum

Bruger siden: 03 August 2006 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 2084
|
Sendt: 02 Maj 2009 kl. 16:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tillykke med de nye super-kabler.
NLE 54 er lidt "fyldige" i det, set ift. hans ht.kabler . De kommer efter min mening ikke op på siden af dem.
God fornøjelse med kabeltesten 
|
Til top |
|
|
HOLBERG Forum Bruger

|
Sendt: 02 Maj 2009 kl. 17:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Medlem skrev:
Tillykke med de nye super-kabler.
NLE 54 er lidt "fyldige" i det, set ift. hans ht.kabler . De kommer efter min mening ikke op på siden af dem.
God fornøjelse med kabeltesten 
|
|
|
Mange tak 
Jeg har kun hørt højttalerkablet. Har også fået fortalt at NLE 54 trækker i en lidt anden retning. Nogle er meget begejstret og andre mindre. Sådan er det jo. Kabler er som bekendt meget systembetinget og det bliver spændende om sådan et mix bidrager positivt i mit setup?... Hvis ikke ryger de på salgslisten og jeg vil leve lykkeligt med mine Artisan Silver Cables.
Lidt af et luksusproblem når man ser på det  __________________ De bedste hilsner
Holberg
|
Til top |
|
|
HOLBERG Forum Bruger

|
Sendt: 07 Maj 2009 kl. 14:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
NLE 54 vs. Artisan Silver Cables
Så har jeg fået lyttet til NLE 54 signalkablet. Lad det allerede være slået fast, at det er et rigtig godt kabel. Om det er bedre end det yderst prisrimelige Artisan Silver Cable??... Nej, det er et spørgsmål om smag.
NLE 54 har en dejlig detaljeret bund og en yderst besnærende, detaljeret gengivelse  ; ;af mellemtone og top. NLE 54 opleves mere mørkt end NLE 50. Ikke negativt på nogen måde. Det har bare en lidt anden klangbalance.
Artisan Silver Cables Der er en dejlig naturlig og glat formidling af mellemtone og top, med en god formidlig af de udøvende samt optagerum. Jeg oplever kort og godt Artisan burde koste meget mere, og fatter stadig ikke at det ikke koster flere pund.
Konklusionen er at det er et spørgsmål om personlig smag og præference hvilket man foretrækker. NLE 54 er et rigtig godt kabel. Alt i alt bliver jeg nok ved Artisan Silver Cables, fordi det ganske enkelt giver utrolig meget valuta for pengene. Kr. 1600,- er en vanvittig lav pris for et fremragende kabel, som Artisan. High-end til menneskepenge!!! 
__________________ De bedste hilsner
Holberg
|
Til top |
|
|
Thomas Bidstrup Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 267
|
Sendt: 13 Maj 2009 kl. 15:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Spændende at høre om NLE-kablerne!
Nu har jeg ved et par lejligheder fået lyttet til både Podium Sound og til diverse Redwine Audio (både integreret og pre/power), og jeg må sige, at jeg kan godt forstå, at du er lykkelig!!! Der er bare noget super lækkert ved den type batteridrift! I starten kunne jeg ikke lige finde ud af hvad der var med lyden, som jeg ikke var vandt til, men er nået frem til, at det må være den totalt sorte baggrund og mangel på netstøj - det må virkeligt være vanedannende!
Jeg synes også, at Podium Sound lyder helt specielt! Ekstremt frigjort og med masser af smæk i uden at være trættende.
Jeg må nok sige, at jeg er misundelig!!!
|
Til top |
|
|
HOLBERG Forum Bruger

|
Sendt: 13 Maj 2009 kl. 16:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Thomas Bidstrup skrev:
Nu har jeg ved et par lejligheder fået lyttet til både Podium Sound og til diverse Redwine Audio (både integreret og pre/power), og jeg må sige, at jeg kan godt forstå, at du er lykkelig!!! Der er bare noget super lækkert ved den type batteridrift! I starten kunne jeg ikke lige finde ud af hvad der var med lyden, som jeg ikke var vandt til, men er nået frem til, at det må være den totalt sorte baggrund og mangel på netstøj - det må virkeligt være vanedannende!
Jeg synes også, at Podium Sound lyder helt specielt! Ekstremt frigjort og med masser af smæk i uden at være trættende.
|
|
|
Mange tak, Thomas... Syntes normalt misundelse er en grim ting. Men kan godt forstå dig i det her tilfælde 
Ja, der er noget over grejet og synergien mellem Red Wine Audio og Podium Sound som jeg ikke har hørt i meget andet udstyr. Lydgengivelsen er ekstremt vanedannende og samspillet er i absolut topklasse, hvilket du også har erfaret. Ydelsen via batteridriften kontra ydelsen fra andet grej, gør det meget svært at vende tilbage med Red Wine Audio i bevidstheden  __________________ De bedste hilsner
Holberg
|
Til top |
|
|
Frankie Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 December 2003 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 749
|
Sendt: 15 Maj 2009 kl. 10:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Holberg.
Kender godt det med den sorte baggrund og muligheden for at selv bestemme om man vil fokusere på musikken eller de enkelte instrumenter ! det er sgu en dejlig fornemmelse ! Som jeg selv først har opnået med mit nuværende setup ! På den anden side er man vel ikke en "rigtig" nørd hvis man ikke "altid" søger "en ny lyd" fra sine ca 1000 cd´er det fede er jo at et nyt kabel eller noget nyt grej gir nye "informationer" fra skiverne !
MVH Frankie
NB. Har ikke glemt vores lille aftale om møde....men det kniber med at få det passet ind i weekenderne i øjeblikket ! 
|
Til top |
|
|
HOLBERG Forum Bruger

