Tilbage til HIFI4ALL.DK 15. juni 2026 | 04:52   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Hvor kan hent bedre lyd? (NAD & DALI) (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
hewi
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 Juni 2010
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Sendt: 23 Oktober 2010 kl. 23:16 | IP-adresse registreret  

Tetrix85 jeg har ikke nogle ht jeg kan anbefale dig i det prisleje du må ud og lytte og låne med hjem, men for at vende tilbage til det oprindelige så fejler dit nad intet, vurderet ud fra min erfaring at kilden og ht betyder mest.
M.v.h. og god nat
Til top Vis hewi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hewi Besøg hewi's Websted

Ronnie B. R.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 November 2007
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 23 Oktober 2010 kl. 23:29 | IP-adresse registreret  

hewi skrev:
Tetrix85 jeg har ikke nogle ht jeg kan anbefale dig i det prisleje du må ud og lytte og låne med hjem, men for at vende tilbage til det oprindelige så fejler dit nad intet, vurderet ud fra min erfaring at kilden og ht betyder mest.
M.v.h. og god nat

det er jeg da for så vidt enig i, ret skal da være ret, hvad der er afspillet dårligt kan INGEN god forstærker rette op på, men derimod kan en dårlig forstærker altså også ødelægge en del i den signalvej

som det FØRSTE skal du have en anden afspiller, (en del af det NAD jeg snakker om)

så kunne man jo prøve en anden integreret forstærker, og se om højttalerne STADIG er noget at bygge videre på

HEWI vi kan jo så gå helt over i at måske bruge en extern converter, men det ønsker han jo nok ikke.

desuden var de links jeg fandt, ikke noget jeg mente bare er det bedste i hele verdenen, men noget der kunne være et godt alternativ til hans NAD, der findes jo en MASSE på brugtmarkedet 

Illuminator D3004_660000
Revalator 18w_8531g00
Revalator 26w_8861t00

GO BIG OR GO HOME.....
Til top Vis Ronnie B. R.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ronnie B. R.

Morten A
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 September 2008
Lokalitet: København
Sendt: 23 Oktober 2010 kl. 23:36 | IP-adresse registreret  

Vil mene du med fordel kan skifte hter. Dit forstærkersæt er fint, vær glad for du ikke brugte pengne på noget kinagøjl med tyk alu front, lysshow og vindu med med synlige rør, men i stedet prioteret en god samlekvalitet og konstrution. Vil dog også sige ud fra en del erfaringer med NAD C372 (erstattet af C275/375) at den ikke for "alle detaljer" tydeligt med, bløder klang og mere/anden bas tror jeg der er god chance at få ved skift til den rette ht.

Går du efter blød klang ville jeg droppe B&W, bare min mening

Til top Vis Morten A's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Morten A

Nissemanden
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Oktober 2009
Lokalitet: Århus
Sendt: 23 Oktober 2010 kl. 23:36 | IP-adresse registreret  

Uha sikke da en gang råben og skrigen af hinanden

Hvis man kigger på nypriser på de forskellige ting har du for 10k+ Nad og for 6-8k Dali? (gætter på sidste)
Dvs. tingene ligger i nogenlunde samme prisleje, med en lille overvægt til forstærkeren - bestemt ikke ufornuftigt.

Men om de to ting passer sammen, og om de passer til dig er meget svært at svare på - især da jeg ikke har hørt det.

Jeg har selv haft en Nad 7240Pe som tjente mig godt. Og min erfaring er at ved at gå fra denne (700 kr brugt) til min nuværende Primare (3700 brugt+en lille reperation som kommer til at koste omkring d. 1) har været meget begrænset. Den har været der, men den var også dyr.

Jeg har læst nogen som (måske fejlagtigt) opstiller vigtigheden af udstyret således, (men det giver et godt billede af hvor der kan hentes noget)
højtalere 40 % - forstærker 30% - lydkilde 20 % - kabler 10 %.
Altså hvis det er helt modsat af hvad du ønsker dig, skal du erstatte hele bundtet.

konklussion tag ud og lyt på noget, og tænk dig (dvs. lyt på eget setup, gerne hjemme) om før du impulskøber

Edit: hvor i midtjylland bor du? i nærheden af Viborg? Så kunne vi evt prøve at sætte min forstærker på, den er i hvert fald i den anden ende af lydkarrakteristikken. Nad er mørkt (bas) Primare er lyst(diskant) - i mit hoved i hvert fald
Til top Vis Nissemanden's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nissemanden

CasperTo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2007
Sendt: 23 Oktober 2010 kl. 23:56 | IP-adresse registreret  

Hvis du så absolut er sikker på, det er dine højttalere den er gal med - så synes jeg da du skal prøve at låne et sæt hjem fra en
forhandler og se, om det klarer op i dine ører.
Endnu bedre ville være, hvis du også fik lov til at låne en anden forstærker end NAD med hjem, og spændte det for an,
for at se, hvorvidt eller ej, dit NAD er så henrivende igen
Du kunne jo, hvis du kender nogen i nærheden, prøve at låne noget forskelligt udstyr hjem (højttalere såvel som
forstærkersæt) og så finde ud af, hvilken boldgade du er gået i forkert retning med. Nok er det træls, hvis det er dit nyindkøbte
NAD, der ikke passer ind til dine ører - men så er det afklaret og så må det ryge på markedet for til gengæld at få noget nyt.

Nytter intet at købe sig fattig i noget, hvor problemet slet ikke ligger. Det er da bare penge ud af vinduet - dyre lærepenge, når
du har fået råd på at forsøge andet end at købe højttalere.

- Casper T.
Til top Vis CasperTo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af CasperTo

Batman
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 11 September 2004
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 24 Oktober 2010 kl. 00:02 | IP-adresse registreret  

Sjovt nok er der en anden bruger der også savner bedre lyd fra sin NAD/Dali kombination:

http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=86172

Hvorfor er der så mange der køber den kombination? Det er sikkert helt uretfærdigt, men på mig virker det som en gabende kedsommelig sammensætnng.

Til top Vis Batman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Batman

750es
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 November 2008
Lokalitet: Sydsjælland
Sendt: 24 Oktober 2010 kl. 00:10 | IP-adresse registreret  

hvorfor købe nad ?? du kan få så meget til samme pris der lyder meget bedre jeg har haft C375BEE  føj den var kedlig det er ikk for at jokke på dig med skift det nad ud set det til salg og så find ud af hvor meget du har og gøre med og så tager du ud og lytter ell låner noget med hjem og på den måde finder du noget du kan lide og der er ander butikker ind hfk :-)

Til top Vis 750es's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af 750es

Tetrix85
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Maj 2007
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 24 Oktober 2010 kl. 00:14 | IP-adresse registreret  

Havde en NAD 2600 inden C275BEE og kan sige der er sket meget siden, ikke så bulrene bas mere stram, meget bedre top, mange flere detaljer generelt og ikke mindst designet har fået et løft.

Jamen hvis det passer det Nissemanden siger med at hente 40 % ved højtaller så er det 100 % mine dali 5005le til 3998 for sættet der skal skiftes.

Jeg bor i Kolding så der er del KM,

Ja det er ikke andet for og lytte på lidt højtaler til man finder det man leder efter. Satser lidt på Audiovector det er jo også dansk og har høstet pænt mange priser er der nogle der har erfaringer med mærket.
Til top Vis Tetrix85's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Tetrix85

750es
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 Oktober 2010 kl. 00:16 | IP-adresse registreret  

du er NØD til og lytte til til tingne først ellers står du med noget du ikk er tilfreds med ??

CasperTo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2007
Sendt: 24 Oktober 2010 kl. 00:21 | IP-adresse registreret  

Tetrix85 skrev:
Havde en NAD 2600 inden C275BEE og kan sige der er sket meget siden, ikke så bulrene bas mere stram,
meget bedre top, mange flere detaljer generelt og ikke mindst designet har fået et løft.Jamen hvis det passer det <span
="bold">Nissemanden </span>siger med at hente 40 % ved højtaller så er det 100 % mine dali 5005le til 3998 for sættet der
skal skiftes.Jeg bor i Kolding så der er del KM,  Ja det er ikke andet for og lytte på lidt højtaler til man finder det man leder
efter. Satser lidt på Audiovector det er jo også dansk og har høstet pænt mange priser er der nogle der har erfaringer med
mærket.

Tror du har overset noget i alle de tråde, der er blevet kastet på boardet her.
Det er ikke kun højttalerne, der bestemmer, hvilke detaljer der kommer ud af højttalerne - det er altså også signalkilden
bagved! Så få nu for guds skyld også lyttet til forstærkere.

- Casper T.
Til top Vis CasperTo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af CasperTo

Ronnie B. R.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 November 2007
Sendt: 24 Oktober 2010 kl. 00:25 | IP-adresse registreret  

CasperTo skrev:
Tetrix85 skrev:
Havde en NAD 2600 inden C275BEE og kan sige der er sket meget siden, ikke så bulrene bas mere stram,
meget bedre top, mange flere detaljer generelt og ikke mindst designet har fået et løft.Jamen hvis det passer det <span
="bold">Nissemanden </span>siger med at hente 40 % ved højtaller så er det 100 % mine dali 5005le til 3998 for sættet der
skal skiftes.Jeg bor i Kolding så der er del KM,  Ja det er ikke andet for og lytte på lidt højtaler til man finder det man leder
efter. Satser lidt på Audiovector det er jo også dansk og har høstet pænt mange priser er der nogle der har erfaringer med
mærket.

Det er ikke kun højttalerne, der bestemmer, hvilke detaljer der kommer ud af højttalerne - det er altså også signalkilden

tror sgu ligeså godt vi kan stoppe her, der ER nogen der ikke vil lytte, jeg stopper definitivt og sletter min overvågning

Tetrix 85, er sgu ked af jeg ikke gav dig det svar du egentlig havde håbet at få

Illuminator D3004_660000
Revalator 18w_8531g00
Revalator 26w_8861t00

GO BIG OR GO HOME.....
Til top Vis Ronnie B. R.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ronnie B. R.

trutta
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 April 2006
Sendt: 24 Oktober 2010 kl. 00:35 | IP-adresse registreret  

Tetrix jeg bor også i Kolding, og har alt muligt tingeltangel til at stå, i du kan sende en pb, hvis du interesseret i at låne sæt dali 450, infinity kappa, sony es cdafspiller, andre kabler eller noget helt tredje :). Det kan være det kan give dig en fornemmelse af hvad der er op og ned på det hele.

Mvh Trutta

Tetrix85
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 Oktober 2010 kl. 00:39 | IP-adresse registreret  

Batman skrev:

Sjovt nok er der en anden bruger der også savner bedre lyd fra sin NAD/Dali kombination:

http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=86172

Hvorfor er der så mange der køber den kombination? Det er sikkert helt uretfærdigt, men på mig virker det som en gabende kedsommelig sammensætnng.

Synes ikke du kan sammenligne mit anlæg med en gamle Nad c320 int. stereo forstærker og cd/dvd: Billig Phillips afspiller & (dali c470 er fine nok)

750es
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 Oktober 2010 kl. 00:40 | IP-adresse registreret  

super flinkt af trutta det ville jeg tage imod hvis det var mig

Morten A
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 September 2008
Lokalitet: København
Sendt: 24 Oktober 2010 kl. 00:46 | IP-adresse registreret  

trutta skrev:

Tetrix jeg bor også i Kolding, og har alt muligt tingeltangel til at stå, i du kan sende en pb, hvis du interesseret i at låne sæt dali 450, infinity kappa, sony es cdafspiller, andre kabler eller noget helt tredje :). Det kan være det kan give dig en fornemmelse af hvad der er op og ned på det hele.

Mvh Trutta

Nu ved jeg ikke hvilke Kappa model det er du har, jeg havde i lang tid et sæt 8.2 på en Nad C372, det magtede den ikke rigtig

Til top Vis Morten A's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Morten A

trutta
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 Oktober 2010 kl. 00:51 | IP-adresse registreret  

Det er 6,1i, der er ingen garanti for at det er lykken, men man kan jo prøve, der er jo ikke noget at miste.

Tetrix85
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 Oktober 2010 kl. 00:57 | IP-adresse registreret  

Ronnie B. R. skrev:

CasperTo skrev:
Tetrix85 skrev:
mærket.

tror sgu ligeså godt vi kan stoppe her, der ER nogen der ikke vil lytte, jeg stopper definitivt og sletter min overvågning

Tetrix 85, er sgu ked af jeg ikke gav dig det svar du egentlig havde håbet at få

Hej har skam lytte til hvad du har skrevet men nå man lige har anskaffet NAD anlæget er ikke glad for at udskiftte det. Man må prøve og tag det man tror der er det svagste led og det holder jeg på at er mine højtaller da ikke er samme pris klasse som resten af anlæg. Har hørt B&W DM683 med Nad 375BEE integretforstærker og 545BEE cd afspiller og der var lyden faktisk rigtig nice!! Og jeg har jo effektforstæker, forforstæker, cdafspiller som lyder bedre så kan det kun være mine højtaller.

trutta
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 Oktober 2010 kl. 00:59 | IP-adresse registreret  

Mit bud er at vi kan prøve med en anden cdafspiller, tror at du vil kunne flytte mest for færrest penge der.

Tetrix85
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 Oktober 2010 kl. 01:03 | IP-adresse registreret  

trutta skrev:

Mvh Trutta

Eller tak for alt det jeg kunne låne, men min far har Dali evidens 470 og en AMC 3020 forstæker og acram FJM cdafspiler så der er nok at gøre med.

trutta
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 Oktober 2010 kl. 01:05 | IP-adresse registreret  

Bare ok

<< Forrige Side af 3 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave