| Forfatter |
|
CARS10 Forum Bruger

Bruger siden: 15 Juli 2009 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2794
|
| Sendt: 01 Oktober 2009 kl. 22:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Køb stereo udgaverne og brug din MONO knap på forstærkeren.
Sådan har jeg altid spillet mine tidlige Beatles plader for det er ikke fedt at høre sangen i højre kanal.
Jeg har læst at det har noget med mixene at gøre men alligevel lyder det altså bedre på den måde i mono.
carsten
|
| Til top |
|
| |
bittermand Forum Bruger

Bruger siden: 17 Maj 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1294
|
| Sendt: 01 Oktober 2009 kl. 22:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Gryff skrev:
| ...og det med vinylmediets begrænsninger har jeg altså fra en af teknikerne bag projektet... |
|
|
Fy Gryff...den slags må du ikke en gang tænke om det "hellige" medium...
|
| Til top |
|
| |
bittermand Forum Bruger

|
| Sendt: 01 Oktober 2009 kl. 22:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
CARS10 skrev:
|
Sådan har jeg altid spillet mine tidlige Beatles plader for det er ikke fedt at høre sangen i højre kanal.
Jeg har læst at det har noget med mixene at gøre men alligevel lyder det altså bedre på den måde i mono.
carsten
|
|
|
Jeg synes kun stereo-Beatles er irriterende i lyttebøffer, så til den ende har jeg rippet mono-remasters og brændt dem til CD.
|
| Til top |
|
| |
jac65 Forum Bruger

Bruger siden: 10 Juli 2009 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 87
|
| Sendt: 01 Oktober 2009 kl. 22:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
bittermand skrev:
CARS10 skrev:
carsten
|
|
|
Jeg synes kun stereo-Beatles er irriterende i lyttebøffer, så til den ende har jeg rippet mono-remasters og brændt dem til CD. |
|
|
hmmm...jeg er nu 100% overbevist om at vi lytter MEGET forskelligt haha...for mig er MONO meget irriterende at lytte til i headphones, som om lydbilledet forplanter sig lige midt i kraniet, ikke særlig rart...der vil jeg nok faktisk hellere lytte til stereo-udgaverne, men lytter næsten aldrig til musik i headphones...:-)
|
| Til top |
|
| |
bittermand Forum Bruger

|
| Sendt: 01 Oktober 2009 kl. 22:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
jac65 skrev:
bittermand skrev:
CARS10 skrev:
carsten
|
|
|
Jeg synes kun stereo-Beatles er irriterende i lyttebøffer, så til den ende har jeg rippet mono-remasters og brændt dem til CD.
|
|
|
hmmm...jeg er nu 100% overbevist om at vi lytter MEGET forskelligt haha...for mig er MONO meget irriterende at lytte til i headphones, som om lydbilledet forplanter sig lige midt i kraniet, ikke særlig rart...der vil jeg nok faktisk hellere lytte til stereo-udgaverne, men lytter næsten aldrig til musik i headphones...:-) |
|
|
Modus vivendi - lad os være enige om at være uenige...men i grunden pudsigt. Du nævnte tidligere, at du også fandt 'Pet Sounds' bedst i mono; jeg synes (surprise surprise), at stereo-versionen overgår den med flere længder. I sidste ende ér det jo bare smag og behag.
PS: Jeg har ikke noget imod, at Fab Four spiller inde midt i mit kranium. 
|
| Til top |
|
| |
CARS10 Forum Bruger

|
| Sendt: 01 Oktober 2009 kl. 23:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
PS

|
| Til top |
|
| |
Gryff Forum Bruger

Bruger siden: 21 September 2006 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 427
|
| Sendt: 02 Oktober 2009 kl. 10:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Til brug i hovedtelefoner kan man evt. anvende et 70-30 mix eller et 80-20 mix. Til et 70-30 mix tager man 70% af signalet i venstre kanal og 30% af signalet i højre kanal og laver en ny venstre kanal. Tilsvarende tager man 70% af signalet i højre kanal og 30% af signalet i venstre kanal og laver en ny højre kanal. Dette kan gøres elektronisk, eksempelvis med "Power Sound Editor".
Jeg tror nok, at jeg foretrækker 80-20. Der er nok stereovirkning til at det stadig kan høres i hovedtelefonerne - uden at blive helt ekstremt. Det lyder dog ikke godt på almidelige højttalere. Det virker unaturligt, at lydbilledet stopper en halv meters penge fra højttaleren.
(100 - 0 svarer den oprindelige stereo, 50-50 svarer til et mono fold-down). __________________ DENON DCD-2000AE / DENON DVD-2900 // DENON PMA-2000AE // B&W 705 // Silversonic Revelation & Q10
hilsen Per
|
| Til top |
|
| |
Gryff Forum Bruger

|
| Sendt: 02 Oktober 2009 kl. 10:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
bittermand skrev:
Gryff skrev:
| ...og det med vinylmediets begrænsninger har jeg altså fra en af teknikerne bag projektet... |
|
|
Fy Gryff...den slags må du ikke en gang tænke om det "hellige" medium...
|
|
|
Mange Beatles-singler blev udgivet på 78'ere i Indien ...
http://meltingpot.fortunecity.com/kirkland/266/btls/in/in78. htm
Var det noget ???    __________________ DENON DCD-2000AE / DENON DVD-2900 // DENON PMA-2000AE // B&W 705 // Silversonic Revelation & Q10
hilsen Per
|
| Til top |
|
| |
jac65 Forum Bruger

Bruger siden: 10 Juli 2009 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 87
|
| Sendt: 02 Oktober 2009 kl. 11:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Gryff skrev:
Til brug i hovedtelefoner kan man evt. anvende et 70-30 mix eller et 80-20 mix. Til et 70-30 mix tager man 70% af signalet i venstre kanal og 30% af signalet i højre kanal og laver en ny venstre kanal. Tilsvarende tager man 70% af signalet i højre kanal og 30% af signalet i venstre kanal og laver en ny højre kanal. Dette kan gøres elektronisk, eksempelvis med "Power Sound Editor".
Jeg tror nok, at jeg foretrækker 80-20. Der er nok stereovirkning til at det stadig kan høres i hovedtelefonerne - uden at blive helt ekstremt. Det lyder dog ikke godt på almidelige højttalere. Det virker unaturligt, at lydbilledet stopper en halv meters penge fra højttaleren.
(100 - 0 svarer den oprindelige stereo, 50-50 svarer til et mono fold-down). |
|
|
Nå ja, du siger noget...det vil jeg da lige prøve!....
|
| Til top |
|
| |
Gryff Forum Bruger

|
| Sendt: 06 Oktober 2009 kl. 23:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hallo !!! Er tråden gået i stå ???
Der må være andre, der har lyttet til de nye Beatles Remasters. Hvad mener I om dem ??? __________________ DENON DCD-2000AE / DENON DVD-2900 // DENON PMA-2000AE // B&W 705 // Silversonic Revelation & Q10
hilsen Per
|
| Til top |
|
| |
CARS10 Forum Bruger

|
| Sendt: 06 Oktober 2009 kl. 23:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tråden er ikke gået i stå Per Knudsen men vi har jo travlt med at lytte.
Selv hører jeg PAST MASTERS og jeg må nok sige at det lyder bedre end i gamle dage.
Glæder mig til når jeg skal sammenlige mine LP'er med de nye udgivelser når jeg kommer hjem fra kolonihaven.
carsten
|
| Til top |
|
| |
Gryff Forum Bruger

|
| Sendt: 07 Oktober 2009 kl. 00:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
CARS10 skrev:
|
Tråden er ikke gået i stå Per men vi har jo travlt med at lytte.
Selv hører jeg PAST MASTERS og jeg må nok sige at det lyder bedre end i gamle dage.
Glæder mig til når jeg skal sammenlige mine LP'er med de nye udgivelser når jeg kommer hjem fra kolonihaven.
carsten
|
|
|
Det er jo herligt, hvis folk har travlt med at lytte ...
Jeg er helt enig i, at det lyder bedre end i gamle dage. (Det gør alle de andre STEREO-plader også). __________________ DENON DCD-2000AE / DENON DVD-2900 // DENON PMA-2000AE // B&W 705 // Silversonic Revelation & Q10
hilsen Per
|
| Til top |
|
| |
lennon Forum Bruger

Bruger siden: 23 Marts 2005
Status: Offline Indlæg: 1076
|
| Sendt: 10 Oktober 2009 kl. 12:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har nu fået gennemlyttet 4 stk . Jeg er egentlig ikke specielt "lyd nørdet", - men dette her er da helt vildt Der er i sandhed tale om nat og dag sammenligent med 87 udgivelserne .
|
| Til top |
|
| |
Gryff Forum Bruger

|
| Sendt: 10 Oktober 2009 kl. 18:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
lennon skrev:
|
Jeg har nu fået gennemlyttet 4 stk . Jeg er egentlig ikke specielt "lyd nørdet", - men dette her er da helt vildt Der er i sandhed tale om nat og dag sammenligent med 87 udgivelserne .
|
|
|
Hvilke har du fået lyttet ? Stereo eller mono ? Hvilke mangler du eventuelt at lytte ? __________________ DENON DCD-2000AE / DENON DVD-2900 // DENON PMA-2000AE // B&W 705 // Silversonic Revelation & Q10
hilsen Per
|
| Til top |
|
| |
lennon Forum Bruger

|
| Sendt: 10 Oktober 2009 kl. 21:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har hørt "Beatles for Sale" - "A hard days night" - "With the Beatles" og "Past Masters 1". Alle i stereo.
|
| Til top |
|
| |
Gryff Forum Bruger

|
| Sendt: 14 Oktober 2009 kl. 17:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
@lennon: Forhåbentligt får du købt/hørt resten af stereopladerne også - det er helt klart guf for øregangene.
__________________ DENON DCD-2000AE / DENON DVD-2900 // DENON PMA-2000AE // B&W 705 // Silversonic Revelation & Q10
hilsen Per
|
| Til top |
|
| |
lennon Forum Bruger

|
| Sendt: 17 Oktober 2009 kl. 00:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det bliver sgu bedre og bedre ! !
|
| Til top |
|
| |
Gryff Forum Bruger

|
| Sendt: 27 Oktober 2009 kl. 15:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
lennon skrev:
| Det bliver sgu bedre og bedre ! ! |
|
|
Fortæl, fortæl !!! ... __________________ DENON DCD-2000AE / DENON DVD-2900 // DENON PMA-2000AE // B&W 705 // Silversonic Revelation & Q10
hilsen Per
|
| Til top |
|
| |
gli- Branchemedlem

Highend Sound
Bruger siden: 18 April 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1516
|
| Sendt: 27 Oktober 2009 kl. 15:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
tjekkede lige min USA pusher pris $207,99 er vel ca 1352 dkr. for stereoboxen med moms og told men + porto, så Amazon er ca. samme pris hvis de vil ha' £170
|
| Til top |
|
| |
gli- Branchemedlem

Highend Sound
Bruger siden: 18 April 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1516
|
| Sendt: 28 Oktober 2009 kl. 16:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
de er omtalt i det nye High Fidelity nr.
|
| Til top |
|
| |