| Forfatter |
|
Medlem Udelukket fra forum

Bruger siden: 03 August 2006 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 2084
|
| Sendt: 13 September 2009 kl. 19:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
ludvig skrev:
|
Om der er klippet en negl eller filet en tå? Jeg lytter og blir' glad, og det er vel meningen med hele "galskaben". 
Hilsen fra Ludvig
|
|
|
Ja Resten må vi overlade til tekniknørderne 
|
| Til top |
|
| |
edge Branchemedlem

Edge Audio Solutions
Bruger siden: 21 Februar 2009 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1203
|
| Sendt: 13 September 2009 kl. 19:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Endelig en version af Beatles der ikke for mig til at løbe hen og slukke.
Jeg vil gerne dedikere denne post til min ven og kammerat Danny der elskede Beatles, der desværre døde i en alt for ung alder (21) til at kunne nyde denne udgivelse.
Vi savner dig kammerat....
__________________ Hilsen Flemming
EAS will rise again...
|
| Til top |
|
| |
Gryff Forum Bruger

Bruger siden: 21 September 2006 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 427
|
| Sendt: 13 September 2009 kl. 22:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det lyder helt klart SUPER !!!
Som jeg skrev på en tidligere side her i tråden (om STEREO-boxen):
Gryff skrev:
| Hvor lydbilledet på 1987-CD'erne kunne være en anelse udflydende, er det nu knivskarpt. Man kan meget tydeligt lokalisere de enkelte instrumenter og stemmer i stereo-billedet. Et utroligt stramt og detaljeret lydbillede, som 1987-udgaverne ikke kommer i nærheden af. Enhver tendens til "hi-hat grød" og "mudderbas" er forsvundet.
THE BEATLES (den hvide) og ABBEY ROAD lyder faktisk så godt, at jeg ikke (synderligt) savner SACD eller lignende.
Jag har stikprøvelyttet MONO-boxen, og man kan altså godt høre, at der er brugt mere tid og flere penge på at restaurere STEREO-boxen, så med mindre man er meget fanatisk samler, synes jeg, at det er STEREO-boxen, man skal satse sine penge på. Desuden får man kun en komplet BEATLES-samling ved at købe STEREO-boxen.
|
|
|
__________________ DENON DCD-2000AE / DENON DVD-2900 // DENON PMA-2000AE // B&W 705 // Silversonic Revelation & Q10
hilsen Per
|
| Til top |
|
| |
CARS10 Forum Bruger

Bruger siden: 15 Juli 2009 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2794
|
| Sendt: 13 September 2009 kl. 22:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu må jeg vide det.
Er deres single plader med A og B sider på "Past Masters" altså de singler der aldrig har været på lp'erne eller hvad.?
Jeg ved godt at nogle er spredt ud over de forskellige lp'er,som der bliver sagt tidligere men dem som kun er udkommet som singler og altså ikke har været på lp'erne er det "Past Masters" ?.
carsten
|
| Til top |
|
| |
Gryff Forum Bruger

|
| Sendt: 14 September 2009 kl. 09:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
CARS10 skrev:
|
Nu må jeg vide det.
Er deres single plader med A og B sider på "Past Masters" altså de singler der aldrig har været på lp'erne eller hvad.?
Jeg ved godt at nogle er spredt ud over de forskellige lp'er,som der bliver sagt tidligere men dem som kun er udkommet som singler og altså ikke har været på lp'erne er det "Past Masters" ?.
carsten
|
|
|
Alle sangene på singlerne er enten på en af de oprindelige plader eller på PAST MASTERS. Fire af sangene på PAST MASTERS er også på en af de oprindelige plader, men i andre udgaver.
Der er også sange på PAST MASTERS, som ikke kommer fra singler. Formålet med PAST MASTERS er simpelthen at sørge for, at alle sange, som Beatles udgav officielt i perioden 1962 - 1970 findes på CD. __________________ DENON DCD-2000AE / DENON DVD-2900 // DENON PMA-2000AE // B&W 705 // Silversonic Revelation & Q10
hilsen Per
|
| Til top |
|
| |
lennon Forum Bruger

Bruger siden: 23 Marts 2005
Status: Offline Indlæg: 1076
|
| Sendt: 14 September 2009 kl. 09:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
CARS10 skrev:
|
Nu må jeg vide det.
carsten
|
|
|
Gryff svarer meget præcist, hvad berettigelsen for Past Masters var. Simpelthen at samle de numre op som ikke fandtes på andre CD´er .
Jeg har mange vinyl singler,som ikke er på Past Masters. En del af de singler som blev udgivet i DK er ikke udgivet i England . Med England som referencen for officielle single udgivelser - er svaret stadig NEJ .
|
| Til top |
|
| |
CARS10 Forum Bruger

|
| Sendt: 14 September 2009 kl. 14:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mange tak til Gryff og Lennon for de saglige svar.SÅ må jeg hellere få den bestilt i en fart.
carsten
|
| Til top |
|
| |
Gryff Forum Bruger

|
| Sendt: 14 September 2009 kl. 17:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
CARS10 skrev:
|
Mange tak til Gryff og Lennon for de saglige svar.SÅ må jeg hellere få den bestilt i en fart.
carsten
|
|
|
Husk at vere sikker på, at det er den nye remaster, du får. Det skal være en dobbelt-CD med 18 numre på disk 1, og 15 på disk 2. (I den gamle udgave var det to enkelt CD-er, der kunne købes hver for sig). __________________ DENON DCD-2000AE / DENON DVD-2900 // DENON PMA-2000AE // B&W 705 // Silversonic Revelation & Q10
hilsen Per
|
| Til top |
|
| |
CARS10 Forum Bruger

|
| Sendt: 14 September 2009 kl. 22:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for det gode råd Gryff.
Det skal selvfølgelige være de nye.
Jeg har alle de andre med Beatles på CD og LP.men cd'erne er jo de gamle udgaver .
De må blive skiftet hen af vejen
carsten
|
| Til top |
|
| |
Raskolnikov Forum Bruger

Bruger siden: 10 September 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 4606
|
| Sendt: 15 September 2009 kl. 15:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Monoboxen kan fås til 1700; kr. nogle der har set den billigere?
__________________ Hands off the compression button music industry!
Hands of the DNR button Blu Ray producers!
|
| Til top |
|
| |
DKsoulman Forum Bruger

Bruger siden: 04 Januar 2004 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 1063
|
| Sendt: 15 September 2009 kl. 21:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Digipack???
Nu har jeg kun set de nye Beatles cd'er med folie. Man kan altså ikke se papcoveret tydeligt. Men det ligner det er som et "krympet lp cover" Altså sådan som f.eks. Bruce Springsteen bruger.
Dog så jeg nu en side sælger dem som "digipack"?
Og det er jo sådan en slags, man åbner som en bog. Og så ligger cd'en i en (typisk) plastik "bund" Nærmest som i en rigtig cd æske.
Nogen som kan kaste lys over hvordan de enkelte cd'er er pakket?
__________________ Rod Stewart: Every Picture Tells A Story, 1971
NAD C390DD - SA Ranger - Cambridge 751BD - Bluesound
|
| Til top |
|
| |
CARS10 Forum Bruger

|
| Sendt: 15 September 2009 kl. 22:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Meget interesant spørgsmål 
carsten
|
| Til top |
|
| |
Gryff Forum Bruger

|
| Sendt: 16 September 2009 kl. 07:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
DKsoulman skrev:
|
Digipack???
Nu har jeg kun set de nye Beatles cd'er med folie. Man kan altså ikke se papcoveret tydeligt. Men det ligner det er som et "krympet lp cover" Altså sådan som f.eks. Bruce Springsteen bruger.
Dog så jeg nu en side sælger dem som "digipack"?
Og det er jo sådan en slags, man åbner som en bog. Og så ligger cd'en i en (typisk) plastik "bund" Nærmest som i en rigtig cd æske.
Nogen som kan kaste lys over hvordan de enkelte cd'er er pakket? |
|
|
Digipack??? Jeg har kun set dem i papomslag som vist på side 6 i denne tråd. (STEREO-pladerne)
Er du sikker på, at det er de officielle 2009-remasters, der er tale om ??? __________________ DENON DCD-2000AE / DENON DVD-2900 // DENON PMA-2000AE // B&W 705 // Silversonic Revelation & Q10
hilsen Per
|
| Til top |
|
| |
Encore Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 965
|
| Sendt: 16 September 2009 kl. 08:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Stanley skrev:
Hurin skrev:
Nu har jeg kigget lidt på det, og de har desværre haft grovfilen fremme. De har undgået at klippe, men har tydeligvis
tilstæbt, at det skulle lyde lige højt hele tiden.
80'er udgaverne på CD er afgjort bedre.

|
|
|
Er det ikke lidt svært at se på de billeder du viser ? Jeg synes da at det også ser ud til at lyde lige højt hele tiden på det
nederste billede. Bortset fra amplitudeforskellen synes jeg de to billeder ser ret ens ud, og da de netop undgår at overstyre
(klippe), kan jeg ikke se spor af grovfilen.
Hvad er det jeg ikke ser ?
Det skal siges at jeg ikke har hørt den nye udgave, så jeg har ingen mening om hvordan den lyder.
|
|
|
Enig, Stanley. Ud fra det viste ser det ud som at der var en masse u-udnyttet headroom på de gamle CD'er. Og det er jo
ikke smart, for opløsningen i digital-lyd bliver dårligere, jo lavere niveau'et er (i hvert fald i PCM - ved ikke med DSD).
|
| Til top |
|
| |
bittermand Forum Bruger

Bruger siden: 17 Maj 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1294
|
| Sendt: 16 September 2009 kl. 10:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Encore skrev:
Stanley skrev:
Hurin skrev:
Nu har jeg kigget lidt på det, og de har desværre haft grovfilen fremme. De har undgået at klippe, men har tydeligvis tilstæbt, at det skulle lyde lige højt hele tiden.
80'er udgaverne på CD er afgjort bedre.

|
|
|
Er det ikke lidt svært at se på de billeder du viser ? Jeg synes da at det også ser ud til at lyde lige højt hele tiden på det nederste billede. Bortset fra amplitudeforskellen synes jeg de to billeder ser ret ens ud, og da de netop undgår at overstyre (klippe), kan jeg ikke se spor af grovfilen.
Hvad er det jeg ikke ser ?
Det skal siges at jeg ikke har hørt den nye udgave, så jeg har ingen mening om hvordan den lyder. |
|
|
Enig, Stanley. Ud fra det viste ser det ud som at der var en masse u-udnyttet headroom på de gamle CD'er. Og det er jo ikke smart, for opløsningen i digital-lyd bliver dårligere, jo lavere niveau'et er (i hvert fald i PCM - ved ikke med DSD). |
|
|
Spørgsmålet er, om ikke det bare er den sædvanlige automat-reaktion i den endeløse, efterhånden noget kedsommelige, nedgøren af alt digitalt. Vrøvl bliver ikke mere rigtigt af at blive gentaget, men ender ofte alligevel som vedtagne sandheder. Lad mig slå fast: det, jeg har hørt, lyder FREMRAGENDE!!! Intet mindre. Iøvrigt siger teknikerne, at dynamikken er øget med op til 4 dB, så det er vel også et eklatant eksempel på talen mod bedre vidende!?
|
| Til top |
|
| |
Gryff Forum Bruger

|
| Sendt: 16 September 2009 kl. 11:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
@Encore og Bittermand: Jeg er helt enig. Det lyder mere end fremragende (STEREO-boxen). Jeg har også købt MONO-boxen, men har ikke nået at lytte til den (bortset fra enkelte stikprøver).
__________________ DENON DCD-2000AE / DENON DVD-2900 // DENON PMA-2000AE // B&W 705 // Silversonic Revelation & Q10
hilsen Per
|
| Til top |
|
| |
soka Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 19 Maj 2003 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 714
|
| Sendt: 16 September 2009 kl. 12:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Arh.. Man skal godt nok have meget tolerante ører eller et minimalt sammenligningsgrundlag (og det sidste tror jeg ikke på (bittermand )), hvis ikke man forstår hvorfor paraderne automatisk kommer op hos nogle af os, når der udsendes remasters. Der er desværre uhyggeligt mange eksempler på hvordan modedrengene ved mixer-/masterpultene har f**ket ellers gode indspilninger fuldstændigt op, når de skulle genudgives. Jeg må erkende, jeg har lurepasset indtil nu, og ladet andre, mere nysgerrige, gøre erfaringerne først, men diverse anmeldelser og udmeldinger omkring de "nye" Beatles-cd'er lyder dog så lovende, at der snart sendes en bestilling på stereoboxen herfra. Thumbs up til jer, der har gjort det indledende arbejde 
Bare for en ordens skyld, er der ingen analoge aftastere i mit system.
Edit: Bestilt!
|
| Til top |
|
| |
bittermand Forum Bruger

Bruger siden: 17 Maj 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1294
|
| Sendt: 16 September 2009 kl. 17:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
soka skrev:
Arh.. Man skal godt nok have meget tolerante ører eller et minimalt sammenligningsgrundlag (og det sidste tror jeg ikke på (bittermand )), hvis ikke man forstår hvorfor paraderne automatisk kommer op hos nogle af os, når der udsendes remasters. Der er desværre uhyggeligt mange eksempler på hvordan modedrengene ved mixer-/masterpultene har f**ket ellers gode indspilninger fuldstændigt op, når de skulle genudgives. Jeg må erkende, jeg har lurepasset indtil nu, og ladet andre, mere nysgerrige, gøre erfaringerne først, men diverse anmeldelser og udmeldinger omkring de "nye" Beatles-cd'er lyder dog så lovende, at der snart sendes en bestilling på stereoboxen herfra. Thumbs up til jer, der har gjort det indledende arbejde
Bare for en ordens skyld, er der ingen analoge aftastere i mit system. |
|
|
Nu er det ikke remasters generelt, men derimod denne remaster specifikt og kasten vrag på CD-mediet i al almindelighed som en bagstræberisk morfar-agtig automatreaktion, jeg udtaler mig om.
Dét vil du IKKE fortryde!
Snøft...jeg venter stadig på mine 7 CD'er (har kun købt 'Help!', som midlertidig trøst).
|
| Til top |
|
| |
Hermann. Forum Bruger

Bruger siden: 18 April 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2168
|
| Sendt: 16 September 2009 kl. 18:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har hørt dele af White album og sammenlignet med den gamle CD udgave og den nye er bedre og mere klar i lyden end den fra firserne, der bestemt heller ikke er dårlig, den nye er bare bedre.
Jeg hørte også i bilen idag både den røde og den blå opsamlingsplade og fuldstændig som tidligere hørte jeg to numre flere gange. Mange er sikkert uenige men er
Ob la di / Ob la da og The ballad of John and Yoko
ikke nogle af Beatles bedste numre. Det der gør disse to numre rigtig gode er det samme som gør flere af John Fogertys CCR numre til klassikere.
Har nogen hørt om der kommer nye versioner af den røde og den blå. Det gør der måske først om nogle år, når de nye udgaver ikke sælger længere. Det ville være muligt at putte mange ekstranumre på begge, eller skære dem ned til 3 CDer og alligevel komme 1 time mere på. Den røde er vist det eneste eksempel på at en dobbelt CD kun varer lige godt en time ialt !!!
Man kunne også sende en nr 2 ud efter nr 1 CDen, evt i de nye remastede udgaver.
Men når Beatles har holdt så meget igen med udgivelsen af opsamlingsplader er det naturligvis for at bevare værdien af de oprindelige, og det er da sikkert meget fornuftigt. Electric Light Orchestra har gjort det lige modsat, og det har garanteret reduceret værdien af de oprindelige albums at der er udkommet ca 30 greatest hits plader de sidste 20 år. __________________ Venlig hilsen
Hermann
|
| Til top |
|
| |
mortenstryhn Forum Bruger

Bruger siden: 07 Marts 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 43
|
| Sendt: 16 September 2009 kl. 18:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
DKsoulman skrev:
|
Kiggede lige på de enkelte cd'er i Stereo Studio. Altså "løssalg" cd'erne.
Hvorfor har de et mærkat hvor der bla. står noget med "begrændset oplag" (eller periode)?
De skal vel ikke udgå igen???
Måske næste oplag så bliver i de gode klassiske cd æsker, istedet for de ringe papcover?
|
|
|
Begrænset oplag betyder at det kun er i en begrænset periode at du kan få remasters i pap-cover. Siden hen kommer de i de klassiske plast-covers. Faktisk ligesom ABCKO gjorde med The Rolling Stones. Husk at de to bokssæt også kun er i begrænset oplag.
|
| Til top |
|
| |