Forfatter |
|
Carsten S Chr Forum Bruger

Tidl. Schmidt Audio
Bruger siden: 05 Juni 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 478
|
Sendt: 21 Maj 2009 kl. 15:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Thomas Bidstrup skrev:
Jamen så må jeg jo igang med historiefortællingen Min kammerat Casper har i noget tid været interesseret i et sæt Zingalier, som Carsten har stående og da Carsten havde udvidet sit setup RET betydeligt siden sidst, jeg hørte det, kunne vi jo lige så godt gøre en eftermiddag ud af det!
Vi startede med at lytte til Zingalierne spændt for den integrerede Redwine forstærker og en CD-spiller, som jeg ikke kan huske (men den var vist heller ikke helt normal). Det var super fedt at høre Zingalis Omniray-horn - man kunne næsten fornemme trælyden, syntes jeg! Det kan naturligvis være indbildning, men både Casper og jeg var rigtigt imponerede over det lille, enkle system, som spillede "frit og frejdigt" med masser af hul igennem og god krop/fylde.
Så ind til det store (STORE) setup, som jeg havde set frem til at høre. Det bestod af en Macbook, Redwine Audio, "the final amp"-rørforstærker, Podiumsound, Quadral Titans, en ordentlig hjørne-horn-bas med EQ, Dyrholm kabler og store mængder Black Diamond Racing. Ikke nemt at overskue, men formentligt ret nemt at blive glad for - lyden var i hvertfald aldeles overvældende!!! Vi fik lyttet til en ordentlig masse musik, både Carstens og vores egen, mens Carsten skiftede lidt rund, så vi kunne høre de forskellige dele af systemet uafhængig af hinanden. Da vi havde lyttet i en times tid (tror jeg - tiden forsvandt ligesom bare) spurgte Carsten, om vi lige skulle høre systemet på batteridrift. "ja ja" - hvor meget kunne det lige gøre?!
RET meget, vil jeg påstå!!! Selvom det blot var forforstærkeren, som blev ændret fra netstrøm til batteristrøm, var det som at lytte til et helt nyt system!!! Jeg kan bedste beskrive det ved at alting blev bedre! Det blev bare mere afslappet, naturligt og behageligt at lytte til uden på noget punkt at miste noget! Meget meget imponerende - hvordan kan et rent batteri-system så ikke lyde?!?!
Før vi havde set os om, havde vi lyttet musik i fire timer og var blevet godt og grundigt møre - sådan en hjørne-horn-bas-fætter kan sku banke én igennem som et helt rugbyhold Vi var begge to helt smadrede af ren lydtryksdelir og dynamikforskrækkelse efter en kæmpe fed oplevelse - MEGET imponerende!
|
|
|
Takker for de venlige ord !......
Siden har jeg sådan på rent forsøgsbasis plugget en Luxman MQ 70 på Zingali'erne - det ved jeg sgu ikke rigtigt hvad jeg skal sige til !...... Langt hen ad vejen er det hele vel et spørgsmål om kompromisser - så er det bare med at indgå det "forlig" man bedst kan leve med !..... 
Sådan er det vist !..... __________________ Mvh
Carsten Schmidt Christensen
|
Til top |
|
|
HOLBERG Forum Bruger

Bruger siden: 17 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Online Indlæg: 1987
|
Sendt: 30 Maj 2009 kl. 09:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Spændende Carsten!!
Er lidt nysgerrig....
Jeg kender jo de vellydende Zingalier og har selv prøvet et par amps på dem. Hvordan vil du karakterisere sammensætningen Zingali/Luxman kontra eks. Zingali/Red Wine Audio 30.2? __________________ De bedste hilsner
Holberg
|
Til top |
|
|

Tidl. Schmidt Audio
|
Sendt: 30 Maj 2009 kl. 11:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Holberg !...... 
Puha; den var svær - er jo som forskellen imellem nat og dag (men jeg prøver nu alligevel) !....... 
Luxman MQ 70 & Zingali Overture 2:
Luxman'en har ingen som helst problemer med at trække Zingali'erne, da disse (som du ved) udgør en særdeles let belastning for enhver forstærker. Når man lytte på denne kombination er det umiddelbare indtryk, at det her lyder da egentligt meget behageligt. Perspektiv (bredde, dybde og højde) er pænt til stede, uden dog på noget måde, at slå benene totalt væk under en. Hele frekvensområdet er pænt repræsenteret; måske dog med en lillebitte afrulning ud imod frekvensfløjene. Dynamik og hul igennem er selvfølgelig bedre repræsenteret, end på de fleste andre setup's man ellers hører - en egenskab der helt klart bør tillægges Zingali'erne (i de decipliner er de bare i særklasse).
Red Wine Audio 30.2 & Zingali Overture 2:
Heller ikke her er der nogen som helst problemer med at trække Zingali'erne - faktisk er det umiddelbare indtryk, at man nu (i direkte sammenligning med Luxman'en) har fået en flere gange kraftigere forstærker spændt for (umiddelbart ikke noget der er indikeret af effetopgivelserne - faktisk er Luxman'en opgivet til lidt mere effekt en Red Wine'en). Der er nu kommet helt andre boller på suppen over hele linien - ikke en eneste parameter går fri. Lyden gengivet via. Red Wine'en er karakteriseret af det man kan forvente med de allerbedste rør-forstærkere - dem der har lagt ører til sådanne, ved nøjagtigt hvad jeg mener. Vi snakker uendelig dynamisk selvfølgelighed, hul igennem, 3 dimensionalitet, kød og blod (forkortet: musik). Og lige for at have klare linier: rigtig gode rør-forstærkere (lige som ditto transistor-forstærkere) farver minimalt !....
Og så har Red Wine også lige den fordel det giver, at køre på 100 % batteridrift - giver bare en uforlignelig ro og kulsort baggrund.
Håber det var fyldestgørende !.....  __________________ Mvh
|
Til top |
|
|
HOLBERG Forum Bruger

|
Sendt: 30 Maj 2009 kl. 12:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Carsten
Spændende!!
Det er i højeste grad fyldestgørende og står helt i ledtog med mine egne betragtninger via direkte sammenligning med Air Tight ATM-2. Min konklusion er også at batteridriften fra Red Wine Audio er nøglen til den helt igennem fantastiske, vanedannende lydgengivelse. Underbygges bare endnu mere når andres oplevelser er identiske med ens egne. __________________ De bedste hilsner
Holberg
|
Til top |
|
|
HOLBERG Forum Bruger

|
Sendt: 30 Maj 2009 kl. 13:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lige en varm anbefaling til alle jer der streamer jeres musik på nettet!!
Til alle os der ikke ønsker komprimering fra eks. iTunes kan jeg varmt anbefale HDtracks. Her kan du downloade din musik i bedste kvalitet bla. via AIFF eller FLAC. Hvis du har en Paypal konto kan det ikke være lettere og det koster kun omkring 65 kroner pr. indspilning. Der er virkelig mange spændende indspilninger derinde fra eks. Chesky Records. Du får ydermere mulighed for at nærlytte inden beslutning!!
HDtracks kan kort sagt varmt anbefales. Ydermere er det let- og tabsfrit at konvertere om til Lossless i iTunes __________________ De bedste hilsner
Holberg
|
Til top |
|
|
Buch Forum Bruger

Bruger siden: 27 Juni 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 546
|
Sendt: 30 Maj 2009 kl. 16:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
HOLBERG skrev:
Lige en varm anbefaling til alle jer der streamer jeres musik på nettet!!
Til alle os der ikke ønsker komprimering fra eks. iTunes kan jeg varmt anbefale HDtracks. Her kan du downloade din musik i bedste kvalitet bla. via AIFF eller FLAC. Hvis du har en Paypal konto kan det ikke være lettere og det koster kun omkring 65 kroner pr. indspilning. Der er virkelig mange spændende indspilninger derinde fra eks. Chesky Records. Du får ydermere mulighed for at nærlytte inden beslutning!!
HDtracks kan kort sagt varmt anbefales. Ydermere er det let- og tabsfrit at konvertere om til Lossless i iTunes
|
|
|
Fuldstændig enig. Der er i øjeblikket mulighed for at download'e et par numre gratis. Hvis man har muligheden for at føde sin DAC med filer, der er samplet med 96kHz, kan det virkelig anbefales at prøve HDTracks. __________________ hilsen Buch
Mit anlæg
|
Til top |
|
|
HOLBERG Forum Bruger

|
Sendt: 31 Maj 2009 kl. 09:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Buch
Jeps, HDtracks virker!!... Det er befriende når man kan streame uden komprimering. Kunne være dejligt hvis der er andre, der har anbefalinger til ligende sider, hvor man kan downloade i hi-rez!? __________________ De bedste hilsner
Holberg
|
Til top |
|
|
HOLBERG Forum Bruger

|
Sendt: 09 Juli 2009 kl. 13:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så skal der leges med lidt Dyrholm kabler over den næste tid...
Der var nogle ting ved NLE som har vist sig ikke at virke befordrende for gengivelsen i netop mit setup. Under alle omstændigheder er det, det som jeg har måttet konkludere. NLE er nogle rigtig gode kabler, men der var nogle betoninger i øvre mellemtone samt top, som ikke var at overhøre efter længere tids aflytning.
Derfor er de solgt og der skal prøves noget Dyrholm, da der skulle være en god synergi mellem Red Wine Audio samt Podium Sound. Udover det plejer Carsten fra Schmidt Audio at have særdeles kritiske ører når han udvælger udstyr, hvorfor jeg også har en forventning om en positiv oplevelse. Vil så nødigt erkende det.. Men han har haft nogle rigtig gode observationer- som han har givet videre i form af anbefalinger til nærlyt. Må erkende at de efterfølgende, ofte har holdt stik med mine egne indtryk
Tiden må vise hvad mine egne erfaringer med Dyrholm fortæller og om de kan leve op til mine krav?
__________________ De bedste hilsner
Holberg
|
Til top |
|
|
HOLBERG Forum Bruger

|
Sendt: 10 Juli 2009 kl. 20:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
DYRHOLM DESIGN AUDIO
Kan kun sige at mit indledende bekendtskab med Dyrholm er meget overbevisene!!...
Utrolig letflydende og naturlige i formidlingen. Kan næsten ikke få armene ned pt. 
Køre med Astro som højttalerkabel hvilket er Dyrholms "budget kabel" + Astro og Spirit som jeg veksler imellem på signalkablerne. Spirit er topkablet i Dyrholms kabelserie. Ville gerne prøve Spirit som højttalerkabel men det bliver for dyrt. Så den tanke er sat på kraftig standby.
Aries som befinder sig mellem Astro og Spirit har jeg ikke lyttet til. Skulle også være et godt kabel og faktisk det mest solgte og populære af Dyrholms kabler. Egentlig sært at størsteparten går efter de samme kabler m.m. som naboen, med tanke på at alles setup er så forskellige??... Men det er selvfølglig en helt anden snak. Aries spiller eftersigende mere som andre topkabler (læs fokus på detaljer). Det er ikke lige det som jeg går efter da jeg søger den naturlige klangbalance og flow, som jeg føler bidrager mere til en helstøbt musikalsk oplevelse. Helt klart noget som Astro og Spirit formår.
Tager derfor udgangspunkt i Astro samt Spirit signalkablerne. Disse kabler har en tydelig fælles signatur = Letflydende og naturligt flow i musikken uden lyttetrættende imponator-effekt. Begge kabler performer kort sagt bedre end noget andet jeg har afprøvet i mit setup til dato. Man bliver tit fanget af detaljer. Men oftest er det betoninger samt farvninger som gør at man sælger sine kabler efter en tid. Denne tendens har Dyrholms kabler ikke. De er bare letflydende og naturlige uden umiddelbare farvninger og betoninger.
Spirit gør det hele lidt mere naturligt end Astro. Svært at forklare. Men Spitit får bare musikken til at lyde RIGTIGT!! Meeeen det koster trodsalt også det dobbelte af Astro, hvilket er fair nok i denne sammenhæng. Så valget kan med stor sansynlighed blive Astro højttalerkabel og Spirit som signalkabel. En meget vellydende kombi i mit setup og godt "kompromis" når der ikke er økonomi til Spirit højttalerkablet.
Vil lytte lidt mere. Men Dyrholm lyder til at være de kabler jeg har søgt til mit setup. Jo, det her tegner MEGET lovende og det ser ud til at de bliver

Dyrholm "ASTRO" højttalerkabel __________________ De bedste hilsner
Holberg
|
Til top |
|
|
søren N Forum Bruger

Bruger siden: 25 April 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1475
|
Sendt: 11 Juli 2009 kl. 12:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er dælme nogen dyre kabler du leger med der  hvem forhandler egentlig dyrholm?
__________________ "Musikken frem for alt"
Mit Anlæg, kig forbi
Er du hifi-kræsen?
|
Til top |
|
|
HOLBERG Forum Bruger

|
Sendt: 11 Juli 2009 kl. 18:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
søren N skrev:
Det er dælme nogen dyre kabler du leger med der hvem forhandler egentlig dyrholm?
|
|
|
Hej Søren!
Det er Schmidt Audio der forhandler Dyrholm.
Ja, de her kabler er ikke de billigste- ej heller de dyreste. Høre man ydelsen er der ingen vej tilbage. Dyrholm er ikke voodoo eller noget andet hokus-pokus. Det er seriøse kabler som leverer musikken så naturligt som det er muligt- og man kan ønske sig.
Jeg har bla. hørt alt lige fra NLE, Yter, Nordost Valhalla, Audience AU24 m.m. Alle vellydende kabler. Men de kommer til kort i forhold til Dyrholm mht. det naturlige flow i musikken. Dyrholm har ikke antegninger af betoninger og farvninger som mange oftest- og indledningsvis høre- og opfatter som detaljer. Kort sagt nogle fremragende og vellydende kabler. På den konstruktionsmæssige del har samtlige ledere gennemgået en overfladebehandling til forebygelse mod korrosion... Ydermere er her ingen brug af teflon til isolation af lederne. Hver enkelt leder er derimod isoleret i med en tynd bomuldsstrømpe. Her er virkelig kræset i musikkens tegn og Dyrholm er hver en krone værd!... 
http://www.schmidt-audio.dk/
http://www.dyrholmdesignaudio.dk/
Holberg
|
Til top |
|
|
HOLBERG Forum Bruger

|
Sendt: 15 Juli 2009 kl. 09:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så er beslutningen taget!!
Dyrholm Astro og Spirit som henholdsvis højttaler- samt signalkabel. Spirit er skærmet hvilket ikke er at foragte... Ren guf 
Kan simpelthen ikke leve uden den naturlige måde hvorpå disse kabler bidrager til mit setup. Har måttet gribe lidt dybt i pengepungen, men Dyrholms kabler performer og de er det hele værd. Måden hvorpå Dyrholm komplimentere Podium Sound og Red Wine Audio er intet mindre end musikalsk overbevisende og yderst vanedannende!!.... KLASSE

Dyrholm "SPIRIT" signalkabel __________________ De bedste hilsner
Holberg
|
Til top |
|
|

Tidl. Schmidt Audio
|
Sendt: 19 Juli 2009 kl. 07:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Takker endnu engang !....... 
Optimering af et anlæg bør på ingen måde bagatelliseres - er lige præcis det der gør, at det hele pludselig går op i en højere enhed !....... 
Nå, men vi ses jo om en uges tid - så skal der sgu høres musik !......  __________________ Mvh
|
Til top |
|
|
HOLBERG Forum Bruger

|
Sendt: 19 Juli 2009 kl. 09:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det var så lidt, Carsten.... Det er jo blot de faktuelle og ærlige resultater af betragtningerne omkring herlighederne beskrevet gennem hele denne tråd
Optimeringen er alfa og omega. Er nået rigtig langt og der kan stadig gøres mere. Nu hvor elektronikken er på plads skal der kigges på ydre faktorer(afkobling og optimering af rummet)
Det har givet stor ejerglæde her på matriklen, at kende sit setup. Kan se de klare muligheder for optimering samt forbedringer, fremfor de evige udskiftninger hvor man konstant skal starte forfra, uden at blive helt tilfreds.
Glæder mig også til at komme et smut til Viborg og høre de øvrige sager, som du ligger og roder med.... Vi ses
Holberg
|
Til top |
|
|

Tidl. Schmidt Audio
|
Sendt: 29 Juli 2009 kl. 11:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, det var jo en rigtig hyggelig eftermiddag i musikkens tjeneste !...... 
Håber dine ører holdt til det - gik jo til tider lidt voldsomt for sig !...... 
Som almindelige brugere af Itunes ville det være rigtigt rart, i fald en venlig sjæl kunne diske op med et link til side, hvor alle de mere specielle (smarte) funktioner i Itunes er forklaret - DET MANGLER VI !..... 
På snarligt gensyn !.....  __________________ Mvh
|
Til top |
|
|
Medlem Udelukket fra forum

Bruger siden: 03 August 2006 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 2084
|
Sendt: 29 Juli 2009 kl. 22:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
HOLBERG skrev:
Så er beslutningen taget!!
Dyrholm Astro og Spirit som henholdsvis højttaler- samt signalkabel.
Kan simpelthen ikke leve uden den naturlige måde hvorpå disse kabler bidrager til mit setup. Har måttet gribe lidt dybt i pengepungen, men Dyrholms kabler performer og de er det hele værd. Måden hvorpå Dyrholm komplimentere Podium Sound og Red Wine Audio er intet mindre end musikalsk overbevisende og yderst vanedannende!!.... KLASSE

Dyrholm "SPIRIT" signalkabel
|
|
|
Tillykke med dem, de må da være gode, når jeg tænker på hvad du har haft gennem tiden...
Dem vil jeg da prøve på et tidspunkt, når lysten melder sig igen...
|
Til top |
|
|
HOLBERG Forum Bruger

|
Sendt: 30 Juli 2009 kl. 09:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Carsten S Chr skrev:
Ja, det var jo en rigtig hyggelig eftermiddag i musikkens tjeneste !...... 
Håber dine ører holdt til det - gik jo til tider lidt voldsomt for sig !...... 
Som almindelige brugere af Itunes ville det være rigtigt rart, i fald en venlig sjæl kunne diske op med et link til side, hvor alle de mere specielle (smarte) funktioner i Itunes er forklaret - DET MANGLER VI !..... 
På snarligt gensyn !..... 
|
|
|
Hej Carsten
Mange tak for en rigtig hyggelig dag med masser af god musik og vellyd. Hele køreturen værd.
Dit setup må siges at være særdeles vellykket og ikke lige hvad alle har råd- og plads til. Men for pokker hvor det performer. Det er altid en oplevelse når grejet er sammensat med den omtanke og seriøsitet du har lagt for dagen. Det kan høres. Uden sammenligning det mest vellydende setup jeg har hørt til dato. Her er ingen tegn på begrænsninger og alt holdes i et musikalsk jerngreb, som klinger meget naturtro. Den dynamiske formåen har jeg heller aldrig oplevet så overbevisende før. Her blev spillet rigtig højt men alt lyder klangægte og det er tankevækkende at indspilninger som mange undgår blev leveret med stor overbevisning. Kort sagt meget imponerende performance på alle niveauer!!!... Det spiller bare musik af guds nåde. WAUW siger jeg bare og tillykke med det flotte resultat

Det må vi gøre om en anden dag. Så medbringer jeg lidt specialhumle og (selvfølgelig) ekstra kage næste gang __________________ De bedste hilsner
Holberg
|
Til top |
|
|
HOLBERG Forum Bruger

|
Sendt: 30 Juli 2009 kl. 09:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mange tak Medlem.... Kan kun anbefale Dyrholm på det varmeste. I mit setup matcher de helt perfekt  __________________ De bedste hilsner
Holberg
|
Til top |
|
|

Tidl. Schmidt Audio
|
Sendt: 30 Juli 2009 kl. 14:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg takker endnu en gang, for de (særdeles) pæne ord - det luner !.... 
Ser frem til mange fremtidige lyttesessions - er sgu altid hyggeligt !.... 
Vi må lige lige have en klar aftale mht. kage næste gang - dobbelt er lige i overkanten af hvad jeg kan kapere !.... 
Med "humle" (af den gode slags) går det noget lettere - rent slaraffenland med alle de mikrobryggerier der er blomstret op alle mulige steder !...... 
Vi snakkes jo nok snart ved !..... 
Venligste hilsner  __________________ Mvh
|
Til top |
|
|
HOLBERG Forum Bruger

|
Sendt: 30 Juli 2009 kl. 16:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det gør- og skal vi helt sikkert, Carsten
PS. Er iøvrigt snart færdig med mit lille Itunes projekt. Ting tager tid som man siger Glæder mig bare til at få testet Black Diamond Racing Cones under Macbook når jeg har fået mit blibliotek helt på plads! __________________ De bedste hilsner
Holberg
|
Til top |
|
|