Tilbage til HIFI4ALL.DK 16. juni 2025 | 03:07   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Kommentarer til nyheder
 HIFI4ALL Forum : Kommentarer til nyheder
Emne Emne: Podium Sound hos Schmidt Audio (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
HIFI4ALL
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 14 November 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 15 Januar 2008 kl. 17:15 | IP-adresse registreret  

Schmidt Audio kan præsentere nogle af verdens bedste højttalere, om ikke de bedste. Intet mindre kan gøre det. Podium Sound højttalere er resultatet af 14 års intensiv forskning og lige så mange forsøg.

Læs hele nyheden her:
http://www.hifi4all.dk/content/templates/nyheder.asp?article id=1761&zoneid=1

Til top Vis HIFI4ALL's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af HIFI4ALL

kappen
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Rabu Acoustics

Bruger siden: 29 Juli 2007
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 15 Januar 2008 kl. 17:42 | IP-adresse registreret  

• Intet delefilter eller trafoer (ultra meget hul igennem - ingen fasefejl)
  • Dipol udstråling (skal høres – alt er bare mere rigtigt).
dipol med korrekt fase?
Til top Vis kappen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kappen

AM-E
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Februar 2005
Lokalitet: Århus
Sendt: 15 Januar 2008 kl. 17:45 | IP-adresse registreret  

Linket til Schmidt Audios hjemmeside skal rettes.

AM-E
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 Januar 2008 kl. 17:51 | IP-adresse registreret  

Ang. selve konstruktionen - er den nem at lave? Jeg har ingen indsigt i, hvordan denne højttaler fungerer. For mig ligner det bare en ramme af træ på spikes med noget betræk til €5000 

André Jensen
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 01 September 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 15 Januar 2008 kl. 18:13 | IP-adresse registreret  

De har fem NXT magnetsystemmer, og en en plast membran med bikage struktur.

MVH

André Jensen

Til top Vis André Jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af André Jensen

Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 15 Januar 2008 kl. 18:51 | IP-adresse registreret  

Terminaler og spikes ligner noget Monacor.

Til top Vis Spencer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Spencer

bigfoot
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juni 2005
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 15 Januar 2008 kl. 19:06 | IP-adresse registreret  

Jeg fik PodiumSound .5 leveret i min stue i torsdags, og mine gamle Helicon 800 er solgt...og
det er jo herligt :-)

Det er ikke meget galt at det er en ramme af træ med en membran i bi-celle struktur. Mine
Podium er 140cm i højden, 61cm i bredden, 2cm tykke og vejer ca 10kg!

Umiddelbart ligner de noget elektrostat noget, men princippet er noget helt andet og ret unikt.
Der er fire magneter i mine, som har direkte fat i membranen og der er ikke noget delefilter, bare
direkte forbindelse mellem forstærkeren og magneten. Der er stort set intet  tab af bevægelses
energi, hvilket er absolut hørbart! Tonerne er meget udstrakte gennem hele frekvens området, og
den dynamiske formåen er en smule frygtingydende, der er smæk for skillingen :-) Samtidig er
der et ualmindeligt stort dynamik område, dvs. man kan sagtens høre stilheden i musikken selvom
man spiller højt, og man har en god fornemmelse af rummet musikken er optaget i. En akustiksk
bas bliver gengivet med en nerve og sjæl, som man ellers kun hører i en koncertsal.

De spreder helt anderledes end traditionelle højtalere, og ganske afgjort meget bedre end elektro,
magnetostater. Selv når man står ved siden af dem, eller går ud i køkkenet høres pænt
mange detaljer, også i diskant og mellemtone. I bassen er de dejlig sprøde og velopløste, samt
kontante! De har kort sagt alle elektrostatens dyder uden at besidde nogen af den svagheder!

Jeg smider nok lige nogle billeder op senere i aften.

Mvh Freddy

Til top Vis bigfoot's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bigfoot

AM-E
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 Januar 2008 kl. 19:16 | IP-adresse registreret  

bigfoot skrev:
Jeg fik PodiumSound .5 leveret i min stue i torsdags, og mine gamle Helicon 800 er solgt...og

Det er ikke meget galt at det er en ramme af træ med en membran i bi-celle struktur. Mine

Umiddelbart ligner de noget elektrostat noget, men princippet er noget helt andet og ret unikt.
Der er fire magneter i mine, som har direkte fat i membranen og der er ikke noget delefilter, bare
direkte forbindelse mellem forstærkeren og magneten. Der er stort set intet  tab af bevægelses
energi, hvilket er absolut hørbart! Tonerne er meget udstrakte gennem hele frekvens området, og
den dynamiske formåen er en smule frygtingydende, der er smæk for skillingen :-) Samtidig er
der et ualmindeligt stort dynamik område, dvs. man kan sagtens høre stilheden i musikken selvom
man spiller højt, og man har en god fornemmelse af rummet musikken er optaget i. En akustiksk
bas bliver gengivet med en nerve og sjæl, som man ellers kun hører i en koncertsal.

De spreder helt anderledes end traditionelle højtalere, og ganske afgjort meget bedre end elektro,
magnetostater. Selv når man står ved siden af dem, eller går ud i køkkenet høres pænt
mange detaljer, også i diskant og mellemtone. I bassen er de dejlig sprøde og velopløste, samt
kontante! De har kort sagt alle elektrostatens dyder uden at besidde nogen af den svagheder!

Mvh Freddy

Hej Freddy og tak for beskrivelsen

Overgår den lille 0.5 virkelig din Helicon 800 på alle punkter? Kan du komme med nogle ulemper ved Podium .5? Jeg kan forestille mig at den kan drille meget mht placering?

André Jensen
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter eget ønske!

Sendt: 15 Januar 2008 kl. 19:23 | IP-adresse registreret  

bigfoot skrev:

Mvh Freddy

Hej bigfoot

Først tillykke med dine nye højttallere.Altid sjovt at se noget nyt.Dog mener jeg du skriver to ting, der ikke er korrekt.Du skriver de ikke taber energi, de har en følsomhed på 89db, meget pænt for en panel-hter. Men ikke nok til at påstå de ikke taber energi.Jeg vil tro det du hører, er en stor membrans kobling til luften.Og så skriver du magnestater ikke har god spredning.De kan have god spredning.

MVH

André Jensen

Til top Vis André Jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af André Jensen

bigfoot
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 Januar 2008 kl. 19:32 | IP-adresse registreret  

Hej AM-E

Heh nej, Helicon 800 er overlegen på et punkt ! Den er mere gumpetung :-) Ikke sådan at forstå
at det er nogen dårlig højtaler, tværtimod, jeg har levet fint med den i 4 år.

Podium er faktisk ikke så krakilske, men derfor kan der godt opnås noget ved den rigtige
placering. De vil gerne stå tæt sammen og ikke for tæt på bagvæggen, så er der perspektiv og
en nærværende måde at formidle musiken på, det være sig klassisk eller tekno :-)

bigfoot
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 Januar 2008 kl. 19:36 | IP-adresse registreret  

Hej Andre

Yeps, ikke dårligt med noget nyt når det duer :-)

Jeg skriver at det er meget lille tab af energi :-) De har en følsomhed på 91 db og en impedans
på 6 ohm.

Og ja, jeg skal nok vænne mig til at høre på dem...men de er go'e.

Mvh  Freddy

André Jensen
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter eget ønske!

Sendt: 15 Januar 2008 kl. 19:48 | IP-adresse registreret  

Hej bigfoot

Podium 1 bliver målt til 89db i hifiworld.

MVH

André Jensen

bigfoot
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 Januar 2008 kl. 19:51 | IP-adresse registreret  

Hej Andre

Det er helt rigtigt :-) Mine Podium er den lille model 0.5, og de måler 91 db.

lexus
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Januar 2006
Lokalitet: København
Sendt: 15 Januar 2008 kl. 20:05 | IP-adresse registreret  

er der nogle priser...lyder spændende
Til top Vis lexus's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lexus

bigfoot
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 Januar 2008 kl. 20:11 | IP-adresse registreret  

Tjek www.schmidt-audio.dk    

Carsten S Chr
Forum Bruger
Forum Bruger
Tidl. Schmidt Audio

Bruger siden: 05 Juni 2003
Sendt: 15 Januar 2008 kl. 20:20 | IP-adresse registreret  

Andre skrev:

Hej bigfoot

MVH

André Jensen

Hej Andre !........

Jeg vil som sådan ikke blande mig særligt meget i diskussionen - alle er velkomne til at komme forbi for et lyt !......... Jeg garanterer en god kop kaffe !.........

Efter så at have lyttet på Podium Sound en stund, vil du/i uvægerligt få noget, at tænke over når du/i går herfra !........

Det er selvfølgelig ikke sikkert det er lige den lyd man efterlyser (den perfekte højttaler for alle, er en umulighed).

Angående følsomhed på højttalere må jeg bare sige, at det som hovedregel en underlig størrelse - jeg har hørt mange forskellige højttalere igennem mit liv, og har egentlig aldrig syntes at det var ret tit, at der var en direkte sammenligning med opgivet følsomhed og ens oplevelse (real life) deraf !........ Men det er et faktum at de er meget lette at trække for enhver forstærker - en små 10-20 watt er nok til både model 0.5 og 1.0 (de eneste jeg kan udtale mig om endnu).

Du er selv kort inde på, at højttalere med meget stort membranareal flytter luften på en helt anden måde, end mere konventionelle højttalere !.......... Lyden aftager ganske simpelt ikke nær så meget over afstand !..........

Carsten Schmidt Christensen
Til top Vis Carsten S Chr's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Carsten S Chr

André Jensen
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter eget ønske!

Sendt: 15 Januar 2008 kl. 20:53 | IP-adresse registreret  

Carsten S Chr skrev:
Andre skrev:

Hej bigfoot

MVH

André Jensen

Hej Andre !........

Jeg vil som sådan ikke blande mig særligt meget i diskussionen - alle er velkomne til at komme forbi for et lyt !......... Jeg garanterer en god kop kaffe !.........

Efter så at have lyttet på Podium Sound en stund, vil du/i uvægerligt få noget, at tænke over når du/i går herfra !........

Det er selvfølgelig ikke sikkert det er lige den lyd man efterlyser (den perfekte højttaler for alle, er en umulighed).

Angående følsomhed på højttalere må jeg bare sige, at det som hovedregel en underlig størrelse - jeg har hørt mange forskellige højttalere igennem mit liv, og har egentlig aldrig syntes at det var ret tit, at der var en direkte sammenligning med opgivet følsomhed og ens oplevelse (real life) deraf !........ Men det er et faktum at de er meget lette at trække for enhver forstærker - en små 10-20 watt er nok til både model 0.5 og 1.0 (de eneste jeg kan udtale mig om endnu).

Hej Carsten

Til lykke med agenturet på podium.Jeg forholder mig til fakta, og fakta er de er blevet målt til 89bd i hifiworld.Men da det er en liniekilde falder den kun tre db, når afstanden fordobles.Men korrekt impedansen udgør en meget nem belastning.

Tja mon ikke det jeg selv ruder med lyder væsentligt anderledes, så jeg vil lade kunderne tænke selv.

Men god vind i sejlene

MVH

André Jensen  

Carsten S Chr
Forum Bruger
Forum Bruger
Tidl. Schmidt Audio

Bruger siden: 05 Juni 2003
Sendt: 15 Januar 2008 kl. 21:10 | IP-adresse registreret  

Andre skrev:
Carsten S Chr skrev:
Andre skrev:

Hej bigfoot

MVH

André Jensen

Hej Andre !........

Hej Carsten

Til lykke med agenturet på podium.Jeg forholder mig til fakta, og fakta er de er blevet målt til 89bd i hifiworld.Men da det er en liniekilde falder den kun tre db, når afstanden fordobles.Men korrekt impedansen udgør en meget nem belastning.

Tja mon ikke det jeg selv ruder med lyder væsentligt anderledes, så jeg vil lade kunderne tænke selv.

Men god vind i sejlene

MVH

André Jensen  

Hej igen André !..........

Takker mange gange for din lykønskning !.........  

Angående den målte følsomhed i HiFiworld kan jeg kun trække på skuldrene !....... Podium måler selv følsomheden til 93 Db på model 1.0 !........ Det kunne vel lige så godt tænkes, at HiFiworld enten har målt eller skrevet forkert i deres artikel !........ Jeg kan kun sige, at jeg her i huset (sammenlignet med mange andre højttalere) har en fornemmelse af, at de 93 Db er den korrekte opgivelse - de er meget følsomme !..........

Jeg er ret overbevist om, at du vil blive positivt overrasket over lyden fra Podium Sound - ligger sig tæt op af det man oplever fra gode bånd og elektrostathøjttalere !..........

Først og fremmest gælder det om at slå ørene ud !........ Det er jo trods alt dem der afgør om man kan lide hvad man hører !.......

Venligste hilsner herfra

Carsten Schmidt Christensen
Til top Vis Carsten S Chr's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Carsten S Chr

bigfoot
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 Januar 2008 kl. 21:41 | IP-adresse registreret  

Hej igen

Lige et link til billeder af mit setup

http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=58663&P N=1

Det er altså lidt farlig det her, hvad var det der skete med de græske søfarende, der
lyttede til sirenesangen??

Hehe, de er altså go'e.............Podium....

André Jensen
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter eget ønske!

Sendt: 16 Januar 2008 kl. 10:32 | IP-adresse registreret  

Den rigtige opfinder, er en mand ved navn Paul Burton.En af med opfinderne af NXT.Så er der en naturlig forklaring på de ser ud som de gør.Er der ikke en fra sjælland der kan købe et sæt, så der ikke skal køres så langt for at høre dem .

MVH

André Jensen

Side af 3 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes