| Forfatter |
|
Gryff Forum Bruger

Bruger siden: 21 September 2006 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 427
|
| Sendt: 07 September 2009 kl. 01:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
... og selvom man har købt MONO-boxen bliver man nødt til at købe STEREO-udgaverne af "Yellow Submarine". "Abbey Road", "Let It Be" OG "Past Masters," hvis man vil have en komplet Samling af Beatles på CD.
De tre første plader er som bekendt slet ikke inkluderet i MONO-boxen - og fra "Past Masters" mangler sangene "Ballad of John and Yoko", "Old Brown Shoe" og singleudgaven af "Let It Be", da disse sange kun blev udgivet i Stereo.
Hvis man kan leve uden orkestermusikken fra "Yellow Submarine" kan man dog også undvære denne CD, da "Only a Northern Song", "Hey Bulldog", "It All Too Much" og "All Together Now" ER inkluderet i mono-udgaver, der oprindeligt var beregnet på en aldrig udsendt EP, mens "All You Need Is Love" og "Yellow Submarine" findes på andre plader.
Det samme problem har STEREO-boxen ikke. Man får en komplet Beatles-samling, selvom nogle få numre stadig er i mono. (Sikken en ballade, der ville blive, hvis man var nødt til at købe mono-boxen for at få "She Loves You", hvor stereo-masteren er gået tabt).
Forskelsbehandling ??? Tjaa ... __________________ DENON DCD-2000AE / DENON DVD-2900 // DENON PMA-2000AE // B&W 705 // Silversonic Revelation & Q10
hilsen Per
|
| Til top |
|
| |
Gryff Forum Bruger

|
| Sendt: 07 September 2009 kl. 20:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Trådens navn er herefter ændret fra "B-dag (09/09/09)" til "Beatles Remasters"
__________________ DENON DCD-2000AE / DENON DVD-2900 // DENON PMA-2000AE // B&W 705 // Silversonic Revelation & Q10
hilsen Per
|
| Til top |
|
| |
Hermann. Forum Bruger

Bruger siden: 18 April 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2168
|
| Sendt: 07 September 2009 kl. 20:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Håber der er nogen der giver en kritisk og reel vurdering når de udkommer.
Jeg hentede en ny avis i stereo studio idag, og her stod boxen til 1999,- og CDerne til 149 kr og dobbelte CDer til 199,- Det giver en højere pris enkeltvis end samlet. Jeg synes det ser ud til at de kommer i pap æsker, det synes jeg er irriterende, for så tager det længere tid at få dem ud af æsken. jvf Gasolins sorte box.
Se også JP søndag med 2 sider i anden sektion ( og to sider om Monty Python.) __________________ Venlig hilsen
Hermann
|
| Til top |
|
| |
bittermand Forum Bruger

Bruger siden: 17 Maj 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1294
|
| Sendt: 07 September 2009 kl. 20:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
De enkelte ikke-box købte CD'er bliver DIGIPAK med billedmateriale som de oprindelige LP'er, ligesom CD'en vil få samme udseende, som oblaten på den tilsvarende LP - der vil så være yderligere billedmateriale + en booklet:

|
| Til top |
|
| |
Dk11706 Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 357
|
| Sendt: 07 September 2009 kl. 20:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det bliver spændende at høre om de lider af "loudness war" syndrom, som flere af de tidligere remasteres. "Loudness war" er lidt en overdrivelse for de er ikke direkte dårligere, de er bare heller ikke fede. En positiv ting er at de bruger de originale tapes, i stedet for en 3. generation LP master som de gjorde med CD udgivelserne i '87.
Jeg har i dag DR. Ebbetts remasters i mono , de er superfede, meget bedre end hvad jeg har hørt af officielt materiale, men i den sidste ende så er det jo bootlegs, og vil helst have noget officielt. Stereo udgaver af beatles er vildt ringe efter min smag, og det var sådan set heller ikke meningen at de skulle have været udgivet med sang i en kanal og musik i den anden, men pladeselskabet skulle bruge penge og så blev det sådan (har jeg læst). Det er faktisk mit største problem...Beatles i stereo er bare ikke godt, jo de sidste men de er jo også mixet fornuftigt.
Nå, men gælder som et lille barn til at høre dem i mono 
|
| Til top |
|
| |
lennon Forum Bruger

Bruger siden: 23 Marts 2005
Status: Offline Indlæg: 1076
|
| Sendt: 07 September 2009 kl. 21:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hermann. skrev:
|
Håber der er nogen der giver en kritisk og reel vurdering når de udkommer.
|
|
|
Jamen,der er allerede i tråden linket til en meget detaljeret anmeldelse i Politiken ( Bille), - her er hans ultra-korte konklusion :
Anmeldelse af de to bokssæt:
The Beatles in Box – Remastered in Stereo, EMI Parlophone, 15 cd’er.
The Beatles in Mono, EMI Parlophone, 13 cd’er.
|
| Til top |
|
| |
Gryff Forum Bruger

|
| Sendt: 07 September 2009 kl. 22:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg synes, at Billes anmeldelse sammenblander to ting: 1. Kvaliteten af musikken. 2. Kvaliteten af remasteren (i forhold til originalen).
Hvis man læser anmelselser af klassisk musik, er kvaliteten af værket (næsten) aldrig til debat. Det er udelukkende den konkrete indspilning af værket, der anmeldes.
Jeg synes Bille skulle have holdt sig til at kommentere hver konkret remaster for sig - i hvor høj grad virker den enkelte remaster som en troværdig reproduktion af den pågældende plade.
Vi har alle vore ideer om, hvilke Beatles-plader, der er gode (og hvilke, der er knap så gode), MEN når man har alle pladerne i forvejen, synes jeg det vigtigste er at få fastslået, om den enkelte remaster virker som en troværdig gengivelse af originalen. (jeg skriver med vilje "virker som" - vi menige lyttere har jo ikke adgang til originalen). __________________ DENON DCD-2000AE / DENON DVD-2900 // DENON PMA-2000AE // B&W 705 // Silversonic Revelation & Q10
hilsen Per
|
| Til top |
|
| |
Jan Eskildsen Forum Bruger

Bruger siden: 29 Marts 2009 Lokalitet: Bornholm
Status: Offline Indlæg: 700
|
| Sendt: 07 September 2009 kl. 22:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tre hele sider i Politiken og 3,5 side i high fidelity - hvornår er nok nok ? Det er den samme musik?
__________________ "There's no substitute for experience".
|
| Til top |
|
| |
Gryff Forum Bruger

|
| Sendt: 07 September 2009 kl. 22:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jan Eskildsen skrev:
Tre hele sider i Politiken og 3,5 side i high fidelity - hvornår er nok nok ?
|
|
|
ALDRIG. Den musikalske og kulturelle påvirkning fra Beatles, Stones, Dylan (og nogle få stykker mere) kan ikke overvurderes. Uden dem ville det meste af den (nutidige) musik, vi hører idag, simpelthen ikke eksistere.
Der er også samlere, der gladeligt betaler 500,- kr for at få et vinyl-eksemplar af Stones "Aftermath" i mono ... __________________ DENON DCD-2000AE / DENON DVD-2900 // DENON PMA-2000AE // B&W 705 // Silversonic Revelation & Q10
hilsen Per
|
| Til top |
|
| |
Raskolnikov Forum Bruger

Bruger siden: 10 September 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 4606
|
| Sendt: 07 September 2009 kl. 22:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
bittermand skrev:
De enkelte ikke-box købte CD'er bliver DIGIPAK med billedmateriale som de oprindelige LP'er, ligesom CD'en vil få samme udseende, som oblaten på den tilsvarende LP - der vil så være yderligere billedmateriale + en booklet:

|
|
|
Det kan godt være men det er altså ikke det samme som at sidde med et dejligt stort LP cover. Elsker coverne til netop de to plader.  Abbey Road er så fedt et billede! __________________ Hands off the compression button music industry!
Hands of the DNR button Blu Ray producers!
|
| Til top |
|
| |
Gryff Forum Bruger

|
| Sendt: 07 September 2009 kl. 22:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dk11706 skrev:
| Det bliver spændende at høre om de lider af "loudness war" syndrom, som flere af de tidligere remasteres. |
|
|
Beatles plader har kun officielt været remastered een gang (i 1987/88). Dr. Ebbetts, som du nævner er en pirat-remaster, baseret på mint-vinyl kopier af de enkelte plader. Man kan så filosofere lidt over, at mange synes, den lyder bedre end de officielle remasters fra 1987/88. Så mon ikke det var på tide med en opgradering ???
Jeg så en wave-form af "A Day In The life" et sted. Den så (med mine øjne) ikke specielt alarmerende ud. Slet ikke som de wave-forms, der har været vist i en anden tråd her på sitet. Skal lige se om, jeg kan finde den igen. __________________ DENON DCD-2000AE / DENON DVD-2900 // DENON PMA-2000AE // B&W 705 // Silversonic Revelation & Q10
hilsen Per
|
| Til top |
|
| |
kvickly Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Marts 2008 Lokalitet: Øerne
Status: Offline Indlæg: 411
|
| Sendt: 07 September 2009 kl. 22:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kan man få skidtet på nyt vinyl ?
|
| Til top |
|
| |
Raskolnikov Forum Bruger

|
| Sendt: 07 September 2009 kl. 22:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Netop loudness eller komprimering skulle være én af de ting som man har været meget opmærksom på. I anmeldelsen fra Tone Audio som jeg linker til står der at Mono udgivelser ikke har fået hævet dynamikken og at stereo udgaverne har været udsat for meget lidt i sammenlagt 5 min.
__________________ Hands off the compression button music industry!
|
| Til top |
|
| |
Gryff Forum Bruger

|
| Sendt: 07 September 2009 kl. 22:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
kvickly skrev:
| Kan man få skidtet på nyt vinyl ? |
|
|
Ikke umiddelbart. Der kommer vist en stereo-box i november. Måske nogle vinyl-freaks kan bekræfte dette? __________________ DENON DCD-2000AE / DENON DVD-2900 // DENON PMA-2000AE // B&W 705 // Silversonic Revelation & Q10
hilsen Per
|
| Til top |
|
| |
DKsoulman Forum Bruger

Bruger siden: 04 Januar 2004 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 1063
|
| Sendt: 07 September 2009 kl. 22:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg køber dem IKKE!
Jeg har de gamle cd'er. Og jeg køber sgu ikke mere cd i papcover. Hvilken idiot fik den ide i sin tid?
Venter til musikbiblioteket har dem. Så får jeg dem vej, hvis der er lydforbedringer.
Pladebranchen skal ikke længere have penge af mig, på den måde de severe det på.
BOYKOT CD I PAPCOVER! __________________ Rod Stewart: Every Picture Tells A Story, 1971
NAD C390DD - SA Ranger - Cambridge 751BD - Bluesound
|
| Til top |
|
| |
Raskolnikov Forum Bruger

|
| Sendt: 07 September 2009 kl. 23:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er der nogle der kan fortælle mig om de nye remasteres i stereo udgaven har sangeren i begge højttalere på alle de første albums? F.eks. Rubber Soul? Det stinker lidt med de nuværende udgaver.
|
| Til top |
|
| |
Raskolnikov Forum Bruger

|
| Sendt: 07 September 2009 kl. 23:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
DKsoulman skrev:
Jeg køber dem IKKE!
Jeg har de gamle cd'er. Og jeg køber sgu ikke mere cd i papcover. Hvilken idiot fik den ide i sin tid?
Venter til musikbiblioteket har dem. Så får jeg dem vej, hvis der er lydforbedringer.
Pladebranchen skal ikke længere have penge af mig, på den måde de severe det på.
BOYKOT CD I PAPCOVER! |
|
|
Alle Vinyler er jo også i papcovers. Man kan jo bare sætte dem i et plastik cover hvis man vil... __________________ Hands off the compression button music industry!
|
| Til top |
|
| |
Gryff Forum Bruger

|
| Sendt: 07 September 2009 kl. 23:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Raskolnikov skrev:
| Er der nogle der kan fortælle mig om de nye remasteres i stereo udgaven har sangeren i begge højttalere på alle de første albums? F.eks. Rubber Soul? Det stinker lidt med de nuværende udgaver. |
|
|
Det tror jeg ikke, du skal forvente. Hvis man ændrer stereo-perspektivet, er der ret beset tale om et remix. Og i interviewet med Allan Rouse:
http://www.gaffa.dk/artikel/34337 (som der er linket til tidligere)
står tydeligt, at det oprindelige stereo-perspektiv er bibeholdt (like it or not). Man har remastered - ikke remixet. Om det så faktisk svarer til virkeligheden, vil jo vise sig om nogle dage, når vi får vore CD'er. __________________ DENON DCD-2000AE / DENON DVD-2900 // DENON PMA-2000AE // B&W 705 // Silversonic Revelation & Q10
hilsen Per
|
| Til top |
|
| |
Raskolnikov Forum Bruger

|
| Sendt: 07 September 2009 kl. 23:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Damn! Endnu en grund til at købe den skide monobox!
|
| Til top |
|
| |
lennon Forum Bruger

Bruger siden: 23 Marts 2005
Status: Offline Indlæg: 1076
|
| Sendt: 07 September 2009 kl. 23:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Embalering/indpakning, whatever - samt diverse opbevaringssystemer har alle dage været en af CD mediets allerstørste svagheder. Selv her ca 25 år efter CD´ens lanceringen, findes der sgu stadig ingen løsning,som tilnærmelsesvis kommer i nærheden af ejerglæden og håndteringen af LP vinyl albums. . ! ?
|
| Til top |
|
| |