Tilbage til HIFI4ALL.DK 14. juni 2026 | 23:33   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Aurum Cantus Volla ved lavt lydtryk? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
sismo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 Februar 2007
Lokalitet: Bornholm
Status: Offline
Sendt: 23 Oktober 2010 kl. 00:18 | IP-adresse registreret  

Jeg har i øjeblikket min opmærksomhed rettet mod bl.a. Aurum Cantus Volla men har endnu ikke haft lejlighed til at høre dem.
En vigtig parameter for mig er lyden ved lav lydstyrke (selvom jeg skruer op for volumen ind i mellem). Derfor vil jeg meget
gerne høre erfaringer fra folk der kender Volla'ernes lyd ved lavt lydtryk.
Til top Vis sismo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sismo

Friisand
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 December 2006
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 23 Oktober 2010 kl. 08:17 | IP-adresse registreret  

Jeg har Volla og spiller sjældent særlig højt. Lytter som regel ved en styrke hvor der kan føres en normal samtale....og
måske lidt højere . De lyder forrygende ved den lydstyrke.

Synes faktisk at de lyder bedst hvis der ikke bliver skruet alt for højt op. Lyden bliver lidt rodet og mere hård. Men det har
nok mere med mit rum at gøre end Volla'erne skal klandres derfor.

Jeg synes at det er en højttaler der har sine største styrker ved akustisk musik uden alt for meget knald på. Der hvor de
score allermest er på deres stemme gengivelse. Man kan høre om sangeren er lidt tør i munden eller lugte om
vedkommende har drukket en øl i pausen! Altså i mine øre ikke en højttaler der er specielt egnet til heavy ved store
lydstyrker. Men igen skal det jeg skrives vurderes ud fra at den slags musik ikke lyder så godt på mine Volla'er i min stue!

Kan stærkt anbefale Volla hvis de passer til din musiksmag. Hvis du kommer forbi Nordjylland må du gerne banke på for en
lytter!

svennefriis
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 Januar 2006
Lokalitet: København
Sendt: 30 Oktober 2010 kl. 15:03 | IP-adresse registreret  

Jeg har også Volla. Du er absolut på rette spor, nu har du ik beskrevet din musiksmag, men jeg lytter selv til et ret bredt
udvalg af musik, fra akustisk til trentemøller og jeg savner ikke punch. Selvfølgelig går de ik kælderdybt i bassen, der er trods
alt fysiske love. Men du blir dybt afhængig af mellemtone og topgengivelsen, udstrakt luftighed uden lyttetrættende
aggressivitet. Og selv ved lave lydstyrker bemærker du deres kvaliteter, der kan sagtens føres gode samtaler mens der nydes
go musik.
Det bedste for dig ville være at høre en stak af dine yndlingsskiver på et par tilspillede Volla'er, be my guest.

zico
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 Marts 2004
Sendt: 30 Oktober 2010 kl. 15:28 | IP-adresse registreret  

Jeg er også en super glad ejer af sådan et sæt perler. Lav volume gør sig fint. Jeg kan kun give svennefriss ret.

Mine står i knap 16 m2 og der kan bassen sagtens smække fra sig.

sismo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 Februar 2007
Lokalitet: Bornholm
Sendt: 31 Oktober 2010 kl. 09:21 | IP-adresse registreret  

Først tak for responsen.
Så fik jeg endelig lejlighed til at høre A.C. Volla idet jeg fandt et par på Fyn.
Jeg tog en computer med og havde lavet min personlige HiFi Test Spille Liste.

Min musik smag: Mest jazz, soul, fusion og world, men med masser af af afstikkere til tango-salsa-latin, til avantgarde, til
sød pige med en guitar, til Zappa osv. osv.
Mit rum: 14 m2 vinklet stue, blødt trægulv, stort vindue.

Også i mine ører lyder A.C.Volla fremragende. Min musiksmag og A.C. Volla passer glimrende. Min eneste anke er den
begrænsede vertikale spredning, men man kan jo ikke få alt.

Se jeg er jo en fattigrøv der må spare op længe for at købe grej i den klasse (og det gør jeg så). Derfor er holdbarhed også
et vigtigt parameter. Før i tiden var bånddiskanter kendt for at være skrøbelige. Hvordan ser det ud i dag. Og mon A.C.
Volla's bånddiskanter holder længe eller?
Hvordan med forstærker til A.C. Volla? Klarer den sig også med strømsvage forstærkere eller skal der power til før de folder
sig ud.

En anden højtaler jeg meget gerne ville høre er Gamut L3, men den er udgået for flere år siden og bliver nok svær at finde.
Bor du i København eller omegn og har et sæt Gamut L3, som jeg må komme og høre så kommer jeg gerne forbi med noget
god øl eller ?
Til top Vis sismo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sismo

svennefriis
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 Januar 2006
Sendt: 31 Oktober 2010 kl. 12:25 | IP-adresse registreret  

Jeg vil være grov og sige at Gamut L3 ik kommer i nærheden af Volla'erne. Jeg var også forelsket i dem før jeg købte
Volla'erne, heldigvis fik jeg mulighed for at låne dem hjem før køb og det var ikke en go oplevelse, hverken for mig eller
kæresten, meget lyttetrættende.

Jeg driver mine Volla'er med icepower, det svinger fint sammen i en 30kvm stue. Jeg har ik hørt noget om manglende
holdbarhed vedr. Aurum Cantus bånddiskanterne, men jeg har set erstatningsbånd til meget billige penge på ebay, hvis det
altså skulle blive nødvendig.

Hvis du ender med at købe et sæt nye Volla, skal du regne med en solid tilspilningstid før lydbilledet falder på plads. Den
manglende vertikale spredning lærer du hurtigt at leve med.

power watt
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Juli 2007
Sendt: 31 Oktober 2010 kl. 16:51 | IP-adresse registreret  

der skal power bag Volla så skal du se samt ved 60-80 Hz skær du lyden køber en sub til 5000 kr så nyder du både top & bund og alt der er imellem det kan simbel ikke gøres billiger i lyd ...

okey spredning op & ned kunne værer bedrer men så sæt dem i lytte højte

Til top Vis power watt's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af power watt Besøg power watt's Websted

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes