| Forfatter |
|
jazzman Udelukket fra forum

Sven tager en pause!
Bruger siden: 07 Januar 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 3787
|
| Sendt: 29 Oktober 2010 kl. 13:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Til den pris er der ikke meget at betænke sig på. Selvfølgelig er det ikke sikkert at de er helt magen til de gamle, men omvendt
er der grænser for, hvor galt det kan gå. Når Seas foreslår dem som erstatning er det da sandsynligt, at de har fundet et godt
match til de oprindelige OEM enheder, som de leverede til Dali.
Scan-Speak er, som Tony skriver, en anden historie. De opfører sig sikkert anderledes og filteret skal tilpasses.
|
| Til top |
|
| |
Peterlh Forum Bruger

Bruger siden: 27 Maj 2010 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 309
|
| Sendt: 29 Oktober 2010 kl. 16:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
mr nash skrev:
Peterlh skrev:
Jeg går ud fra at i har opdaget at denne tråd er næsten et år gammel?  |
|
|
og jeg går udfra at du ikke er klar over at det er trådstarteren der har pustet liv i tråden |
|
|
Damn
|
| Til top |
|
| |
SN76 Forum Bruger

Bruger siden: 03 Januar 2010 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 20
|
| Sendt: 09 November 2010 kl. 00:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
hasselstream Forum Bruger

Bruger siden: 13 Februar 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 304
|
| Sendt: 09 November 2010 kl. 08:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har set et sæt dali 450 til salg på dba til 700kr. dem kunne du evt hente og bruge diskanterne derfra. også give mig resten. :)
|
| Til top |
|
| |
USXX Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 666
|
| Sendt: 09 November 2010 kl. 09:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har et sæt Vifa D26TG-35-06 liggende. Jeg mener stadig (se side 1), det er en rigtig god drop-in. Fronten kan muligvis fås hos Scan-Speak (spørg).
|
| Til top |
|
| |
SN76 Forum Bruger

|
| Sendt: 09 November 2010 kl. 23:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
hasselstream skrev:
| Har set et sæt dali 450 til salg på dba til 700kr. dem kunne du evt hente og bruge diskanterne derfra. også give mig resten. :) |
|
|
Har set de pågældene højtalere og de havde ikke de org. diskanter i mere.
|
| Til top |
|
| |
SN76 Forum Bruger

|
| Sendt: 10 November 2010 kl. 18:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ringede til frequence shop og blev anbefalet scan speak D2606/922000(som drop inn) de er = D27TG-15-06. De kan købes af ny, frontpladen kan dog blive et problem til dali 850...
De mente at den ogå kunne bruges til mine Dali 909
Hvad mener i om det?
|
| Til top |
|
| |
chris-torb Forum Bruger

Bruger siden: 30 September 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 382
|
| Sendt: 10 November 2010 kl. 18:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
SN76 skrev:
|
Ringede til frequence shop og blev anbefalet scan speak D2606/922000(som drop inn) som er Vifa konstruktion. De kan købes af ny, frontpladen kan dog blive et problem til dali 850...
Hvad mener i om det?
|
|
|
Min holdning er stadig... Du kan ikke bare udskifte en diskant med en anden..
USXX nævner en mulighed for et alternativ, som måske kan være gangbart..
Men derudover...Uden måling og efterfølgende korrigering i filter, bliver det noget SNOT, med mindre du er usandsynlig svineheldig (og det er de aller færreste)...
Ingen kan give et fornuftigt bud på, hvordan en anden diskant, vil virke i konstruktionen, med mindre de har prøvet/målt....
mvh
chris-torb
|
| Til top |
|
| |
tonykart007 Udelukket fra forum

Forever!
Bruger siden: 23 Januar 2009 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 1040
|
| Sendt: 10 November 2010 kl. 18:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis man føler trang til at ændrer på en højttaler er det langt nemmere og bedre at finde en anden højttaler med de kvaliteter man søger og nu har Dali 850 aldrig været andet end en simpel rockhøjttaler.
|
| Til top |
|
| |
jazzman Udelukket fra forum

Sven tager en pause!
Bruger siden: 07 Januar 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 3787
|
| Sendt: 10 November 2010 kl. 21:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg vil stadig mene at chancen for at få et brugbart resultat er ganske stor hvis du vælger de af Vifa anbefalede modeller.
p.s. "en simpel rockhøjttaler". Haha, den var god! Hvad karakteriserer en sådan, Tony?
|
| Til top |
|
| |
detru49 Forum Bruger

Bruger siden: 10 September 2009 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 37
|
| Sendt: 10 November 2010 kl. 22:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
chris-torb skrev:
SN76 skrev:
|
Ringede til frequence shop og blev anbefalet scan speak D2606/922000(som drop inn) som er Vifa konstruktion. De kan købes af ny, frontpladen kan dog blive et problem til dali 850...
Hvad mener i om det?
|
|
|
Min holdning er stadig... Du kan ikke bare udskifte en diskant med en anden..
USXX nævner en mulighed for et alternativ, som måske kan være gangbart..
Men derudover...Uden måling og efterfølgende korrigering i filter, bliver det noget SNOT, med mindre du er usandsynlig svineheldig (og det er de aller færreste)...
Ingen kan give et fornuftigt bud på, hvordan en anden diskant, vil virke i konstruktionen, med mindre de har prøvet/målt....
mvh
chris-torb
|
|
|
Enig. Desuden mener jeg at diverse eksempler med at få justeret delefilter etc. er overkill. Det kan ikke betale sig da vi taler om højtalere der bliver solgt til 1500-2500 sættet, og reparation kan sagtens komme til at koste over halvdelen, selvom det ikke er orig. enheder, og det er IMO spild af tid og penge.
|
| Til top |
|
| |
tonykart007 Udelukket fra forum

Forever!
Bruger siden: 23 Januar 2009 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 1040
|
| Sendt: 13 November 2010 kl. 09:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
jazzman skrev:
Jeg vil stadig mene at chancen for at få et brugbart resultat er ganske stor hvis du vælger de af Vifa anbefalede modeller.
p.s. "en simpel rockhøjttaler". Haha, den var god! Hvad karakteriserer en sådan, Tony? |
|
|
Det er udelukkende min mening om 850eren. Jeg definere det sådan. Den er ikke særligt forfinet, velopløst eller præcis , men levere musik til masserne og gør det egentligt nogenlunde. Vi er ikke ovre i CW området men alligevel lidt tæt på. Og i min optisk er den temmeligt overvurderet.
|
| Til top |
|
| |
Andvare Forum Bruger

Bruger siden: 07 September 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 536
|
| Sendt: 13 November 2010 kl. 21:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har modificeret mine 850 med et par SS 9700, fordi jeg lige havde sådan et par liggende da jeg købte mine 850 - og det synes jeg virker godt - jeg har faktisk de orginale diskanter liggende... Såå - du skriver bare en pb hvis du vil give lidt for sådan et par. __________________ HD HjemmeBio
DIY-tønde
|
| Til top |
|
| |
Andvare Forum Bruger

Bruger siden: 07 September 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 536
|
| Sendt: 13 November 2010 kl. 21:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
tonykart007 skrev:
jazzman skrev:
p.s. "en simpel rockhøjttaler". Haha, den var god! Hvad karakteriserer en sådan, Tony? |
|
|
Det er udelukkende min mening om 850eren. Jeg definere det sådan. Den er ikke særligt forfinet, velopløst eller præcis , men levere musik til masserne og gør det egentligt nogenlunde. Vi er ikke ovre i CW området men alligevel lidt tæt på. Og i min optisk er den temmeligt overvurderet.
|
|
|
nu må det jo være et kvalitetsstempel at være en "rockhøjtaler" da det faktisk kræver lidt at gengive rock på en passende måde - her skal man aldrig undervurdere betydningen af membran areal... __________________ HD HjemmeBio
DIY-tønde
|
| Til top |
|
| |
SN76 Forum Bruger

|
| Sendt: 15 November 2010 kl. 16:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har nu fået fat på et sæt Vifa D26TG-35-06 og har monteret dem i mine Dali 850 med frontpladen fra dali 909( så jeg mangler 1 sæt frontplader fra 107,109 eller 909 m.fl.)
Jeg synes at resultatet er vellykket ;o)
|
| Til top |
|
| |