Tilbage til HIFI4ALL.DK 8. juni 2026 | 03:36   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Musik og film
 HIFI4ALL Forum : Musik og film
Emne Emne: Beatles Remasters (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 29
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Gryff
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 September 2006
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Sendt: 10 September 2009 kl. 15:23 | IP-adresse registreret  

jac65 skrev:
Lyder interessant, hvem der bare havde penge til begge sæt :-)...men ja, de enkelte numre jeg har hørt har ligeledes lydt fantastisk i forhold til 87-udgaverne....har du evt. mulighed for at sammenligne med en vinyludgave? Det vil være sjovt...jeg er meget spændt på at se om de bliver genudgivet på vinyl senere, det siger rygterne, men intet er blevet bekræftet endnu, såvidt jeg har forstået...

Jeg har desværre ikke mulighed for at lave en seriøs sammenligning med vinyl-udgaver. Min pladespiller er ikke af samme standard som resten af mit anlæg, da jeg forlængst har afskrevet vinyl af praktiske årsager. Desuden er mine vinyl-udgaver af Beatles-pladerne ikke alle i perfekt stand.

Jeg mener at have hørt, at der kommer en vinyl-boks (stereo) den 14. november.

Vi er vist helt enige om, at 87-udgaverne af CD-erne ikke er noget at prale af (med nutidens standard).

hilsen Per
Til top Vis Gryff's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Gryff

lennon
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Marts 2005
Sendt: 10 September 2009 kl. 16:21 | IP-adresse registreret  

Jeg synes også lige i skal læse lidt af anmeldelsen fra "Information" :

" . .Og den nye lyd? Den er fremragende. Det er ærlig talt decideret gribende at høre især Lennon og McCartneys vokaler støvet af og mejslet ud af støjen, fritskrabet i lydbillederne, forædlet hinsides tidlig digital afpilning, frigjort af dårlig oppumpning i de tidlige cd-år.

Nænsomt

Der er blevet gået nænsomt til værks. Ja, der er kun blevet brugt støjreduktion på fem af de i alt 525 minutter, og den limiting som hæver lydniveauerne på cd’er, men som begrænser dynamikken, er kun blevet brugt i mild grad. De nye cd’ers lydniveau er således moderat - der skal skrues op - men det giver dem til gengæld en dynamisk charme, som man savner på så uendelig mange aluminiumsskiver. Instrumenterne står ikke kun klare og detaljerede i lydbillederne, de emmer også af varme og samspil. Sved, blod, latter. Og vokalerne, oh boy, vokalerne. Vejrtrækningerne, spyttet, fraseringerne, intonationerne og modningen fra de tidlige pladers gejle vokalharmonier til både mere soulede, snart hashede og også mere rå såvel som melankolske formgivninger af det sungne ord. . ."

Til top Vis lennon's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lennon

jac65
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Juli 2009
Sendt: 10 September 2009 kl. 16:53 | IP-adresse registreret  

Ja, ingen tvivl om den fremragende kvalitet, det er virkelig en sand triumf for det digitale medie!...
Til top Vis jac65's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jac65

Raskolnikov
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 September 2003
Sendt: 10 September 2009 kl. 17:13 | IP-adresse registreret  

Jeg håber og ber til at monoboxen falder i pris. Den skal næsten også hjem! 

floe
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Maj 2007
Lokalitet: København
Sendt: 10 September 2009 kl. 17:40 | IP-adresse registreret  

Nu har jeg ikke kigget hele tråden igennem, og det kan være jeg stiller et spørgsmål, der allerede er blevet besvaret på de foregående sider, men...

Er der ikke en venlig sjæl der kan fortælle hvilken version af stereoboksen man bør bestille, og eventuelt hvorfra (gerne med link?) - således at jeg ikke går galt i byen

Floes gamle vin på nye flasker
Til top Vis floe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af floe

bittermand
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Maj 2008
Sendt: 10 September 2009 kl. 18:03 | IP-adresse registreret  

Raskolnikov skrev:

Det skal du vist ikke gøre for længe Raskolnikov, for så vidt jeg er orienteret, er der kun produceret X antal bokse, og når de så er udsolgt, er det så dét, der kommer IKKE flere - der skulle dog være produceret et antal, som gør, at kilden ikke løber lige med det samme.

floe skrev:
Nu har jeg ikke kigget hele tråden igennem, og det kan være jeg stiller et spørgsmål, der allerede er blevet besvaret på de foregående sider, men...

Er der ikke en venlig sjæl der kan fortælle hvilken version af stereoboksen man bør bestille, og eventuelt hvorfra (gerne med link?) - således at jeg ikke går galt i byen  

Nu bliver jeg godt nok lettere forvirret. Jeg troede, der var tale om én mono-box, én stereo-box og de enkelte stereo-CD'er i løssalg...eller hvad?

EDIT: Det kan måske være mig, der har bidraget til dette ved fable om japanske presninger...!?!? Hvis det er, ja så er der altså ingen forskel i indhold, blot mener jeg (indbildt eller ej), at japanske presninger er af højere kvalitet.

Til top Vis bittermand's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bittermand

floe
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 September 2009 kl. 18:09 | IP-adresse registreret  

bittermand skrev:

Raskolnikov skrev:

Det skal du vist ikke gøre for længe Raskolnikov, for så vidt jeg er orienteret, er der kun produceret X antal bokse, og når de så er udsolgt er det så det, de kommer IKKE flere - der skulle dog være produceret et antal, som gør, at kilden ikke løber lige med det samme.

floe skrev:

Nu bliver jeg godt nok lettere forvirret. Jeg troede, der var tale om én mono-box, én stereo-box og de enkelte stereo-CD'er i løssalg...eller hvad?

EDIT: Det kan måske være mig, der har bidraget til dette ved fable om japanske presninger...!?!? Hvis det er, ja er der ingen forskel i indhold, blot mener jeg (indbildt eller ej), at japanske presninger er af højere kvalitet.

Det var nok dér kæden hoppede af for mig ja

Dvs. at følgende set er det korrekte: http://cdon.dk/musik/beatles/the_beatles_in_stereo_%2816cd%2 b1dvd_remastered%29-6941778 ???

Hermann.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 April 2007
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 10 September 2009 kl. 18:10 | IP-adresse registreret  

floe skrev:

Der er vel kun en version i stereo. Men vent du kan sikkert få den til væsentligt lavere pris inden et år. Personligt har jeg de flere af udgaverne fra 87 på CD + flere vinylplader, så der er intet der haster. Det virker lidt gak gak at købe en CD man har i forvejen bare fordi der kommer en ny udgave. Så disse nye udgaver må generelt være for nye købere og samlere.

bittermand
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Maj 2008
Sendt: 10 September 2009 kl. 18:17 | IP-adresse registreret  

Hermann. skrev:
Så disse nye udgaver må generelt være for nye købere og samlere.

...og audiofile, for jeg kan garantere dig, at det lydmæssigt er chokolade for ørerne - nat og dag '87-udgaverne kontra remasters. 

Til top Vis bittermand's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bittermand

Gryff
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 September 2009 kl. 19:54 | IP-adresse registreret  

floe skrev:
Dvs. at følgende set er det korrekte: http://cdon.dk/musik/beatles/the_beatles_in_stereo_%2816cd%2 b1dvd_remastered%29-6941778 ???

Yes - The One And Only (ikke Billy Shears men) Stereo-Set ...

hilsen Per

Gryff
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 September 2009 kl. 19:57 | IP-adresse registreret  

bittermand skrev:

Hermann. skrev:
Så disse nye udgaver må generelt være for nye købere og samlere.

...og audiofile, for jeg kan garantere dig, at det lydmæssigt er chokolade for ørerne - nat og dag '87-udgaverne kontra remasters. 

Helt enig. Her netop hørt de fire første ("Please, Please Me", "With The Beatles", "A Hard Days Night", "Beatles For Sale") i stereo-udgaven ... og WOW (i forhold til 87-udgaven) !!!

hilsen Per

floe
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 September 2009 kl. 19:59 | IP-adresse registreret  

Gryff skrev:

floe skrev:

Yes - The One And Only (ikke Billy Shears men) Stereo-Set 

Super! Mange tak skal du have

lennon
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 September 2009 kl. 20:23 | IP-adresse registreret  

Hermann. skrev:

floe skrev:

Der er vel kun en version i stereo. Men vent du kan sikkert få den til væsentligt lavere pris inden et år. Personligt har jeg de flere af udgaverne fra 87 på CD + flere vinylplader, så der er intet der haster. Det virker lidt gak gak at købe en CD man har i forvejen bare fordi der kommer en ny udgave. Så disse nye udgaver må generelt være for nye købere og samlere.

Her tar du HELT fejl. Der er tale om et hørbart - lydmæssigt -  helt andet produkt :

" . .Og den nye lyd? Den er fremragende. Det er ærlig talt decideret gribende at høre især Lennon og McCartneys vokaler støvet af og mejslet ud af støjen, fritskrabet i lydbillederne, forædlet hinsides tidlig digital afpilning, frigjort af dårlig oppumpning i de tidlige cd-år ( - underforstået ´87 udgivelsen ! ! ) 

CARS10
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Juli 2009
Sendt: 10 September 2009 kl. 21:47 | IP-adresse registreret  

Jeg må hellere se og komme ned og købe den der PAST MASTERS da jeg aldrig har haft alle deres single hits på de gamle single plader og de har jo heller aldrig været udgivet på cd.

Jeg syntes at det er fantastisk at det er blevet udgivet nu

carsten

Til top Vis CARS10's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af CARS10

Gryff
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 September 2009 kl. 21:59 | IP-adresse registreret  

CARS10 skrev:

Jeg må hellere se og komme ned og købe den der PAST MASTERS da jeg aldrig har haft alle deres single hits på de gamle single plader og de har jo heller aldrig været udgivet på cd.

Jeg syntes at det er fantastisk at det er blevet udgivet nu

carsten

For at undgå misforståelser : PAST MASTERS indeholder kun de singler. der ikke er inkluderet på andre CD'er.

hilsen Per

Raskolnikov
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 September 2003
Sendt: 10 September 2009 kl. 22:33 | IP-adresse registreret  

bittermand skrev:

Raskolnikov skrev:

Det skal du vist ikke gøre for længe Raskolnikov, for så vidt jeg er orienteret, er der kun produceret X antal bokse, og når de så er udsolgt, er det så dét, der kommer IKKE flere - der skulle dog være produceret et antal, som gør, at kilden ikke løber lige med det samme.

floe skrev:

EDIT: Det kan måske være mig, der har bidraget til dette ved fable om japanske presninger...!?!? Hvis det er, ja så er der altså ingen forskel i indhold, blot mener jeg (indbildt eller ej), at japanske presninger er af højere kvalitet.

D'hoo!

CARS10
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 September 2009 kl. 23:03 | IP-adresse registreret  

Gryff

Hvad mener du med ikke inkluderet på andre cd'er.Som jeg har forstået det så er det alle deres singler.A sider og B sider og dem har du jo aldrig kunne få på cd.

carsten

Gryff
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 September 2009 kl. 23:34 | IP-adresse registreret  

CARS10 skrev:

Gryff

Hvad mener du med ikke inkluderet på andre cd'er.Som jeg har forstået det så er det alle deres singler.A sider og B sider og dem har du jo aldrig kunne få på cd.

carsten

Nej, det er IKKE ALLE singler, der er inkluderet på PAST MASTERS. Mange er.

Du kommer til at mangle bla. PLEASE, PLEASE ME, A HARD DAY'S NIGHT, CAN'T BUY ME LOVE, HELP!, YELLOW SUBMARINE, PENNY LANE, STRAWBERRY FIELDS FOREVER, HELLO GOODBYE for at nævne nogle stykkker, fordi disse sange allerede er inkluderet på de andre albums. Og LOVE ME DO er an anden udgave, end den du sikkert kender.

Følgende er en liste over ALLE Beatles udgivelser i UK (LP/EP/singler):

http://www.columbia.edu/~brennan/beatles/uk.records.html

Du kan selv finde singlerne i listen. Bemærk, at listen også inkluderer musik med Tony Sheridan (fra før PLEASE, PLEASE ME)

Prøv at sammenligne med tracklisten fra PAST MASTERS:

http://hmv.com/hmvweb/displayProductDetails.do?ctx=280;-1;-1 ;-1;-1&sku=963460

og hele boxen:

http://hmv.com/hmvweb/displayProductDetails.do?ctx=4326;1;-1 ;-1;-1&sku=992158&WT.ac=MA_ARTIST_BEATLES-PBODY-MA_B EATLES_MAIN-The+Beatles+In+Stereo+%3A+17CD+%3A+Box+Set-99215 8

(PAST MASTERS er disc 15 og 16).

Der er garanteret nogle af dine favoritnumre, der mangler ...

... og PAST MASTERS var altså også tidligere en del af Beatles CD-katalog.

hilsen Per

lennon
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 September 2009 kl. 23:44 | IP-adresse registreret  

CARS10 skrev:

Gryff

carsten

I starten af Beatles karriere havde man en filosofi om,at LP albums ikke skulle indeholde single hits. Derfor findes der ikke officielle Albums med feks "She loves you"  "I want to hold your Hand "  osv . Dem plus en del B-sider og nogle EP numre samledes så på de 2 "Past Masters". Dog findes mange af numrene på "ONE" og de "Blå" og "Røde" årstals CD´er .

Nu er det også forskelligt hvad der er udkommet som singler i forskellige lande. Feks var "Yesterday" ikke ude som single i UK, - hvilket den dog var i bla både USA og Danmark . .

CARS10
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 September 2009 kl. 00:02 | IP-adresse registreret  

okay tak for svar det giver jo mening men er det alle deres singler eller ej.?

Jeg har i mange år ønsket man kunne få dem på cd.men det har man jo ikke.

<< Forrige Side af 29 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes