Tilbage til HIFI4ALL.DK 15. juni 2025 | 13:42   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Kommentarer til nyheder
 HIFI4ALL Forum : Kommentarer til nyheder
Emne Emne: Black Diamond Racing (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
HIFI4ALL
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 14 November 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 09 Oktober 2008 kl. 17:22 | IP-adresse registreret  

Schmidt Audio har nu den fornøjelse, at kunne præsentere Black Diamond Racing i Danmark. Black Diamond Racing har igennem mange år bevist sit værd blandt musiknydere verden over.

Læs hele nyheden her:
http://www.hifi4all.dk/content/templates/nyheder.asp?article id=1977&zoneid=1

Til top Vis HIFI4ALL's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af HIFI4ALL

CPH-R
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 15 Maj 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 09 Oktober 2008 kl. 20:16 | IP-adresse registreret  

Jeg som gik og troede..! Spikes netop skal koble og ikke afkoble..? det vel viskositeten af materialet der bestemmer hvilke vibrationer der kan dæmpes ”eller laves om til varme.?”

Undskyld mig, men jeg syntes det noget vås det der står, det kan godt være at det har en lyd forbedring, men ikke via den omtalte måde.

Carsten S Chr
Forum Bruger
Forum Bruger
Tidl. Schmidt Audio

Bruger siden: 05 Juni 2003
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 09 Oktober 2008 kl. 21:08 | IP-adresse registreret  

CPH-R:

Apparatet kobler til spiken/conen og underlaget kobler til en af de dertil indrettede "skåle" (læs:  pit's). Dette giver tilsammen den ønskede effekt.

Jeg har endnu ikke oplevet nogen som ikke nærmest blev chokeret over virkningen af BDR i et setup !...... Har selv brugt dem i hele mit private setup igennem flere år !....... Og ja, jeg har prøvet stort set alt hvad der findes af lignende "dimser" !.......

Carsten Schmidt Christensen
Til top Vis Carsten S Chr's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Carsten S Chr

Chr. R.
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 28 Oktober 2007
Sendt: 09 Oktober 2008 kl. 21:17 | IP-adresse registreret  

Carsten S Chr skrev:
...Jeg har endnu ikke oplevet nogen som ikke nærmest blev chokeret over virkningen af BDR i et setup !

...Og ja, jeg har prøvet stort set alt hvad der findes af lignende "dimser" !.......

Den tiltro til produktet betyder vel så, at man som kunde kan afprøve produktet med fuld returret. Hvis det er tilfældet, så er jeg frisk på en lille test på hhv. min Cd-afspiller og effektforstærker, og det i en sammenligning med andre tilsvarende "dimser". 

Carsten S Chr
Forum Bruger
Forum Bruger
Tidl. Schmidt Audio

Sendt: 09 Oktober 2008 kl. 21:33 | IP-adresse registreret  

Hej Christian !.......

Jamen, jeg er naturligvis frisk !....... 

Lige en advarsel:

BDR er kraftigt vanedannende !......  

Placeringen af BDR under apparaterne har mere eller mindre stor betydning for det endelige resultat - derfor bør man eksperimentere lidt med dette også !....... Som tommelfingerregel er det vigtigt at BDR placeres under drevmekanismer, trafoer, motorer og armbaser !....... 

Skriv en PB

Til top Vis Carsten S Chr's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Carsten S Chr

CPH-R
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 15 Maj 2003
Sendt: 09 Oktober 2008 kl. 21:37 | IP-adresse registreret  

Carsten S Chr skrev:

CPH-R:

Apparatet kobler til spiken/conen og underlaget kobler til en af de dertil indrettede "skåle" (læs:  pit's). Dette giver tilsammen den ønskede effekt.

Jeg har endnu ikke oplevet nogen som ikke nærmest blev chokeret over virkningen af BDR i et setup !...... Har selv brugt dem i hele mit private setup igennem flere år !....... Og ja, jeg har prøvet stort set alt hvad der findes af lignende "dimser" !.......

Jeg betvivler ikke, der kan være lyd ændring ”og sikkert også positiv” men betvivler, at de kan dæmpe/afkoble resonanser..?

Så forstår jeg heller ikke, hvis den ønskede effekt først opnås; hvis man også køber, det som beskrives som et supplement til cones, de omtalte pits..?

Chr. R.
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 09 Oktober 2008 kl. 23:20 | IP-adresse registreret  

Kan dette uddybes:

"Grundet efterspørgslen af kulfiber på verdensplan, er ”Shelf” og ”Source” ofte ikke mulige at producere."

Mig bekendt er kulfiber hverken særligt dyrt, ej heller svært at få fingre i. I dag produceres rigtig meget i kulfiber, og nævnes kan billige pyntelister til biler over skistave og fiskestænger til mere avancerede konstruktioner såsom både.

Mon ikke svaret snare skal findes i begrænset produktions muligheder?

Novisad
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Dobb.profil Sonic

Bruger siden: 22 April 2005
Lokalitet: Jylland
Sendt: 10 Oktober 2008 kl. 00:30 | IP-adresse registreret  

Chr. R. skrev:

Kan dette uddybes:

"Grundet efterspørgslen af kulfiber på verdensplan, er ”Shelf” og ”Source” ofte ikke mulige at producere."

Mig bekendt er kulfiber hverken særligt dyrt, ej heller svært at få fingre i. I dag produceres rigtig meget i kulfiber, og nævnes kan billige pyntelister til biler over skistave og fiskestænger til mere avancerede konstruktioner såsom både.

Mon ikke svaret snare skal findes i begrænset produktions muligheder?

Rolig nu ! det er enlig bare en hobby lad nu vær med at gå i hundene over nogle cones.
Til top Vis Novisad's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Novisad

Chr. R.
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 10 Oktober 2008 kl. 00:51 | IP-adresse registreret  

Novisad skrev:
Rolig nu ! det er enlig bare en hobby lad nu vær med at gå i hundene over nogle cones.

Man har vel lov til at nørde lidt. når man som her falder over et emne man har et vis kendskab til

Carsten S Chr
Forum Bruger
Forum Bruger
Tidl. Schmidt Audio

Sendt: 10 Oktober 2008 kl. 06:59 | IP-adresse registreret  

Nu er kulfiber ikke bare kulfiber !....... 

Der laves rigtig mange forskellige kvaliteter, hvilket da også i høj grad afspejles i prisen !.....

BDR benytter en kvalitet der er på niveau med den der bruges indenfor aerospace industrien - hvis nogen skulle være i tvivl, så kan kun det aller ypperste bruges her !...... Aeroespace industrien aftager ind imellem så meget af denne ganske gode kvalitet kulfiber, at ALLE andre ganske simpelt bliver tilsidesat !......

Man opnår selvfølgelig en vis effekt ved benyttelse af cones alene, men den fulde/rigtige effekt opnås først når man samtidig benytter pit's. Forbedringen/forskellen er ikke til at tage fejl af !.....

gæst
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 September 2005
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 10 Oktober 2008 kl. 08:12 | IP-adresse registreret  

Carsten S Chr skrev:

Der laves rigtig mange forskellige kvaliteter, hvilket da også i høj grad afspejles i prisen !.....

BDR benytter en kvalitet der er på niveau med den der bruges indenfor aerospace industrien - hvis nogen skulle være i tvivl, så kan kun det aller ypperste bruges her !...... Aeroespace industrien aftager ind imellem så meget af denne ganske gode kvalitet kulfiber, at ALLE andre ganske simpelt bliver tilsidesat !......

Man opnår selvfølgelig en vis effekt ved benyttelse af cones alene, men den fulde/rigtige effekt opnås først når man samtidig benytter pit's. Forbedringen/forskellen er ikke til at tage fejl af !.....

Så synes jeg godt nok, at man skulle spare på al den "high-end" kulfiber og bruge det på noget bedre istedet! Du taler om aerospace/avionics, men det har absolut INTET med forbedring af lyd at gøre. Der bruges kulfiber til mange ting. I Formel 1 bliver der heller ikke sparet.

C.Bukowski
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Maj 2005
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 10 Oktober 2008 kl. 08:14 | IP-adresse registreret  

Et link til noget som er billigere please ?
Til top Vis C.Bukowski's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af C.Bukowski

gæst
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 September 2005
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 10 Oktober 2008 kl. 09:32 | IP-adresse registreret  

"Tallene taler deres tydelige sprog, i det kun 0,005 % af alle kunder (worldwide) har returneret produktet efter lån/køb."

Haha!

Hvor i alverden kommer det tal og regnestykke fra? Det er vel det mest interessante i denne nyhedsartikel.

Chr. R.
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 10 Oktober 2008 kl. 09:50 | IP-adresse registreret  

Carsten S Chr skrev:

Det er korrekt at kulfiber ikke bare er kulfiber og at prisen selvsagt er afhængig af hvilken variant man ønsker. Prisen på kulfiber er også steget væsentlig de seneste år, men jeg havde endnu ikke læst eller hørt om leverings restrationer.

André Jensen
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 01 September 2003
Sendt: 10 Oktober 2008 kl. 10:51 | IP-adresse registreret  

gæst skrev:
<span style="font-weight: bold; font-style: italic;">"Tallene taler deres tydelige sprog, i det kun 0,005 % af alle kunder (worldwide)
har returneret produktet efter lån/køb."</span>Haha! Hvor i alverden kommer det tal og regnestykke fra? Det er vel det mest interessante i
denne nyhedsartikel.<span style="font-weight: bold; font-style: italic;"></span>

Nå det er nu ellers meget normalt. Jeg lånte bla. en grensaks ud sidste år. Den har jeg jeg heller ikke fået tilbage.
Til top Vis André Jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af André Jensen

Carsten S Chr
Forum Bruger
Forum Bruger
Tidl. Schmidt Audio

Sendt: 10 Oktober 2008 kl. 12:24 | IP-adresse registreret  

André Jensen skrev:
gæst skrev:
<span style="font-weight: bold; font-style: italic;">"Tallene taler deres tydelige sprog, i det kun 0,005 % af alle kunder (worldwide)
har returneret produktet efter lån/køb."</span>Haha! Hvor i alverden kommer det tal og regnestykke fra? Det er vel det mest interessante i
denne nyhedsartikel.<span style="font-weight: bold; font-style: italic;"></span>

Nå det er nu ellers meget normalt. Jeg lånte bla. en grensaks ud sidste år. Den har jeg jeg heller ikke fået tilbage.

Lidt humor gør livet så meget lettere !......

Nilau
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003
Sendt: 10 Oktober 2008 kl. 22:00 | IP-adresse registreret  

Carsten S Chr skrev:

Det er da nok muligt, at der findes forskellige 'kvaliteter' af kulfiber - og det er da ganske morsomt, at det netop er den 'fineste' slags der er nødvendig at bruge til BDR...
Findes der nogen dokumentation for, at det ikke er tennisketcherkulfiber der bruges?  ;-)

Mvh.
Niels

Til top Vis Nilau's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nilau

bjørn
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 November 2004
Sendt: 11 Oktober 2008 kl. 01:03 | IP-adresse registreret  

Nilau skrev:
Carsten S Chr skrev:

Det er da nok muligt, at der findes forskellige 'kvaliteter' af kulfiber - og det er da ganske morsomt, at det netop er den 'fineste' slags der er nødvendig at bruge til BDR...
Findes der nogen dokumentation for, at det ikke er tennisketcherkulfiber der bruges?  ;-)

Mvh.
Niels

http://en.wikipedia.org/wiki/Carbon_fiber_reinforced_plastic

http://en.wikipedia.org/wiki/Carbon_fiber 

Til top Vis bjørn's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bjørn

audiofreak
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 April 2005
Sendt: 15 Oktober 2008 kl. 13:58 | IP-adresse registreret  

Teorier er godt. men praktisk erfaring er bedre

BDR cones ændrer ganske rigtigt lyden. Der kan nok være en vis systemafhængighed, men i mit setup gav de en behageligere, blødere og også for sløv lyd. Så de blev solgt igen.

Mht. "kulfiber", så er den bærende del af materialet ganske enkelt epoxylim. Kulfiberen er før indstøbningen helt blød som en tot hår og indgår som "armering", som gør det færdige materiale stærkere - men egentligt ikke stivere, med mindre det forsøges bøjet ud af form. Så rent afkoblingsmæssigt kan BDR cones groft sagt sammenlignes med en tilsvarende facon støbt i Araldit to-komponent lim. Elasticiteten i epoxy er efter min mening for stor (baseret på en del lyttetest, som jeg har lavet). Men det kan som sagt afhænge af, hvad man vil fremhæve eller skjule i sit anlæg.

Der ligger et firma i Herlev, som grundlæggende laver samme type "kulfiber". Jeg har min viden derfra.

Håber at nogen kan bruge denne info. 

Til top Vis audiofreak's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af audiofreak

Carsten S Chr
Forum Bruger
Forum Bruger
Tidl. Schmidt Audio

Sendt: 15 Oktober 2008 kl. 16:48 | IP-adresse registreret  

Audiofreak:

Hvad er det lige nøjagtigt du har afprøvet af BDR's produkter - hvordan og under hvad ?.......

Hvad bruger du nu ?

Alt for mange danner sig mening på forkert (læs: for dårlgt) grundlag !.....

At du tilsyneladende har et kendskab til kulfiber i bred forstand, siger desværre ikke ret meget om BDR's egenskaber i forbindelse med HiFi !....... BDR har brugt rigtig mange resourcer på, at opnå lige nøjagtigt det resultat vi i dag ser !.......

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes