| Forfatter |
|
Tetrix85 Forum Bruger

Bruger siden: 17 Maj 2007 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 29
|
| Sendt: 23 Oktober 2010 kl. 21:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej gutter som enmet siger savner jeg som sagt bedre lyd. Mit anlæg består af følgene  : NAD C565BEE CD-afspiller NAD C165BEE forforstærker NAD C275BEE effektforstærker DALI Blue 5005 (Limited Edition) Den lyder en del bedre end den originale 5005, da Dali har givet den deres Suite diskant og en udskiftning af de indvendige kabler (Dali Bluewave). Burmester LILA3, Interconnects RCA Cable (mellem cd og forforstærker) VAN DEN HUL D - 102 V Special MK5 Interconnects RCA Cable (mellem forforstærker og effektforstærker) Biwire kabler til HT TMC Gold Label Reference 3m pair Speaker Cables Biwire til diskant eller top Rega hvidt kobber kabel til bas og mellemtone Hvor synes I der skal opgraderet ?
|
| Til top |
|
| |
Hyl.dk Forum Bruger

Bruger siden: 02 Januar 2009 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 413
|
| Sendt: 23 Oktober 2010 kl. 21:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tja du kunne jo starte med at forklare lidt mere om hvad det er du præcist ønsker. Bedre lyd forstås ikke ens. Skal der være
flere detaljer, mere fodtramp effekt, er frekvensgangen meget ulineær, skal du kunne spille højere? Prøv at sætte nogle ord på
det du mangler.
Umiddelbart er den klart mest effektive måde at få bedre lyd på ved at skifte højtalerne. (Kender intet til de højtalere du har
nu) Hvor stort er budgettet?
|
| Til top |
|
| |
Ronnie B. R. Forum Bruger

Bruger siden: 02 November 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 312
|
| Sendt: 23 Oktober 2010 kl. 21:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
som udgangspunkt vile jeg bevæge mig væk fra det NAD, der vil du kunne hente/ændre en del
__________________ Pass labs INT150
Audia flight One
Scan-speak
Illuminator D3004_660000
Revalator 18w_8531g00
Revalator 26w_8861t00
GO BIG OR GO HOME.....
|
| Til top |
|
| |
Tetrix85 Forum Bruger

|
| Sendt: 23 Oktober 2010 kl. 21:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har også tænk på at opgrade til nye højtaller, mangler lidt flere detaljer, bløder klang og lidt mere bas. Har set på lidt B&W DM683 eller DM603S3 som hare noget af det jeg søger.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 23 Oktober 2010 kl. 21:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
nej nej nej. skift nu det NAD ud til noget bedre, så skal du se hvad de højttalere kan, for der er MERE i dem end hvad det NAD kan presse ud af dem
__________________ Pass labs INT150
Audia flight One
Scan-speak
Illuminator D3004_660000
Revalator 18w_8531g00
Revalator 26w_8861t00
GO BIG OR GO HOME.....
|
| Til top |
|
| |
Tetrix85 Forum Bruger

|
| Sendt: 23 Oktober 2010 kl. 21:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad skulle det være i stedet for NAD? Og hvad har du imod NAD ?
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 23 Oktober 2010 kl. 21:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tetrix85 skrev:
Hvad skulle det være i stedet for NAD? Og hvad har du imod NAD ? |
|
|
nu må du ikke tage det som at jeg HADER NAD, jeg har som selv haft NAD, det er bare ikke så fantastisk som det bliver lagt ud som, i hvert fald ikke den grå serie
men hvad har du af budget så?
hvad søger vi?
forstærker sæt?
integreret? (der får man mest for pengene i den lavere ende af pengebudgettet) __________________ Pass labs INT150
Audia flight One
Scan-speak
Illuminator D3004_660000
Revalator 18w_8531g00
Revalator 26w_8861t00
GO BIG OR GO HOME.....
|
| Til top |
|
| |
Tetrix85 Forum Bruger

|
| Sendt: 23 Oktober 2010 kl. 21:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jamen har stor set lige anskaffet mig NAD anlæget og det er det størst iden for den (grå eller classic serie)inden du går op i Master serien og der er flere ting som classic har arvet fra master fx. holmgren trafo, udgangstrin og andre ting så de er tæt beslægtet hvis du forstår. Så vil tro det er højtalerne der er det næste da det overhoved ikke er samme prisklasse. 3999kr for 5005le
budget til Brugte højtaller max 6000 men det kan man vel og finde nogle bedre end 5005le
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 23 Oktober 2010 kl. 21:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tetrix85 skrev:
Jamen har stor set lige anskaffet mig NAD anlæget og det er det størst iden for den (grå eller classic serie)inden du går op i Master serien og der er flere ting som classic har arvet fra master fx. holmgren trafo, udgangstrin og andre ting så de er tæt beslægtet hvis du forstår. Så vil tro det er højtalerne der er det næste da det overhoved ikke er samme prisklasse. 3999kr for 5005le
budget til Brugte højtaller max 6000 men det kan man vel og finde nogle bedre end 5005le
|
|
|
øhhh jamen det lyder til at du allerede har bestemt dig for at købe nye højttalere, så det du skal gøre på mandag, er bare at smutte ned i hifiklubben, og så købe de B&W
men det er kun som at p***e i bukserne synes jeg, det NAD duer ikke, og så står de og siger til dig at flere ting nedstammer fra M serien, ja måske, men hvorfor er det så, SÅ billigt?
nej, du skal væk fra det NAD hvis du vil have nogle forbedringer, uden at smide store summer penge væk
men lykke til da __________________ Pass labs INT150
Audia flight One
Scan-speak
Illuminator D3004_660000
Revalator 18w_8531g00
Revalator 26w_8861t00
GO BIG OR GO HOME.....
|
| Til top |
|
| |
Tetrix85 Forum Bruger

|
| Sendt: 23 Oktober 2010 kl. 22:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er bare meget svært og finde noget i den prisklasse hvor du finder bedre komponenter eller bedre lyd. Kan du nævne noget andre da?
|
| Til top |
|
| |
hewi Forum Bruger

Bruger siden: 11 Juni 2010 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 168
|
| Sendt: 23 Oktober 2010 kl. 22:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dit nad er ok, du skal skifte dine ht det er der du henter mest, måske nye ht og en Lyngdorf rumkorrektionsenhed (det skal prøves før man tror det).
M.v.h.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 23 Oktober 2010 kl. 22:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
hewi skrev:
Dit nad er ok, du skal skifte dine ht det er der du henter mest, måske nye ht og en Lyngdorf rumkorrektionsenhed (det skal prøves før man tror det).
M.v.h.
|
|
|
en lyngdorf rumkorrektions enhed, sårn en er jo heller ikke helt billig vel __________________ Pass labs INT150
Audia flight One
Scan-speak
Illuminator D3004_660000
Revalator 18w_8531g00
Revalator 26w_8861t00
GO BIG OR GO HOME.....
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 23 Oktober 2010 kl. 22:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
hewi Forum Bruger

|
| Sendt: 23 Oktober 2010 kl. 22:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nej, den er ikke billig men den virker og så giver den nok en del mere end at eksperimentere med kabler og andet sort magi, og så kan prisen jo ses på hifiklubbens hjemmeside. M.v.h.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 23 Oktober 2010 kl. 22:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
hewi skrev:
Nej, den er ikke billig men den virker og så giver den nok en del mere end at eksperimentere med kabler og andet sort magi, og så kan prisen jo ses på hifiklubbens hjemmeside. M.v.h.
|
|
|
ahhh come on mand, skulle han give 13000 for en anden forforstærker, og så stadig køre med det NAD?
du ikke rask/fornuftig, ja undskyld jeg er totalt forarget, men det er jo dybt tåbeligt at bruge 13k, på den, og så resten af systemet stinker (sorry) __________________ Pass labs INT150
Audia flight One
Scan-speak
Illuminator D3004_660000
Revalator 18w_8531g00
Revalator 26w_8861t00
GO BIG OR GO HOME.....
|
| Til top |
|
| |
Tetrix85 Forum Bruger

|
| Sendt: 23 Oktober 2010 kl. 22:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ronnie har du overhoved hørt på det forstærker sæt jeg har ?
|
| Til top |
|
| |
Tetrix85 Forum Bruger

|
| Sendt: 23 Oktober 2010 kl. 22:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tetrix85 skrev:
Ronnie har du overhoved hørt på det forstærkersæt jeg har ?
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
hewi Forum Bruger

|
| Sendt: 23 Oktober 2010 kl. 22:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ok, jeg dropper ud prøvede bare at give et råd baseret på min erfaring med hifi gennem 40 år men her bliver man løbet over ende af hifi teenagere som intet ved og intet har erfaret, jo de har erfaret at der er noget der hedder rør og det vil de udforske og hopper med på retro bølgen og spilder en masse tid og penge.
Håber tråden vender tilbage til det oprindelige emne og ikke ender i en mærke krig.
Med meget venlig hilsen
|
| Til top |
|
| |
Tetrix85 Forum Bruger

|
| Sendt: 23 Oktober 2010 kl. 22:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
hewi synes det var en fin ide men pengene er ik der til desværre, så en lidt billigere vej vil nok være andre højtaler end mine Dali 5005le og som jeg sagde er mit budget 6000kr Gerne brugte højtalere B&W, Audiovector, Dali eller andre mærker i kan anbefale.
Mangler lidt flere detaljer, bløder klang og lidt mere bas.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 23 Oktober 2010 kl. 23:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
hewi skrev:
Ok, jeg dropper ud prøvede bare at give et råd baseret på min erfaring med hifi gennem 40 år men her bliver man løbet over ende af hifi teenagere som intet ved og intet har erfaret, jo de har erfaret at der er noget der hedder rør og det vil de udforske og hopper med på retro bølgen og spilder en masse tid og penge.
Håber tråden vender tilbage til det oprindelige emne og ikke ender i en mærke krig.
Med meget venlig hilsen
|
|
|
Hewi
beklager at du føler dig stødt, det var ikke for at fornærme dig, men i min verden redder den room perfect altså ikke alle de ringe ting der er spændt foran
i MIN verden handler det hele om at elíminere det dårligste led i kæden hele tiden (og så fintune med kabler fx), og lige i dette tilfælde, altså han NAD
Tetrix85 skrev:
Ronnie har du overhoved hørt på det forstærker sæt jeg har ? |
|
|
har ikke lige hørt dem du har der, men der er ikke så meget nyt under solen der, har hørt en del på andet NAD grej.
men nu har du min mening på hvad der BURDE skiftes, resten er så op til dig....
jeg er ude fra dette emne __________________ Pass labs INT150
Audia flight One
Scan-speak
Illuminator D3004_660000
Revalator 18w_8531g00
Revalator 26w_8861t00
GO BIG OR GO HOME.....
|
| Til top |
|
| |