|
Sendt: 15 Maj 2009 kl. 11:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Frankie skrev:
Hej Holberg.
Kender godt det med den sorte baggrund og muligheden for at selv bestemme om man vil fokusere på musikken eller de enkelte instrumenter ! det er sgu en dejlig fornemmelse ! Som jeg selv først har opnået med mit nuværende setup ! På den anden side er man vel ikke en "rigtig" nørd hvis man ikke "altid" søger "en ny lyd" fra sine ca 1000 cd´er det fede er jo at et nyt kabel eller noget nyt grej gir nye "informationer" fra skiverne !
MVH Frankie
NB. Har ikke glemt vores lille aftale om møde....men det kniber med at få det passet ind i weekenderne i øjeblikket ! 
|
|
|
Hej Frankie
Har heller ikke glemt vores aftale. Mine weekender er også svære pt. Vi må evt. finde en weekend i juni...
Der er altid fristelser når vi taler hifi. Der er ligeledes kompromisser. Personligt har jeg heldigvis opnået stort set alt jeg kan ønske mig med det her grej- samt økonomisk formåen.
Trods det faktum er alt hifi selvfølgelig spændende og interessant. Man har jo denne hobby fordi man elsker at lytte musik. Derfor er det altid interessant at lytte til andet udstyr. Det udvider også ens bevisthed. Glæder mig meget til at høre dine sager. __________________ De bedste hilsner
Holberg
|
Til top |
|
|
Carsten S Chr Forum Bruger

Tidl. Schmidt Audio
Bruger siden: 05 Juni 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 478
|
Sendt: 17 Maj 2009 kl. 13:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Thomas Bidstrup skrev:
|
|
|
Takker for ordene og dit/jeres visit !.....
Jeg skal ikke kunne afvise at jeg grinte lidt inde i mig selv; da du pludselig udbrød "nu ved jeg hvad der er galt - det er jo støjen der mangler !..." 
Håber ikke jeg forvoldte varige skader på jeres indre organer - der var jo "lidt" tryk på ind imellem !....  __________________ Mvh
Carsten Schmidt Christensen
|
Til top |
|
|
HOLBERG Forum Bruger

|
Sendt: 19 Maj 2009 kl. 15:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Carsten S Chr skrev:
Takker for ordene og dit/jeres visit !..... 
Jeg skal ikke kunne afvise at jeg grinte lidt inde i mig selv; da du pludselig udbrød "nu ved jeg hvad der er galt - det er jo støjen der mangler !..." 
Håber ikke jeg forvoldte varige skader på jeres indre organer - der var jo "lidt" tryk på ind imellem !.... 
|
|
|
Ja, Red Wine Audio og Podium Sound kryber ind under uden huden og ind i øregangene. For efterfølgende at ramme én i sjælen og i hjertet. Hvis man elsker musik kan man ikke andet end holde af sådan en performance.
Ville gerne have deltaget i den lyttesession hos Carsten. Så hvis du, Thomas vil fortælle mere om dine indtryk, kunne det være sjovt at høre mere fra dagen v. Schmidt Audio
Kunne ydermere være spændende at høre andres lytteindtryk af Red Wine Audio og Podium Sound... Sammen- eller hver for sig.
Please join
__________________ De bedste hilsner
Holberg
|
Til top |
|
|
Thomas Bidstrup Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 267
|
Sendt: 20 Maj 2009 kl. 21:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jamen så må jeg jo igang med historiefortællingen Min kammerat Casper har i noget tid været interesseret i et sæt Zingalier, som Carsten har stående og da Carsten havde udvidet sit setup RET betydeligt siden sidst, jeg hørte det, kunne vi jo lige så godt gøre en eftermiddag ud af det!
Vi startede med at lytte til Zingalierne spændt for den integrerede Redwine forstærker og en CD-spiller, som jeg ikke kan huske (men den var vist heller ikke helt normal). Det var super fedt at høre Zingalis Omniray-horn - man kunne næsten fornemme trælyden, syntes jeg! Det kan naturligvis være indbildning, men både Casper og jeg var rigtigt imponerede over det lille, enkle system, som spillede "frit og frejdigt" med masser af hul igennem og god krop/fylde.
Så ind til det store (STORE) setup, som jeg havde set frem til at høre. Det bestod af en Macbook, Redwine Audio, "the final amp"-rørforstærker, Podiumsound, Quadral Titans, en ordentlig hjørne-horn-bas med EQ, Dyrholm kabler og store mængder Black Diamond Racing. Ikke nemt at overskue, men formentligt ret nemt at blive glad for - lyden var i hvertfald aldeles overvældende!!! Vi fik lyttet til en ordentlig masse musik, både Carstens og vores egen, mens Carsten skiftede lidt rund, så vi kunne høre de forskellige dele af systemet uafhængig af hinanden. Da vi havde lyttet i en times tid (tror jeg - tiden forsvandt ligesom bare) spurgte Carsten, om vi lige skulle høre systemet på batteridrift. "ja ja" - hvor meget kunne det lige gøre?!
RET meget, vil jeg påstå!!! Selvom det blot var forforstærkeren, som blev ændret fra netstrøm til batteristrøm, var det som at lytte til et helt nyt system!!! Jeg kan bedste beskrive det ved at alting blev bedre! Det blev bare mere afslappet, naturligt og behageligt at lytte til uden på noget punkt at miste noget! Meget meget imponerende - hvordan kan et rent batteri-system så ikke lyde?!?!
Før vi havde set os om, havde vi lyttet musik i fire timer og var blevet godt og grundigt møre - sådan en hjørne-horn-bas-fætter kan sku banke én igennem som et helt rugbyhold Vi var begge to helt smadrede af ren lydtryksdelir og dynamikforskrækkelse efter en kæmpe fed oplevelse - MEGET imponerende!
|
Til top |
|
|
HOLBERG Forum Bruger

|
Sendt: 21 Maj 2009 kl. 10:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Super, Thomas... Lyder som en fantastisk dag i musikkens tegn
Carsten har fortalt om Quadral Titans, som jeg stadig har til gode. Lyder som et imponerende monster. Og så er der også The Final Amp som jeg også ser frem til at nærlytte en dag. Et faktum er at Carsten har noget spændende og yderst vellydende grej på matriklen udover Podium og RWA. Zingalierne kender jeg i øvrigt. Og det er en suveræn gengiver. En af de bedste standerhøjttalere jeg har hørt til dato sammen med det rette udstyr.
Tiden flyver som bekendt i godt selskab og det er fedt at du ville delagtiggøre dine betragtninger. Altid spændende at høre andres oplevelser. Kan næsten ikke vente med at høre sagerne selv 
PS. Et rent batterisetup lyder uden tvivl suverænt  __________________ De bedste hilsner
Holberg
|
Til top |
|
|
søren N Forum Bruger

Bruger siden: 25 April 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1475
|
Sendt: 21 Maj 2009 kl. 10:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Wow.. nogle flotte ting du har stående Holberg. Jeg har faktisk aldrig hørt, hverken Red Wine Ausio eller de højtalere du har. Men detser seriøst og lækkert ud. Det ville jeg gerne lægge øre til en dag
__________________ "Musikken frem for alt"
Mit Anlæg, kig forbi
Er du hifi-kræsen?
|
Til top |
|
|
HOLBERG Forum Bruger

|
Sendt: 21 Maj 2009 kl. 10:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Søren
Mange tak.... Det er både seriøst og lækkert grej
Når man først har hørt Podium og Red Wine Audio er min personlige oplevelse at det er meget svært at vende tilbage til andet grej. Det er svært at beskrive hvad der sker, men musikken bliver bare vakt til live på en helt særlig måde. Kan kun anbefale dig at lytte en dag. Men det er ekstremt vanedannende... Så er du advaret  __________________ De bedste hilsner
Holberg
|
Til top |
|
|
søren N Forum Bruger

Bruger siden: 25 April 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1475
|
Sendt: 21 Maj 2009 kl. 10:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
 ja så tør jeg ikke.. Jeg har også lige købt stort ind som du har set. Det er jeg nu også helt tilfreds med. Men måske når jeg igen bliver ramt af hifi feberen om at høre noget nyt i min stue... Gud forbyde det
__________________ "Musikken frem for alt"
Mit Anlæg, kig forbi
Er du hifi-kræsen?
|
Til top |
|
|
HOLBERG Forum Bruger

|
Sendt: 21 Maj 2009 kl. 10:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
søren N skrev:
ja så tør jeg ikke.. Jeg har også lige købt stort ind som du har set. Det er jeg nu også helt tilfreds med. Men måske når jeg igen bliver ramt af hifi feberen om at høre noget nyt i min stue... Gud forbyde det
|
|
|
Ja, det er altid farligt 
Med det her setup er det faktisk første gang jeg ikke er blevet ramt at lyttetræthed. For min del kan jeg slå fast, at jeg ikke skal have nyt udstyr i meget lang tid. Det er en dejlig fornemmelse at kunne fokusere på musikken fremfor grejet. __________________ De bedste hilsner
Holberg
|
Til top |
|
|