Tilbage til HIFI4ALL.DK 15. juni 2025 | 13:35   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Kommentarer til nyheder
 HIFI4ALL Forum : Kommentarer til nyheder
Emne Emne: Sanyo Fuld HD projektor i budgetklassen! (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Brian321
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 November 2005
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Sendt: 14 Oktober 2008 kl. 10:52 | IP-adresse registreret  

Jeg var også seriøst begyndt at tænke at regnbuer for mit vedkommende måske efterhånden var et levn fra fortiden, nu da det var nogen generationer af DLP siden jeg sidst så en i aktion i en hjemmebif. Men her den anden dag da jeg var inde i sal 2 i Lido i Vejle, blev jeg op til flere gange irriteret over regnbuer.

Man skulle mene at det er en state of the art DLP de har derinde, så hvis jeg kan se regnbuer på sådan en fætter, så tror jeg hurtigt jeg ville blive ked af at have smidt små 15.000kr efter en DLP til min hjemmebio.

Og så lige et OT opkast over et fænomen jeg efterhånden har set i flere biografer. Der er et eller andet bag det lydtransparente lærrede, der reflekterer projektorens lys. Det resulterer i gruppe  lysende/funklende "pixels" (huller i lærredet). Træls!

Til top Vis Brian321's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Brian321

Otto J
Branchemedlem
Branchemedlem

Dynaudio

Bruger siden: 04 Marts 2007
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 14 Oktober 2008 kl. 11:15 | IP-adresse registreret  

Brian321 skrev:

Otto, har du set en Z3000 i aktion?

Nix.

Wymax
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 08 April 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 14 Oktober 2008 kl. 11:24 | IP-adresse registreret  

AV Precision skrev:
[Men der ER praktiske hensyn at tage når man vælger en DLP. Jeg mener bare at det kan betale sig at gøre hvad man kan for at imødekomme DLP projektorernes krav, frem for at tage den nemme løsning og gå efter en LCD.

Tak for den fornemme uddybning af DLP i dag. Jeg har såmænd også et billede af at min næste projektor ikke bliver LCD, og sandsynligheden for DLP er høj, når jeg også skal tage prisen i betragtning.

Hvad er DLP projektorernes krav - hvad skal man imødekomme?

Til top Vis Wymax's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Wymax

nesdam
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 Juni 2005
Lokalitet: Odense
Sendt: 14 Oktober 2008 kl. 11:42 | IP-adresse registreret  

Jeg var bestemt heller ikke imponeret over Z700 demoen på messen, primært fordi billedet var for mørkt. Med den rette tuning burde projektoren dog være i stand til at give mere lys ved korrekte farver.

AV-Connection har tilsyneladende besluttet sig for at "forære" projektoren væk, citat fra nyheden:

Sanyo PLV-Z700 kan naturligvis demonteres i AV-Connection's demo-biograf i Sønderborg, så snart de første er landet!

Til top Vis nesdam's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nesdam

Ronni
Branchemedlem
Branchemedlem
AV Connection

Bruger siden: 25 Marts 2004
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 14 Oktober 2008 kl. 11:47 | IP-adresse registreret  

nesdam skrev:

AV-Connection har tilsyneladende besluttet sig for at "forære" projektoren væk, citat fra nyheden:

Sanyo PLV-Z700 kan naturligvis demonteres i AV-Connection's demo-biograf i Sønderborg, så snart de første er landet!

Ja, en klassisk stavefejl, som jeg desværre har lavet en gang før  Håbende ingen fangede den, for jeg opdagede det først da den var sendt. Naturligvis skulle der have stået "demonstreres"... men til den pris er det da nærmest en forærring

HenrikW
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 April 2006
Lokalitet: København
Sendt: 14 Oktober 2008 kl. 12:48 | IP-adresse registreret  

AV Precision skrev:
HenrikW skrev:

Coolzone skrev:
Sanyo det er en OM'er magen til flat billed skal man lede længe efter

Hvad blev der brugt af billede kilde? Var den kalibreret og hvad med kabel? Og ikke mindst hvilket lærrede og hvor mørkt var der?

Det kan jeg vist tillade mig at svare på, eftersom udtalelsen formentligt er lavet på baggrund af min fremvisning af den på Lissau's stand på KT messen (?)

Den var kalibreret af mig, justeret til D65 med fuld skrue på lampe og iris, og auto-iris slået til, for at hive så meget lys ud af den som muligt, under forudsætning af at D65 farvebalance var målet. Med skæve farver kunne man godt have fået mere lys og kontrast. Lærredet var et 106" Lissau White Flex, og rummet var jævnligt stort set helt mørklagt - jeg trak såvidt muligt for så snart der var lidt folk i rummet, men når rummet var tomt trak vi fra, for at folk kunne se at der var noget at kigge på. Kilden var 1080P trailers afspillet fra en Twix Dvico (eller noget i den stil), via et HDMI kabel. Indholdet af disse svingede meget fra mørke til lyse film, tegnefilm osv.

Det var ikke mit valg at denne projektor blev brugt i opstillingen, jeg havde valgt en projektor der i højere grad lod lærredet komme til sin ret - men højere magter afgjorde dén ting... Jeg var ret skuffet over kontrasten og lysstyrken fra den projektor, begge dele ringere end Z2000 som i forvejen ikke er verdensmester på de områder, men på den anden side så er det nok hvad man skal forvente hvis man vil have 1080P til de penge. Jeg målte lyset i opstillingen til 5.5 fL (ved video white), hvilket svarer meget godt til hvad de fleste i praksis har på Z3/4/5 opstillinger. Nogle har mindre, de færreste har mere end dét på en Z5 medmindre billedet er markant mindre, så det er ikke uretfærdigt at kalde det en Z5 uden hønsenet.

Jeg må så bare konstatere at mine præferencer har flyttet sig, siden jeg solgte Z3'ere i stor stil... Jeg synes ganske enkelt at Sanyo har stået stille siden dengang, mens konkurrenterne, især lavpris DLP, har flyttet sig særdeles markant imens. Jeg kunne i hvert fald godt finde på et par 720P projektorer jeg hellere ville have, end denne 1080P. Det positive ved udviklingen er imidlertid at efterhånden som stort set alle relevante projektorer bliver 1080P, så kan vi slippe for at diskutere opløsning, og så kan det være der bliver mere fokus på nogle af de ting der har en mere reel indflydelse på billedkvaliteten.

Mange tak for det gode svar! Men ja det kan sgu være lige meget hvis de har "stået stille" siden Z3. Bevares min Z3'er gør da hvad den skal taget i betragning at den er 3-4 år gammel efter hånden.

perejvind
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 November 2003
Sendt: 14 Oktober 2008 kl. 20:49 | IP-adresse registreret  

Brian321 skrev:

Men her den anden dag da jeg var inde i sal 2 i Lido i Vejle, blev jeg op til flere gange irriteret over regnbuer.

Ser du regnbuer når du er i biografen?

Jonas bojer
Branchemedlem
Branchemedlem

BIIR

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 14 Oktober 2008 kl. 21:29 | IP-adresse registreret  

Jeg vil fkatisk mene at denne projektor ikke en gang er 2000kr værd ringere billede skal man lede længe efter. En billig brugt 720P DLP ville gøre det flere meter bedre. PUHA kunne sket ikke huske at LCD var så dårligt, gælder også de mange LDC skærme ;o) i Odense hvordan kan folk leve med så flade og unyancerede billeder helt uden forskelle, ja farverner er klare men hvor er detaljen ?
Til top Vis Jonas bojer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jonas bojer Besøg Jonas bojer's Websted

Wymax
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 08 April 2003
Sendt: 14 Oktober 2008 kl. 21:41 | IP-adresse registreret  

Jonas bojer skrev:
PUHA kunne sket ikke huske at LCD var så dårligt, gælder også de mange LDC skærme ;o) i Odense hvordan kan folk leve med så flade og unyancerede billeder helt uden forskelle, ja farverner er klare men hvor er detaljen ?

Jeg vil allerede nu begynde at glæde mig til at få skiftet min LCD-projektor ud, for når billedet er SÅ ringe, så må der være MEGET store oplevelser i vente!

Til top Vis Wymax's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Wymax

Brian321
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 November 2005
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 15 Oktober 2008 kl. 09:42 | IP-adresse registreret  

perejvind skrev:
Brian321 skrev:

Men her den anden dag da jeg var inde i sal 2 i Lido i Vejle, blev jeg op til flere gange irriteret over regnbuer.

Ser du regnbuer når du er i biografen?

Ja - men det var også første gang.

Til top Vis Brian321's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Brian321

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes