Tilbage til HIFI4ALL.DK 15. juni 2025 | 20:12   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Kommentarer til nyheder
 HIFI4ALL Forum : Kommentarer til nyheder
Emne Emne: Black Diamond Racing (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
gæst
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 September 2005
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Sendt: 15 Oktober 2008 kl. 18:24 | IP-adresse registreret  

Carsten S Chr skrev:

Audiofreak:

Hvad er det lige nøjagtigt du har afprøvet af BDR's produkter - hvordan og under hvad ?.......

Hvad bruger du nu ?

Alt for mange danner sig mening på forkert (læs: for dårlgt) grundlag !.....

At du tilsyneladende har et kendskab til kulfiber i bred forstand, siger desværre ikke ret meget om BDR's egenskaber i forbindelse med HiFi !....... BDR har brugt rigtig mange resourcer på, at opnå lige nøjagtigt det resultat vi i dag ser !.......

Hvorfor kan du ikke bare affinde dig med, at der altså er folk derude, som er lidt mere kritiske end f.eks din egen kundekreds? Det er da noget bavl at sige, at dem som kritiserer netop de produkter som du har i eget hus, ikke har kendskab til produktet eller dets egenskaber.

Du må bare finde dig i, at det ikke er ALLE, som er lige så begejstret for disse kulfiberkegler som dig.

Carsten S Chr
Forum Bruger
Forum Bruger
Tidl. Schmidt Audio

Bruger siden: 05 Juni 2003
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 15 Oktober 2008 kl. 18:50 | IP-adresse registreret  

Gæst:

Hvorfor skal der nu også kastes med mudder ?..... 

Ser jeg overhovedet ingen grund til !.....

Håber denne tråd bibeholder en nogenlunde sober tone fremover !...... 

Carsten Schmidt Christensen
Til top Vis Carsten S Chr's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Carsten S Chr

Thomas Bidstrup
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2008
Lokalitet: København
Sendt: 21 Oktober 2008 kl. 20:12 | IP-adresse registreret  

Jeg havde lige besøg af Carsten i eftermiddag. Med sig havde han en kasse Black Diamond Racing i alle mulige udformninger og versioner.

Anlægget blev kastet i gang og vi lyttede lidt med standard-fødder under. Ganske udemærket (det er jo min baby )...

Så smed vi tre pyramid cones mk4 under CD-spiller og tre stk under forstærker og spillede igen. Fra første takt var det tydeligt, at der var sket noget - og at det var godt  Der var kommet en ro, detaljering og præcision, som jeg ikke havde forventet.

Dernæst blev en "pit" sat under hver "cone" og anlægget blev startet igen. WOW!!!  samme forbedring igen - bare lige forstærket et par gange! Nu var lyden en smule hårdere og in-your-face end med standardfødder. Ikke ubehageligt eller forkert, men der var plads til at eksperimentere, så mk4 blev udskiftet med mk3 under CD-spilleren, hvilket øjeblikkeligt resulterede i gåsehud på mine arme - det var bare lige hvad jeg havde drømt om af forbedring - meget mere end jeg havde turde håbe på faktisk! Efter lidt eksperimenteren frem og tilbage endte vi med mk4 under forstærker og mk3 under cd-spiller.

Det er svært at beskrive præcist hvad BDR gjorde i mit anlæg, men her er min subjektive vurdering:

- Mere ro

- Væsentligt bedre kontrol over vanskelige musikstykker

- Mere smæk i bassen. Ikke "kunstigt", men mere i retning af at gardinerne blev trukket fra

- Bedre detaljering grundet den øgede ro og kontrol

Der er ingen tvivl - BDR bliver en fast del at mit anlæg indtil trafo'er og cd-mekanismer ikke længere bliver brugt i hifi!

(Det skal siges, at jeg ikke har fået rabat eller andet for at skrive dette inlæg  jeg er bare oprigtigt begejstret)

Skriv til Carsten og lav en aftale - det er virkeligt et par timer værd!

Edit: Nu er BDR også blevet afprøvet på kæresten (nej, ikke sådan afprøvet!!! ) Først lyttede hun til anlægget med standard-fødder og derefter samme musik med BDR under apparaterne. At sige at hun blev pænt overrasket, er ingen underdrivelse! "Det lyder jo meget bedre! Hvad har du gjort?!"

Hun opfattede også en "bedre bas", mere præcision og mere kontrol. "De må virkeligt være gode, når én der ikke fatter noget om hifi kan høre sådan en forskel", sagde hun...

Til top Vis Thomas Bidstrup's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Thomas Bidstrup

Carsten S Chr
Forum Bruger
Forum Bruger
Tidl. Schmidt Audio

Bruger siden: 05 Juni 2003
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 22 Oktober 2008 kl. 16:57 | IP-adresse registreret  

Thomas Bidstrup:

Jamen, jeg takker mange gange for de rosende ord !..... 

Var iøvrigt en både hyggelig, og lærerig eftermiddag vi der fik afsat !...... 

Vi ses jo nok om ikke så længe !...... 

Og; skru bare forventningerne op på max !..... 

Carsten Schmidt Christensen
Til top Vis Carsten S Chr's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Carsten S Chr

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes