| Sendt: 06 November 2010 kl. 18:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hi
Jeg står i den situation at jeg er ved at sætte mit første hifi-anlæg sammen. I den sammenhæng har jeg arvet en Beolab 5000 forstærker. Her har jeg købt nye kondensatorer hjem som jeg er ved at skifte i udgangstrinnet og i strømforsyningen.
Derudover skal der selvfølgelig investeres i nogle højtalere. Jeg er langt fra nogen erfaren lytter. Rent faktisk har jeg aldrig sat mig ned og hørt på et ordenligt setup, men været vant til diverse discount løsninger i mange år.
Min plan er at købe brugt, og alderen er ikke nogen hæmsko som sådan. Jeg har kigget på, og fået anbefalet JBL TI250'eren, men den er både lidt over hvad jeg vil smide i øjeblikket, plus værelset de kommer til at stå i er 2*6 m, så det er ikke realistisk.
De skal bruges til rock/blues/pop og film.
Planen er at køre alt fra min PC -> Auzentech Mystique 7.1 -> endnu ukendt DAC -> Beolab 5000 -> endnu ukendte højtalere.
Hvis jeg nu smider en pris på bordet som ligger i klassen af 5 kilo, med mulighed for at gå lidt op; har I så nogle forslag?
Eneste note er, at min professor på DTU har skræmt mig fra vid og sans fra B&W, Dali, CW og lignende, og har understreget at jeg skal gå efter ældre JBL højtalere eller lignende. Så det vil jeg som udgangspunkt støtte mig til.
Edit:
Jeg har kigget lidt nærmere på den her:
http://www.hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=171086
Den er både i samme prisklasse, og ligger tæt op af mine andre kriterier. Hvad kan jeg forvente i forhold til min genre, Beolab'en og mit relativt lille værelse?
|