Tilbage til HIFI4ALL.DK 15. juni 2025 | 13:42   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Kommentarer til nyheder
 HIFI4ALL Forum : Kommentarer til nyheder
Emne Emne: Sanyo Fuld HD projektor i budgetklassen! (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
HIFI4ALL
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 14 November 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 13 Oktober 2008 kl. 16:13 | IP-adresse registreret  

Sanyo er nu på banen med den første Fuld HD projektor i budgetklassen!

Læs hele nyheden her:
http://www.hifi4all.dk/content/templates/nyheder.asp?article id=1980&zoneid=1

Til top Vis HIFI4ALL's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af HIFI4ALL

HenrikW
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 April 2006
Sendt: 13 Oktober 2008 kl. 16:40 | IP-adresse registreret  

Det må være en værdig afløser for min Z3 Men Z3'eren skal bare lige have lov til at "dø" først.

Raskolnikov
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 September 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 13 Oktober 2008 kl. 16:48 | IP-adresse registreret  

Det er godt nok billigt! 

StylaH
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Juli 2005
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 13 Oktober 2008 kl. 17:08 | IP-adresse registreret  

Skal bestemt ud og se den når den kommer!

Muligvis en afløser for min Z3'er :)

Coolzone
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Marts 2004
Lokalitet: Sydsjælland
Sendt: 13 Oktober 2008 kl. 20:16 | IP-adresse registreret  

Sanyo det er en OM'er magen til flat billed skal man lede længe efter
Til top Vis Coolzone's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Coolzone

hi-sonny-fi
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 01 September 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 13 Oktober 2008 kl. 20:20 | IP-adresse registreret  

Coolzone skrev:

Var det fesent?

Til top Vis hi-sonny-fi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hi-sonny-fi

HenrikW
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 April 2006
Sendt: 13 Oktober 2008 kl. 20:24 | IP-adresse registreret  

Coolzone skrev:

Hvad blev der brugt af billede kilde? Var den kalibreret og hvad med kabel? Og ikke mindst hvilket lærrede og hvor mørkt var der?

Mvh. Henrik

Otto J
Branchemedlem
Branchemedlem

Dynaudio

Bruger siden: 04 Marts 2007
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 13 Oktober 2008 kl. 21:00 | IP-adresse registreret  

HenrikW skrev:

Coolzone skrev:

Hvad blev der brugt af billede kilde? Var den kalibreret og hvad med kabel? Og ikke mindst hvilket lærrede og hvor mørkt var der?

Det kan jeg vist tillade mig at svare på, eftersom udtalelsen formentligt er lavet på baggrund af min fremvisning af den på Lissau's stand på KT messen (?)

Den var kalibreret af mig, justeret til D65 med fuld skrue på lampe og iris, og auto-iris slået til, for at hive så meget lys ud af den som muligt, under forudsætning af at D65 farvebalance var målet. Med skæve farver kunne man godt have fået mere lys og kontrast. Lærredet var et 106" Lissau White Flex, og rummet var jævnligt stort set helt mørklagt - jeg trak såvidt muligt for så snart der var lidt folk i rummet, men når rummet var tomt trak vi fra, for at folk kunne se at der var noget at kigge på. Kilden var 1080P trailers afspillet fra en Twix Dvico (eller noget i den stil), via et HDMI kabel. Indholdet af disse svingede meget fra mørke til lyse film, tegnefilm osv.

Det var ikke mit valg at denne projektor blev brugt i opstillingen, jeg havde valgt en projektor der i højere grad lod lærredet komme til sin ret - men højere magter afgjorde dén ting... Jeg var ret skuffet over kontrasten og lysstyrken fra den projektor, begge dele ringere end Z2000 som i forvejen ikke er verdensmester på de områder, men på den anden side så er det nok hvad man skal forvente hvis man vil have 1080P til de penge. Jeg målte lyset i opstillingen til 5.5 fL (ved video white), hvilket svarer meget godt til hvad de fleste i praksis har på Z3/4/5 opstillinger. Nogle har mindre, de færreste har mere end dét på en Z5 medmindre billedet er markant mindre, så det er ikke uretfærdigt at kalde det en Z5 uden hønsenet.

Jeg må så bare konstatere at mine præferencer har flyttet sig, siden jeg solgte Z3'ere i stor stil... Jeg synes ganske enkelt at Sanyo har stået stille siden dengang, mens konkurrenterne, især lavpris DLP, har flyttet sig særdeles markant imens. Jeg kunne i hvert fald godt finde på et par 720P projektorer jeg hellere ville have, end denne 1080P. Det positive ved udviklingen er imidlertid at efterhånden som stort set alle relevante projektorer bliver 1080P, så kan vi slippe for at diskutere opløsning, og så kan det være der bliver mere fokus på nogle af de ting der har en mere reel indflydelse på billedkvaliteten.

Wymax
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 08 April 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 13 Oktober 2008 kl. 21:24 | IP-adresse registreret  

AV Precision skrev:
Jeg synes ganske enkelt at Sanyo har stået stille siden dengang, mens konkurrenterne, især lavpris DLP, har flyttet sig særdeles markant imens.

Må jeg stille et spørgsmål der er lidt OT, men alligevel relevant ift. denne udtalelse?

Jeg vil måske snart have en HD projektor, og har indtil videre haft Sanyo Z2, Z3 og nu Z5 - og været ganske godt tilfreds. DLP har simpelthen ikke været et issue for mig, primært pga. de i mine øjne meget markante regnbuer, og så også lidt støjniveau'et.

Har DLP flyttet sig så meget at disse to ting ikke er et problem længere, eller blevet så små at man kan "overse" dem?

Til top Vis Wymax's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Wymax

Coolzone
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 Oktober 2008 kl. 22:36 | IP-adresse registreret  

Sjovt nok er mange af dem der er så hys med regnbuer, hovedsaligt dem der ikke selv har en dlp PJ. Har man selv haft en dlp 1 chips noget tid så forsvinder det for det meste at man ser regnbuer. De fleste der VIL se regnbuer kan som regel også se dem. Men når man har en dlp der hjemme selv er det noget man faktisk vender sig til og man ser dem ikke rigtig så det er generende. Og jeg har selv været MEGET hys med regnbuer. Men kan ikke leve men det svage lys og kontrast der er i de fleste LCD. 

Otto J
Branchemedlem
Branchemedlem

Dynaudio

Sendt: 13 Oktober 2008 kl. 22:55 | IP-adresse registreret  

Wymax skrev:

Jeg vil måske snart have en HD projektor, og har indtil videre haft Sanyo Z2, Z3 og nu Z5 - og været ganske godt tilfreds. DLP har simpelthen ikke været et issue for mig, primært pga. de i mine øjne meget markante regnbuer, og så også lidt støjniveau'et.

Har DLP flyttet sig så meget at disse to ting ikke er et problem længere, eller blevet så små at man kan "overse" dem?

Støjniveauet er for nogle producenter blevet klart bedre, men ikke på LCD-niveau. For det første har du et farvehjul der i sig selv altid vil støje lidt (og kræve køling faktisk), for det andet har man ofte i DLP'ere kraftigere lamper, af den simple årsag at de kan udnyttes bedre i DLP og derfor giver mere mening dér. Det betyder igen større krav til køling. BenQ W5000 synes jeg er ret acceptabel mht. støj, andre synes den støjer for meget. Samsung SPA-800 er meget støjsvag, men nok urelevant i denne sammenhæng pga. prisen.

Regnbuer er for nogle producenter reduceret en del i forhold til for få år siden, især i de lavere prisklasser. Om det er et issue er individuel, men som tidligere fanatisk regnbue-hader, kan jeg kun sige at oplevelsen af regnbuer typisk udfolder sig som følger: I starten ser man det ikke. Så en dag opdager man pludselig fænomenet, og forstår hvad det er folk snakker om. Så kan man ikke lade være med at kigge efter det, og hver eneste gang man ser en DLP er det det eneste man kan fokusere på (specielt hvis det er DLP'er med langsomt farvehjul). Når man så tager springet og køber en DLP, så ser man det meget i starten, men når der er gået et par uger, så glemmer man dem igen, og herefter tænker man meget sjældent over det. Som sagt - jeg er tidligere regnbue-hader af tredje grad. I dag ville jeg ikke eje andet end DLP. Dog vil jeg sige at jeg stadig ville fokusere på at få en DLP med 5/6x farvehjul, frem for 4x eller langsommere.

En ting jeg har observeret omkring DLP, er at folk der er skiftet fra LCD til DLP _yderst_ sjældent skifter tilbage igen. Enkelte har skiftet fra DLP til LCOS og er tilfreds, men jeg har hørt fra flere der er skiftet fra DLP til LCOS og nu ønsker at skifte tilbage igen... Det er yderst få der har ejet en god DLP i mere end en måned, der nævner regnbuer som argumentet for at skifte. Har man først haft en god DLP så længe, så har man som regel lært at sætte pris på DLP's styrker, og så opdager man hvor meget man savner dem i de andre teknologier (skarphed, ansi-kontrast, lysstyrke, farveægthed). Det er som om DLP tager lidt længere tid at sætte pris på, men giver man det chancen, er der som regel ingen vej tilbage. Forudsat, selvfølgelig, at det er en god DLP.

Men der ER praktiske hensyn at tage når man vælger en DLP. Jeg mener bare at det kan betale sig at gøre hvad man kan for at imødekomme DLP projektorernes krav, frem for at tage den nemme løsning og gå efter en LCD.

Otto J
Branchemedlem
Branchemedlem

Dynaudio

Sendt: 13 Oktober 2008 kl. 22:58 | IP-adresse registreret  

Coolzone skrev:
Sjovt nok er mange af dem der er så hys med regnbuer, hovedsaligt dem der ikke selv har en dlp PJ.

Lige præcis. Jeg var hys med det, lige indtil jeg satte én op i mit eget loft og brugte den i 14 dage. Specifikt, så skete der dét at efter 3-4 dage var jeg træt af regnbuer og pillede den ned igen. Så satte jeg en LCD op, men efter en uge konstaterede jeg at jeg allerede havde vænnet mig til at DLP'en var meget bedre på andre områder, så kontrast og farvegengivelse generede mig pludselig helt vildt, på samme projektor som jeg før var fint tilfreds med. Så satte jeg DLP'en op igen, og lovede mig selv at jeg ville bruge den i 14 dage før jeg tog nogen beslutninger. Siden har jeg ikke haft andet... (jeg kunne dog godt leve med en JVC... )

Coolzone
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 Oktober 2008 kl. 23:17 | IP-adresse registreret  

Enig Otto kunne også godt leve med en jvc. men så stiger prisen også lidt. Men spørgsmålet hvor holdbare er lcos paneler så mht til slid 

dali1288
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 September 2006
Sendt: 14 Oktober 2008 kl. 00:20 | IP-adresse registreret  

Hmmm.. Jeg var så "heldig" at kigge indenfor hos Otto på KT-Messen.  Jeg må sige, at jeg faktisk var (rimelig) meget imponeret over billedkvaliteten på den Sanyo projektor, (specielt når man tager prisen i betragtning)!, derfor undrer det mig faktisk en del, at Otto her efterfølgende (i mine øjne), hagler den lidt ned... - Jeg mener; Hallo, det er "dit eget" produkt du ikke synes (ret meget) om!!..

Men okay, det gør jo selvfølgelig bare, at man får mere respekt for manden end man havde i forvejen!!..    Det er jo trods alt sjældent man ser/hører folk tale nedsættende om sine egne produkter (Læs: dem man selv sælger.)

Men igen: Jeg synes faktisk det var et overordentligt godt billede Otto fik "tryllet" frem på den Sanyo!!..

Mvh.: Erik Juul

Til top Vis dali1288's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dali1288

Coolzone
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 Oktober 2008 kl. 00:32 | IP-adresse registreret  

dali1288

Tror ikke Otto vil sælge den sanyo, med mindre du vrider armen om på ham.

Du skulle havde været i rum 4 i stedet for bare den benq w5000 slår sanyo'en med flere længder oven i købet på et større lærred

dali1288
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 September 2006
Sendt: 14 Oktober 2008 kl. 00:40 | IP-adresse registreret  

Jeg så osse den BÆNK  W5000.. Jeg var IKKE imponeret!!!..

Men, okay, mine øjne er heller ikke hvad de har været ..

Seriøst: JEG synes (umiddelbare indtryk); der var et godt billede på den Sanyo!..

W5000´eren blev jeg faktisk skuffet over!!..

RED.: Hvis ikk´ Otto synes om/kan li´ den Sanyo må han da M E G E T gerne forære den til mig!!!

Til top Vis dali1288's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dali1288

Otto J
Branchemedlem
Branchemedlem

Dynaudio

Sendt: 14 Oktober 2008 kl. 08:12 | IP-adresse registreret  

dali1288 skrev:

Hmmm.. Jeg var så "heldig" at kigge indenfor hos Otto på KT-Messen.  Jeg må sige, at jeg faktisk var (rimelig) meget imponeret over billedkvaliteten på den Sanyo projektor, (specielt når man tager prisen i betragtning)!, derfor undrer det mig faktisk en del, at Otto her efterfølgende (i mine øjne), hagler den lidt ned... - Jeg mener; Hallo, det er "dit eget" produkt du ikke synes (ret meget) om!!..

Det er altid svært med forskellige præferencer. Der er masser af glade Sanyo Z4/Z5 kunder, så hvorfor skulle der ikke også være en masse glade Z700 kunder? Jeg synes så som sagt bare at der for relativt få kroner ekstra kan fås en hel del bedre. Men jeg er nu engang ikke sådan indrettet at jeg bare skamroser alle produkter i mit sortiment. Jeg siger hvad jeg mener om tingene, hvadenten det er produkter jeg sælger eller ej. Men bortset fra dét, så er Z700 et produkt jeg KAN sælge, men ikke et produkt jeg vil markedsføre. At jeg fremviste det på KT messen var ikke mit eget valg - jeg er hyret til at udvikle og præsentere Lissau's hjemmebio-lærreder, men på grund af en eller anden aftale mellem Lissau, AV-Huset og KT Radio, så skulle der fremvises en pakkeløsning med Z700 og et Lissau lærred på Lissau's stand. Jeg ville hellere have brugt en bedre projektor, for lærredet kan levere MEGET bedre billeder end dét. Hvis du var imponeret over det du så, så skal du jo bare tage det som en positiv ting, da det er ganske nemt at opnå endnu bedre billeder end det.

Otto J
Branchemedlem
Branchemedlem

Dynaudio

Sendt: 14 Oktober 2008 kl. 08:16 | IP-adresse registreret  

dali1288 skrev:

Jeg så osse den BÆNK  W5000.. Jeg var IKKE imponeret!!!..

Den var ikke optimalt kalibreret, den kan godt lave bedre billeder end dét. Desuden blev der vist vist en del DVD på den (ud fra hvad jeg har hørt, jeg så den kun kortvarigt), så sammenligningen er måske lidt unfair. I samme rum, med samme materiale, og samme mand til kalibreringen, vil jeg påstå at 9 ud af 10 vil pege på BenQ'en som den bedste.

dali1288 skrev:
RED.: Hvis ikk´ Otto synes om/kan li´ den Sanyo må han da M E G E T gerne forære den til mig!!!

Det var som sagt ikke min

Brian321
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 November 2005
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 14 Oktober 2008 kl. 08:52 | IP-adresse registreret  

Om det er den helt rette tråd ved jeg ikke, men den synes aktiv, så jeg spørger lige her

Otto, har du set en Z3000 i aktion?

Til top Vis Brian321's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Brian321

Wymax
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 08 April 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 14 Oktober 2008 kl. 10:33 | IP-adresse registreret  

Coolzone skrev:
Sjovt nok er mange af dem der er så hys med regnbuer, hovedsaligt dem der ikke selv har en dlp PJ.

Jamen du har jo ret  Jeg købte først en DLP, og da så jeg dem hele tiden og fik den i stedet byttet til en Z2. Jeg var mere villig til at leve med LCD's dårligdomme end regnbuer. Måske man kan vænne sig til dem, men jeg turde ikke tage chancen - jeg blev jo nærmest gal af dem

Til top Vis Wymax's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Wymax

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes