Tilbage til HIFI4ALL.DK 15. juni 2026 | 05:01   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Savner bedre lyd - dali & NAD (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Parion
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 November 2004
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Sendt: 20 Oktober 2010 kl. 19:10 | IP-adresse registreret  

Hej!

Jeg har mit anlæg stående men jeg synes der mangler noget....?

mit anlæg består af følgende lige pt:

forstærker: Nad c320 2x50w

cd/dvd: Billig Phlips et eller andet

Kabel fra forstærker til cd: qed performance audio 2.

Højttaler: dali 470

Højttalerkabel: Bandridge superflex 2x4.00mm ofc

Sub: B&W asw600

subkabel: dali wave 2000

Hvis vi nu tager 470erne som første prioritet, hvad kan jeg så gøre for at få det optimale lyd ud af dem?

Hvad med det bandridge superflex. Er det godt eller skidt?

På forhånd tak :)
Til top Vis Parion's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Parion

kramer71
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Oktober 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 21 Oktober 2010 kl. 00:27 | IP-adresse registreret  

Hvad mangler der? og i forhold til Hvad? Og hvornår mangler du det specielt - hvilken musik?

Hvad er din reference?

Til top Vis kramer71's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kramer71

Daniel90
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 December 2008
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 21 Oktober 2010 kl. 06:45 | IP-adresse registreret  

var det mig, så vil jeg helt klart starte med en ordenlig cd-afspiller! der vil du godt kunne hente en del, er jeg ret sikker på ;)

En højttaler spiller aldrig bedre end det signal de for  :)
Til top Vis Daniel90's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Daniel90

Mr_Tarantino
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2004
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 21 Oktober 2010 kl. 08:44 | IP-adresse registreret  

Helt enig, få fat i en rigtig CD afspiller, kig i KSB her på siden der er mange gode til billige penge.
Til top Vis Mr_Tarantino's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mr_Tarantino

Parion
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 Oktober 2010 kl. 13:46 | IP-adresse registreret  

kramer71 skrev:

Hvad mangler der? og i forhold til Hvad? Og hvornår mangler du det specielt - hvilken musik?

Hvad er din reference?

Det er mest til film jeg søger bedre lyd da min musiksmag sjældent er indspillet i god kvalitet (ltechno)
Jeg skulle måske lige have brugt et par minutter på at skrive lidt mere om hvad det er jeg savner. Bedre lyd som der står ;) Jeg har købt mine dali 470 brugt for ikke så længe siden og havde glædet mig vildt til at se film hvor detaljer, klarhed og den der følelse hvor du sidder med et smil på fordi det lyder surværen godt!

Lige nu sidder jeg og tænker at jeg ligeså godt kunne bruge mine gamle skod jamo´er da det pt lyder lige så godt. Det må kunne komme noget mere vellyd ud af de dalier. Så spørgsmålet er jo bare hvad det er som får det til at lyde så tamt! 

Ronnie B. R.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 November 2007
Sendt: 21 Oktober 2010 kl. 13:51 | IP-adresse registreret  

du kunne jo starte med at skifte din CD afspiller ud, den ville kunne løfte en del

du kunne også tage at droppe dit NAD, og så købe noget lækkert brugt grej, NAD's grå serie er ikke ligefrem det der er mest musikalsk og lækkert at lytte til

har du noget nudget eller noget kan hjælpe dig udfra?

at skifte dine kabler ville være som at tisse i bukserne, en kort glæde, men det er stadig tis ;-) hvis du forstår

undskyld hvis jeg skyder dit NAD lidt i sænk, men i min verden er det NOGET overvurderet

leder vi efter en surround forstærker eller?

Illuminator D3004_660000
Revalator 18w_8531g00
Revalator 26w_8861t00

GO BIG OR GO HOME.....
Til top Vis Ronnie B. R.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ronnie B. R.

Parion
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 Oktober 2010 kl. 13:56 | IP-adresse registreret  

Daniel90

Mr_Tarantino

Ronnie B. R.

Jeg vil meget gerne have en brugt dvd/cdafspiller! 90% af mit anlæg består af brugt da jeg ikke syntes min pengepung er til at købe nyt

Ronnie B. R.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 Oktober 2010 kl. 14:05 | IP-adresse registreret  

Parion skrev:
Daniel90

Mr_Tarantino

Ronnie B. R.

Jeg vil meget gerne have en brugt dvd/cdafspiller! 90% af mit anlæg består af brugt da jeg ikke syntes min pengepung er til at købe nyt

det er da ikke nogen skam at købe brugt, alt mit er købt brugt, så kan man bedre tillade sig at skifte, da man ikke har så stort tab..

Illuminator D3004_660000
Revalator 18w_8531g00
Revalator 26w_8861t00

GO BIG OR GO HOME.....
Til top Vis Ronnie B. R.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ronnie B. R.

Parion
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 Oktober 2010 kl. 14:06 | IP-adresse registreret  

Ronnie B. R. skrev:

du kunne også tage at droppe dit NAD, og så købe noget lækkert brugt grej, NAD's grå serie er ikke ligefrem det der er mest musikalsk og lækkert at lytte til

at skifte dine kabler ville være som at tisse i bukserne, en kort glæde, men det er stadig tis ;-) hvis du forstår

undskyld hvis jeg skyder dit NAD lidt i sænk, men i min verden er det NOGET overvurderet

I mine øjne ser det ud som om at du kommer med konstruktiv kritik så det er skam helt i orden. Hellere høre lidt om at det måske er en skod forstærker jeg har end at leve i uvidenhed og tro at det i hvert fald ikke der der som der er noget galt.

jeg køber MEGET GERNE brugt hvis jeg kan komme afsted med det. 

Skal liiiige være sikker her! ved godt det er en evig diskussion, det med kabler. Lyder som om du er tilhænger af at det ikke har så meget at sige med kablerne. Jeg spørger også bare fordi jeg aldrig har hørt om mærket bandridge og jeg aner jo så heller ikke om det er kvali kabel eller noget l**t.

Mit budget er max 3000 brugt.

Helst stereo, syntes ikke surround er værd at satse på, måske fordi jeg aldrig har set film på et ordenligt surround anlæg

Parion
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 Oktober 2010 kl. 14:09 | IP-adresse registreret  

Ronnie B. R. skrev:

Parion skrev:
Daniel90

Mr_Tarantino

Ronnie B. R.

det er da ikke nogen skam at købe brugt, alt mit er købt brugt, så kan man bedre tillade sig at skifte, da man ikke har så stort tab..

Jeg tror vi misforstår hinanden lidt her. Jeg vil også 10 genge hellere købe brugt da jeg syntes man får så meget mere for pengene. Kan godt sidde for mig selv og grine lidt over folk som køber nyt så brugt ja tak!

Ronnie B. R.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 Oktober 2010 kl. 14:14 | IP-adresse registreret  

Parion skrev:
Ronnie B. R. skrev:

I mine øjne ser det ud som om at du kommer med konstruktiv kritik så det er skam helt i orden. Hellere høre lidt om at det måske er en skod forstærker jeg har end at leve i uvidenhed og tro at det i hvert fald ikke der der som der er noget galt.

jeg køber MEGET GERNE brugt hvis jeg kan komme afsted med det. 

Skal liiiige være sikker her! ved godt det er en evig diskussion, det med kabler. Lyder som om du er tilhænger af at det ikke har så meget at sige med kablerne. Jeg spørger også bare fordi jeg aldrig har hørt om mærket bandridge og jeg aner jo så heller ikke om det er kvali kabel eller noget l**t.

Mit budget er max 3000 brugt.

Helst stereo, syntes ikke surround er værd at satse på, måske fordi jeg aldrig har set film på et ordenligt surround anlæg

jeg skrev da ikke noget om at jeg ikke troede på kabler gjorde jeg? ;-) jeg kan let høre foreskel på kabler

men kabler er mest til at fintune sit grej med, så vent med det til sidst, der er også meget godt brugt til salg på markedet her, men brug det til sidst, dem du har nu kan du sagtens køre med et stykke tid

http://www.hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=169493

http://www.hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=169384

http://www.hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=169358

køb en af dem, så kommer du ALDRIG tilbage til NAD igen, i promise

Illuminator D3004_660000
Revalator 18w_8531g00
Revalator 26w_8861t00

GO BIG OR GO HOME.....

klypstefan
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Maj 2009
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 21 Oktober 2010 kl. 14:24 | IP-adresse registreret  

De billige Nadder har en tendens til at lyde mudrede i bassen og generelt lidt mørke i resten af lyden, synes jeg. Så hvis det
er nogenlunde det, du synes, der er galt med din lyd, så prøv evt med en anden forstærker :) du kan jo låne en anden
forstærker af en kammie, inden du køber en ny :)

Når du ser film, hvad afspiller du dem så på? billige dvdafspillere lyder af helvedes til.
Til top Vis klypstefan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af klypstefan

Ascari
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2004
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 21 Oktober 2010 kl. 15:27 | IP-adresse registreret  

Det vil helt sikkert give dig noget ekstra at skifte både dvd og forstærker ud. De 470'ere er nogle fine højttalere og kan fint leve op til forstærker og dvd grej i en højere klasse end det du har nu. De forslag der er givet er meget gode, og der er også meget mere derude at komme efter så det er bare med at søge og se hvad der er i prisklassen.
Til top Vis Ascari's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ascari

Parion
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Oktober 2010 kl. 22:42 | IP-adresse registreret  

Ronnie B. R. skrev:

jeg skrev da ikke noget om at jeg ikke troede på kabler gjorde jeg? ;-) jeg kan let høre foreskel på kabler

men kabler er mest til at fintune sit grej med, så vent med det til sidst, der er også meget godt brugt til salg på markedet her, men brug det til sidst, dem du har nu kan du sagtens køre med et stykke tid

http://www.hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=169493

http://www.hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=169384

http://www.hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=169358

køb en af dem, så kommer du ALDRIG tilbage til NAD igen, i promise

Jeg var vist lige en anelse for hurtigt til at vurdere dit indlæg Lyder godt så slipper jeg da for at skal ud og købe nye kabler det næste stykke tid.

Hvis det er sandt kan jeg nærmest ikke vente med at få nyt grej.

Det er som om at lyden bliver inde i højttaleren og lyder en anelse kunstig. I hvert fald bliver cd/dvd udskiftet inden nytår og måske også forstærkeren hvis jeg har råd.

Parion
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Oktober 2010 kl. 22:46 | IP-adresse registreret  

klypstefan skrev:
De billige Nadder har en tendens til at lyde mudrede i bassen og generelt lidt mørke i resten af lyden, synes jeg. Så hvis det
er nogenlunde det, du synes, der er galt med din lyd, så prøv evt med en anden forstærker :) du kan jo låne en anden
forstærker af en kammie, inden du køber en ny :)

Når du ser film, hvad afspiller du dem så på? billige dvdafspillere lyder af helvedes til.

Tror næppe jeg finder noget bedre som jeg kan låne ved mine venner, ellers et godt bud.

Det er en billig phillips dvd afspiller til 250kr

Parion
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Oktober 2010 kl. 22:50 | IP-adresse registreret  

Ascari skrev:
Det vil helt sikkert give dig noget ekstra at skifte både dvd og forstærker ud. De 470'ere er nogle fine højttalere og kan fint leve op til forstærker og dvd grej i en højere klasse end det du har nu.

Det er jeg glad for at du siger, jeg kunne heller ikke forstå at et par dali´er til nypris på 8-9000 ikke lød bedre. cd/dvd bliver skiftet ud hurtigst muligt og senere forstærkeren når jeg får råd.

Ascari skrev:

De forslag der er givet er meget gode, og der er også meget mere derude at komme efter så det er bare med at søge og se hvad der er i prisklassen.

Regner med at købe brugt selvfølgelig men når jeg skal ud og have ny forstærker skal dens nypris  så bare matche dalierne i nypris eller? fordi har jo hørt en masse om at nogle mærker ikke spiller godt sammen med f.eks dali. Så jeg er lidt på herrens mark med hvad jeg skal holde mig fra og omvendt. Det er måske bare et spørgsmål om at finjustere lyden med kablerne som der også var en som var inde på?

Ascari
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 Oktober 2010 kl. 14:16 | IP-adresse registreret  

Det er klart at alle mærker har en speciel lyd, nogen ligger vidt spredt fra hinanden og andre er mere lig hinanden. Hvad der passer bedst til ens grej er det kun én selv der kan vurdere. Jeg vil mene at brugte forstærkere i 3k kr. klassen og opefter kan gå hen og blive et fint match til dine 470'ere, men det kommer selvfølgeligt meget an på hvilken forstærker der er snak om. Noget der måske kunne være interessant at prøve var en Nad s300 som typisk fås brugt til omkring 6k. Ellers er rotel, holfi og måske Doxa fine bud, dog skal jeg ikke kunne sige hvordan de klarer sig med Dali 470.

vibe
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Oktober 2007
Lokalitet: København
Sendt: 23 Oktober 2010 kl. 15:25 | IP-adresse registreret  

hvis jeg stod i dit sted, ville jeg kigge efter en dvd afspiller fra onkyo. de byder både på godt og hurtigt billede og i særdeleshed god lyd. man får ikke en cd-afspiller, men man får en dvd-afspiller med god lyd og så er de meget driftsikre.

mvh

højttaler: audio note az-one

diverse diy: tabaq kvartbølge højttaler, festival anlæg
Til top Vis vibe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af vibe

Parion
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 Oktober 2010 kl. 22:28 | IP-adresse registreret  

Det skal helst være en cd/dvd combi. Jeg vil nødig have en udtjent og nedslidt afspiller så hvad plejer  jeres aldersgrænse at være når i køber brugt? Jeg har set nogle nogle stykker som er lige fra 2-8 år gammel....???

Ascari
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 Oktober 2010 kl. 20:07 | IP-adresse registreret  

Af cd og dvd afspillere ville jeg personligt ikke købe noget der er over 3-4 år. Dog vil det jo afhænge af prisen og hvor længe man regner med at man vil have det stående. Jeg ved ikke hvor længe en laser holder, da det kommer an på mange ting, men de vil typisk begynde at få problemer efter 10-15 år så vidt jeg ved.

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes