Tilbage til HIFI4ALL.DK 15. juni 2025 | 12:58   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Kommentarer til nyheder
 HIFI4ALL Forum : Kommentarer til nyheder
Emne Emne: Isabellina og kabelserie (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
HIFI4ALL
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 14 November 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 20 Oktober 2008 kl. 16:38 | IP-adresse registreret  

Schmidt Audio fornøjelsen, at kunne præsentere den batteribaserede DA-konverter fra Red Wine Audio. Ikke overraskende giver frihed fra elnettet nogle helt åbenlyse fordele – et faktum Red Wine Audio tager meget seriøst.

Læs hele nyheden her:
http://www.hifi4all.dk/content/templates/nyheder.asp?article id=1984&zoneid=1

Til top Vis HIFI4ALL's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af HIFI4ALL

Jean M Jarre
Lukket konto
Lukket konto

Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 03 Oktober 2004
Lokalitet: Jylland
Sendt: 21 Oktober 2008 kl. 07:44 | IP-adresse registreret  

Hej Schmidts Audio.

Spændende at den skulle lyde tæt på pladespiller dette er jo manges drøm.

Dog undre det mig at den er bygget over gammel 16 bit teknologi, i disse tider hvor der kommer flere og flere streamings enheder og PC, hvor man kan få 24 bit udgaver af musikken, så på den måde ser jeg det som om man vil købe et allerede forældet produkt, og det er da lidt synd og en lidt spildt investering i mine øjne.

Jeg siger hermed intet om at den ikke skulle lyde godt, jeg har ikke hørt enheden og kender ikke dens lydmessige egenskaber og vil ikke stille spørgsmål ved dens lydkvalitetet, kun dens i mine øjne forældet teknik.

Så jeg vil blot høre Jer om hvorfor den er bygget med kun 16 bit teknologi ?

Mvh

JMJ

Verdens bedste kabel er det der kommer ind i huset med 230 volt, uden dette var der intet grej der spillede, så hermed er kabel diskutionen slut ;-)
Til top Vis Jean M Jarre's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jean M Jarre

Hurin
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 April 2006
Lokalitet: Odense
Sendt: 21 Oktober 2008 kl. 09:26 | IP-adresse registreret  

"Vampire banan stik (gafler på specialbestilling) "

Helt ærlig, hvem finder på den slags navne. Jeg ville ønske jeg kunne have været en flue på væggen til det møde, hvor ideen til vampyrbananen blev introduceret.

Til top Vis Hurin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hurin

Jean M Jarre
Lukket konto
Lukket konto

Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 03 Oktober 2004
Lokalitet: Jylland
Sendt: 22 Oktober 2008 kl. 11:27 | IP-adresse registreret  

Schmidt Audio var det noget I  ville svare på, omkring det med 16 bit  ?

Mvh

JMJ

Verdens bedste kabel er det der kommer ind i huset med 230 volt, uden dette var der intet grej der spillede, så hermed er kabel diskutionen slut ;-)
Til top Vis Jean M Jarre's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jean M Jarre

Carsten S Chr
Forum Bruger
Forum Bruger
Tidl. Schmidt Audio

Bruger siden: 05 Juni 2003
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 22 Oktober 2008 kl. 16:54 | IP-adresse registreret  

Jean M Jarre:

Undskylder først ventetiden !..... 

Bevæggrundende for valget af lige netop den benyttede DAC chip i Isabellina er, at man hos Red Wine Audio mener, at denne er mere "moderne" typer langt overlegne rent lydmæssigt - selvsagt til det lydideal Red Wine Audio har valgt !.....  

Kommentarer fra Red Wine Audio selv:

Regarding "hi-res," you can feed the Isabellina DAC a digital signal that was sampled higher than 44.1kHz. For example, even if the music was sampled at 96k or 192k, it will lock onto it and use that sampling frequency. It does not oversample, however, so if you send in 44.1k, you get 44.1k out (not some integer multiple of this sampling frequency). With regards to word lengths, if the files were 18, 20 or 24 bits, it will truncate to 16 bits. So it always plays back in 16 bits but the sampling frequency depends on the music file.  In other words, upsampling transports can interface with the Isabellina converter.

We use a 16-bit, non-oversampling dac approach.  On paper, there are other dacs on the market that boast more impressive specs (e.g. 24bit, with better SNR) - however, this does not necessarily equate to better sound.  Wink  As mentioned on the Isabellina website, our design goal is to recreate music from digital media that closely matches the finest sonic qualities of analog sources such as the richness of tone, extraordinary timing/pacing, and an effortless presentation of the music. 

Håber det var fyldestgørende !....... 

Carsten Schmidt Christensen
Til top Vis Carsten S Chr's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Carsten S Chr

HOLBERG
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 April 2003
Lokalitet: Fyn
Sendt: 25 Oktober 2008 kl. 12:43 | IP-adresse registreret  

Jean M Jarre skrev:

Dog undre det mig at den er bygget over gammel 16 bit teknologi, i disse tider hvor der kommer flere og flere streamings enheder og PC, hvor man kan få 24 bit udgaver af musikken, så på den måde ser jeg det som om man vil købe et allerede forældet produkt, og det er da lidt synd og en lidt spildt investering i mine øjne.

Hej Jean M Jarre

Kan sagtens følge din argumentation. Har jeg også selv tænkt over, når 24 bit er en option!?  

Undertegnede har selv tilgode at få lyttet denne DAC. Så jeg kan ikke udtale mig specifikt om dette produkt. Men jeg er selv ejer af Red Wine, og har haft lejlighed til at lytte til andet fra deres produktlinie. Alle gange med positivt udfald.  

Hvis denne DAC er på niveau med Red Wines øvrige produktlinie, er jeg derfor ikke et øjeblik i tvivl om, at her er tale om et særdeles gennemtænkt og vellydende stykke hifi... Er sikker på at Red Wine seriøst har afprøvet 24 bit teknologien i udviklingsarbejdet inden lanceringen og har åbenbart fortrukket 16 bit fremfor 24 bit.    

Som jeg har forstået det, har Red Wine i øvrigt en opgraderingspolitik på samtlige af deres produkter. Dvs. at evt. forbedringer af eksisterende produkter, kan betales for penge, da man ikke skal ud og sælge på brugtmarkedet med yderligere investering i nyt grej, med betragteligt tab. Set ud fra det perspektiv giver Red Wine, efter min mening, stor sikkerhed i investeringen. 

Om man syntes om lydfilosofien samt batteridriften er som bekendt et spørgsmål om personlig præference samt smag. Kan kun varmt abefale at give Red Wines grej et seriøst lyt.. Med eller uden foredomme 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes