Tilbage til HIFI4ALL.DK 9. juni 2026 | 04:46   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Musik og film
 HIFI4ALL Forum : Musik og film
Emne Emne: Beatles Remasters (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 29
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Gryff
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 September 2006
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Sendt: 21 September 2009 kl. 11:22 | IP-adresse registreret  

Nogle smarte sjæle har købt mono-boxen og udbudt CD-erne enkeltvis til salg på internet:

http://music.shop.ebay.co.uk/?_from=R40&_trksid=p3907.m3 8.l1313&_nkw=beatles+mono+cd&_sacat=11233

Mono-pladerne KAN IKKE offiicelt købes enkeltvis.

hilsen Per
Til top Vis Gryff's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Gryff

Gryff
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 September 2009 kl. 11:31 | IP-adresse registreret  

Beatles er jo ikke det første band, som ved en remaster bliver "udsat" for equalizing. Fra min egen samling kan jeg nævne: Electric Light Orchestra, Emerson/Lake/Palmer, Talking Heads, Frank Zappa/Mothers (of Invention), for blot at nævne nogle eksempler. Sådan lyder det ialt fald.

hilsen Per

Gryff
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 September 2009 kl. 11:45 | IP-adresse registreret  

cube skrev:
hej beatles folket...
en smule uden for kontekst... ved I hvor man kan få fat i genoptrykte beatles LP'er i gode presninger? Har lavet mig høre at japanske presninger skulle være gode!? Nogen som har links på online shops med gode beatles presninger?

Ellers kan du jo prøve på ebay:

http://shop.ebay.co.uk/?_from=R40&_trksid=p3907.m38.l131 3&_nkw=beatles+japan+vinyl&_sacat=See-All-Categories

hilsen Per

Batman
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 11 September 2004
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 21 September 2009 kl. 11:58 | IP-adresse registreret  

Har foreløbig købt mono-boksen. Når man har hørt Beatles fra 6 års alderen (mine søstre var vilde med Beatles) er det virkelig sjovt at høre alle de gode gamle i optimal gengivelse. Størstedelen af det publikum der købte Beatlespladerne havde jo ikke sofistikerede hifianlæg at spille dem på, men typisk en rejsegrammofon med én højtaler. Alt er anderledes i vore dage. Er der overhovedet nogen der f.ex spiller guitar som George Harrison gjorde det i de tidlige Beatles? Det er en helt særegen lyd og spillestil. Er der overhovedet nogen der idag kan spille den fantastiske rytmeguitar som John Lennon spiller på "All My Loving"?. Beatles lyden er helt speciel, og de tekniske begrænsninger m.h.t til instrumenter og optageteknik er jo en del af den "rigtige" Beatleslyd. Jeg er især vild med mange af de mere sjældne numre som f.ex "This Boy", "Devil in Her Heart, P.S. I Love you", The Night Before. Min absolute favorit er dog "You've got to hide your love away" som også er det første Beatlesnummer jeg lærte på guitar.
Til top Vis Batman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Batman

Gryff
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 September 2009 kl. 00:32 | IP-adresse registreret  

Ikke nogen, der har lyst til at bidrage med deres lytteoplevelser (stereo/mono) ???

hilsen Per

floe
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Maj 2007
Lokalitet: København
Sendt: 23 September 2009 kl. 00:49 | IP-adresse registreret  

Gryff skrev:
Ikke nogen, der har lyst til at bidrage med deres lytteoplevelser (stereo/mono) ???

Jeg venter stadig på min stereo box

Floes gamle vin på nye flasker
Til top Vis floe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af floe

soka
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 19 Maj 2003
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 23 September 2009 kl. 08:42 | IP-adresse registreret  

floe skrev:
Gryff skrev:

Også her. Meldingerne går på, den skulle dukke op i løbet af indeværende uge.
Jeg frygter dog, der vil gå en rum tid, inden skiverne kommer i rotation, da løbeværket i min cd-afspiller netop har sagt farvel og tak, og et nyt/andet tilsyneladede ikke sådan lige er til at fremtrylle. SATANS!!
Til top Vis soka's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af soka

Gryff
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 September 2009 kl. 13:13 | IP-adresse registreret  

soka skrev:
floe skrev:
Gryff skrev:

Jeg frygter dog, der vil gå en rum tid, inden skiverne kommer i rotation, da løbeværket i min cd-afspiller netop har sagt farvel og tak, og et nyt/andet tilsyneladede ikke sådan lige er til at fremtrylle. SATANS!!

Nej, ØV!!! I har en stor oplevelse til gode (min mening).

hilsen Per

floe
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Maj 2007
Lokalitet: København
Sendt: 23 September 2009 kl. 13:23 | IP-adresse registreret  

soka skrev:
floe skrev:
Gryff skrev:

Super ærgeligt mht. dit løbeværk! Hvor har du bestilt din box henne?

Floes gamle vin på nye flasker
Til top Vis floe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af floe

soka
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter eget ønske!

Sendt: 23 September 2009 kl. 15:26 | IP-adresse registreret  

Gryff skrev:

Nej, ØV!!! I har en stor oplevelse til gode (min mening).

Rigtig øv! Men jeg glæder mig til, når jeg, en eller anden dag, får lov at få oplevelsen efter al den positive omtale, der har været

soka
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter eget ønske!

Sendt: 23 September 2009 kl. 15:28 | IP-adresse registreret  

floe skrev:
soka skrev:
floe skrev:
Gryff skrev:

Super ærgeligt mht. dit løbeværk! Hvor har du bestilt din box henne?
Jep. Og hvorfor lige nu?  Den er bestilt hos CDON.

jac65
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Juli 2009
Sendt: 25 September 2009 kl. 01:32 | IP-adresse registreret  

hehe!...hvis jeg var KÆMPE fan af Spike Jones, og jeg vidste at Spike Jones foretrak den lyd og hans musik havde skabt en revolution i folks bevidsthed, så ville jeg have en interesse i det....men tror ikke de ting var så betydningsfuld som det blev fra 50'erne og frem, hvor "producer"-delen osv. blev en større del af det kunstneriske udtryk...før den tid er det min erfaring at plader mere var rå dokumenter, derfor er de ting knap så interessante for mig personligt....men ville da gerne for sjov høre noget tidlig Billie Holiday eller Bessie Smith på en gammel 78'er ;-)
Til top Vis jac65's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jac65

jac65
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 September 2009 kl. 01:34 | IP-adresse registreret  

Nå, det var et svar på Gryffs udmærket indlæg om os af "den gamle skole" også ville foretrække 78'ere for den historiske værdi....

jac65
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 September 2009 kl. 02:02 | IP-adresse registreret  

Vil lige tilføje, at jeg den anden dag hørte nogle af de nye stereo-plader over et virkelig suverænt anlæg, og der lød det altså rigtig rigtig godt!...stadig mere moderne og pænt end mono-udgaverne, men lyden var super!

Frankie
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 December 2003
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 25 September 2009 kl. 08:58 | IP-adresse registreret  

Har lyttet lidt til det "blå" album ind til videre og det var ok !

Det store problem med remaster er jo desværre at det er li som at spille lotto, man ved sgu aldrig hvad man får !  Jeg købte alle Doors remaster på et tidspunkt og til min store skuffelse lød nogen af optagelserne som om at Jim Morrison sang nede i en tønde !! Man havde simpelt hen lagt en masse rumklang og trukket ham tilbage i lydbilledet !  rigtig surt.

Desværre er der nogen af dem der laver remaster vertioner som MEGET gerne vil sætte deres EGET præg på optagelserne ! Og det kan i den grad bringe en vis ting i kog hos mig !

Frankie

Til top Vis Frankie's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Frankie

Gryff
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 September 2009 kl. 10:09 | IP-adresse registreret  

jac65 skrev:
hehe!...hvis jeg var KÆMPE fan af Spike Jones, og jeg vidste at Spike Jones foretrak den lyd og hans musik havde skabt en revolution i folks bevidsthed, så ville jeg have en interesse i det....men tror ikke de ting var så betydningsfuld som det blev fra 50'erne og frem, hvor "producer"-delen osv. blev en større del af det kunstneriske udtryk...før den tid er det min erfaring at plader mere var rå dokumenter, derfor er de ting knap så interessante for mig personligt....men ville da gerne for sjov høre noget tidlig Billie Holiday eller Bessie Smith på en gammel 78'er ;-)

Sorry - men mit indlæg var måske ikke formuleret helt diplomatisk. Pointen var, at når nu folk ville høre Beatles i mono (af historiske grunde), om de samme folk også ville høre "Spike Jones" på 78'ere ?

Altså, jeg har det lidt på samme måde med Beatles i mono, som du har det med Billie Holliday og Bessie Smith på 78'ere. Og jeg ville ikke drømme om at høre "Spike Jones" på 78'ere.

jac65 skrev:
Vil lige tilføje, at jeg den anden dag hørte nogle af de nye stereo-plader over et virkelig suverænt anlæg, og der lød det altså rigtig rigtig godt!...stadig mere moderne og pænt end mono-udgaverne, men lyden var super!

Jeg synes nok, at jeg kunne fornemme, at du godt kunne lide stereo-udgaverne, trods alt.

For nu at blive i det med lydkvalitet: Jeg lytter også til klassisk musik, og jeg må indrømme, at jeg har (meget) svært ved at ignorere dårlig lydkvalitet. Så ingen historiske optagelser med eksempelvis Furtwängler (dirigent), uanset den fremragende kunstneriske værdi.

hilsen Per

Gryff
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 September 2009 kl. 10:13 | IP-adresse registreret  

Frankie skrev:
Har lyttet lidt til det "blå" album ind til videre og det var ok !

Den "blå" er IKKE en del af den nye remaster-serie. (Den "røde" er heller ikke): Det er KUN de oprindelige plader + PAST MASTERS, der er genudgvet som ny remaster (i år).  Den "blå" og den "røde" er de samme udgaver, som blev udgivet på CD i 1993.

hilsen Per

jac65
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 September 2009 kl. 13:53 | IP-adresse registreret  

Helt sikkert, Gryff, kan både lide de nye mono og stereo...når alt kommer alt vægter jeg bare selve "mixet" over stereo/mono-debatten, og i mange tilfælde synes jeg mono-mixene fungerer bedst og bare lyder som det skal, måske fordi jeg også mest er til den rockede side af Beatles....

ja, Furtwängler er jo så en af mine favoritter indenfor det klassiske, også selvom optagelserne ofte lyder "dårligt"....hehe...:-)

tub61
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 November 2003
Lokalitet: Ikke angivet
Sendt: 25 September 2009 kl. 14:17 | IP-adresse registreret  

SUK - SUK - SUK  -  Jeg venter også på min stereo CD - box fra CDON og har desværre ingen anelse om hvornår den vil dukke op     

Audia flight 2 INT + CD 2 - VA Beethoven BG + Velodyne DD12
Til top Vis tub61's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tub61

jac65
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 September 2009 kl. 14:21 | IP-adresse registreret  

ÆW ÆW ÆW!...men du kan glæde dig, det er en fantastis box!...:-)

<< Forrige Side af 29 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes