Forfatter |
|
dan a. Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3922
|
Sendt: 06 September 2010 kl. 21:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa, var lige en tur forbi Music4life her til aften, da jeg ankom var Hans på vej ud af døren, men fik lige den melding at Hans og Jensen havde fået afklaret deres lille mellemværende, så det lyder jo til at sagen har fået en lykkelig ende for alle parter . Mit AC-10 kabel er også begyndt at rykke lidt på sig, en del faktisk, syntes næsten det virker som om min Pass har fået 100W extra at leje med og lydbilledet virker meget fokuseret og nærværende, de kan sku noget med det strøm hos PS Audio . __________________ Husk det er kun en hobby
|
Til top |
|
|
Pierre Forum Bruger

Bruger siden: 28 Januar 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 3547
|
Sendt: 06 September 2010 kl. 22:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kanon både hvad angår dit kabel og at Hans og Rene har fået løst "problemerne" 
Hvad så M4L`s crap højtalere. Lød de stadigvæk som om at de er gået i stykker   
Glæder mig til at komme og høre kabel imorgen (både AC10 og Mundorf mkVI/ version B)
Har du så ikke et eller to AC5`er i overskud????? __________________ Vin & Vinyl
|
Til top |
|
|
Music4life Forum Bruger

Bruger siden: 25 Juni 2007 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 3766
|
Sendt: 06 September 2010 kl. 22:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pierre skrev:
Glæder mig til at komme og høre kabel imorgen (både AC10 og Mundorf mkVI/ version B)
Har du så ikke et eller to AC5`er i overskud?????
|
|
|
Det er som om at der er opstået i vacuum i enhederne når de spiller. Frongitteret buger indad istedet for udad
__________________ "Det er musikken det drejer sig om"
|
Til top |
|
|
Pierre Forum Bruger

|
Sendt: 06 September 2010 kl. 22:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Music4life skrev:
Pierre skrev:
|
|
|
Det er som om at der er opstået i vacuum i enhederne når de spiller. Frongitteret buger indad istedet for udad
|
|
|
Øhhhhhhhh hvordan skal det forståes......... Ja ja jeg sku godt klar over hvad det vil sige at buge indad Men hvorfor og hvordan  __________________ Vin & Vinyl
|
Til top |
|
|
dan a. Forum Bruger

|
Sendt: 06 September 2010 kl. 22:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pierre skrev:
|
|
|
Nu var det jo putte tid for de små, så om de Marten stadig lyder som noget Dantax må vi finde ud af en anden dag  .
Jeg er også lidt spændt på mundorf testen, men en ting er sikkert, de 601/602 G lyder rigtig godt.
Jeg bruger jo AC-10 fra vægudtag til filter og fra filter til Pass'en, AC-5 fra filter til cd-afspiller og riaa, har et AC-3 til overs som nok kommer på heedampen, men hvis det er fordi du gerne vil prøve et AC-5 så finder vi nok ud af at du kan låne det ene.
PS: ebay 1750 £  __________________ Husk det er kun en hobby
|
Til top |
|
|
dan a. Forum Bruger

|
Sendt: 06 September 2010 kl. 22:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pierre skrev:
Music4life skrev:
Pierre skrev:
|
|
|
|
|
|
Øhhhhhhhh hvordan skal det forståes......... Ja ja jeg sku godt klar over hvad det vil sige at buge indad Men hvorfor og hvordan  |
|
|
Det er bare gitteret som buger indad, de gamle enheder havde flat gitter, det ser faktisk lidt fræk ud  __________________ Husk det er kun en hobby
|
Til top |
|
|
Pierre Forum Bruger

|
Sendt: 06 September 2010 kl. 22:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
dan a. skrev:
Pierre skrev:
|
|
|
PS: ebay 1750 £ 
|
|
|

__________________ Vin & Vinyl
|
Til top |
|
|
dan a. Forum Bruger

|
Sendt: 06 September 2010 kl. 22:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
 __________________ Husk det er kun en hobby
|
Til top |
|
|
Music4life Forum Bruger

Bruger siden: 25 Juni 2007 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 3766
|
Sendt: 06 September 2010 kl. 22:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pierre skrev:
Music4life skrev:
Pierre skrev:
|
|
|
|
|
|
Øhhhhhhhh hvordan skal det forståes......... Ja ja jeg sku godt klar over hvad det vil sige at buge indad Men hvorfor og hvordan 
|
|
|
Som du da kan spørge Pierre
Forklaring følger, men bortset fra det ser det ud som om at Accuton trods alt har fornyet sig gennem årene. Ihvertfald er enhedens opbygning noget anderledes end den gamle, Chassis og spider er anderledes og iflg Hans Artsound er kantophænget nu et gummiophæng istedet for skumophæng hvilket jeg ikke forstår fordi når jeg tænker skum ser jeg et orange cerwin vega skumophæng . Var af den opfattelse at det var et gummiophæng som var på de gamle hvilket det også lignede. Men lyder de også bedre vil tiden jo vise
Nå, pierre nu skal du se hvad jeg mener

__________________ "Det er musikken det drejer sig om"
|
Til top |
|
|
Pierre Forum Bruger

|
Sendt: 06 September 2010 kl. 22:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
dan a. skrev:
Pierre skrev:
|
|
|
Jeg bruger jo AC-10 fra vægudtag til filter og fra filter til Pass'en, AC-5 fra filter til cd-afspiller og riaa, har et AC-3 til overs som nok kommer på heedampen, men hvis det er fordi du gerne vil prøve et AC-5 så finder vi nok ud af at du kan låne det ene.
|
|
|
Jeg har vendt anlæget om, så det nu peger i samme retning som højtalerne, istedet for ind mod højtalerne.
Det gør at jeg nu har massere af plads bag cd og pre til et evt AC5. Så det skal sku da lige prøves også selvom jeg HAR lovet mig selv at jeg ikke skal bruge flere penge på hifi i år Men jeg er skam begyndt at spare sammen til næste år  __________________ Vin & Vinyl
|
Til top |
|
|
dan a. Forum Bruger

|
Sendt: 06 September 2010 kl. 22:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pierre skrev:
dan a. skrev:
Pierre skrev:
|
|
|
|
|
|
Jeg har vendt anlæget om, så det nu peger i samme retning som højtalerne, istedet for ind mod højtalerne.
Det gør at jeg nu har massere af plads bag cd og pre til et evt AC5. Så det skal sku da lige prøves også selvom jeg HAR lovet mig selv at jeg ikke skal bruge flere penge på hifi i år Men jeg er skam begyndt at spare sammen til næste år  |
|
|
åhhh ja. alle de fristelser der følger med denne hobby, det er ikke altid nemt, vi finder ud af noget i morgen, et stk. ac-5 er ikke noget problem, hvis vi snakker 2 stk så må jeg slæbe dem med ned til dig, tror sku ikke jeg kan gå tilbage til et ac-3 på min AA. __________________ Husk det er kun en hobby
|
Til top |
|
|
dan a. Forum Bruger

|
Sendt: 08 September 2010 kl. 20:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
............
|
Til top |
|
|
Pierre Forum Bruger

|
Sendt: 08 September 2010 kl. 21:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
dan a. skrev:
Hejsa, så er der sket lidt nyt i dag, min Riaa har fået nye rør og selv om de er helt nye er der ingen tvivl om at det er fremgang, enda stor fremgang, normalt har jeg brugt TAD's genproduktion af det klassiske nos rør Mullard CV4004, har også prøvet mig lidt med de originale rør, det er vist noget der heder EI, men som skrevet er der altså kommet 3 nye rør i banditen, det er sådan nogle fætter.

et par kode ord for dette rør må være følgende: Ren varm tone, kæmpe sound stage, Rytmisk driv ( hurtighed og anslag/punsh), det skal nok blive spændende når det får lidt flere timer på bagen.
|
|
|
Lad nu være med at smide dem ned på gulvet. De kan altså ikke holde til det  __________________ Vin & Vinyl
|
Til top |
|
|
dan a. Forum Bruger

|
Sendt: 08 September 2010 kl. 21:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pierre skrev:
dan a. skrev:
Hejsa, så er der sket lidt nyt i dag, min Riaa har fået nye rør og selv om de er helt nye er der ingen tvivl om at det er fremgang, enda stor fremgang, normalt har jeg brugt TAD's genproduktion af det klassiske nos rør Mullard CV4004, har også prøvet mig lidt med de originale rør, det er vist noget der heder EI, men som skrevet er der altså kommet 3 nye rør i banditen, det er sådan nogle fætter.

et par kode ord for dette rør må være følgende: Ren varm tone, kæmpe sound stage, Rytmisk driv ( hurtighed og anslag/punsh), det skal nok blive spændende når det får lidt flere timer på bagen.
|
|
|
Lad nu være med at smide dem ned på gulvet. De kan altså ikke holde til det  |
|
|
Skal de afmonteres så forgår det i gulv højde  __________________ Husk det er kun en hobby
|
Til top |
|
|
Mads57 Forum Bruger

Bruger siden: 07 Juli 2008 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 730
|
Sendt: 08 September 2010 kl. 22:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
dan a. skrev:
Hejsa, så er der sket lidt nyt i dag, min Riaa har fået nye rør og selv om de er helt nye er der ingen tvivl
om at det er fremgang, enda stor fremgang, normalt har jeg brugt TAD's genproduktion af det klassiske nos rør Mullard
CV4004, har også prøvet mig lidt med de originale rør, det er vist noget der heder EI, men som skrevet er der altså kommet 3
nye rør i banditen, det er sådan nogle fætter.

et par kode ord for dette rør må være følgende: Ren varm tone, kæmpe sound stage, Rytmisk driv ( hurtighed og
anslag/punsh), det skal nok blive spændende når det får lidt flere timer på bagen. |
|
|
Tillykke med røret.
Præcis samme rør havde jeg siddende i den første model af Thorhauge I270, jeg havde sidste år.
Jeg var en del imponeret af røret kan jeg huske, var at fortrække frem for mullard, phillips/miniwatt & EH(standard)!
|
Til top |
|
|
dan a. Forum Bruger

|
Sendt: 08 September 2010 kl. 22:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mads57 skrev:
dan a. skrev:

et par kode ord for dette rør må være følgende: Ren varm tone, kæmpe sound stage, Rytmisk driv ( hurtighed og anslag/punsh), det skal nok blive spændende når det får lidt flere timer på bagen. |
|
|
Tillykke med røret. Præcis samme rør havde jeg siddende i den første model af Thorhauge I270, jeg havde sidste år. Jeg var en del imponeret af røret kan jeg huske, var at fortrække frem for mullard, phillips/miniwatt & EH(standard)!  |
|
|
ja det er godt nok et skønt rør, det spiller så lystig at jeg pludselig blev inspireret til at finde pladevaskemaskinen frem og begyndte at vaske vinylen  __________________ Husk det er kun en hobby
|
Til top |
|
|
Mads57 Forum Bruger

Bruger siden: 07 Juli 2008 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 730
|
Sendt: 08 September 2010 kl. 22:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
dan a. skrev:
Mads57 skrev:
dan a. skrev:
Hejsa, så er der sket lidt nyt i dag, min Riaa har fået nye rør og selv om de er helt nye er der ingen tvivl om at det er
fremgang, enda stor fremgang, normalt har jeg brugt TAD's genproduktion af det klassiske nos rør Mullard CV4004, har også
prøvet mig lidt med de originale rør, det er vist noget der heder EI, men som skrevet er der altså kommet 3 nye rør i
banditen, det er sådan nogle fætter.

et par kode ord for dette rør må være følgende: Ren varm tone, kæmpe sound stage, Rytmisk driv ( hurtighed og
anslag/punsh), det skal nok blive spændende når det får lidt flere timer på bagen. |
|
|
Tillykke med røret. Præcis
samme rør havde jeg siddende i den første model af Thorhauge I270, jeg havde sidste år. smileys/smiley1.gif"> Jeg var en del imponeret af røret kan jeg huske, var at fortrække frem for mullard,
phillips/miniwatt & EH(standard)!  |
|
|
ja det er godt nok et skønt rør, det
spiller så lystig at jeg pludselig blev inspireret til at finde pladevaskemaskinen frem og begyndte at vaske vinylen
 |
|
|
Lidt samme følelse, med min nye riaa. bare diske frem med alle de gode plader og få lyttet!
|
Til top |
|
|
Pierre Forum Bruger

|
Sendt: 08 September 2010 kl. 22:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
dan a. skrev:
ja det er godt nok et skønt rør, det spiller så lystig at jeg pludselig blev inspireret til at finde pladevaskemaskinen frem og begyndte at vaske vinylen  |
|
|
Ja, du hørte jo også igår at nogle af dine plader lød bedre end på cd 
Jeg vil sku også snart have en pladespiller  __________________ Vin & Vinyl
|
Til top |
|
|
dan a. Forum Bruger

|
Sendt: 08 September 2010 kl. 22:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
....
|
Til top |
|
|
dan a. Forum Bruger

|
Sendt: 08 September 2010 kl. 22:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pierre skrev:
dan a. skrev:
ja det er godt nok et skønt rør, det spiller så lystig at jeg pludselig blev inspireret til at finde pladevaskemaskinen frem og begyndte at vaske vinylen  |
|
|
Ja, du hørte jo også igår at nogle af dine plader lød bedre end på cd 
Jeg vil sku også snart have en pladespiller  |
|
|
star du nu med det Furutech stik, de er billiger  __________________ Husk det er kun en hobby
|
Til top |
|
|