| Forfatter |
|
Gryff Forum Bruger

Bruger siden: 21 September 2006 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 427
|
| Sendt: 08 September 2009 kl. 22:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
En lille sidebemærkning: Er der nogen af jer, der interesserer jer for "Beatles Rock Band" spillet, der også udkommer imorgen ? Det fås ikke i PC-version, vel ? __________________ DENON DCD-2000AE / DENON DVD-2900 // DENON PMA-2000AE // B&W 705 // Silversonic Revelation & Q10
hilsen Per
|
| Til top |
|
| |
krenzler Forum Bruger

Bruger siden: 20 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 5449
|
| Sendt: 08 September 2009 kl. 22:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
snegom07 Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 223
|
| Sendt: 09 September 2009 kl. 00:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
bittermand skrev:
|
Åh, hvor ér du dog heldig. Jeg har fået den nedslående besked fra min pladepusher, at jeg først får mine tidligst fredag d. 18.9. . Ak ja, sådan går det, når man vil have de japanske presninger .
|
|
|
Jamen det bliver garanteret også værd at vente på
|
| Til top |
|
| |
diamondduck Forum Bruger

Bruger siden: 30 Januar 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1321
|
| Sendt: 09 September 2009 kl. 02:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
har lige hørt Abbey Road.
Jeg synes ikke at den nye lyd klær beatles,så jeg er bare glad for mine vinyler.
Det lyder lidt anmassende,men det er da hørt langt værre.
Men er man hoppet på cd-vognen,så er det et ok produkt-bare ikke noget for moi
__________________ -etwas Kultur muß sein
|
| Til top |
|
| |
Gryff Forum Bruger

|
| Sendt: 09 September 2009 kl. 07:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
GOOD MORNING, GOOD MORNING
B-DAY (09/09/09)
YES IT IS __________________ DENON DCD-2000AE / DENON DVD-2900 // DENON PMA-2000AE // B&W 705 // Silversonic Revelation & Q10
hilsen Per
|
| Til top |
|
| |
Gryff Forum Bruger

|
| Sendt: 09 September 2009 kl. 09:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
snegom07 skrev:
bittermand skrev:
|
Åh, hvor ér du dog heldig. Jeg har fået den nedslående besked fra min pladepusher, at jeg først får mine tidligst fredag d. 18.9. . Ak ja, sådan går det, når man vil have de japanske presninger .
|
|
|
|
|
|
Tja lyden er vel den samme. Det er muligt, at SHM (Super High Material) kan gavne jitter-performance marginalt. __________________ DENON DCD-2000AE / DENON DVD-2900 // DENON PMA-2000AE // B&W 705 // Silversonic Revelation & Q10
hilsen Per
|
| Til top |
|
| |
bittermand Forum Bruger

Bruger siden: 17 Maj 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1294
|
| Sendt: 09 September 2009 kl. 10:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Gryff skrev:
snegom07 skrev:
bittermand skrev:
|
|
|
|
|
|
|
Tja lyden er vel den samme. Det er muligt, at SHM (Super High Material) kan gavne jitter-performance marginalt.
|
|
|
Nu er det sådan, at kvaliteten af japanske presninger bare ér bedre, og sådan var det også i de DÅRLIGE gamle vinyldage. Jeg kunne dog ikke vente, så jeg har købt en af de, for mig, ikke-essentielle udgivelser, 'Help!' - (den får jeg sikkert tæsk for) - men den indeholder jo to MEGET væsentlige numre, nemlig 'Ticket to Ride' og 'Yesterday', som jeg ellers kun har på '1'. 'Help!' kører i skrivende stund, og damn...der er kommet bund i Ringos gryder...HERLIGT!!!
|
| Til top |
|
| |
Gryff Forum Bruger

|
| Sendt: 09 September 2009 kl. 11:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
bittermand skrev:
Gryff skrev:
snegom07 skrev:
bittermand skrev:
|
|
|
|
|
|
|
Tja lyden er vel den samme. Det er muligt, at SHM (Super High Material) kan gavne jitter-performance marginalt.
|
|
|
Nu er det sådan, at kvaliteten af japanske presninger bare ér bedre, og sådan var det også i de DÅRLIGE gamle vinyldage. Jeg kunne dog ikke vente, så jeg har købt en af de, for mig, ikke-essentielle udgivelser, 'Help!' - (den får jeg sikkert tæsk for) - men den indeholder jo to MEGET væsentlige numre, nemlig 'Ticket to Ride' og 'Yesterday', som jeg ellers kun har på '1'. 'Help!' kører i skrivende stund, og damn...der er kommet bund i Ringos gryder...HERLIGT!!!
|
|
|
Tja, jeg har de første 7 Springsteen-plader, som Japan-import på CD, og lyden er ikke noget specielt. Mht. vinyl er jeg helt enig i, at Japan-presninger er noget specielt.
De nye Beatles-masters er vel lavet ens (lydmæssigt) WORLDWIDE ? __________________ DENON DCD-2000AE / DENON DVD-2900 // DENON PMA-2000AE // B&W 705 // Silversonic Revelation & Q10
hilsen Per
|
| Til top |
|
| |
bittermand Forum Bruger

|
| Sendt: 09 September 2009 kl. 11:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Gryff skrev:
| [Tja, jeg har de første 7 Springsteen-plader, som Japan-import på CD, og lyden er ikke noget specielt. Mht. vinyl er jeg helt enig i, at Japan-presninger er noget specielt.
De nye Beatles-masters er vel lavet ens (lydmæssigt) WORLDWIDE ? |
|
|
Lad os bare kalde det en japan-fetich, der har hængt ved siden de DÅRLIGE gamle LP-dage. Hvis de "vigtige" udgivelser findes i japan-presninger, så køber jeg dem. De kaster ganske ofte også et væld af bonus-numre af sig i forh. europæiske og især amerikanske. Men dog selvsagt ikke i Beatles-remasters' tilfælde.
|
| Til top |
|
| |
Gryff Forum Bruger

|
| Sendt: 09 September 2009 kl. 13:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg må indrømme, at det kribler i fingrene, og jeg er meget fristet til at gå ned i byen og købe en enkelt af løssalgs-CD'erne, for at få et sneak-preview. Men mine boxe kommer jo i morgen eller overmorgen - vi må se om jeg kan modstå fristelsen ...
__________________ DENON DCD-2000AE / DENON DVD-2900 // DENON PMA-2000AE // B&W 705 // Silversonic Revelation & Q10
hilsen Per
|
| Til top |
|
| |
mollecon Forum Bruger

Bruger siden: 05 December 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 4790
|
| Sendt: 09 September 2009 kl. 19:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
I dagens Information giver Ralf Christensen udgivelsen (stereo-versionen) en meget positiv omtale.
|
| Til top |
|
| |
bittermand Forum Bruger

|
| Sendt: 09 September 2009 kl. 19:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Gryff skrev:
| Jeg må indrømme, at det kribler i fingrene, og jeg er meget fristet til at gå ned i byen og købe en enkelt af løssalgs-CD'erne, for at få et sneak-preview. Men mine boxe kommer jo i morgen eller overmorgen - vi må se om jeg kan modstå fristelsen ... |
|
|
Hehe...det var præcis det, der i formiddags drev mig til at købe 'Help!', som ikke er imellem mine forudbestillinger, for det er kun fra og med 'Rubber Soul' og frem, min Beatles-interesse ligger; men som nævnt højere oppe i tråden, så er der liiiige 'Ticket to Ride' og 'Yesterday' på 'Help!', som er uomgængelige. Og dem har jeg hidtil kun haft på '1', der ikke lydmæssigt kommer i nærheden af de remasterede. At jeg ikke har kunnet få dem på release-dagen (men skal vente 10-14 dage(!!!) ekstra), trods forudbestilling 2 mdr. før, og det gjort mig så slukøret og skuffet, at dette og ovennænte køb af 'Help!' er mine sidste i danske detailbutikker - fremover lægger jeg 100% af mine køb i netbutikker - jeg gider dem simpelthen ikke mere og kan godt forstå, de lukker på samlebånd.
|
| Til top |
|
| |
CARS10 Forum Bruger

Bruger siden: 15 Juli 2009 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2794
|
| Sendt: 09 September 2009 kl. 20:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Meget trist historie
hilsen en beatles fan
|
| Til top |
|
| |
CARS10 Forum Bruger

|
| Sendt: 09 September 2009 kl. 22:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej
Jeg har lige hørt brødrene på p4 kl. 21 og jeg må nok sige de lyder godt de nye.Væk er de skarpe stemmer og tynde lyd som jeg har levet med siden jeg var 11 år (nu 56).
Det sjove af det er jeg har alle sammen på lp og cd og de bliver jo nok væsentlig forringet nu i værdi undtagen de "gode" af dem.
Men okay vi starter forfra 
|
| Til top |
|
| |
lennon Forum Bruger

Bruger siden: 23 Marts 2005
Status: Offline Indlæg: 1076
|
| Sendt: 09 September 2009 kl. 23:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
CARS10 skrev:
|
hej
Jeg har lige hørt brødrene på p4 kl. 21 og jeg må nok sige de lyder godt de nye.Væk er de skarpe stemmer og tynde lyd som jeg har levet med siden jeg var 11 år (nu 56).
Det sjove af det er jeg har alle sammen på lp og cd og de bliver jo nok væsentlig forringet nu i værdi undtagen de "gode" af dem.
Men okay vi starter forfra 
|
|
|
Hørte også noget af "Brødrene" Og sjovt nok mente jeg umiddelbar at gæsten Per (?) var galt på den mht, at Beatles ikke spillede "Revolver"- numre på deres `66 Tour . Som inkarneret Beatles-fan må jeg flovt erkende at jeg huskede "Nowhere Man" ( -spillet i hvert fald i Tyskland 66) som et "Revolver" track . Kan det være demens . . ?
|
| Til top |
|
| |
CARS10 Forum Bruger

|
| Sendt: 09 September 2009 kl. 23:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det kan jeg ikke huske
|
| Til top |
|
| |
Gryff Forum Bruger

|
| Sendt: 10 September 2009 kl. 10:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
lennon Forum Bruger

Bruger siden: 23 Marts 2005
Status: Offline Indlæg: 1076
|
| Sendt: 10 September 2009 kl. 12:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Gaffa er da også helt oppe i det røde felt af begejstring over helhedsintrykket. De slutter anmeldelsen af med :
" . . .Så tillykke til Abbey Road, til The Beatles, samt ikke mindst til os alle sammen. Vi har nemlig fået verdens bedste band tilbage i en form, som er friskere end nogensinde. . . "
|
| Til top |
|
| |
Gryff Forum Bruger

|
| Sendt: 10 September 2009 kl. 14:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har netop modtaget mine bokse (stereo- og mono-).
Et par notitser (om stereo-boksen):
På "Past Masters" er "From Me To You", "Thank You Girl" (B-side til FMTY) og de to sange med tysk tekst nu i stereo. "You Know My Name (Look Up The Number)" (B-side til "Let It Be") er stadig i mono ... Det sidste kan undre en del, eftersom det er en af de sidst udgivne sange, og fordi der findes et stereo-mix af sangen på "Anthology"
"Thank You Girl" er uden det ekko og reverb, der plager/ødelægger den oprindelige amerikanske stereo-udgave.
Lyden ? Jeg har prøvelyttet 6 numre fra forskellige tidsperioder. Det lyder bare FANTASTISK !!! (synes jeg).
Der skal lyttes hele weekenden ...
__________________ DENON DCD-2000AE / DENON DVD-2900 // DENON PMA-2000AE // B&W 705 // Silversonic Revelation & Q10
hilsen Per
|
| Til top |
|
| |
jac65 Forum Bruger

Bruger siden: 10 Juli 2009 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 87
|
| Sendt: 10 September 2009 kl. 14:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lyder interessant, hvem der bare havde penge til begge sæt :-)...men ja, de enkelte numre jeg har hørt har ligeledes lydt fantastisk i forhold til 87-udgaverne....har du evt. mulighed for at sammenligne med en vinyludgave? Det vil være sjovt...jeg er meget spændt på at se om de bliver genudgivet på vinyl senere, det siger rygterne, men intet er blevet bekræftet endnu, såvidt jeg har forstået...
|
| Til top |
|
| |