Tilbage til HIFI4ALL.DK 7. juni 2026 | 19:17   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Musik og film
 HIFI4ALL Forum : Musik og film
Emne Emne: Beatles Remasters (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 29
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Gryff
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 September 2006
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Sendt: 08 September 2009 kl. 22:14 | IP-adresse registreret  

En lille sidebemærkning: Er der nogen af jer, der interesserer jer for "Beatles Rock Band" spillet, der også udkommer imorgen ? Det fås ikke i PC-version, vel ?

hilsen Per
Til top Vis Gryff's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Gryff

krenzler
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 December 2005
Lokalitet: København
Sendt: 08 September 2009 kl. 22:22 | IP-adresse registreret  

Endnu en Beatles remasters anmeldelse.

Beatles Rock Band er kun til konsollerne.
Til top Vis krenzler's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af krenzler

snegom07
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2006
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 09 September 2009 kl. 00:03 | IP-adresse registreret  

bittermand skrev:

Åh, hvor ér du dog heldig. Jeg har fået den nedslående besked fra min pladepusher, at jeg først får mine tidligst fredag d. 18.9. .  Ak ja, sådan går det, når man vil have de japanske presninger .

Jamen det bliver garanteret også værd at vente på

Til top Vis snegom07's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af snegom07

diamondduck
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 Januar 2006
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 09 September 2009 kl. 02:12 | IP-adresse registreret  

har lige hørt Abbey Road.
Jeg synes ikke at den nye lyd klær beatles,så jeg er bare glad for mine vinyler.
Det lyder lidt anmassende,men det er da hørt langt værre.
Men er man hoppet på cd-vognen,så er det et ok produkt-bare ikke noget for moi

Gryff
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 September 2009 kl. 07:16 | IP-adresse registreret  

GOOD MORNING, GOOD MORNING

B-DAY (09/09/09)

YES IT IS

hilsen Per

Gryff
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 September 2009 kl. 09:15 | IP-adresse registreret  

snegom07 skrev:
bittermand skrev:

Åh, hvor ér du dog heldig. Jeg har fået den nedslående besked fra min pladepusher, at jeg først får mine tidligst fredag d. 18.9. .  Ak ja, sådan går det, når man vil have de japanske presninger .

Tja lyden er vel den samme. Det er muligt, at SHM (Super High Material) kan gavne jitter-performance marginalt.

hilsen Per

bittermand
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Maj 2008
Sendt: 09 September 2009 kl. 10:23 | IP-adresse registreret  

Gryff skrev:
snegom07 skrev:
bittermand skrev:

Tja lyden er vel den samme. Det er muligt, at SHM (Super High Material) kan gavne jitter-performance marginalt.

Nu er det sådan, at kvaliteten af japanske presninger bare ér bedre, og sådan var det også i de DÅRLIGE gamle vinyldage. Jeg kunne dog ikke vente, så jeg har købt en af de, for mig, ikke-essentielle udgivelser, 'Help!' - (den får jeg sikkert tæsk for) - men den indeholder jo to MEGET væsentlige numre, nemlig 'Ticket to Ride' og 'Yesterday', som jeg ellers kun har på '1'. 'Help!' kører i skrivende stund, og damn...der er kommet bund i Ringos gryder...HERLIGT!!! 

Til top Vis bittermand's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bittermand

Gryff
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 September 2009 kl. 11:17 | IP-adresse registreret  

bittermand skrev:
Gryff skrev:
snegom07 skrev:
bittermand skrev:

Nu er det sådan, at kvaliteten af japanske presninger bare ér bedre, og sådan var det også i de DÅRLIGE gamle vinyldage. Jeg kunne dog ikke vente, så jeg har købt en af de, for mig, ikke-essentielle udgivelser, 'Help!' - (den får jeg sikkert tæsk for) - men den indeholder jo to MEGET væsentlige numre, nemlig 'Ticket to Ride' og 'Yesterday', som jeg ellers kun har på '1'. 'Help!' kører i skrivende stund, og damn...der er kommet bund i Ringos gryder...HERLIGT!!! 

Tja, jeg har de første 7 Springsteen-plader, som Japan-import på CD, og lyden er ikke noget specielt. Mht. vinyl er jeg helt enig i, at Japan-presninger er noget specielt.

De nye Beatles-masters er vel lavet ens (lydmæssigt) WORLDWIDE ?

hilsen Per

bittermand
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 September 2009 kl. 11:41 | IP-adresse registreret  

Gryff skrev:
[Tja, jeg har de første 7 Springsteen-plader, som Japan-import på CD, og lyden er ikke noget specielt. Mht. vinyl er jeg helt enig i, at Japan-presninger er noget specielt.

De nye Beatles-masters er vel lavet ens (lydmæssigt) WORLDWIDE ?

Lad os bare kalde det en japan-fetich, der har hængt ved siden de DÅRLIGE gamle LP-dage. Hvis de "vigtige" udgivelser findes i japan-presninger, så køber jeg dem. De kaster ganske ofte også et væld af bonus-numre af sig i forh. europæiske og især amerikanske. Men dog selvsagt ikke i Beatles-remasters' tilfælde. 

Gryff
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 September 2009 kl. 13:30 | IP-adresse registreret  

Jeg må indrømme, at det kribler i fingrene, og jeg er meget fristet til at gå ned i byen og købe en enkelt af løssalgs-CD'erne, for at få et sneak-preview. Men mine boxe kommer jo i morgen eller overmorgen - vi må se om jeg kan modstå fristelsen ...

hilsen Per

mollecon
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 December 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 09 September 2009 kl. 19:00 | IP-adresse registreret  

I dagens Information giver Ralf Christensen udgivelsen (stereo-versionen) en meget positiv omtale.
Til top Vis mollecon's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mollecon

bittermand
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 September 2009 kl. 19:57 | IP-adresse registreret  

Gryff skrev:
Jeg må indrømme, at det kribler i fingrene, og jeg er meget fristet til at gå ned i byen og købe en enkelt af løssalgs-CD'erne, for at få et sneak-preview. Men mine boxe kommer jo i morgen eller overmorgen - vi må se om jeg kan modstå fristelsen ...

Hehe...det var præcis det, der i formiddags drev mig til at købe 'Help!', som ikke er imellem mine forudbestillinger, for det er kun fra og med 'Rubber Soul' og frem, min Beatles-interesse ligger; men som nævnt højere oppe i tråden, så er der liiiige 'Ticket to Ride' og 'Yesterday' på 'Help!', som er uomgængelige. Og dem har jeg hidtil kun haft på '1', der ikke lydmæssigt kommer i nærheden af de remasterede. At jeg ikke har kunnet få dem på release-dagen (men skal vente 10-14 dage(!!!) ekstra), trods forudbestilling 2 mdr. før, og det gjort mig så slukøret og skuffet, at dette og ovennænte køb af 'Help!' er mine sidste i danske detailbutikker - fremover lægger jeg 100% af mine køb i netbutikker - jeg gider dem simpelthen ikke mere og kan godt forstå, de lukker på samlebånd.

CARS10
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Juli 2009
Sendt: 09 September 2009 kl. 20:54 | IP-adresse registreret  

Meget trist historie  

hilsen en beatles fan

Til top Vis CARS10's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af CARS10

CARS10
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 September 2009 kl. 22:35 | IP-adresse registreret  

hej

Jeg har lige hørt brødrene på p4 kl. 21 og jeg må nok sige de lyder godt de nye.Væk er de skarpe stemmer og tynde lyd som jeg har levet med siden jeg var 11 år (nu 56).

Det sjove af det er jeg har alle sammen på lp og cd og de bliver jo nok væsentlig forringet nu i værdi undtagen de "gode" af dem.

Men okay vi starter forfra

lennon
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Marts 2005
Sendt: 09 September 2009 kl. 23:17 | IP-adresse registreret  

CARS10 skrev:

hej

Jeg har lige hørt brødrene på p4 kl. 21 og jeg må nok sige de lyder godt de nye.Væk er de skarpe stemmer og tynde lyd som jeg har levet med siden jeg var 11 år (nu 56).

Det sjove af det er jeg har alle sammen på lp og cd og de bliver jo nok væsentlig forringet nu i værdi undtagen de "gode" af dem.

Men okay vi starter forfra

Hørte også noget af "Brødrene"  Og sjovt nok mente jeg umiddelbar at gæsten Per (?) var galt på den mht, at Beatles ikke spillede "Revolver"- numre på deres `66 Tour . Som inkarneret Beatles-fan må jeg flovt erkende at jeg huskede "Nowhere Man" ( -spillet i hvert fald i Tyskland  66) som et "Revolver" track   . Kan det være demens . .  ?

Til top Vis lennon's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lennon

CARS10
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 September 2009 kl. 23:47 | IP-adresse registreret  

Det kan jeg ikke huske  

Gryff
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 September 2009 kl. 10:16 | IP-adresse registreret  

Et par lydprøver fra de nye remasters med eksempler på forskellen mellem mono- og stereo- udgaver:

http://www.npr.org/blogs/allsongs/2009/09/mono_or_stereo_hel p_2.html

hilsen Per

lennon
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Marts 2005
Sendt: 10 September 2009 kl. 12:53 | IP-adresse registreret  

Gaffa er da også helt oppe i det røde felt af begejstring over helhedsintrykket. De slutter anmeldelsen af med :

" . . .Så tillykke til Abbey Road, til The Beatles, samt ikke mindst til os alle sammen. Vi har nemlig fået verdens bedste band tilbage i en form, som er friskere end nogensinde. . . "  

Til top Vis lennon's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lennon

Gryff
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 September 2009 kl. 14:37 | IP-adresse registreret  

Jeg har netop modtaget mine bokse (stereo- og mono-).

Et par notitser (om stereo-boksen):

På "Past Masters" er "From Me To You", "Thank You Girl" (B-side til FMTY) og de to sange med tysk tekst nu i stereo. "You Know My Name (Look Up The Number)" (B-side til "Let It Be") er stadig i mono ... Det sidste kan undre en del, eftersom det er en af de sidst udgivne sange, og fordi der findes et stereo-mix af sangen på "Anthology"

"Thank You Girl" er uden det ekko og reverb, der plager/ødelægger den oprindelige amerikanske stereo-udgave.

Lyden ? Jeg har prøvelyttet 6 numre fra forskellige tidsperioder. Det lyder bare FANTASTISK !!! (synes jeg).

Der skal lyttes hele weekenden ...

hilsen Per

jac65
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Juli 2009
Sendt: 10 September 2009 kl. 14:54 | IP-adresse registreret  

Lyder interessant, hvem der bare havde penge til begge sæt :-)...men ja, de enkelte numre jeg har hørt har ligeledes lydt fantastisk i forhold til 87-udgaverne....har du evt. mulighed for at sammenligne med en vinyludgave? Det vil være sjovt...jeg er meget spændt på at se om de bliver genudgivet på vinyl senere, det siger rygterne, men intet er blevet bekræftet endnu, såvidt jeg har forstået...
Til top Vis jac65's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jac65

<< Forrige Side af 29 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes