Forfatter |
|
Kalle_dk Forum Bruger

Bruger siden: 01 Februar 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1086
|
Sendt: 26 Juni 2009 kl. 17:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
burning777 skrev:
Så fik jeg lige hørt HD800...  |
|
|
Fortæl fortæl........var de tilspillede og hvilken forstærker/kilde blev anvendt ? Kan næsten ikke vente på at høre dem. Det er de eneste "dynamiske" bøffer jeg kan forestille mig som supplement til mit Stax setup.......udover et større Stax setup  __________________
|
Til top |
|
|
burning777 Branchemedlem

Konsulent ved B&O
Bruger siden: 28 Maj 2007 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1022
|
Sendt: 26 Juni 2009 kl. 18:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja - de var tilspillede(helt bestemt tilspillede..). Det var i Sennheisers showroom og det var deres demomodel. Så den var lidt slidt kunne man se... Der blev spillet på Linear forstærkeren fra Lehmann Audio som de også har brugt ved deres andre events og ved præsentationen. Og nu du siger STAX så var det faktisk det første jeg kom til at tænke på med lyden bare på en eller anden måde mere behagelig. Det var som om man slet ikke skulle anstrenge sig for at skille instrumenter ad - de var adskilt og klart defineret af sig selv. Virkelig hul igennem - slet ikke samme fornemmelse som man har med HD650 men noget mere luftig, åben - ja virkelig behagelig lyd. Behagelig, venlig, let, blød og perfekt lyd... Ikke noget påtrængende eller noget, der ikke kommer frem. Balance hele vejen igennem. Det er første gang jeg har hørt noget lignende. En hovedtelefon der maler musikken ud på et tapet flot og detaljeret. Fantastisk... Komforten er absolut også det bedste jeg har prøvet. En solid luksus-luksus-udgave af HD595 bare meget mere behagelig... Jeg er HELT sikker på at de kommer hjem til mig på et tidspunkt....og jeg var også millimenter fra at købe et sæt, men min familie ville nok blive skuffet hvis de ikke kan komme på sommerferie i år så jeg tog gaffa-tape omkring hele mit ansigt og min overkrop (inkl arme) løb ud... til nærmeste betonvæg. Det er helt sikkert at hvis jeg ikke havde så mange hovedtelefoner så kunne HD800 sagtens være den eneste ene. Så de der har bestilt kan roligt glæde sig... I øvrigt fik jeg senere i dag mulighed for at lytte til Ultrasones - både Edition 9 og Edition 8 - og der var ingen af de to, der sagde mig noget som helst ovenpå HD800...
|
Til top |
|
|
Kalle_dk Forum Bruger

Bruger siden: 01 Februar 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1086
|
Sendt: 26 Juni 2009 kl. 18:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
burning777 skrev:
Og nu du siger STAX så var det faktisk det første jeg kom til at tænke på med lyden bare på en eller anden måde mere behagelig. Det var som om man slet ikke skulle anstrenge sig for at skille instrumenter ad - de var adskilt og klart defineret af sig selv. |
|
|
Ja DEN lyd kender jeg, efter at have opgraderet noget af det der sidder foran mit Stax-sæt. ØV, hvor blir det dyrt (hvis man ikke kan styre sig)  Kan man egentlig købe/høre dem i nogle butikker endnu ? Nå, jeg surfer lige lidt på nettet. Tak for den fine beskrivelse. Den var næsten for go  __________________
|
Til top |
|
|
Totoronto Forum Bruger

Bruger siden: 01 Marts 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 436
|
Sendt: 26 Juni 2009 kl. 19:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Juli burde den komme i butikkerne i Europa. Det er i hvert fald den seneste sladder på head-fi. Så må vi håbe, at de har fikset den knirkende fjeder i højre ørekapsel, som en del amerikanere kan høre. Du frister godtnok også med din beskrivelse af lyden  . Men jeg kan nu godt styre mig....måske  .
|
Til top |
|
|
darkless Forum Bruger

Bruger siden: 31 August 2005 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 314
|
Sendt: 26 Juni 2009 kl. 21:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
burning777 skrev:
Det er helt sikkert at hvis jeg ikke havde så mange hovedtelefoner så kunne HD800 sagtens være den eneste ene. Så de der har bestilt kan roligt glæde sig... |
|
|
Bare ærgeligt at Sennheiser Nordic endnu ikke har meldt ud, hvem der kommer til at forhandle dem i Danmark. Jeg har ellers allerede sat pengene til side. Grunden til at jeg ikke har bestilt et par fra udlandet er, at i følge Sennheiser (mener det var John Willett fra Sennheiser UK, der sagde det) skal al service klares af den forhandler, man har købt den hos. Jeg føler ikke lige for at skulle sende et par 8000 kroners hovedtelefoner frem og tilbage med posten.  __________________ Chord DAVE -> Benchmark AHB2 -> Tannoy Canterbury GR + SVS PB13-Ultra
|
Til top |
|
|
burning777 Branchemedlem

Konsulent ved B&O
|
Sendt: 27 Juni 2009 kl. 01:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
darkless skrev:
burning777 skrev:
Det er helt sikkert at hvis jeg ikke havde så mange hovedtelefoner så kunne HD800 sagtens være den eneste ene. Så de
der har bestilt kan roligt glæde sig... |
|
|
Bare ærgeligt at Sennheiser Nordic endnu ikke har meldt ud, hvem der kommer til at forhandle dem
i Danmark. Jeg har ellers allerede sat pengene til side. Grunden til at jeg ikke har bestilt et par fra udlandet er, at i følge Sennheiser (mener det
var John Willett fra Sennheiser UK, der sagde det) skal al service klares af den forhandler, man har købt den hos. Jeg føler ikke lige for at skulle
sende et par 8000 kroners hovedtelefoner frem og tilbage med posten.  |
|
|
Ja - det fik jeg også at vide. Og det var også med til at beslutte mig for ikke at købe dem her i Singapore selvom der er en del penge at spare på
dem. Jeg skulle give 2199 Singapore Dollars = 8.100 DKK. Og man kan få 7% skat tilbage i lufthavnen så den lander på ca. 7500,- (Og så betaler
man selvfølgelig frivilligt import told når man kommer til DK..  ) men han sagde at man har forsøgt at gøre priserne helt ens worldwide så med
25% moms i DK lander de så ikke på ca. 9500,- i DK... Arghhh - jeg skulle have købt dem alligevel. (Er der nogen der har noget Gaffa-tape jeg
kan låne...)
|
Til top |
|
|
darkless Forum Bruger

|
Sendt: 27 Juni 2009 kl. 03:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Da jeg snakkede med Sennheiser Nordic gav de mig det indtryk, at den endelige pris ville ligge et sted mellem 8000-8500 kroner. Nu må vi se, hvad juli måned byder på.
__________________ Chord DAVE -> Benchmark AHB2 -> Tannoy Canterbury GR + SVS PB13-Ultra
|
Til top |
|
|
burning777 Branchemedlem

Konsulent ved B&O
|
Sendt: 27 Juni 2009 kl. 06:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
OK - det er også en fair pris. Jeg vil gerne ofre 8000 i DK for lokal service og lovlig import.
Lad os håbe det bliver deromkring.
|
Til top |
|
|
burning777 Branchemedlem

Konsulent ved B&O
|
Sendt: 27 Juni 2009 kl. 14:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
De skriver på Head-fi at prisen i EU bliver 1000 Euro. Det er ikke så galt så.
Kommer den danske pris over det må vi hente dem i Tyskland eller UK.
|
Til top |
|
|
burning777 Branchemedlem

Konsulent ved B&O
|
Sendt: 27 Juni 2009 kl. 18:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Asklepios Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 611
|
Sendt: 27 Juni 2009 kl. 19:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
De er da godt nok store, men hvis lyden er lige så stor... Tjaeh, så skal man vel kun have en hovedbøf!?!  Glæder mig til at høre dem, de kunne måske godt snige sig ind her. Men så skal de også bare være bedre end STAX og nogle af de større Grado!! __________________ Mange hilsener
Simon
B&O, ProAc, Rega & Sonos
Atlas
|
Til top |
|
|
Solvin Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 01 September 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1263
|
Sendt: 27 Juni 2009 kl. 20:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Uha hvor ser de udtil at sparke r*v, glæder mig til at høre om hvordan de lyder, når en her på forummet, køber dem.
Mvh
Torben
|
Til top |
|
|
burning777 Branchemedlem

