Jeg havde lige besøg af Carsten i eftermiddag. Med sig havde han en kasse Black Diamond Racing i alle mulige udformninger og versioner.
Anlægget blev kastet i gang og vi lyttede lidt med standard-fødder under. Ganske udemærket (det er jo min baby
)...
Så smed vi tre pyramid cones mk4 under CD-spiller og tre stk under forstærker og spillede igen. Fra første takt var det tydeligt, at der var sket noget - og at det var godt
Der var kommet en ro, detaljering og præcision, som jeg ikke havde forventet.
Dernæst blev en "pit" sat under hver "cone" og anlægget blev startet igen. WOW!!!
samme forbedring igen - bare lige forstærket et par gange! Nu var lyden en smule hårdere og in-your-face end med standardfødder. Ikke ubehageligt eller forkert, men der var plads til at eksperimentere, så mk4 blev udskiftet med mk3 under CD-spilleren, hvilket øjeblikkeligt resulterede i gåsehud på mine arme - det var bare lige hvad jeg havde drømt om af forbedring - meget mere end jeg havde turde håbe på faktisk! Efter lidt eksperimenteren frem og tilbage endte vi med mk4 under forstærker og mk3 under cd-spiller.
Det er svært at beskrive præcist hvad BDR gjorde i mit anlæg, men her er min subjektive vurdering:
- Mere ro
- Væsentligt bedre kontrol over vanskelige musikstykker
- Mere smæk i bassen. Ikke "kunstigt", men mere i retning af at gardinerne blev trukket fra
- Bedre detaljering grundet den øgede ro og kontrol
Der er ingen tvivl - BDR bliver en fast del at mit anlæg indtil trafo'er og cd-mekanismer ikke længere bliver brugt i hifi! 
(Det skal siges, at jeg ikke har fået rabat eller andet for at skrive dette inlæg
jeg er bare oprigtigt begejstret)
Skriv til Carsten og lav en aftale - det er virkeligt et par timer værd!
Edit: Nu er BDR også blevet afprøvet på kæresten (nej, ikke sådan afprøvet!!!
) Først lyttede hun til anlægget med standard-fødder og derefter samme musik med BDR under apparaterne. At sige at hun blev pænt overrasket, er ingen underdrivelse! "Det lyder jo meget bedre! Hvad har du gjort?!"
Hun opfattede også en "bedre bas", mere præcision og mere kontrol. "De må virkeligt være gode, når én der ikke fatter noget om hifi kan høre sådan en forskel", sagde hun...