Forfatter |
|
HIFI4ALL Lukket konto

Bruger siden: 14 November 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1301
|
Sendt: 15 Januar 2008 kl. 17:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
kappen Udelukket fra forum

Rabu Acoustics
Bruger siden: 29 Juli 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1401
|
Sendt: 15 Januar 2008 kl. 17:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
- Intet delefilter eller trafoer (ultra meget hul igennem - ingen fasefejl)
- Dipol udstråling (skal høres – alt er bare mere rigtigt).
dipol med korrekt fase?
|
Til top |
|
|
AM-E Forum Bruger

Bruger siden: 26 Februar 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2298
|
Sendt: 15 Januar 2008 kl. 17:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Linket til Schmidt Audios hjemmeside skal rettes.
__________________ "Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you."
|
Til top |
|
|
AM-E Forum Bruger

|
Sendt: 15 Januar 2008 kl. 17:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ang. selve konstruktionen - er den nem at lave? Jeg har ingen indsigt i, hvordan denne højttaler fungerer. For mig ligner det bare en ramme af træ på spikes med noget betræk til €5000
__________________ "Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you."
|
Til top |
|
|
André Jensen Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 01 September 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2153
|
Sendt: 15 Januar 2008 kl. 18:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
De har fem NXT magnetsystemmer, og en en plast membran med bikage struktur.
MVH
André Jensen
|
Til top |
|
|
Spencer Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6374
|
Sendt: 15 Januar 2008 kl. 18:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
bigfoot Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juni 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 171
|
Sendt: 15 Januar 2008 kl. 19:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg fik PodiumSound .5 leveret i min stue i torsdags, og mine gamle Helicon 800 er solgt...og det er jo herligt :-)
Det er ikke meget galt at det er en ramme af træ med en membran i bi-celle struktur. Mine Podium er 140cm i højden, 61cm i bredden, 2cm tykke og vejer ca 10kg!
Umiddelbart ligner de noget elektrostat noget, men princippet er noget helt andet og ret unikt. Der er fire magneter i mine, som har direkte fat i membranen og der er ikke noget delefilter, bare direkte forbindelse mellem forstærkeren og magneten. Der er stort set intet tab af bevægelses energi, hvilket er absolut hørbart! Tonerne er meget udstrakte gennem hele frekvens området, og den dynamiske formåen er en smule frygtingydende, der er smæk for skillingen :-) Samtidig er der et ualmindeligt stort dynamik område, dvs. man kan sagtens høre stilheden i musikken selvom man spiller højt, og man har en god fornemmelse af rummet musikken er optaget i. En akustiksk bas bliver gengivet med en nerve og sjæl, som man ellers kun hører i en koncertsal.
De spreder helt anderledes end traditionelle højtalere, og ganske afgjort meget bedre end elektro, magnetostater. Selv når man står ved siden af dem, eller går ud i køkkenet høres pænt mange detaljer, også i diskant og mellemtone. I bassen er de dejlig sprøde og velopløste, samt kontante! De har kort sagt alle elektrostatens dyder uden at besidde nogen af den svagheder!
Jeg smider nok lige nogle billeder op senere i aften.
Mvh Freddy
|
Til top |
|
|
AM-E Forum Bruger

|
Sendt: 15 Januar 2008 kl. 19:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
bigfoot skrev:
Jeg fik PodiumSound .5 leveret i min stue i torsdags, og mine gamle Helicon 800 er solgt...og det er jo herligt :-)
Det er ikke meget galt at det er en ramme af træ med en membran i bi-celle struktur. Mine Podium er 140cm i højden, 61cm i bredden, 2cm tykke og vejer ca 10kg!
Umiddelbart ligner de noget elektrostat noget, men princippet er noget helt andet og ret unikt. Der er fire magneter i mine, som har direkte fat i membranen og der er ikke noget delefilter, bare direkte forbindelse mellem forstærkeren og magneten. Der er stort set intet tab af bevægelses energi, hvilket er absolut hørbart! Tonerne er meget udstrakte gennem hele frekvens området, og den dynamiske formåen er en smule frygtingydende, der er smæk for skillingen :-) Samtidig er der et ualmindeligt stort dynamik område, dvs. man kan sagtens høre stilheden i musikken selvom man spiller højt, og man har en god fornemmelse af rummet musikken er optaget i. En akustiksk bas bliver gengivet med en nerve og sjæl, som man ellers kun hører i en koncertsal.
De spreder helt anderledes end traditionelle højtalere, og ganske afgjort meget bedre end elektro, magnetostater. Selv når man står ved siden af dem, eller går ud i køkkenet høres pænt mange detaljer, også i diskant og mellemtone. I bassen er de dejlig sprøde og velopløste, samt kontante! De har kort sagt alle elektrostatens dyder uden at besidde nogen af den svagheder!
Mvh Freddy
|
|
|
Hej Freddy og tak for beskrivelsen  Overgår den lille 0.5 virkelig din Helicon 800 på alle punkter? Kan du komme med nogle ulemper ved Podium .5? Jeg kan forestille mig at den kan drille meget mht placering? __________________ "Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you."
|
Til top |
|
|

Lukket efter eget ønske!
|
Sendt: 15 Januar 2008 kl. 19:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
bigfoot skrev:
Mvh Freddy
|
|
|
Hej bigfoot
Først tillykke med dine nye højttallere.Altid sjovt at se noget nyt.Dog mener jeg du skriver to ting, der ikke er korrekt.Du skriver de ikke taber energi, de har en følsomhed på 89db, meget pænt for en panel-hter. Men ikke nok til at påstå de ikke taber energi.Jeg vil tro det du hører, er en stor membrans kobling til luften.Og så skriver du magnestater ikke har god spredning.De kan have god spredning.
MVH
André Jensen
|
Til top |
|
|
bigfoot Forum Bruger

|
Sendt: 15 Januar 2008 kl. 19:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej AM-E
Heh nej, Helicon 800 er overlegen på et punkt ! Den er mere gumpetung :-) Ikke sådan at forstå at det er nogen dårlig højtaler, tværtimod, jeg har levet fint med den i 4 år.
Podium er faktisk ikke så krakilske, men derfor kan der godt opnås noget ved den rigtige placering. De vil gerne stå tæt sammen og ikke for tæt på bagvæggen, så er der perspektiv og en nærværende måde at formidle musiken på, det være sig klassisk eller tekno :-)
|
Til top |
|
|
bigfoot Forum Bruger

|
Sendt: 15 Januar 2008 kl. 19:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Andre
Yeps, ikke dårligt med noget nyt når det duer :-)
Jeg skriver at det er meget lille tab af energi :-) De har en følsomhed på 91 db og en impedans på 6 ohm.
Og ja, jeg skal nok vænne mig til at høre på dem...men de er go'e.
Mvh Freddy
|
Til top |
|
|

Lukket efter eget ønske!
|
Sendt: 15 Januar 2008 kl. 19:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej bigfoot
Podium 1 bliver målt til 89db i hifiworld.
MVH
André Jensen
|
Til top |
|
|
bigfoot Forum Bruger

|
Sendt: 15 Januar 2008 kl. 19:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Andre
Det er helt rigtigt :-) Mine Podium er den lille model 0.5, og de måler 91 db.
|
Til top |
|
|
lexus Forum Bruger

Bruger siden: 26 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1037
|
Sendt: 15 Januar 2008 kl. 20:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
er der nogle priser...lyder spændende
|
Til top |
|
|
bigfoot Forum Bruger

|
Sendt: 15 Januar 2008 kl. 20:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tjek www.schmidt-audio.dk
|
Til top |
|
|
Carsten S Chr Forum Bruger

Tidl. Schmidt Audio
Bruger siden: 05 Juni 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 478
|
Sendt: 15 Januar 2008 kl. 20:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Andre skrev:
Hej bigfoot
MVH
André Jensen
|
|
|
Hej Andre !........ 
Jeg vil som sådan ikke blande mig særligt meget i diskussionen - alle er velkomne til at komme forbi for et lyt !......... Jeg garanterer en god kop kaffe !......... 
Efter så at have lyttet på Podium Sound en stund, vil du/i uvægerligt få noget, at tænke over når du/i går herfra !........ 
Det er selvfølgelig ikke sikkert det er lige den lyd man efterlyser (den perfekte højttaler for alle, er en umulighed). 
Angående følsomhed på højttalere må jeg bare sige, at det som hovedregel en underlig størrelse - jeg har hørt mange forskellige højttalere igennem mit liv, og har egentlig aldrig syntes at det var ret tit, at der var en direkte sammenligning med opgivet følsomhed og ens oplevelse (real life) deraf !........ Men det er et faktum at de er meget lette at trække for enhver forstærker - en små 10-20 watt er nok til både model 0.5 og 1.0 (de eneste jeg kan udtale mig om endnu). 
Du er selv kort inde på, at højttalere med meget stort membranareal flytter luften på en helt anden måde, end mere konventionelle højttalere !.......... Lyden aftager ganske simpelt ikke nær så meget over afstand !..........

__________________ Mvh
Carsten Schmidt Christensen
|
Til top |
|
|

Lukket efter eget ønske!
|
Sendt: 15 Januar 2008 kl. 20:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Carsten S Chr skrev:
Andre skrev:
Hej bigfoot
MVH
André Jensen
|
|
|
Hej Andre !........ 
Jeg vil som sådan ikke blande mig særligt meget i diskussionen - alle er velkomne til at komme forbi for et lyt !......... Jeg garanterer en god kop kaffe !......... 
Efter så at have lyttet på Podium Sound en stund, vil du/i uvægerligt få noget, at tænke over når du/i går herfra !........ 
Det er selvfølgelig ikke sikkert det er lige den lyd man efterlyser (den perfekte højttaler for alle, er en umulighed). 
Angående følsomhed på højttalere må jeg bare sige, at det som hovedregel en underlig størrelse - jeg har hørt mange forskellige højttalere igennem mit liv, og har egentlig aldrig syntes at det var ret tit, at der var en direkte sammenligning med opgivet følsomhed og ens oplevelse (real life) deraf !........ Men det er et faktum at de er meget lette at trække for enhver forstærker - en små 10-20 watt er nok til både model 0.5 og 1.0 (de eneste jeg kan udtale mig om endnu).

|
|
|
Hej Carsten
Til lykke med agenturet på podium.Jeg forholder mig til fakta, og fakta er de er blevet målt til 89bd i hifiworld.Men da det er en liniekilde falder den kun tre db, når afstanden fordobles.Men korrekt impedansen udgør en meget nem belastning.
Tja mon ikke det jeg selv ruder med lyder væsentligt anderledes, så jeg vil lade kunderne tænke selv.
Men god vind i sejlene
MVH
André Jensen
|
Til top |
|
|
Carsten S Chr Forum Bruger

Tidl. Schmidt Audio
Bruger siden: 05 Juni 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 478
|
Sendt: 15 Januar 2008 kl. 21:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Andre skrev:
Carsten S Chr skrev:
Andre skrev:
Hej bigfoot
MVH
André Jensen
|
|
|
Hej Andre !........ 

|
|
|
Hej Carsten
Til lykke med agenturet på podium.Jeg forholder mig til fakta, og fakta er de er blevet målt til 89bd i hifiworld.Men da det er en liniekilde falder den kun tre db, når afstanden fordobles.Men korrekt impedansen udgør en meget nem belastning.
Tja mon ikke det jeg selv ruder med lyder væsentligt anderledes, så jeg vil lade kunderne tænke selv.
Men god vind i sejlene
MVH
André Jensen
|
|
|
Hej igen André !..........
Takker mange gange for din lykønskning !.........
Angående den målte følsomhed i HiFiworld kan jeg kun trække på skuldrene !....... Podium måler selv følsomheden til 93 Db på model 1.0 !........ Det kunne vel lige så godt tænkes, at HiFiworld enten har målt eller skrevet forkert i deres artikel !........ Jeg kan kun sige, at jeg her i huset (sammenlignet med mange andre højttalere) har en fornemmelse af, at de 93 Db er den korrekte opgivelse - de er meget følsomme !.......... 
Jeg er ret overbevist om, at du vil blive positivt overrasket over lyden fra Podium Sound - ligger sig tæt op af det man oplever fra gode bånd og elektrostathøjttalere !.......... 
Først og fremmest gælder det om at slå ørene ud !........ Det er jo trods alt dem der afgør om man kan lide hvad man hører !....... 
Venligste hilsner herfra 
__________________ Mvh
Carsten Schmidt Christensen
|
Til top |
|
|
bigfoot Forum Bruger

|
Sendt: 15 Januar 2008 kl. 21:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|

Lukket efter eget ønske!
|
Sendt: 16 Januar 2008 kl. 10:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den rigtige opfinder, er en mand ved navn Paul Burton.En af med opfinderne af NXT.Så er der en naturlig forklaring på de ser ud som de gør.Er der ikke en fra sjælland der kan købe et sæt, så der ikke skal køres så langt for at høre dem .
MVH
André Jensen
|
Til top |
|
|