| Forfatter |
|
callesoroe Forum Bruger

Bruger siden: 30 August 2003 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 760
|
| Sendt: 16 September 2009 kl. 18:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hurin skrev:
|
Nu har jeg kigget lidt på det, og de har desværre haft grovfilen fremme. De har undgået at klippe, men har tydeligvis tilstæbt, at det skulle lyde lige højt hele tiden.
80'er udgaverne på CD er afgjort bedre.

|
|
|
Det er jo NETOP sådan de skal lave en ordentlig remaster. Så længe de ikke skruer ALT for højt op i masteringen og laver CLIPS, så er det jo helt fint.
"Man må ikke lave noget om" Hvorfor ikke???? Når man nu KAN få det til at lyde bedre. Hvorfor så ikke gøre det???? Der er desværre bl.a mange HI-FI freaks den holdning, at lyder det af l**t så skal det lyde af l**t, selvom det rent faktisk kan lyde bedre. Så kan man rigtig have CD'en stående på hylen, og sige "Den gider jeg ikke høre, for den lyder af l**t". Vi er nogle for hvem MUSIKKEN er det vigtigste, og når man nu kan få Beatles til at lyde godt, så kan jeg da kun sige HURRA. Jeg glæder mig da MEGET over at man netop her IKKE har overmastered.
Når jeg har sagt dette vil jeg gerne sige, at jeg HADER nutidens trend med ALT FOR HØJ MASTERING. Men istedet for IKKE at høre musikken, laver jeg min egen mastering med SeeDeeclip og Audacity programmerne. Lyden bliver markant bedre end den clippede orginal. Det bedste er jo hvis det er gjort ordenligt fra starten, men sådan er verden jo desværre ikke skruet sammen. Jeg vil da hellere rette op på lyden og høre musikken, end gemme CD'en væk fordi den lyder af l**t. Ellers kunne man slet ikke købe musik længere, idet problemet er der med 90% af de nye pop/rock udgivelser.
Så JO. Man MÅ GERNE rette op på andres fejl. Og hurra for en ordentlig remaster.... so jeg da nu vil glæde mig til at få til jul :)
|
| Til top |
|
| |
callesoroe Forum Bruger

Bruger siden: 30 August 2003 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 760
|
| Sendt: 16 September 2009 kl. 18:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
callesoroe skrev:
Hurin skrev:
|
Nu har jeg kigget lidt på det, og de har desværre haft grovfilen fremme. De har undgået at klippe, men har tydeligvis tilstæbt, at det skulle lyde lige højt hele tiden.

|
|
|
Det er jo NETOP sådan de skal lave en ordentlig remaster. Så længe de ikke skruer ALT for højt op i masteringen og laver CLIPS, så er det jo helt fint.
"Man må ikke lave noget om" Hvorfor ikke???? Når man nu KAN få det til at lyde bedre. Hvorfor så ikke gøre det???? Der er desværre bl.a mange HI-FI freaks den holdning, at lyder det af l**t så skal det lyde af l**t, selvom det rent faktisk kan lyde bedre. Så kan man rigtig have CD'en stående på hylen, og sige "Den gider jeg ikke høre, for den lyder af l**t". Vi er nogle for hvem MUSIKKEN er det vigtigste, og når man nu kan få Beatles til at lyde godt, så kan jeg da kun sige HURRA. Jeg glæder mig da MEGET over at man netop her IKKE har overmastered.
Når jeg har sagt dette vil jeg gerne sige, at jeg HADER nutidens trend med ALT FOR HØJ MASTERING. Men istedet for IKKE at høre musikken, laver jeg min egen mastering med SeeDeeclip og Audacity programmerne. Lyden bliver markant bedre end den clippede orginal. Det bedste er jo hvis det er gjort ordenligt fra starten, men sådan er verden jo desværre ikke skruet sammen. Jeg vil da hellere rette op på lyden og høre musikken, end gemme CD'en væk fordi den lyder af l**t. Ellers kunne man slet ikke købe musik længere, idet problemet er der med 90% af de nye pop/rock udgivelser.
Så JO. Man MÅ GERNE rette op på andres fejl. Og hurra for en ordentlig remaster.... so jeg da nu vil glæde mig til at få til jul :)
|
|
|
Man kan iøvrigt få alle CD'erne på CDwow for 89 kr. stykket... :)
|
| Til top |
|
| |
Gryff Forum Bruger

Bruger siden: 21 September 2006 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 427
|
| Sendt: 17 September 2009 kl. 10:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
callesoroe skrev:
| "Man må ikke lave noget om" Hvorfor ikke???? Når man nu KAN få det til at lyde bedre. Hvorfor så ikke gøre det???? Der er desværre bl.a mange HI-FI freaks den holdning, at lyder det af l**t så skal det lyde af l**t, selvom det rent faktisk kan lyde bedre. Så kan man rigtig have CD'en stående på hylen, og sige "Den gider jeg ikke høre, for den lyder af l**t". Vi er nogle for hvem MUSIKKEN er det vigtigste, og når man nu kan få Beatles til at lyde godt, så kan jeg da kun sige HURRA. Jeg glæder mig da MEGET over at man netop her IKKE har overmastered. |
|
|
Helt enig !!! De gamle remasters fra 1987/88 lød ikke godt, så de nye STEREO-remasters er bare SUPER !!! __________________ DENON DCD-2000AE / DENON DVD-2900 // DENON PMA-2000AE // B&W 705 // Silversonic Revelation & Q10
hilsen Per
|
| Til top |
|
| |
lennon Forum Bruger

Bruger siden: 23 Marts 2005
Status: Offline Indlæg: 1076
|
| Sendt: 17 September 2009 kl. 16:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er faktisk en hel del, som ka li dem !
Sakset fra "Politiken" d 17-09-09 :
" . . Og The Beatles har vist sig fortsat at være voldsomt populære.
På Billbord's topliste indtager The Beatles ni af de første ti pladser. Kun Michael Jackson-opsamlingen 'Number Ones' forhindrer en komplet Beatles-dominans på det amerikanske marked"
tilføjelse : Since SoundScan began tracking music sales in 1991, the Beatles have never sold less than 1 million albums in a year. The group's best year came in 2000, when the release of its hits package "1" helped the band sell a total of 7,289,000 in the U.S.
|
| Til top |
|
| |
Gryff Forum Bruger

|
| Sendt: 17 September 2009 kl. 22:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu har jeg så også lyttet til hele MONO-boxen.
... og det lyder (for mig) bare ikke nær så godt som STEREO-boxen, som jeg tidligere har skrevet om. De 4 første plader (PLEASE, PLEASE ME; WITH THE BEATLES, A HARD DAYS NIGHT, BEATLES FOR SALE) var jo i mono i 1987/88-udgaven, og de nye mono-udgaver lyder da klart bedre end de gamle, men (lydmæssigt) ikke nær så godt som de nye stereo-udgaver.
De øvrige plader lyder (efter min mening) flade og kedelige i sammenlgning med de nye stereo-udgaver, og nogle af de psykedeliske effekter på REVOLVER, PEPPER og MAGICAL MYSTERY TOUR lyder (efter min mening) bare ikke godt i mono, især ikke når der er phasing involveret. THE BEATLES (den hvide) lyder heller ikke for godt - for meget double-tracking, som heller ikke lyder godt i mono.
MONO MASTERS lyder OK, men det er fordi singlerne oprindeligt kun var beregnet til at blive lyttet til i mono. Stereo-mixene blev ofte først lavet måneder (eller år) senere. Men gengivelserne kan ikke matche dem på PAST MASTERS (stereo-boxen).
Det kan godt være at en direkte sammenligning mellem de nye stereo- og mono-remasters ikke er helt fair. Der er trods alt brugt en del mere tid (og penge) på at restaurere stereo-udgaverne (sammenlignet med mono). __________________ DENON DCD-2000AE / DENON DVD-2900 // DENON PMA-2000AE // B&W 705 // Silversonic Revelation & Q10
hilsen Per
|
| Til top |
|
| |
Gryff Forum Bruger

|
| Sendt: 17 September 2009 kl. 22:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hele vejen gennem Beatles kataloget er der (som oftest) små men hørbare forskelle på stereo- og mono-versionerne. Lyde og effekter, der kun er lagt på i den ene udgave og den slags. Eller som ikke er udført helt ens i de to udgaver.
Og der er også (sommetider) forskel på engelske og amerikanske udgaver. Det er skam en hel videnskab (for samlere), som følgende dokument giver et indblik i:
http://www.columbia.edu/~brennan/beatles/index.html
Fra PLEASE, PLEASE ME til HELP! er forskellene på det originale mono-mix og et fold-down mix reelt små og ubetydelige, undtagen for "besatte frimærkesamlere." Det skal forstås sådan, at hvis man ikke regelmæssigt lytter Beatles, er det ikke sikkert, at man opdager dem. (Et fold-down mix svarer til at trykke på mono-knappen på forstærkeren). På RUBBER SOUL, REVOLVER, PEPPER, MAGICAL MYSTERY TOUR og THE BEATLES (den hvide) er der flere tydelige forskelle, men de psykedeliske effekter (især phasing) lyder bare ikke godt i mono (min mening). Det samme gælder double-tracking (især REVOLVER og THE BEATLES).
MONO MASTERS lyder rimeligt, men kan slet ikke matche lydgengivelsen på PAST MASTERS (stereo-udgaverne af (næsten) de samme sange). Vi skal være glade for, at singlerne overhovedet findes i stereo. Singler var i mono i 1960'erne, og de singler, der ikke også var på LP'er blev som regel først mixet i stereo, når der var brug for en stereo-udgave et eller andet sted (England, USA, Canada, Australien, Vesttyskand), f.eks på en opsamlings-LP. Eksempelvis "Penny Lane" blev først mixet i rigtig stereo i 1971.
... så den der med, at Beatles skal høres i mono, er jeg overhovedet ikke enig i. Og hvis man vil, kan man (i de fleste tilfælde) lige så godt lave sit eget fold-down mix på computeren som at lytte til de officielle mono-mix. __________________ DENON DCD-2000AE / DENON DVD-2900 // DENON PMA-2000AE // B&W 705 // Silversonic Revelation & Q10
hilsen Per
|
| Til top |
|
| |
Gryff Forum Bruger

|
| Sendt: 17 September 2009 kl. 22:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
... og HUSK: Kun ved at købe STEREO-boxen, får man en komplet Beatles-samling. (Enkelte sange er dog i mono).
__________________ DENON DCD-2000AE / DENON DVD-2900 // DENON PMA-2000AE // B&W 705 // Silversonic Revelation & Q10
hilsen Per
|
| Til top |
|
| |
Raskolnikov Forum Bruger

Bruger siden: 10 September 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 4606
|
| Sendt: 17 September 2009 kl. 22:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hmm det er da lidt interessant. Den største fordel for mono udgaven er for mig at sangeren er i BEGGE højttalere, men det er åbenbart ikke nok. Så er jeg da glad for at jeg har købt Rubber Soul og White Album i stereo. White Album er for øverigt mit yndlings album. Det er bare spækket med fantastisk og skøre sange.  Lyden er også rigtig god.
__________________ Hands off the compression button music industry!
Hands of the DNR button Blu Ray producers!
|
| Til top |
|
| |
Gryff Forum Bruger

|
| Sendt: 17 September 2009 kl. 22:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Raskolnikov skrev:
Hmm det er da lidt interessant. Den største fordel for mono udgaven er for mig at sangeren er i BEGGE højttalere, men det er åbenbart ikke nok. Så er jeg da glad for at jeg har købt Rubber Soul og White Album i stereo. White Album er for øverigt mit yndlings album. Det er bare spækket med fantastisk og skøre sange. Lyden er også rigtig god. |
|
|
Jeg har bare lært at acceptere, at plader fra 1960'erne kan have en lidt besynderlig stereo-effekt. Og LP'erne er altså sendt på markedet i stereo og i mono på samme tid, så jeg mener godt man kan tillægge dem samme kunstneriske værdi. Også selvom det hedder sig, at George Martin først lavede mono-mixet og derefter ofte overlod det til andre at lave stereo-mixet (udfra nedskrevne instruktioner). I en profesionel organisation må man forvente, at folk kan finde ud af den slags. __________________ DENON DCD-2000AE / DENON DVD-2900 // DENON PMA-2000AE // B&W 705 // Silversonic Revelation & Q10
hilsen Per
|
| Til top |
|
| |
CARS10 Forum Bruger

Bruger siden: 15 Juli 2009 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2794
|
| Sendt: 17 September 2009 kl. 23:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nyd nu bare musiken i stedet for al den ana
lyseren af de forskellige indspildninger 
|
| Til top |
|
| |
CARS10 Forum Bruger

|
| Sendt: 17 September 2009 kl. 23:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
ubs
|
| Til top |
|
| |
Gryff Forum Bruger

|
| Sendt: 17 September 2009 kl. 23:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
CARS10 skrev:
Nyd nu bare musiken i stedet for al den analyseren af de forskellige indspildninger  |
|
|
Jeg nyder skam også musikken, men jeg synes bestemt også, at det andet er en lille smule sjovt. ... og de nye STEREO-remasters sparker R**, som de unge siger ...
For at sige det ligeud: Jeg tror kun, at MONO-boxen bliver spillet den ene gang (måske undtaget PEPPER). __________________ DENON DCD-2000AE / DENON DVD-2900 // DENON PMA-2000AE // B&W 705 // Silversonic Revelation & Q10
hilsen Per
|
| Til top |
|
| |
CARS10 Forum Bruger

|
| Sendt: 17 September 2009 kl. 23:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Gryfff
Det er rigtigt sjovt når lyden er er god og gider vi høre på andet i dag
carsten
|
| Til top |
|
| |
Gryff Forum Bruger

|
| Sendt: 18 September 2009 kl. 00:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
CARS10 skrev:
|
Gryfff
Det er rigtigt sjovt når lyden er er god og gider vi høre på andet i dag
carsten
|
|
|
Som jeg har skrevet, er jeg MEGET begejstret for STEREO-boxen, men jeg synes også, at det er interessant med baggrunds-information og den slags. Jeg synes, at man (i denne tråd) kan skrive om ALT, der handler om de nye Beatles-remasters. __________________ DENON DCD-2000AE / DENON DVD-2900 // DENON PMA-2000AE // B&W 705 // Silversonic Revelation & Q10
hilsen Per
|
| Til top |
|
| |
bittermand Forum Bruger

Bruger siden: 17 Maj 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1294
|
| Sendt: 18 September 2009 kl. 16:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så oprandt den store dag med 12 dages forsinkelse i forhold alle jer andre. Jeg tror ikke, at jeg nogensinde har været så spændt under udpakning af en flok CD'er, som disse japanere - og så kender man dem endda forfra, bagfra, udefra, indefra og fra siderne...spooky - men det er vel præcis dét The Fab Four kan.

Skønt syn umiddelbart inden de bliver defloreret... Mon ikke fredag aftens program er fastlagt!? 
|
| Til top |
|
| |
Andvare Forum Bruger

Bruger siden: 07 September 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 536
|
| Sendt: 18 September 2009 kl. 16:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
callesoroe skrev:
Hurin skrev:
|

|
|
|
|
|
|
dette viser jo netop at toppene er klippet - bare under maksmal niveau - se på hvor ens toppene er i dette udklip - i forhold til orginalen:

Jeg har ikke hørt dem og det kan da være at der gemmer sig noget i billedopløsningen - men det er da klart at der er lagt låg på toppene - som jo er det der giver dynamik fornemmelsen. __________________ HD HjemmeBio
DIY-tønde
|
| Til top |
|
| |
Gryff Forum Bruger

|
| Sendt: 18 September 2009 kl. 17:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
@Andvare: Det er ikke billedopløsningen (på skærmen), der er problemet. Man skal zoome ind (helt ind til meget små brøkdele af sekunder), før man tager sit skærmdump, og før man konkluderer noget. __________________ DENON DCD-2000AE / DENON DVD-2900 // DENON PMA-2000AE // B&W 705 // Silversonic Revelation & Q10
hilsen Per
|
| Til top |
|
| |
CARS10 Forum Bruger

|
| Sendt: 18 September 2009 kl. 17:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Jeg skulle ha haft min Past Masters i dag men min kone mente at det var vigtigere at passe sit arbejde i stedet for lige at køre i TP som ligger 2 min fra hendes arbejdsplads.
Da jeg nu sidder her med voldsomme abstinenser har jeg sendt skilsmisse begæringen ind men vil lige høre her om det er det rigtige at gøre eller om jeg bare skal vente til i morgen.
Burde slagene hagle ned over hende eller bør jeg holde mig til All you need is love 
carsten
|
| Til top |
|
| |
CARS10 Forum Bruger

|
| Sendt: 18 September 2009 kl. 17:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rettelse
Konen påstår at det ligger 5 min.fra arbejdet og ikke 2 min. 
carsten
|
| Til top |
|
| |
Gryff Forum Bruger

|
| Sendt: 18 September 2009 kl. 17:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
CARS10 skrev:
Burde slagene hagle ned over hende eller bør jeg holde mig til All you need is love
carsten |
|
|
Du skal holde dig til "All You Need Is Love", og få kontrol med dine Beatles-abstinenser på anden vis. Det kriblede også i mig for at få hørt de nye remasters (Jeg fik først mine boxe dagen efter, dvs. den 10.). __________________ DENON DCD-2000AE / DENON DVD-2900 // DENON PMA-2000AE // B&W 705 // Silversonic Revelation & Q10
hilsen Per
|
| Til top |
|
| |