Forfatter |
|
minime Forum Bruger

Bruger siden: 18 Oktober 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 119
|
Sendt: 30 Juli 2009 kl. 19:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Alle anlæg lyder sgu da godt, når man er halv snaldret...  __________________ Mvh. Minime
|
Til top |
|
|
HOLBERG Forum Bruger

Bruger siden: 17 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Online Indlæg: 1987
|
Sendt: 01 August 2009 kl. 09:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
minime skrev:
Alle anlæg lyder sgu da godt, når man er halv snaldret... |
|
|
Du har ret. Kan bare ikke lige se hvor dit indlæg passer ind i denne tråd? 
__________________ De bedste hilsner
Holberg
|
Til top |
|
|
minime Forum Bruger

Bruger siden: 18 Oktober 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 119
|
Sendt: 02 August 2009 kl. 15:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Beklager hvis det var dårlig værkstedshumor, du nævnte bare prøve smagning af speciel øl...  __________________ Mvh. Minime
|
Til top |
|
|
HOLBERG Forum Bruger

|
Sendt: 07 August 2009 kl. 18:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Alt med måde  __________________ De bedste hilsner
Holberg
|
Til top |
|
|
HOLBERG Forum Bruger

|
Sendt: 16 August 2009 kl. 10:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
BLACK RACING CONES + THICK PITS
Tester pt. Black Racing Cones inkl. Thick Pits under min Macbook... Hold da op hvor det gør en KÆMPE forskel. Det er uden tvivl det mest ovebevisende tweak/afkobling som jeg har lagt ører til = Mere ro, frigjort lydbillede tegnet på en kulsort baggrund.... Hele lydbilledet får kort sagt et hørbart løft og musikken fremstår endnu mere klart og naturligt end før (3D-feel samt holografi og rum). Må sige at de "magiske" afkoblingssager er yderst svære at undvære, når man først har prøvet dem.
Mange kender sikkert Black Racing Cones fra bla. Audio Aero, men mange (inkl. mig selv) bruger dem oftest uden Pits. Springer man over her, udnytter man reelt kun 50% af potentialet. Pits giver maksimalt udbytte i kombination med Black Racing Cones. Ærger mig lidt over at jeg ikke selv afprøvede pits under mine forhenværende ejerskaber af Audio Aero cd-afspillere. Men så er det godt at jeg kan nyde de fremragende resultateter under min Macbook. Eneste ankepunkt er at de kostbare og det vil koste hvis man skal bruge dem til det samtlige grej. Ydelsen er der intet at sætte en finger på. Har man pengepungen til dem vil jeg blot anbefale at afprøve dem. Jeg må desværre kaste håndklædet i ringen i denne omgang og finde et billigere alternativ der passer pengepungen lidt bedre 
Takker Schmidt Audio for udlån af disse virkningsfulde afkoblingsfødder

Black Racing Cones Thick Pits

Placeret under Macbook __________________ De bedste hilsner
Holberg
|
Til top |
|
|
Savklinge Forum Bruger

Bruger siden: 18 Marts 2007 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 613
|
Sendt: 22 September 2009 kl. 17:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
HOLBERG Forum Bruger

|
Sendt: 22 September 2009 kl. 18:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Maybe, maybe not? __________________ De bedste hilsner
Holberg
|
Til top |
|
|
Brian7500 Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 4086
|
Sendt: 23 September 2009 kl. 08:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
HOLBERG skrev:
Maybe, maybe not? |
|
|
Kan I løfte sløret for hvad der sker i Forum midt i november? __________________ Med venlig hilsen,
Brian7500
|
Til top |
|
|
Medlem Udelukket fra forum

Bruger siden: 03 August 2006 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 2084
|
Sendt: 23 September 2009 kl. 10:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Brian7500 skrev:
HOLBERG skrev:
Maybe, maybe not? |
|
|
Kan I løfte sløret for hvad der sker i Forum midt i november?
|
|
|
Må på en måde være rart ikke at være klar over - for så har man jo et liv udenfor hifi også... 
Meeeeeeeeeeennnnnn, Brian7500, prøv lige at gætte lidt 
Du får 1 gæt 
|
Til top |
|
|
HOLBERG Forum Bruger

|
Sendt: 24 September 2009 kl. 17:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Medlem skrev:
Brian7500 skrev:
HOLBERG skrev:
Maybe, maybe not? |
|
|
Kan I løfte sløret for hvad der sker i Forum midt i november?
|
|
|
Må på en måde være rart ikke at være klar over - for så har man jo et liv udenfor hifi også... 
Meeeeeeeeeeennnnnn, Brian7500, prøv lige at gætte lidt 
Du får 1 gæt 
|
|
|
Nemlig... Der er også andet i livet end hifi. Men det er nu en dejlig hobby
Ærligt og redeligt så er jeg ikke sikker på at jeg får tid + at messer ikke har min priortet nummer 1 længere. Syntes aldrig man får et særligt godt indtryk af udstyrets rigtige formåen. Samtlige udstillere kæmper jo med håbløse lokaler, hvor der skal kompenceres en del. Selvfølgelig kan messer bidrage til indledende indtryk og der er altid noget spændende at se på. Men som seriøs hifi-aflytning er det ikke noget for mig. Personligt vil jeg bare hellere lytte og danne mine indtryk under andre og mere koncentrerede forhold.
Holberg
|
Til top |
|
|
HOLBERG Forum Bruger

|
Sendt: 16 Oktober 2009 kl. 10:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
SOLID TECH
Eksperimenterer med lidt afkobling til mit grej. Kravet er at det ikke må være for dyrt. Vigtigst af alt er at det skal have hørbar effekt og virke!!.... Kan det lade sig gøre?
Jeg har netop fået disse ind på prøve

Disc Of Silence (til Macbook)

IsoClear (til forstærker samt dac)
Begge typer er fjedreophængt og kan vægtafstemmes med tillæg af flere- eller mindre antal fjedre. Har lyttet nogle dage nu og tror de får lov at blive. Regner faktisk med at skulle have 3 stk IsoClear yderligere
Hvorfor så det?... Jo, forbedringen er ikke til at tage fejl af = Øget dynamik og udtalt ro i lydbilledet (læs; sort baggrund) Det virker altså. Har bla. afprøvet SD-feet uden denne nævneværdige effekt... Black Racing Cones inkl. Pits virker også fantastisk godt. Men det er en mere kostbar løsning end Solid Tech. Solid Tech gør i tilgift arbejdet som tiltænkt trods den lavere pris. Særligt ydelsen fra de prisrimelige IsoClear, er lidt af et fund til pengene IMO.
En varm anbefaling herfra  __________________ De bedste hilsner
Holberg
|
Til top |
|
|
Music4life Forum Bruger

Bruger siden: 25 Juni 2007 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 3766
|
Sendt: 16 Oktober 2009 kl. 11:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tror sgu at jeg kobler konen op på disse med fjeder __________________ "Det er musikken det drejer sig om"
|
Til top |
|
|
kennethjensen Udelukket fra forum

Branchemedlem Audioheaven
Bruger siden: 10 Oktober 2004 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2146
|
Sendt: 16 Oktober 2009 kl. 11:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så skulle du prøve feet of silence, deres absolut bedste...
Ellers laver Accoustic system nogen simple dæmpe fødder som virker kanont og til billige penge mener det 1000kr for 4 stk. __________________ Kenneth
|
Til top |
|
|
HOLBERG Forum Bruger

|
Sendt: 16 Oktober 2009 kl. 12:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Music4life skrev:
Tror sgu at jeg kobler konen op på disse med fjeder
|
|
|
Køb en god boxseng.... Med pocketspring... Det virker bedre på den form for udstyr  __________________ De bedste hilsner
Holberg
|
Til top |
|
|
HOLBERG Forum Bruger

|
Sendt: 16 Oktober 2009 kl. 12:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
kennethjensen skrev:
Så skulle du prøve feet of silence, deres absolut bedste...
Ellers laver Accoustic system nogen simple dæmpe fødder som virker kanont og til billige penge mener det 1000kr for 4 stk.
|
|
|
Hej Kenneth
Har ikke prøvet Feet Of Silence, men jeg må sige at Disc Of Silence virker som jeg havde håbet. Og så er det trodsalt en noget billigere løsning end Feet Of Silence. Udover det står min Macbook (er jo relativ let) rigtig godt fast på kork underlaget på Disc Of Silence. Så jeg nøjes glimragende
Lyder spændende med Accoustic System... Hvor forhandles de henne- samt hjemmeside?
PS. IsoClear er også et billigt tweak som kan anbefales. For de virker som lovet. Syntes bla. de er langt mere effektive end eks. SD-feet under mine apparater... kr. 450,- (3 stk) kr. 600,- (4 stk) __________________ De bedste hilsner
Holberg
|
Til top |
|
|
Music4life Forum Bruger

Bruger siden: 25 Juni 2007 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 3766
|
Sendt: 16 Oktober 2009 kl. 12:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
HOLBERG skrev:
Music4life skrev:
Tror sgu at jeg kobler konen op på disse med fjeder
|
|
|
Køb en god boxseng.... Med pocketspring... Det virker bedre på den form for udstyr 
|
|
|
 boiiiiing
__________________ "Det er musikken det drejer sig om"
|
Til top |
|
|
HOLBERG Forum Bruger

|
Sendt: 04 November 2009 kl. 17:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
SSC NETPOINT 300
Nu hvor jeg har fundet en god, prisrimelig afkobling til mit øvrige grej, syntes jeg at jeg vil prøve noget andet end SD-feet, under mine fremragende højttalere fra Podium Sound. Derfor har jeg netop idag bestilt 4 stk SSC Netpoint 300 pucks, der er særligt udviklet til højttalere/spikes. Er meget spændt på, hvordan de performer under Podium Sound samt i mit lytterum!?
Kort fortalt er SSC Pucks bygget op omkring en aluminiumsramme, hvor der ligger et fjedrende væv af forskellige hårdheder indeni. Hvordan de lyder i praksis bliver rigtig spændende at aflytte i forhold til SD-feet!?...
Hvis de falder igennem lover forhandleren i øvrigt pengene retur. Så det kan ikke gå helt galt  __________________ De bedste hilsner
Holberg
|
Til top |
|
|
HOLBERG Forum Bruger

|
Sendt: 09 November 2009 kl. 11:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Indtryk af SSC Netpiont 300
Modtog mine SSC Netpoint 300 i lørdags.... Et super tweak til mine Podium. Kvaliteten af disse pucks er ydermere yderst tillidsvækkende ved første øjekast. Ikke dårligt.
Den vigtigste del... Selvfølgelig YDELSEN; Her tilfører SSC helt klart mere dynamik og ro til den helstøbte musikalske oplevelse, end jeg tidligere har oplevet fra eks. SD-Feet. Bunden virker også mere ren og som en mere naturlig del af det samlede lydbillede. Dvs. ingen ubehagelige rulninger som altid trækker fra, når man som jeg, ønsker en helstøbt og naturlig musikoplevelse.. For slet ikke at tale om højde, bredde og dybde i lydbilledet som virker udvidet betragteligt. Fornemmer virkelig optagerummet samt de udøvende. Meget positivt og uventet plus. Kort sagt virker det som om at mine højttalere kobler bedre til gulvet med SSC pucks under. Det er ikke så ringe!!
SD-Feet er også en hørbar forbedring og et godt tweak. Men SSC løfter lige niveauet en ekstra tand som gør at det hele lyder mere rigtigt og frigjort. Hvordan SSC lyder under andre forhold- samt med andre højttalere skal jeg lade være usagt?... Her på matriklen er virkningen ikke at overhøre. En klar opgradering som blot understøtter hvor gode mine højttalere vitterligt er 
Holberg
|
Til top |
|
|
hifi2me Forum Bruger

Bruger siden: 15 November 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 56
|
Sendt: 09 November 2009 kl. 12:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Holdberg,
Ser rigtig spændende ud!
Hvad har du gjort ved din RWA 30.2i, så du havde den til salg, har du opgraderet igen
|
Til top |
|
|
Rune|WildChild Forum Bruger

Bruger siden: 05 September 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 937
|
Sendt: 09 November 2009 kl. 12:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
HOLBERG skrev:
BLACK RACING CONES + THICK PITS
Tester pt. Black Racing Cones inkl. Thick Pits under min Macbook... Hold da op hvor det gør en KÆMPE forskel. Det er uden tvivl det mest ovebevisende tweak/afkobling som jeg har lagt ører til = Mere ro, frigjort lydbillede tegnet på en kulsort baggrund.... Hele lydbilledet får kort sagt et hørbart løft og musikken fremstår endnu mere klart og naturligt end før (3D-feel samt holografi og rum). Må sige at de "magiske" afkoblingssager er yderst svære at undvære, når man først har prøvet dem.
Mange kender sikkert Black Racing Cones fra bla. Audio Aero, men mange (inkl. mig selv) bruger dem oftest uden Pits. Springer man over her, udnytter man reelt kun 50% af potentialet. Pits giver maksimalt udbytte i kombination med Black Racing Cones. Ærger mig lidt over at jeg ikke selv afprøvede pits under mine forhenværende ejerskaber af Audio Aero cd-afspillere. Men så er det godt at jeg kan nyde de fremragende resultateter under min Macbook. Eneste ankepunkt er at de kostbare og det vil koste hvis man skal bruge dem til det samtlige grej. Ydelsen er der intet at sætte en finger på. Har man pengepungen til dem vil jeg blot anbefale at afprøve dem. Jeg må desværre kaste håndklædet i ringen i denne omgang og finde et billigere alternativ der passer pengepungen lidt bedre 
Takker Schmidt Audio for udlån af disse virkningsfulde afkoblingsfødder

Black Racing Cones Thick Pits

Placeret under Macbook |
|
|
Jeg er ikke helt med på hvordan det hjælper her?? Er det for at FLAC'erne ikke hopper??  Ej helt seriøst, hvordan er det lige det skal hjælpe at have dem under MacBook'en? __________________ Dynaudio Focus 140, Bladelius Tyr MKII, Rega Apollo, Xindak SC0.1
Mit setup
|
Til top |
|
|