Forfatter |
|
HIFI4ALL Lukket konto

Bruger siden: 14 November 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1301
|
Sendt: 07 Oktober 2008 kl. 18:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
djaan Forum Bruger

Bruger siden: 21 November 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 380
|
Sendt: 07 Oktober 2008 kl. 18:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
25 watt?? det var ikke meget
__________________ http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=52967&KW=dj aan
|
Til top |
|
|
Bassøe Forum Bruger

Bruger siden: 10 Januar 2006 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1567
|
Sendt: 07 Oktober 2008 kl. 18:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
djaan skrev:
25 watt?? det var ikke meget |
|
|
Det er lyden der tæller vil nogen nok postulere. Men ærligt talt, 25 Watt til 5000 DKK? 
Men når man ser på deres højttalere hvor man betaler kassen for små højttalere med små mikro enheder der ikke kan gengive nogenlunde realistisk lydtryk og dyb bas så giver det hele mere mening.
|
Til top |
|
|
Bastian Forum Bruger

Bruger siden: 02 Maj 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 270
|
Sendt: 07 Oktober 2008 kl. 19:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg undrer mig lidt, da SA samtidigt er importør af Primare.
Dækker de ikke allerede fornuftigt der?
Selvf. noget dyrere, men alligevel.
Bassøe: Realistisk eller ej....mine 1280´ere kunne spille til smertegrænsen (min) og vi er jo nogle, der bor i etageejendom og har naboer (endnu).
|
Til top |
|
|
Bassøe Forum Bruger

|
Sendt: 07 Oktober 2008 kl. 20:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bastian skrev:
Jeg undrer mig lidt, da SA samtidigt er importør af Primare.
Dækker de ikke allerede fornuftigt der?
Selvf. noget dyrere, men alligevel.
Bassøe: Realistisk eller ej....mine 1280´ere kunne spille til smertegrænsen (min) og vi er jo nogle, der bor i etageejendom og har naboer (endnu).
|
|
|
Men ikke i bassen, der er der problemet med SA højttalere ligger. Bassen er og bliver SA's achilleshæl, selv ved lave lydniveauer og når du spiller højt går det helt galt. Små 4" eller 5" enheder er bare ikke godt nok til realistisk basgengivelse.
Bor selv i lejlighed og har en stor SVS sub og et par mellemstore(3-vejs, 3 x 6,5" bas enheder) gulvhøjttalere. Dog er underboerne 2 forretninger så det hjælper lidt. Dog skal det siges at der hvor jeg boede indtil for 1 måned sidan var der både en underbo, overbo og en der boede lige på den anden side af den ene stue væg. Det gav ingen problemer og jeg kan godt lide at spille pænt højt til tider. 
|
Til top |
|
|
wildstyle Udelukket fra forum

Bruger siden: 04 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2249
|
Sendt: 08 Oktober 2008 kl. 11:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bassøe skrev:
SA højttalere ligger. Bassen er og bliver SA's achilleshæl, selv ved lave lydniveauer og når du spiller højt går det helt galt. Små 4" eller 5" enheder er bare ikke godt nok til realistisk basgengivelse. |
|
|
Hvad er en "realistisk basgengivelse"? Det vil jeg meget gerne have definitionen på.
|
Til top |
|
|
shras Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2004 Lokalitet: Ikke angivet
Status: Offline Indlæg: 1007
|
Sendt: 08 Oktober 2008 kl. 12:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den kunne da være fin til kontoret...  __________________ MVH Søren
Sonus faber Club International
|
Til top |
|
|
abel Forum Bruger

Bruger siden: 16 Juli 2005 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 566
|
Sendt: 08 Oktober 2008 kl. 17:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
5000,- for et anlæg med CD, radio, WMA, MP3 stick, forstærker - med andre ord et komplet mini anlæg i samme pris og med samme funktioner som
resten af det brogede marked...
__________________ /Abel
|
Til top |
|
|
Bassøe Forum Bruger

|
Sendt: 08 Oktober 2008 kl. 19:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
wildstyle skrev:
Bassøe skrev:
SA højttalere ligger. Bassen er og bliver SA's achilleshæl, selv ved lave lydniveauer og når du spiller højt går det helt galt. Små 4" eller 5" enheder er bare ikke godt nok til realistisk basgengivelse. |
|
|
Hvad er en "realistisk basgengivelse"?
Det vil jeg meget gerne have definitionen på.
|
|
|
Tja en gulv højttaler skulle gerne have et -3 db punkt på minimum 40 hz og helst under og så ellers forblive lineær op til en 100-105 db. Som minimum, for der er ikke meget headroom at tage af hvis man spiller op til fest og der kommer nogle voldsomme dynamiske udladninger.
Test af SA surround sæt. Bemærk SA 1750 der har -3 db punktet ved 64 hz og -6 db ved 57 hz. Ynkeligt.
http://hometheatermag.com/floorloudspeakers/804sa/index2.htm l
EDIT : Alt er selvfølgelig min egen mening, andre vil have andre ideer om hvad realistisk basgengivelse som minimum er.
|
Til top |
|
|