Tilbage til HIFI4ALL.DK 7. juni 2026 | 14:17   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Musik og film
 HIFI4ALL Forum : Musik og film
Emne Emne: Beatles Remasters (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 29
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Runkeldunk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 August 2007
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Sendt: 01 September 2009 kl. 11:48 | IP-adresse registreret  

!S

Vinyl boksen kommer til november..

++++karsten++++

Til top Vis Runkeldunk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Runkeldunk

Raskolnikov
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 September 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 01 September 2009 kl. 13:22 | IP-adresse registreret  

Men kun som box? 

Raskolnikov
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 September 2009 kl. 17:23 | IP-adresse registreret  

Så blev Rubber soul og White Album bestilt i første omgang. Glæder mig! Cool

lennon
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Marts 2005
Sendt: 02 September 2009 kl. 14:06 | IP-adresse registreret  

Hermann. skrev:
lennon skrev:
Hermann. skrev:

Det er lidt spøjst, som der reklameres for at Beatles udgiver deres albums endnu engang. Men folk er helt ligeglade, jeg tror ikke en eneste af dem vil sælge særligt meget, for alle dem der kan lide beatles har det hele i forvejen. For historien har vist at alt som Beatles lavede af relevans var på de oprindelige albums. Jeg kan huske jeg købte disse 2 for 75 kr pr stk i Føtex i Holstebro, de havde flere hundrede af hver.

Anthology 2 og 3

Jeg kan huske vi sad flere og hørte dem. Og vi undrede os over hvorfor de ville udgive sådanne CDer. Vi var dybt skuffede over dem, for de tilføjede intet af værdi til de oprindelige albums. Derfor solgte jeg dem igen ugen efter, for de ville garanteret aldrig blive hørt. Jeg mener jeg har stort set det hele, men hvis jeg skulle købe beatles idag ville jeg købe de to årgangsplader og droppe resten, måske ville jeg endda kun købe den blå.

Jeg hører også Sgt Pepper, Abbey Road eller White album en gang imellem men det er ikke ofte. Og at sælge nye udgaver af de samme plader til kunder der har det hele i forvejen, er simpelt hen umuligt. Beatles har ellers været gode til kun at udgive minimalt for stadig at kunne få en rimelig pris for de oprindelige CDer. Den eneste greatest hits der er kommet indenfor de sidste 10 år er nr 1. med 27 numre.

Det er så din mening, og den står du nok lidt alene med. Anthology-trilogien blev i sin tid rost til skyerne af dybest set alle seriøse anmeldere. Her var for en gangs skyld mulighed for et helt fantastisk indblik i tidlige ufærdige, men meget stærke Beatles guldkorn.

Jeg har hele samlingen på både vinyl og CD (- selvfølgelig hverken årstalspladerne eller "NO 1".) Og køber da også den nye samling.    

Hvorfor skal man absolut droppe sin kritiske sans når det gælder Beatles. Hvor adskiller Beatles sig fra Stones, Springsteen, Neil Young, Eric Clapton, Electric Light Orchestra, Dire straits og andre. De har alle udgivet fremragende materiale, men også en del der er rimeligt ligegyldigt idag. Selv om jeg betragter mig som en stor Springsteen fan, der har hørt ham mange gange live, så kan jeg da godt forholde mig kritisk til materialet. Og springsteens udgivelser fra 93 og godt 10 år frem var tynde. Ligeledes har Beatles store plader og det modsatte. De fire første, Magical Mystery tour og Yellow submarine er ikke de bedste beatles udgivelser, mens Abbey Road, Revolver, Sgt Pepper, white album og Rubber soul er mesterværkerne. Og disse Antology plader var dybt skuffende, ihvertfald for mig og dem jeg hørte dem sammen med. Men det er måske fordi jeg bedømmer beatles helt på linie med alle andre. Beatles har ihvertfald svært ved at konkurrere om pladsen i min CD spiller, og jeg hører idag helt sikker mere Stones, Springsteen, Young, Clapton og Dire straits end Beatles. Men jeg hørte da den blå årgangsplade i sidste uge i bilen.

Så prøv lige at vise en smule kritisk sans også når det gælder Beatles.

Der hvor Beatles i den grad adskiller sig fra de kunstnere, som du nævner - er på deres ekstremt høje bundniveau ! Alle  de udgivelser,som du nedgraderer har hver især nogle helt unikke højdepunkter. Springsteen har feks lige været i DK hvor han bla brillerede  med at spille "Twist and Shout" fra den første Beatles LP. Og så vidt jeg husker spillede Neil Young "I am the Walrus" fra "Magical . ." sidst han var her. Stones har indspillet " I wanna be your man" fra 2. Beatles LP osv osv. Alle har deres favoritter i Beatles-kataloget, og erkender sikkert også kritisk nogle enkelte "stinkere".

Personligt synes jeg at både "Beatles for Sale" og "Anthology" er mere tidssvarende end feks "Out of The Blue" m ELO  . .   

Til top Vis lennon's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lennon

Gryff
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 September 2006
Sendt: 02 September 2009 kl. 17:09 | IP-adresse registreret  

For at gentage mig selv:

Gryff skrev:

... og forresten: "Anthology 1-3" er jo ikke "rigtige" Beatlesplader, med derimod fraklip, demoer og alternative versioner, og skal betragtes som sådanne ...

Beatles betydning for populærmusikkens udbredelse kan ikke overvurderes, og som det er skrevet ovenfor, havde de et utroligt højt bundniveau. Der er særdeles meget musik fra 60'erne, der er gået i glemmebogen (som oftest med god grund). Og eksempelvis ELO ville simpelthen ikke være blevet kendte, uden at Beatles havde været der først.

hilsen Per
Til top Vis Gryff's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Gryff

Gryff
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 September 2009 kl. 20:10 | IP-adresse registreret  

SIX days and counting ...

hilsen Per

Gryff
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 September 2009 kl. 20:17 | IP-adresse registreret  

Raskolnikov skrev:

På vinyl eller CD ???

hilsen Per

Gryff
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 September 2009 kl. 20:23 | IP-adresse registreret  

http://www.examiner.com/examiner/x-2082-Beatles-Examiner~y20 09m7d24-Beatles-101-Our-complete-Beatles-remastered-CD-cover age

Dette site ser ud til at være en sand guldgrube af information, hvis man bruger lidt tid på at følge de forskellige links ... 

hilsen Per

Gryff
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 September 2009 kl. 20:40 | IP-adresse registreret  

Her er et hurtigt overblik over de vigtigste facts:

http://www.beatlesnews.com/news/the-beatles/200908151922/det ails-of-beatles-remasters-summarized-in-chicago.html

hilsen Per

lennon
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Marts 2005
Sendt: 03 September 2009 kl. 21:20 | IP-adresse registreret  

Hørte "You Got To Hide Your Love Away" i den nye udgave . Og selv via min autoradio kunne jeg høre en enorm forskel  

Til top Vis lennon's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lennon

CARS10
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Juli 2009
Lokalitet: København
Sendt: 03 September 2009 kl. 21:59 | IP-adresse registreret  

Ja jeg hørte det også dog over mit anlæg og det lød fint.Jeg tror dog ikke at jeg vil købe de nye da jeg har dem alle sammen (CD og LP) og de lyder faktisk meget godt.

Hvis man ikke har dem i sin samling er det her jo nok de bedste.Mon ikke også de yngre musikelskere og hi fi freaks vil tage Beatles med sig ud i fremtiden.

carsten

Til top Vis CARS10's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af CARS10

Raskolnikov
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 September 2009 kl. 22:49 | IP-adresse registreret  

Gryff skrev:

Raskolnikov skrev:

På vinyl eller CD ???

På CD-Tror kun de kommer på vinyl i boksen og det har jeg ikke råd til.

miibmiib
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Oktober 2006
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 05 September 2009 kl. 22:49 | IP-adresse registreret  

Gaffa har to interviews med teknikerne bag

http://gaffa.dk/nyhed/34366

Ved ikke om de er postede i tråden.
Held og lykke med den "nørdede" artikel, den er ikke kort.

Raskolnikov
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 September 2009 kl. 20:41 | IP-adresse registreret  

Har læste en lang artikel i dagens politiken. Der står bla. også at de kommer på LP men at der ikke er nogen fast dato endnu..

Andre end mig der ser et mønster?
Det bliver cd i stereo enkeltvis, senere kan man købe mono udgaverne enkeltvis, så på LP og kun Stereo, så vil mono udgaverne også følge på lp og så kommer digital 24 bit downloads eller Blu Ray og det hele starter forfra igen. Det får jo aldrig ende! Jeg synes dæleme det er træls at man ikke kan købe Mono udgaverne for sig selv!  

Gryff
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 September 2009 kl. 20:55 | IP-adresse registreret  

Raskolnikov skrev:
Har læste en lang artikel i dagens politiken. Der står bla. også at de kommer på LP men at der ikke er nogen fast dato endnu..

Det bliver cd i stereo enkeltvis, senere kan man købe mono udgaverne enkeltvis, så på LP og kun Stereo, så vil mono udgaverne også følge på lp og så kommer digital 24 bit downloads eller Blu Ray og det hele starter forfra igen. Det får jo aldrig ende! Jeg synes dæleme det er træls at man ikke kan købe Mono udgaverne for sig selv!  

Det er muligt/sandsynligt, at du har ret. Jeg er mest interesseret i  SACD/DVD-A (primært stereo) - og lur mig - de skal nok komme hele striben, som du nævner ovenfor.

Jeg har sådan set kun købt mono-boxen for at få de oprindelige stereo-mix af "Help!" og "Rubber Soul." De nu officielle stereo-mix er fra 1987, da pladerne kom på CD første gang ...

hilsen Per

Gryff
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 September 2009 kl. 21:07 | IP-adresse registreret  

Tak til Raskolnikov for oplysningen.  På politikens netavis kan man finde følgende:

http://politiken.dk/kultur/article782942.ece

http://politiken.dk/kultur/article783060.ece

... med en masse links med mere læsestof ...

Jeg har det helt fint med, at musikken "kun" er remastered - ikke remixet. Det er sådan, jeg er vant til at høre Beatles.

hilsen Per

Raskolnikov
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 September 2009 kl. 21:38 | IP-adresse registreret  

Gryff skrev:

Raskolnikov skrev:

Det er muligt/sandsynligt, at du har ret. Jeg er mest interesseret i  SACD/DVD-A (primært stereo) - og lur mig - de skal nok komme hele striben, som du nævner ovenfor.

Jeg har sådan set kun købt mono-boxen for at få de oprindelige stereo-mix af "Help!" og "Rubber Soul." De nu officielle stereo-mix er fra 1987, da pladerne kom på CD første gang ...

Du mener vel Mono?

Gryff
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 September 2009 kl. 22:04 | IP-adresse registreret  

@Raskolnikov: NEJ, desværre. Hvis man pløjer sig igennem de links, der er i tråden indtil nu, fremgår:

1. De STEREO-mix (af "Help!" og "Rubber Soul"), der kommer på "løssalgs"- CD'erne, og i STEREO-boxen er lavet af George Martin i 1987, da Beatles udkom på CD første gang.

2. De oprindelige 1965 STEREO-mix er placeret i MONO boxen, således at
    1965 stereo-mixet af "Help!" er som bonus på mono-pladen med "Help!", og
    1965 stereo-mixet af "Rubber Soul" er som bonus på mono-pladen med "Rubber Soul."

hvilket blandt andet fremgår af artiklen (lige over billedet af MONO-boxen)

http://www.beatlesnews.com/news/the-beatles/200908151922/det ails-of-beatles-remasters-summarized-in-chicago.html

Jeg er (næsten) kun interesseret i STEREO-udgaverne, og for at få de oprindelige 1965 STEREO-mix af "Help!" og "Rubber Soul" er jeg altså "nødt" til også at købe MONO-boxen. STEREO-mixene af "Revolver" og senere plader, er de samme, som de "altid" har været.

Synes nogen, at EMI/Capitol/Apple er griske ???

hilsen Per

Raskolnikov
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 September 2009 kl. 22:14 | IP-adresse registreret  

Ok! Det stinker da for mig. 
Det ender med at man bliver nød til at købe Mono boxen...

Gryff
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 September 2009 kl. 22:20 | IP-adresse registreret  

@Raskolnikov : Jeg er helt enig - jeg priser mig lykkelig over, at jeg fik bestilt mine boxe på et tidspunkt, hvor amazon.co.uk havde sænket prisen (fejl?/priskrig?). Jeg kommer "kun" til at betale ca. £320 samlet (ca. 2750 kr).

Det mest rimelige havde (efter min mening) været at placere 1965 STEREO-mixene som bonus på de tilsvarende STEREO-plader (eller helt at skrotte 1987-remixene). Hvis man skrottede 1987-remixene ville 1965 STEREO-mixene (igen) blive de officielle STEREO-versioner.

Der er simpelthen ingen mening i at adskille MONO- og STEREO- versionerne i forskellige produkter (udover penge) ...

hilsen Per

<< Forrige Side af 29 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum