Tilbage til HIFI4ALL.DK 7. juni 2026 | 14:58   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Kommentarer til nyheder
 HIFI4ALL Forum : Kommentarer til nyheder
Emne Emne: Podium Sound hos Schmidt Audio (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
sd2100
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 November 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 16 Januar 2008 kl. 15:58 | IP-adresse registreret  

Jeg troede, at NXT var helt og aldeles afgået ved døden?! For en del år siden var der meget hype over denne teknologi og alle tegnede licenseaftale, men så....forsvandt det vistnok stille og roligt.

Indenfor "almindelig" hifi er det vel (bortset fra dette eksempel) en temmelig død sild, eller tar jeg helt fejl?

PS.
Er klar over at KEF og Bose bruger det i meget begrænset omfang.

Til top Vis sd2100's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sd2100

Carsten S Chr
Forum Bruger
Forum Bruger
Tidl. Schmidt Audio

Bruger siden: 05 Juni 2003
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 16 Januar 2008 kl. 16:40 | IP-adresse registreret  

sd2100 skrev:

Jeg troede, at NXT var helt og aldeles afgået ved døden?! For en del år siden var der meget hype over denne teknologi og alle tegnede licenseaftale, men så....forsvandt det vistnok stille og roligt.

Indenfor "almindelig" hifi er det vel (bortset fra dette eksempel) en temmelig død sild, eller tar jeg helt fejl?

PS.
Er klar over at KEF og Bose bruger det i meget begrænset omfang.

Det eneste Podium Sound højttalere har til fælles med NXT, er brugen af den samme teknologi mht. driver enhed !.......... Her ophører sammenligningen så også !.........

Det er som at antage, at en 300 kr's højttaler ude fra Bilka sikkert lyder noget hen af retning, af en Vienna Mahler !......... Selvom de bruger samme svingspoleteknologi påsat membraner af en eller art, lyder de yderst forskelligt - naturligvis i Mahler'erens favør (med mildest talt konfortabel margin).

Der er ingen som helst sammenligning mellem NXT's og Podium Sound's måde at spille på !........ Podium Sound spiller lysår bedre !....... Det garanterer jeg !.......

Carsten Schmidt Christensen
Til top Vis Carsten S Chr's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Carsten S Chr

AM-E
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Februar 2005
Lokalitet: Århus
Sendt: 16 Januar 2008 kl. 19:23 | IP-adresse registreret  

Hvis jeg havde finanserne til det Carsten, så var jeg nok den første, som tog ud til dig! 

Nu er Viborg jo heller ikke langt væk fra mig

Al held og lykke herfra. Måske kommer jeg forbi en dag.

Carsten S Chr
Forum Bruger
Forum Bruger
Tidl. Schmidt Audio

Sendt: 16 Januar 2008 kl. 19:35 | IP-adresse registreret  

AM-E !........

Du skal være hjerteligt velkommen for et lyt !.........

Takker mange gange for din lykønskning !........

Til top Vis Carsten S Chr's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Carsten S Chr

sd2100
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 November 2005
Sendt: 17 Januar 2008 kl. 09:25 | IP-adresse registreret  

Carsten S Chr skrev:

Der er ingen som helst sammenligning mellem NXT's og Podium Sound's måde at spille på !........ Podium Sound spiller lysår bedre !....... Det garanterer jeg !.......

Det var skam heller ikke lydkvaliteten jeg "gik efter". Den er sikkert udmærket. Det var alene teknologien, jeg ikke havde set i seriøse højttalere i lang tid. Sidst jeg så det, var i en Cyrus Icon x4:
http://www.cyrusaudio.com/prd_downloads/Icon_Full.jpg
der ikke længere er i produktion.

Til top Vis sd2100's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sd2100

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Fyn
Sendt: 19 Januar 2008 kl. 13:00 | IP-adresse registreret  

Tilykke med dem.

Hvornår ser vi dem ude i de danske butikker ?.

Til top Vis jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jensen

Carsten S Chr
Forum Bruger
Forum Bruger
Tidl. Schmidt Audio

Sendt: 19 Januar 2008 kl. 13:35 | IP-adresse registreret  

Jensen !.........

Takker for interessen !.........

Jamen, jeg håber da snart, at jeg får etableret et fornuftigt forhandlernet i hhv. Danmark, Norge og Sverige !........ Men ting tar som sagt tid !..........

Først og fremmest er jeg selv ved at lære de forkellige modeller rigtigt godt at kende - jeg bliver igen og igen overrasket over deres formåen - hvornår har du sidst overvejet at spille hårdtpumpende musik ala "Lenny Kravitz - 5" på et sæt panelhøjttalere - endda ved pænt høje lydtryk ?........ OK. det er sådan den skal lyde !.......

Lige nu sidder jeg og nyder "Peter Gabriel - Secret World Live"     Jeg skal love for at det er LIVE  

De besidder ganske enkelt egenskaber der gør det muligt IKKE, at skulle indgå de sædvanlge kompromisser (for panelhøjttalere forståes) mht. musikgenre, effektbehov, opnåeligt lydtryk og basformåen. 

Du skal da være velkommen for et lyt, så kan du jo selv bedømme !...... 

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Sendt: 19 Januar 2008 kl. 14:31 | IP-adresse registreret  

Carsten S Chr skrev:

Jensen !.........

Takker for interessen !.........

Jamen, jeg håber da snart, at jeg får etableret et fornuftigt forhandlernet i hhv. Danmark, Norge og Sverige !........ Men ting tar som sagt tid !..........

Først og fremmest er jeg selv ved at lære de forkellige modeller rigtigt godt at kende - jeg bliver igen og igen overrasket over deres formåen - hvornår har du sidst overvejet at spille hårdtpumpende musik ala "Lenny Kravitz - 5" på et sæt panelhøjttalere - endda ved pænt høje lydtryk ?........ OK. det er sådan den skal lyde !.......

Lige nu sidder jeg og nyder "Peter Gabriel - Secret World Live"     Jeg skal love for at det er LIVE  

De besidder ganske enkelt egenskaber der gør det muligt IKKE, at skulle indgå de sædvanlge kompromisser (for panelhøjttalere forståes) mht. musikgenre, effektbehov, opnåeligt lydtryk og basformåen. 

Du skal da være velkommen for et lyt, så kan du jo selv bedømme !...... 

Hej

Ja det er ikke lett.

Jeg vil meget gerne høre dem, meget gerne nu der jeg jobber hårdt på at åben en større shop.

Carsten S Chr
Forum Bruger
Forum Bruger
Tidl. Schmidt Audio

Sendt: 19 Januar 2008 kl. 15:04 | IP-adresse registreret  

Jensen !.......

Du skal være velkommen !.........

Carsten S Chr
Forum Bruger
Forum Bruger
Tidl. Schmidt Audio

Sendt: 20 Januar 2008 kl. 10:23 | IP-adresse registreret  

Jensen !...........

Vi kunne også sagtens arrangere, at jeg kom forbi med dem en aften (eller weekend) !......... Det ville også give dig en bedre mulighed for at lave en vurdering, da det jo selvsagt helst skal opleves/høres i hjemlige/kendte omgivelser !.........

Du siger bare til !........

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Sendt: 20 Januar 2008 kl. 10:56 | IP-adresse registreret  

Carsten S Chr skrev:

Jensen !...........

Vi kunne også sagtens arrangere, at jeg kom forbi med dem en aften (eller weekend) !......... Det ville også give dig en bedre mulighed for at lave en vurdering, da det jo selvsagt helst skal opleves/høres i hjemlige/kendte omgivelser !.........

Kan vi godt finde udaf.

Kunne være rigtig sjovt at høre dem.

Gerne i shoppen, det rum kender jeg selv bedre end mit privat jeg er jo næsten aldrig hjemme.

Carsten S Chr
Forum Bruger
Forum Bruger
Tidl. Schmidt Audio

Sendt: 20 Januar 2008 kl. 17:13 | IP-adresse registreret  

jensen skrev:
Carsten S Chr skrev:

Jensen !...........

Kan vi godt finde udaf.

Kunne være rigtig sjovt at høre dem.

Gerne i shoppen, det rum kender jeg selv bedre end mit privat jeg er jo næsten aldrig hjemme.

Jamen, det finder vi da bare ud af en dag !........ 

Kom gerne med forslag til hvornår det kunne passe !........ 

Jeg medbringer lige et par kvalitetsøl - går ud fra det ikke gør noget 

Carsten S Chr
Forum Bruger
Forum Bruger
Tidl. Schmidt Audio

Sendt: 04 Februar 2008 kl. 22:32 | IP-adresse registreret  

Hej !...........

Jeg har i dag haft en længere samtale med Shelley Katz fra Podium Sound. Fremtidsplanerne for de næste halvanden år lover ekstremt lovende - flere spændende modeller er på vej, og kun model 2.0 er på vej ud. Indenfor ovennævnte tidsrum vil Podium Sound lancere ikke mindre end 5 nye modeller - hvoraf 3 allerede er i fuld gang:

Pest: den absolut mindste model i sortimentet - lanceres marts - H:60cm B:30cm - pris ukendt

0.25: mindre version af 0.5 med meget af dennes potentiale bibeholdt - lanceres marts - H:90cm B:40cm - pris ukendt

ULTRA: ny absolut topmodel hvor alt er satset på at frembringe det absolutte "statement" indenfor højttalere - rygtet vil vide at målet er nået til fulde (og lidt til) - lanceres i løbet af dette år - fysiske mål endnu ikke tilgængelige - prisen bliver ret høj.

Mere senere  

Sveske
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2006
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 27 Februar 2008 kl. 20:55 | IP-adresse registreret  

De ser umådeligt spændende ud! Men midtjylland er meget langt væk

Guide til billedupload
Til top Vis Sveske's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sveske

Carsten S Chr
Forum Bruger
Forum Bruger
Tidl. Schmidt Audio

Sendt: 27 Februar 2008 kl. 21:31 | IP-adresse registreret  

Sveske !.......

Afstande er noget underligt noget - men det er også min helt klare fornemmelse, at der er uendeligt meget længere fra Sjælland til Jylland end omvendt !..........

Har selv familie på Sjælland - for dem er Jylland nærmest omme på den anden side jorden !..........

Men du skal selvfølgelig være hjerteligt velkommen - der er altid kaffe på kanden !......... 

Sveske
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2006
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 28 Februar 2008 kl. 19:32 | IP-adresse registreret  

Carsten S Chr skrev:

Sveske !.......

Afstande er noget underligt noget - men det er også min helt klare fornemmelse, at der er uendeligt meget længere fra Sjælland til Jylland end omvendt !..........

Især for en stakkels gymnasieelev der nødig skulle bruge halvdelen af sine sparepenge bare på transporten, blot for at komme hjem og opdage, at han nu ikke kunne leve med lyden fra hans anlæg

Guide til billedupload
Til top Vis Sveske's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sveske

Carsten S Chr
Forum Bruger
Forum Bruger
Tidl. Schmidt Audio

Sendt: 04 April 2008 kl. 19:55 | IP-adresse registreret  

Hej !.........

Så skete det endeligt !......... 

Fra og med i dag kan Podium Sound også høres hos Audio Consult (København) 

Venligste hilsner

Milu
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 November 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 04 April 2008 kl. 20:15 | IP-adresse registreret  

Spændende højttalere.

Hvordan har de det med rør-grej? De ser jo rimelige ud mht. følsomhed, men hvad med modstand og fasedrej?

Mvh.

Til top Vis Milu's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Milu

Carsten S Chr
Forum Bruger
Forum Bruger
Tidl. Schmidt Audio

Sendt: 05 April 2008 kl. 06:33 | IP-adresse registreret  

Milu skrev:

Spændende højttalere.

Hvordan har de det med rør-grej? De ser jo rimelige ud mht. følsomhed, men hvad med modstand og fasedrej?

Mvh.

Takker for interessen !........ 

Virkeligheden er, at Podium Sound's højttalere i dag er noget mere følsomme end specifikationerne antyder (så har jeg ikke sagt for meget  !....) !........ 

Fasedrej og modstand er begge i den meget forstærkervenlige kategori !........ Ingen problemer der !........ 

I praksis betyder det, at man nærmest kan trække dem med hvad som helst !........ 

Venligste hilsner

audiofreak
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 April 2005
Sendt: 15 Oktober 2008 kl. 14:30 | IP-adresse registreret  

Uden at have hørt Podium, så tror jeg faktisk at det er en fin højttaler. Jeg elsker dipoler.

Dog skal man huske at højttalere med brede membraner ikke har det bedste perspektiv (i hvert fald ikke hvis hele membranoverfladen bevæger sig samtidigt, og ikke som i Quad ELS 63 har et delay-system så signalet først når til centrum af membranen og derefter når til de ringformede sektioner, som ligger omkring centrum). Problemet kendes for eksempel fra Magneplanar HT's og Martin Logan's. I forhold til smallere højttaler/mindre membraner spiller de med et mindre veldefineret perspektiv (det er svært at lokalisere instrumenterne rumligt, sangere har en kæmpestor mund etc.).

Men det er et kompromis: Hvis en fuldtone dipol skal spille bas, så skal membranen være bred.

Slutkommentar: Jeg faldt over en bemærkning om, at det har taget mange år at udvikle denne HT. Men jeg har svært ved at få øje på noget virkeligt nyt (altså sådan f.eks. i klasse med at bygge en rumraket - det tager jo typisk væsentligt kortere tid end der synes at være brugt på disse HT's). Måske kan importøren forklare det? 

Til top Vis audiofreak's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af audiofreak

<< Forrige Side af 3 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes