Tilbage til HIFI4ALL.DK 24. maj 2025 | 15:43   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Vintage
 HIFI4ALL Forum : Vintage
Emne Emne: Coral Beta-6, er de ok? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 6
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
BoPtiljudrop
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 Januar 2009
Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline
Sendt: 12 Marts 2009 kl. 16:08 | IP-adresse registreret  

Overhovedet ikke til besvær, det er Open Source tanken i fri dressur 
Til top Vis BoPtiljudrop's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af BoPtiljudrop

LouBP
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2005
Lokalitet: Århus
Sendt: 12 Marts 2009 kl. 16:35 | IP-adresse registreret  

BoPtiljudrop skrev:
Overhovedet ikke til besvær, det er Open Source tanken i fri dressur 

Herligt. Post det endeligt her i tråden, så får alle glæde af det:) Hvor er det forresten herligt at der gratis internet i Arriva
toget mellem Herning og Århus! Så kan man rigtig sidde og hygge sig

All Vintage

Billedeupload guide
Til top Vis LouBP's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af LouBP Besøg LouBP's Websted

BoPtiljudrop
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 Marts 2009 kl. 16:45 | IP-adresse registreret  

Parametrene har jeg allerede skrevet på s. 4. jeg ser ikke lige en mulighed for at fildele i forum. Men jeg skanner hvad jeg har og så smider jeg nok bare et link herind.

DSB ku' godt lige ta' og ta' ve' lære der!
Til top Vis BoPtiljudrop's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af BoPtiljudrop

BoPtiljudrop
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 Marts 2009 kl. 18:17 | IP-adresse registreret  

virious
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 17 Oktober 2006
Lokalitet: Odense
Sendt: 13 Marts 2009 kl. 19:02 | IP-adresse registreret  

Hej LouBP

Nogle spændende ting du har gang i der. Dejligt at se flere unge begynde på horn

Mvh.
Vir'
Til top Vis virious's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af virious Besøg virious's Websted

tube mania
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 November 2005
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 14 Marts 2009 kl. 15:53 | IP-adresse registreret  

Hermed på opfordring et billede af mine gulv-horn. Enheden er en Fostex FE 206E fåes til ca1500 pr sæt i Tyskland... fronten er beklædt med selv-klæbende skumgummi...håber det dæmper reflektioner.  Højtaleren tv er noget gammelt Peerles...delvis defekt, men det er nogle flotte kabinetter.

Enheder fåes her; http://hifi4me.biz/static/fostex-2%20x%20fostex%20fe206e%20b reitbaender%20neu%20mit%20rechnung-2587en.html

mvh

Til top Vis tube mania's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tube mania

BoPtiljudrop
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 Marts 2009 kl. 17:44 | IP-adresse registreret  

Tak for billeder tube mania. Nok et gulvhorn, wes ser godt ud, det er en stilren og flot fuldtone! Jeg syntes at fornemme, at det der skumgummi giver et ret tjekket præg, lidt som de gamle Trapez'er.

Er de sorte eller har du finér på siderne? Mine var sorte på siderne med rød forside, ja det mente jeg passede sig godt med Sex Pistols budskab om Anerchy in the UK og alt det der... ak ja, der må grines.

Hva'e, er det ikke en "lille" Heil-diskant der står der ovenpå? Bidirektional kvaliguf? Det er da iøvrigt også en rar lille Luxman der.

Hvordan er de dæmpet, jeg syntes at kunne huske, at anbefalingen var en skumgummiplade, lige bag enheden oppe i hjørnet under "hylden med knækket", eller har du gjort andre erfaringer?

tube mania
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 Marts 2009 kl. 18:16 | IP-adresse registreret  

De er fineret og dæmpningen er efter Hifidelity's anvisninger. AMT 1'eren er bare 'parkeret', men jeg har skumle planer med den. Luxman recieveren holder pause for jeg er helt vild med SQ38'eren...den gør alt meget bedre. Der er så meget smæk i den at man kan blive helt forskrækket og samtidig er den blød og lækker at høre på...sjælden kombination.

mvh 

BoPtiljudrop
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 Marts 2009 kl. 15:52 | IP-adresse registreret  

Hmm, den der SQ 38 lyder som et meget spændende stykke device

tube mania
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 Marts 2009 kl. 17:01 | IP-adresse registreret  

Du kan bare komme forbi...der er kaffe på kanden. Du kan læse lidt om den her; spring ævlet og kævlet over..det er intet værd

mvh

http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=64599&K W=luxman+sq38

BoPtiljudrop
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 Marts 2009 kl. 10:35 | IP-adresse registreret  

Ser ud til at gå godt med de Coraler der, dejligt at der er interesse for sagen.

Jeg er begyndt at tweake min kineser: http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=73054&P N=1&TPN=1, hvor god kan en Dynavox rørforstærker mon blive. Tube mania har luftet, at han evt. kan hjælpe mig med at måle trafoerne en dag. Det kunne være top interessant!

Og så har jeg sjovt nok siden jeg begyndte at læse denne tråd, haft lyden af gulvhorn lurende i ørerne, hvem ved, måske jeg en dag bare kaste mig frådende over noget uskyldigt træplade med min rundsav, gå amok med en 4.-500 skruer og snedkerlim, bare for at høre dem igen. Har nok et eller andet 8" jeg kunne sætte i hullet.

LouBP
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 Marts 2009 kl. 11:11 | IP-adresse registreret  

BoPtiljudrop skrev:
Ser ud til at gå godt med de Coraler der, dejligt at der er interesse for sagen.Jeg er begyndt at
tweake min kineser:
http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=73054&P N=1&TPN=1
, hvor god kan en Dynavox rørforstærker
mon blive. Tube mania har luftet, at han evt. kan hjælpe mig med at måle trafoerne en dag. Det kunne være top
interessant! Og så har jeg sjovt nok siden jeg begyndte at læse denne tråd, haft lyden af gulvhorn lurende i ørerne, hvem
ved, måske jeg en dag bare <span style="font-style: italic;">må</span> kaste mig frådende over noget uskyldigt træplade
med min rundsav, gå amok med en 4.-500 skruer og snedkerlim, bare for at høre dem igen. Har nok et eller andet 8" jeg
kunne sætte i hullet.

Ja det er dejligt der er interesse for dem synes jeg. Håber der er en der bliver glad for dem Det lyder spændende md dn
rørforstærker, hvad har du forestillet dig at gøre ved den?

All Vintage

Billedeupload guide
Til top Vis LouBP's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af LouBP Besøg LouBP's Websted

BoPtiljudrop
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 Marts 2009 kl. 11:25 | IP-adresse registreret  

Så meget som overhovedet muligt 

Har forresten tænkt på, at Flat-enhederne har et hul i alu domen, det har Beta'erne ikke. Gad vide om det hul gør noget godt ved den alu dims egensvingninger?

BoPtiljudrop
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 Marts 2009 kl. 19:32 | IP-adresse registreret  

Iøvrigt, er du stadig på phillipserne? Der skulle vel ikke være et lille billede? Var der forresten noget med at du havde en tråd om dit Nakamichi?

LouBP
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 Marts 2009 kl. 10:26 | IP-adresse registreret  

BoPtiljudrop skrev:

Iøvrigt, er du stadig på phillipserne? Der skulle vel ikke være et lille billede? Var der forresten noget med at du havde en
tråd om dit Nakamichi?

Hvis du gennemroder min tråd fra ca. side 15 og frem efter. På de sidste sider skule der være billeder af phillipserne. Linket
er i byen af min signatur

All Vintage

Billedeupload guide

BoPtiljudrop
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 Marts 2009 kl. 11:00 | IP-adresse registreret  

Hehe, tak 

LouBP
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 Marts 2009 kl. 11:57 | IP-adresse registreret  

BoPtiljudrop skrev:
Hehe, tak 

Det er sgu længe siden jeg selv har kigget det igennem, men jeg kan lige bringe et billede her.

All Vintage

Billedeupload guide

jesper olsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Oktober 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 18 Marts 2009 kl. 12:12 | IP-adresse registreret  

Hej

Rart at se mine "ex" philips enheder i auktion hos en der værdsætter lyden.

Med den vilde pris der er budt på Coralerne bliver det råd til nogle gode vintage enheder eller

en renovering af et par gamle ditto.

Jeg har stadig mine "nye" Philips fuldtoner liggene og har fået blod på et par horn.

Hvem mon der har et sæt stående uden enheder?

Det pirer mig lidt.

Er puslespillet noget vintage eller er vi ovre i noget kinesisk fremstillet pap?

venligst

LouBP
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 Marts 2009 kl. 13:27 | IP-adresse registreret  

jesper olsen skrev:

Hej

Rart at se mine "ex" philips enheder i auktion hos en der værdsætter lyden.

Med den vilde pris der er budt på Coralerne bliver det råd til nogle gode vintage enheder eller

en renovering af et par gamle ditto.

Jeg har stadig mine "nye" Philips fuldtoner liggene og har fået blod på et par horn.

Hvem mon der har et sæt stående uden enheder?

Det pirer mig lidt.

Er puslespillet noget vintage eller er vi ovre i noget kinesisk fremstillet pap?

venligst

Ja de gør det nu altså godt her. Jeg er meget glad for dem Det var da godt du ikke gik af med de par, nu du selv vil
igang, hehe. Jeg kan kun anbefale dig at bygge det her Voight horn, det er en super nem konstruktion, og det går møg dybt.
Du kunne jo eventuelt lave dem lidt flottere end mine... Jeg har tegninger und so weiter.

Puslespillet er kinesisk pap, men godt tidsfordriv mens man lytter. Billedet er det flotte Coloseum, det er da vintage!

Coralerne er godt nok gået noget højere end jeg forventede - men fred være med det, jeg bestemmer ikke prisen Jeg
overvejer om jeg skulle se om der var en lille vintage rørfætter et sted for pengene. Ind til videre er Glenn for basrep's
bedste bud på en reperation af RIchard Allan, at bukke en jbl kant til. Det ved jeg ikke hvad jeg synes om.

All Vintage

Billedeupload guide

edge
Branchemedlem
Branchemedlem
Edge Audio Solutions

Bruger siden: 21 Februar 2009
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 18 Marts 2009 kl. 16:57 | IP-adresse registreret  

Har du prøvet hos Soundfix i Ålborg? måske de har noget der passer bedre

EAS will rise again...
Til top Vis edge's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af edge Besøg edge's Websted

<< Forrige Side af 6 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes