Emne: Hvilken Projektor ? ( Emne lukket)
|

|
| Forfatter |
|
isman Forum Bruger

Bruger siden: 04 Juli 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 258
|
| Sendt: 25 Februar 2004 kl. 00:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej. Med den vej det går med priserne og kvalliteten, er det da nok de færreste der beholder deres projektor til den er slidt op. Jeg har selv haft 5 projektor af forskellige mærker og systemer, og jeg kunne aldrig finde på at købe en CRT, bare størrelsen og støjen ( jeg ved det ikke er lige slem på alle CRT ) og besværet med at indstille den, og det skal enda gøres jævnlig, og så har jeg svært ved at vende mig til det noget lyssvage billede,og det med sort gengivelsen, ja det har jeg ingen problemer med på Lcd og Dlp. Jeg syntes at billedet er bedre på flere af de nye projektor af LCD og DLP typen, bare udstyret er i orden, kabler, lærred, og dvdmaskine mm. Havde jeg ubegrænset mange penge, så måske en CRT af de helt dyre, bygget ind i en super hjemmebiograf, og en fagmand til at indstille og justere den når det trængtes. Men ellers, nej tak, for mit vedkommende. Det er bare min mening, folk kan selvføgelig købe hvad de vil at projektor type, men jeg syntes at man skylder sig selv at se så mange forskellige systemer og typer som muligt, inden man beslutter sig, så man ikke fortryder købet, når man ser hvad det indebærer. Mvh Ib
|
| Til top |
|
| |
moviedude Forum Bruger

Bruger siden: 16 Februar 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 197
|
| Sendt: 25 Februar 2004 kl. 06:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
isman skrev:
| Hej. Med den vej det går med priserne og kvalliteten, er det da nok de færreste der beholder deres projektor til den er slidt op. Jeg har selv haft 5 projektor af forskellige mærker og systemer, og jeg kunne aldrig finde på at købe en CRT, bare størrelsen og støjen ( jeg ved det ikke er lige slem på alle CRT ) og besværet med at indstille den, og det skal enda gøres jævnlig, og så har jeg svært ved at vende mig til det noget lyssvage billede,og det med sort gengivelsen, ja det har jeg ingen problemer med på Lcd og Dlp. |
|
|
Du kommer med de bedste argumenter FOR at købe CRT her helt uden du selv er klart over det.
"Jeg har selv haft 5 projektor af forskellige mærker og systemer" Du har haft 5 forskellige projectors fordi LCD/DLP først lige er begyndt at være til at holde ud at se på til film. Havde du købt en god CRT havde du kun haft EN.
"jeg kunne aldrig finde på at købe en CRT, bare størrelsen og støjen" Nye CRT'er larmer minder eller lige så meget som LCD/DLP.
"besværet med at indstille den, og det skal enda gøres jævnlig" Igen NEJ! Jeg havde ikke justeret konvergens på min gamle 808'er i næsten et år før jeg solgte den, og alle jeg kender med god CRT's siger det samme.
"og så har jeg svært ved at vende mig til det noget lyssvage billede,og det med sort gengivelsen, ja det har jeg ingen problemer med på Lcd og Dlp." Hvis du ikke har problemer med sortgengivelsen på din LCD eller DLP aner du ikke hvad du har med at gøre.. sorry.
|
| Til top |
|
| |
Webmonkey Forum Bruger

Bruger siden: 01 Juni 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1070
|
| Sendt: 25 Februar 2004 kl. 12:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
isman skrev:
| Hej. Med den vej det går med priserne og kvalliteten, er det da nok de færreste der beholder deres projektor til den er slidt op. Jeg har selv haft 5 projektor af forskellige mærker og systemer, og jeg kunne aldrig finde på at købe en CRT, bare størrelsen og støjen ( jeg ved det ikke er lige slem på alle CRT ) og besværet med at indstille den, og det skal enda gøres jævnlig, og så har jeg svært ved at vende mig til det noget lyssvage billede,og det med sort gengivelsen, ja det har jeg ingen problemer med på Lcd og Dlp. Jeg syntes at billedet er bedre på flere af de nye projektor af LCD og DLP typen, bare udstyret er i orden, kabler, lærred, og dvdmaskine mm. Havde jeg ubegrænset mange penge, så måske en CRT af de helt dyre, bygget ind i en super hjemmebiograf, og en fagmand til at indstille og justere den når det trængtes. Men ellers, nej tak, for mit vedkommende. Det er bare min mening, folk kan selvføgelig købe hvad de vil at projektor type, men jeg syntes at man skylder sig selv at se så mange forskellige systemer og typer som muligt, inden man beslutter sig, så man ikke fortryder købet, når man ser hvad det indebærer. Mvh Ib |
|
|
Det er ret få CRT maskiner som larmer, og ret få DLP/LCD som er støjsvage.
Og som moviedude nævnte, så er der ikke behov for at efterjustere en kvalitets maskine. De er heller ikke svære at sætte op - der er guidede grafiske menuer til alt.
Har selv en 808er som jeg er meget glad for.
__________________ In the Land of Hometheater, The Three Eyed Monster is King......
|
| Til top |
|
| |
Webmonkey Forum Bruger

|
| Sendt: 25 Februar 2004 kl. 12:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
270961 skrev:
Der er sikkert andre der har spurgt, men det er ved at blive aktuelt for mig at købe en projektor med lærred. Håber at der er nogle her på forum, der ville være behjælpelig med lidt gode råd om køb og installation.
Hvilken ? Hvor stor afstand til lærred, hvor højt skal projektoren sidde i forhold til lærredet ? I mit tilfælde kommere lærredet til at hænge noget lavere end projektoren ( fra toppen af billedet til projektoren ca. 1m) og kan man tilte projektoren nedad og derefter foretage justering af billedet via projektoren for evt. kompensation af vinklen. Jeg er interesset i en billedestørrelse på ca. 80 tommer eller ca. 170 cm bredt billede.
Mvh |
|
|
prøv at kikke forbi www.vision.esenet.dk
__________________ In the Land of Hometheater, The Three Eyed Monster is King......
|
| Til top |
|
| |
isman Forum Bruger

|
| Sendt: 27 Februar 2004 kl. 03:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Moviedude. Du skriver at en ny CRT ikke larmer, det tror jeg på, men hvad er prisen på en ny CRT ?, skal vi gætte på at vi snakker om priser over 40 tusind. For 16 tusind kan man få en Z2, den er næsten lydløs, og har et kanon billede, jeg kan også nævne AE500 i den sammenhæng. Du skriver at havde jeg valgt en CRT fra starten af, havde jeg kun haft den ene, du har nok ret, de er jo temlig svære at komme af med igen til en ordentlig pris, kontra det de koster, jeg har set flere CRT til salg for få tusinde kroner, maskiner der angiveligt skulle have kostet 150.000 eller mere fra ny, og de står til salg temmlig længe. Jeg har skam set på CRT, men som sagt det lyssvage billede , størrelse og støj, har gjordt at jeg ikke har taget en sådan med i betragting. At du skriver at en ny ikke siger noget, er ikke relevant for mig, på grund af prisen, og det faktum at jeg bor i en lille bolig, med en lille stue. At jeg ikke har forstand på projektor, fordi jeg ikke finder at sortgengivelsen er det store problem, mener du det ?, er det kun CRT ejere der har overblikket og forstanden på et godt billede?det tror du jo heller ikke selv på. Jeg har flere venner der har projektor, ingen af dem kan se det store problem med det heller, heller ikke de i min omgangskreds der ser film hos mig, jeg har flere gange spurgt dem om netop det spørgsmål, og de forstår ikke hvad jeg mener. Det jo også et spørgsmål om kontrast forskel, og menneskets øjne og hjerne er jo lette at narre. Jeg ville som sagt måske godt have en CRT hvis jeg havde boligen og pengene til at købe en topmodel for, men desværre, jeg må nøjes. Mvh Ib
|
| Til top |
|
| |
Thue K Forum Bruger

Bruger siden: 13 November 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1195
|
| Sendt: 27 Februar 2004 kl. 09:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
moviedude Forum Bruger

|
| Sendt: 27 Februar 2004 kl. 13:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tja, hvor skal jeg starte.
isman skrev:
| Hej Moviedude. Du skriver at en ny CRT ikke larmer, det tror jeg på, men hvad er prisen på en ny CRT ?, skal vi gætte på at vi snakker om priser over 40 tusind. |
|
|
Nej, nok nærmere 300.000,- for en ny, men ca. 14-40.000,- på brugtmarkedet. Men en brugt CRT'er vil være en DLP'er til samme pris TOTALT overlegen.
isman skrev:
| For 16 tusind kan man få en Z2, den er næsten lydløs, og har et kanon billede, jeg kan også nævne AE500 i den sammenhæng. |
|
|
Kanon billede? I forhold til hvad? .. ikke en god CRT.
isman skrev:
| Du skriver at havde jeg valgt en CRT fra starten af, havde jeg kun haft den ene, du har nok ret, de er jo temlig svære at komme af med igen til en ordentlig pris, kontra det de koster, jeg har set flere CRT til salg for få tusinde kroner, maskiner der angiveligt skulle have kostet 150.000 eller mere fra ny, og de står til salg temmlig længe. |
|
|
Udbrændte CRT'er til få tusinde kr. er der ikke meget ved, derfor er de ikke til at sælge. Hvad de så har kostet som nye er helt underordnet i den sammenhæng. En udbrændt Jaguar er der heller ikke meget ved.
isman skrev:
| Jeg har skam set på CRT, men som sagt det lyssvage billede , størrelse og støj, har gjordt at jeg ikke har taget en sådan med i betragting. |
|
|
Hvis du ikke har set en nyere model skulle du måske slet ikke blande dig i debatten??
isman skrev:
| At du skriver at en ny ikke siger noget, er ikke relevant for mig, på grund af prisen, og det faktum at jeg bor i en lille bolig, med en lille stue. |
|
|
Fair nok at du bog i en lille bolig, det har jeg også sagt hele tiden, men det gør stadig ikke billedkvaliteten på en DLP'er/LCD'er bedre!
isman skrev:
| At jeg ikke har forstand på projektor, fordi jeg ikke finder at sortgengivelsen er det store problem, mener du det ? |
|
|
Ja, hvis du ikke kan se sortgengivelsen har et problem på DLP'er og LCD'er, så vil jeg sige du ikke kender ret meget til projectors generelt.
isman skrev:
| er det kun CRT ejere der har overblikket og forstanden på et godt billede? |
|
|
Øhh, nej, men jeg ved at en 3 år gammel Mercedes stadig køre bedre end en ny Kia. Og hvis jeg så havde en ny Kia ville jeg ikke sige at den var bedre end Mercedes'en.
isman skrev:
| Jeg har flere venner der har projektor, ingen af dem kan se det store problem med det heller, heller ikke de i min omgangskreds der ser film hos mig, jeg har flere gange spurgt dem om netop det spørgsmål, og de forstår ikke hvad jeg mener. |
|
|
Så har dine venner heller ikke set en nyere CRT'er så de har noget at sammenligne med.
isman skrev:
| Det jo også et spørgsmål om kontrast forskel, og menneskets øjne og hjerne er jo lette at narre. |
|
|
Nej, det er et spørgsmål om at du vælger en lille smart projector, som så bare har et dårligere kvalitets billede. Hvis man vil have kvalitet skal man have en CRT, hvis man vil have en lille projector skal man have LCD/DLP.
Det kan så også være at du og din venner har valgt et Sony mini-anlæg med MiniDisk fra Fona fordi det er mindre og synes de lyder lige så godt som et hifi anlæg. Det er helt fint, men så har du åbenbart overhoved ikke intresseret i kvalitet og så skal du ikke komme og sige dit Minianlæg har fantastisk lyd hvor der snakkes om kvalitet. For et Sony mini anlæg fra Fona har lige så fantastisk lyd som din LCD/DLP projector fra Fona har fantastisk billede!
|
| Til top |
|
| |
Bent Forum Bruger

Bruger siden: 12 Maj 2003
Status: Offline Indlæg: 222
|
| Sendt: 27 Februar 2004 kl. 14:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg mener altså ikke nødvendigvis at CRT er bedre end DLP, kig f.eks. på de store modeller fra SIM2 og Barco. Her mener jeg faktisk at du får et bedre billede fra en DLP, end du gør fra en tilsvarende prissat CRT. Det kan godt være at sortniveauet stadig er en anelse bedre på en CRT, men sortniveau er vel heller ikke det eneste der tæller - eller hvad.
Mvh
Bent
|
| Til top |
|
| |
moviedude Forum Bruger

|
| Sendt: 27 Februar 2004 kl. 14:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bent skrev:
|
Jeg mener altså ikke nødvendigvis at CRT er bedre end DLP, kig f.eks. på de store modeller fra SIM2 og Barco. Her mener jeg faktisk at du får et bedre billede fra en DLP, end du gør fra en tilsvarende prissat CRT. Det kan godt være at sortniveauet stadig er en anelse bedre på en CRT, men sortniveau er vel heller ikke det eneste der tæller - eller hvad.
|
|
|
Jeg er helt enig Bent. Men alle her snakker om entry-level DLP'er/LCD'er for de ligger i samme prisleje som en brugt CRT.
Jeg har stadig ikke set en Barco Pro DLP'er på brugtmarkedet og de er så også lige så store som CRT'erne hvis ikke større.
|
| Til top |
|
| |
isman Forum Bruger

|
| Sendt: 27 Februar 2004 kl. 14:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej. Du skriver selv at en ny CRT ikke larmer. så er det relevant at spørge om prisen. Hvorfor du fremhæver en ny CRT, og så undsiger den på grund af prisen, ja det forstår jeg ikke. Hvorfor tror du at jeg har et Fona anlæg ? eller Fona projektor. Det meste af mit grej er købt i TC og HIFI Klubben. Jeg har set helt nye CRT, bla i TC, og billedkvallitet er ikke noget at besvime over i mine øjne. At du tror, at kun du ved noget om projektor, fordi du har en CRT, ja det tror du formentlig på, så kan vi andre jo godt lade være med at skrive her på forummet, og så bare nøjes med at læse dine guldkorn, samt skynde os at sælge vores LCD og DLP maskiner, og så købe en CRT, så vi osse bliver halvguder, med specielt forstand på det gode billede. Hold nu op, der er fordele ved alle systemer og ulemper, har i måske ikke en fare for eks. fastbrændte billeder, og tager det ikke ca en 15 min at varme en CRT op, inden den er klar. Med hensyn til sort gengivelsen, så slipper de gode LCD ikke noget nævneværdigt lys gennem matrixen, der hvor det skal være sort, så har man det rette lærred, og lysafskærmet rum at se film i, er sort gengivelsen næsten lige så god som CRT, der er ikke den store forskel længere. Lad ny være med at blande nye CRT og gamle LCD sammen, der er altså sket en del de sidste par år med LCD og DLP. Mvh Ib
|
| Til top |
|
| |
Webmonkey Forum Bruger

|
| Sendt: 27 Februar 2004 kl. 15:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
"Med hensyn til sort gengivelsen, så slipper de gode LCD ikke noget nævneværdigt lys gennem matrixen, der hvor det skal være sort, så har man det rette lærred, og lysafskærmet rum at se film i, er sort gengivelsen næsten lige så god som CRT, der er ikke den store forskel længere. Lad ny være med at blande nye CRT og gamle LCD sammen, der er altså sket en del de sidste par år med LCD og DLP. Mvh Ib"
Du kan sagtens bruge en CRT efter den lige er blevet tændt, men som alt andet (forstærkere, LCD/DLP, DVD afspillere m.m) bliver den "bedre" når den er varm.
Sort gengivelsen er under ingen omstændigheder i nærheden af CRT. Det hjælper dog lidt med et gråt lærred, men det slagter tilgengæld også hvid ballancen.
Så længe der er en pære der lyser, VIL der slippe lys igennem.
Jeg så en Sharp 3panels DLP og Epsons TW100 på CeBIT sidste år - kontraten var stadig LANGT fra CRT standart.
Du klager over, at et CRT billede skulle være lyssvagt.
CRT viser det som det skal være. I en mørkelagt hjemmebio, for du aldrig brug for mere end 1000 lumen (ca. 220 ANSI lumen) ifølge Joe Kane fra ISF.
Biografen har også langt mindre lys end fra din LCD.
Ang lille bolig - jeg har selv min Barco 808 på ca 16m^2. Det er intet problem.
|
| Til top |
|
| |
Webmonkey Forum Bruger

|
| Sendt: 27 Februar 2004 kl. 15:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
prøv evt. at se denne tråd:
http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=4359&PN=1
|
| Til top |
|
| |
isman Forum Bruger

|
| Sendt: 27 Februar 2004 kl. 16:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Webmonkey. Du skriver at kontrasten er væsentlig bedre på en CRT end på LCd eller Dlp, til det vil jeg svare nej, den er ikke væsentlig bedre, kontrast er så vidt jeg er orienteret, groft sagt et spørgsmål om forskel på lys og mørke, og der spiller rumbelysningen og lærred også ind, det der giver stor kontrast på en CRT er vel fordi den ikke belyser lærredet, der hvor der skal være mørkt ?, en Lcd eks. med de nye Matrixmoduler, slipper næsten ikke noget lys gennem Matrixen, der hvor der skal være sort, og da en Biomode Lcd er på ca. 500 ansilumens, opnår man omkring 700 til 800 i kontrastforhold, og der er jo et spørgsmål om at narre hjerne og øje til at opfatte næsten sort som sort, og det lykkes til fulde med de morderne Dlp og Lcd projektor. Jeg har svært ved at forstå i ikke kan se fordelene og ulemperne ved de forskellige systemer, istedet for bare at ligge sig fast på at det man har selv er det eneste rigtige. Se nu Moviedude, han skulle gøre det til et spørgsmål om profferne ( Ham selv ) og de ignorante ( Mig ) der formentlig havde et Sony anlæg fra Fona, og syntes at det var HIFI og var evig tilfredes med ingenting. Lad os nu lade være med at nedgøre hinanden, og istedet glæde os over at vi alle er forskellige, med forskellige behov og synspunkter. Og med hensyn til den om at man er nødt til at købe de superdyre SIM2 eller ligende for at få en superprojektor, jeg har set flere test, hvor SIM2 fik baghjul af AE300, bla med mine egne øjne til en demo hos TC. Mvh Ib
|
| Til top |
|
| |
Bent Forum Bruger

Bruger siden: 12 Maj 2003
Status: Offline Indlæg: 222
|
| Sendt: 27 Februar 2004 kl. 18:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
isman skrev:
| Og med hensyn til den om at man er nødt til at købe de superdyre SIM2 eller ligende for at få en superprojektor, jeg har set flere test, hvor SIM2 fik baghjul af AE300, bla med mine egne øjne til en demo hos TC. Mvh Ib |
|
|
Jeg har meget svært ved at forestille mig at en AE300 kunne give en SIM2 baghjul, måske hvis man ikke gider/kan indstille projektorerne. Det er i øvrigt noget flere butikker har svært ved.
Mvh
Bent
|
| Til top |
|
| |
Webmonkey Forum Bruger

|
| Sendt: 27 Februar 2004 kl. 19:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bent skrev:
isman skrev:
| Og med hensyn til den om at man er nødt til at købe de superdyre SIM2 eller ligende for at få en superprojektor, jeg har set flere test, hvor SIM2 fik baghjul af AE300, bla med mine egne øjne til en demo hos TC. Mvh Ib |
|
|
Jeg har meget svært ved at forestille mig at en AE300 kunne give en SIM2 baghjul, måske hvis man ikke gider/kan indstille projektorerne. Det er i øvrigt noget flere butikker har svært ved.
Mvh
Bent |
|
|
Enig med Bent. Jeg tror der må være noget galt med enten TCs opstilling eller dine øjne.
|
| Til top |
|
| |
isman Forum Bruger

|
| Sendt: 27 Februar 2004 kl. 20:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Så vidt jeg ved er der ikke noget galt med mine øjne, jeg var ikke alene til de demoer hos TC, den dag jeg var der var vi en 30 stykker på grund af en misforstået indbydelse, og den dag var alle enige om at SIM2 der var med i testen, og den var ny, ikke kunne være med AE300 og Sony HT10 tror jeg den hed, jeg har også læst flere steder at nogle Test personer skulle syntes at AE300 gav et bedre billede en nogle af SIM2 projektor´s, jeg mener enda at jeg har læst det på Projectorcentralen, men er ikke helt sikker, da det er over et 1/2 år siden. Men det er jo som med så meget, når det handler om billed og lyd, så skiller vandene, om hvad der er godt og dårligt, jeg kan kun fortælle om mine egne oplevelser, og de er som jeg skrev. Otto fra TC skriver også her på siden, det kan være at han vil fortælle om den SIM2 han havde lånt til testen, og selv indstillet, og for lige at slå det fast, Otto er kompetent på projektorfronten. Mvh Ib
|
| Til top |
|
| |
moviedude Forum Bruger

|
| Sendt: 27 Februar 2004 kl. 20:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du bliver ved med at henvise til TC??
TC sælger DLP'er og LCD'er og vil hellere have at du lægger dine penge hos dem end handler en brugt CRT et andet sted. Det er simpelt forretningssans. Hvorfor skulle de på nogen som helt måde være sandhedsvidner i denne sag???
Projectorcentralen handler også kun om DLP'er og LCD'er. Hvorfor tror du så de vil se objektivt på tingene???
Læs nogle artiker fra folk der ikke har en ide i at tale for det ene eller andet. Der er ingen tvivl .. CRT er (PT.) klart bedre end LCD og DLP! Du må have nogle øjne der ligger væsenligt under gennemsnittet hvis du ikke kan se det.
|
| Til top |
|
| |
meyer Forum Bruger

Bruger siden: 28 Oktober 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 166
|
| Sendt: 27 Februar 2004 kl. 20:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har selv en NEC ht 1000 som er en DLP projektor og jeg vil mene at den næsten giver et liger så godt sort billede som de CRT projektor jeg har set på. Jeg må så sige at LCD projektor har en meget ringen sort nivo. jeg har godt nok ikke set på særlig mange LCD projektor men Z1 har i værtifælde
|
| Til top |
|
| |
moviedude Forum Bruger

|
| Sendt: 27 Februar 2004 kl. 21:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
meyer skrev:
|
Jeg har selv en NEC ht 1000 som er en DLP projektor og jeg vil mene at den næsten giver et liger så godt sort billede som de CRT projektor jeg har set på. Jeg må så sige at LCD projektor har en meget ringen sort nivo. jeg har godt nok ikke set på særlig mange LCD projektor men Z1 har i værtifælde
|
|
|
Nu må være mere specifik end det.
Hvilken CRT'er er det som du har set din NEC'er giver lige så godt billede som?? Er det en 6" fra 1988? Er det en CRT ES maskine med 9" rør fra 2003?
Hvis du havde set en ny maskine ville du ikke skrive det du skriver. Hvis det er en ældre udbrændt CRT sag kan der være noget om snakken.
Jeg generalisere kun om DLP'er fordi jeg har set de bedste på (hjemme)markedet og kan med 100% SIKKERHED sige at nyere CRT'er er KLART bedre!
|
| Til top |
|
| |
meyer Forum Bruger

Bruger siden: 28 Oktober 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 166
|
| Sendt: 27 Februar 2004 kl. 21:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Til moviedude
Efter hvad jeg kan huske handler projectorcentral.com ikke med projektor. de andmælder dem kun.
Jeg mener at de er rimelig pålidlige. men jeg ville nu tro at sim2 er beder en AE300
|
| Til top |
|
| |
|
|
|
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|