Konsulent ved B&O
|
Sendt: 28 Juni 2009 kl. 14:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Solvin skrev:
Uha hvor ser de udtil at sparke r*v, glæder mig til at høre om hvordan de lyder, når en her på forummet, køber dem.
Mvh
Torben |
|
|
Ja det er jo også lige det. Jeg kan stadig huske første gang jeg hørte GS1000 der blev jeg også blæst tilbage og syntes, at de var helt fantastiske.
Men efter 6 måneders brug begynder man at opdage svaghederne. Nogle gange er det som med gode lædersko der i begyndelsen giver vabler men
ender med at blive de bedste sko man har haft.
Jeg kan kun sige at de 20-25 minutter jeg lyttede til HD800 var en super oplevelse. Men om de bliver ved med at behage ens ører ved man jo
aldrig.
|
Til top |
|
|
Kane Forum Bruger

Bruger siden: 03 Maj 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 472
|
Sendt: 30 Juni 2009 kl. 19:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for din beskrivelse af HD800, det lyder rigtig spændende.
Fik du noget indtryk af hvor meget de isolerede? __________________ Foobar -> Pico Dac/Amp -> Denon D7000
Sansa Clip+ -> KSC75, PortaPro eller Etymotic ER4P
|
Til top |
|
|
darkless Forum Bruger

|
Sendt: 30 Juni 2009 kl. 22:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kane skrev:
Fik du noget indtryk af hvor meget de isolerede? |
|
|
Det kan jeg svare på, da jeg har fulgt grundigt med alt der vedrører HD800 på head-fi.org. De isolerer lige så lidt som et par gradoer, dvs nærmest ingenting. De lækker også næsten lige så meget som gradoer, så alle i nærheden kan uden problemer følge med i, hvad der lyttes til. __________________ Chord DAVE -> Benchmark AHB2 -> Tannoy Canterbury GR + SVS PB13-Ultra
|
Til top |
|
|
Claus-dk Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2007 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 1852
|
Sendt: 01 Juli 2009 kl. 00:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Kane Forum Bruger

Bruger siden: 03 Maj 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 472
|
Sendt: 01 Juli 2009 kl. 00:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
darkless skrev:
Kane skrev:
Fik du noget indtryk af hvor meget de isolerede?
|
|
|
Det kan jeg svare på, da jeg har fulgt grundigt med alt der vedrører HD800 på head-fi.org. De isolerer lige så lidt som et par gradoer, dvs nærmest ingenting. De lækker også næsten lige så meget som gradoer, så alle i nærheden kan uden problemer følge med i, hvad der lyttes til.
|
|
|
Øvs. Jeg ville gerne have noget der kunne være et alternativ til mine K1000, men det bliver nok ikke dem så, hvis de lækker så meget som anført. __________________ Foobar -> Pico Dac/Amp -> Denon D7000
Sansa Clip+ -> KSC75, PortaPro eller Etymotic ER4P
|
Til top |
|
|
darkless Forum Bruger

|
Sendt: 01 Juli 2009 kl. 19:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har postet lidt billeder her i billedtråden....
__________________ Chord DAVE -> Benchmark AHB2 -> Tannoy Canterbury GR + SVS PB13-Ultra
|
Til top |
|
|
burning777 Branchemedlem

Konsulent ved B&O
|
Sendt: 02 Juli 2009 kl. 09:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kane skrev:
Fik du noget indtryk af hvor meget de isolerede? |
|
|
Hej Kane - som Darkless siger så er de meget åbne. Mere end HD650 - men mit indtryk var dog ikke lige så meget som Gradoer...
Men det er i hvert fald ikke nogen lukket hovedtelefon og det bærer lyden også præg af.
|
Til top |
|
|
chrissor Forum Bruger

Bruger siden: 07 Marts 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 15
|
Sendt: 03 August 2009 kl. 17:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Noget nyt om, hvornår de kommer på lager i dk? Eller er der måske en europæisk webshop, som ligger inde med nogle?
__________________ nad c390dd
gamut phi7
musical fidelity x-can v8p
cambridge dacmagic
sennheiser hd800
|
Til top |
|
|