Tilbage til HIFI4ALL.DK 14. juni 2026 | 23:29   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Hvor kan hent bedre lyd? (NAD & DALI) (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Hermann.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 April 2007
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Sendt: 24 Oktober 2010 kl. 09:56 | IP-adresse registreret  

Hvis du ikke rigtigt ved hvad du ønsker mere af det anlæg du har nu, er det nok ikke helt galt. Og det du har ser da fornuftigt ud. Derfor må løsningen være at bruge de ekstra penge på mere musik, for du har vel anlægget på grund af musikken og ikke omvendt. En gammel regel siger man skal bruge min. 2/3 af hifibudgettet på musikken.

BoomBoy
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Juni 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 25 Oktober 2010 kl. 02:00 | IP-adresse registreret  

Jeg synes det er skræmmende at i har total overset cerwin vega som en mulighed til nad, det er som regel de to der går hånd i hånd på teenageværelset

Det er også første gang jeg har hørt/læst at nogen har taget den indgangsvinkel der hedder nad -god lyd. Teten plejer da gerne at være: Rock/techno=bulder så skal man tage nad.

Nåå men for at ikke puste mere til ilden, så er nummer 1 at du kan GRATIS få lov at LÅNE ting og teste på dit anlæg. hør LÅNE GRATIS, der er langt mellem gratis ting i 2010.

Alternativt skal du hurtigst muligt se at få købt de B&W som du har nævnt flere gange.

Kan fortælle en lille historie om at jeg havde en Denon pma 1315r sat til et par Jamo x-8 (de grå med gule bøjler i fronten, og en bass i siden)
det spillede ganske godt sammen, have en rimelig harmonisk volumen kurve når man skruede op, og også ved lav volumen.

Jeg fik lejlighed, ville have surround, og brugte min gamle technics sa-ax730 forstærker, og et par hjemmebyggede baghøjtaler (byg selv sæt til 2500kr) og en jamo BILLIG centerhøjtaler.. Så blev verden en helt anden. Der manglede bass og sikke dog... Jeg skiftede straks højtalerne til nogen dali (var jo fortalt det lød godt, lidt dybere i lyden osv) røv og nøgler siger jeg bare.

Satte det hele på stand-by.

Et års tid efter havde jeg fået byttet mig til en Denon avc-a10se (havde adskillige forstærkere igennem inden), fik lov at lytte på nogen forskellige højtalere og endte op med et par System Audio til fronten (det er også dansk) nogen jamo 1000kr/stk til bag og en Jamo E8cen samt en Dali sub. Lige nu er jeg tilfreds med dette setup, det har taget sammenlagt 4års tid og få det som det er. der er MASSER at bygge videre på, men det er fint til mig.

Hvad er min pointe?
Drop mærkerne, sæt en hvid label over navnet, og lyt, lyt til mere, lyt til meget forskelligt, og lyt til andet end højtalere

BoomBoy
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Juni 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 25 Oktober 2010 kl. 02:01 | IP-adresse registreret  

Jeg bør også tilføje at mit nypris for setup'et står i noget der vel ligner 20.000kr, så pris og mærke er ikke alt.

Hvilken musik-genre hører du?

Tetrix85
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Maj 2007
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 25 Oktober 2010 kl. 16:22 | IP-adresse registreret  

Ja nu jeg haft Dali evidence 470SE spændt for mit anlæg og det gav da en forbedring men ik voldsomt meget og prøvede med lidt andre signalkabler.

Har bred musik smag Tiesto, trance, Linkin Park, Volbeat, AC/DC, Creed, Kate Pary, Tina Dikow, Coldplay

Mit setup er op på de 27000 men det jeg dog ikke givet for det har købt meget af det brugt
Til top Vis Tetrix85's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Tetrix85

Ascari
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2004
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 25 Oktober 2010 kl. 17:53 | IP-adresse registreret  

Jeg havde skiftet højttalerne til et sæt Dali 850. Jeg har hørt dem med en Nad 216thx og det lød bestemt godt. Så hvis dit rum er over ca. 16 kvm så er det et godt match. 
Til top Vis Ascari's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ascari

Ronnie B. R.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 November 2007
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 25 Oktober 2010 kl. 18:19 | IP-adresse registreret  

altså nu har jeg haft evidénce 470 også, og da jeg skiftede til andet, så skete der altså en HEL masse med de højttalere

det er det NAD der er noget galt med, skift din cd så får du noget andet signal igennem

Illuminator D3004_660000
Revalator 18w_8531g00
Revalator 26w_8861t00

GO BIG OR GO HOME.....
Til top Vis Ronnie B. R.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ronnie B. R.

Nissemanden
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Oktober 2009
Lokalitet: Århus
Sendt: 25 Oktober 2010 kl. 18:26 | IP-adresse registreret  

Tetrix85 skrev:
Nissemanden siger med at hente 40 % ved højtaller så er det 100 % mine dali 5005le til 3998 for sættet der skal skiftes.Jeg bor i Kolding så der er del KM,

Pointen er netop at det ikke passer, prøvede jeg at formulere, men jeg synes at ideen er meget god.
En skam at du bor så langt væk - men så må du finde en anden at lytte med, der skal hel sikkert nok være nogen.
Til top Vis Nissemanden's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nissemanden

Tetrix85
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Maj 2007
Sendt: 26 Oktober 2010 kl. 04:05 | IP-adresse registreret  

Skal til Viborg i dag og prøve lytte på nogle B&W DM603 S3, skulle spille en del bedre end mine Dali 5005LE. Skal også lige have min prøv min fars Arcam FMJ cd-afspiller må også give noget der er i hvertfal en rigtig godt DAC i den.
Til top Vis Tetrix85's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Tetrix85

sborup
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 December 2009
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 26 Oktober 2010 kl. 06:56 | IP-adresse registreret  

Hej.

Har selv haft en nad 216 på et par dali 850. Synes det spillede godt. Hvis du vil have nye højtalere kunne du også prøve Audiovector mi3, evt en af de opgraderede modeller. Det synes jeg er en super højtaler til prisen. Du burde kunne finde dem til en rimelig pris brugt. Alternativt ville jeg prøve en ny afspiller. Men tror også du vil kunne hente noget på at skifte ht er.

Til top Vis sborup's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sborup

SMAJ
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 April 2005
Sendt: 26 Oktober 2010 kl. 08:26 | IP-adresse registreret  

hewi skrev:
Ok, jeg dropper ud prøvede bare at give et råd baseret på min erfaring med hifi gennem 40 år men her bliver man løbet over ende af hifi teenagere som intet ved og intet har erfaret, jo de har erfaret at der er noget der hedder rør og det vil de udforske og hopper med på retro bølgen og spilder en masse tid og penge.

Håber tråden vender tilbage til det oprindelige emne og ikke ender i en mærke krig.

Med meget  venlig hilsen

He He

Velkommen til det "nye " hifi4all....

Til top Vis SMAJ's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af SMAJ

sborup
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 December 2009
Sendt: 26 Oktober 2010 kl. 20:03 | IP-adresse registreret  

Morten A skrev:

Vil mene du med fordel kan skifte hter. Dit forstærkersæt er fint, vær glad for du ikke brugte pengne på noget kinagøjl med tyk alu front, lysshow og vindu med med synlige rør, men i stedet prioteret en god samlekvalitet og konstrution. Vil dog også sige ud fra en del erfaringer med NAD C372 (erstattet af C275/375) at den ikke for "alle detaljer" tydeligt med, bløder klang og mere/anden bas tror jeg der er god chance at få ved skift til den rette ht.

Går du efter blød klang ville jeg droppe B&W, bare min mening

Som Morten A skriver, mener jeg heller ikke du vil få en blødere klang med B&W. Og jeg tror heller ikke du vil hente noget lydmæssigt ifht hvad du har, ihvertfald ikke blandt de billige modeller. Mvh
Til top Vis sborup's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sborup

dysterland
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 August 2008
Sendt: 26 Oktober 2010 kl. 21:38 | IP-adresse registreret  

Jeg vil altså også lige forsvare NAD her. Det er da rigtigt, at NAD har sine unoder, men hvis man kan lide lyden af NAD, så fås der da ikke noget bedre til prisen - i hvert fald når vi snakker de billigere modeller.
Til top Vis dysterland's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dysterland Besøg dysterland's Websted

Nissemanden
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Oktober 2009
Lokalitet: Århus
Sendt: 26 Oktober 2010 kl. 23:02 | IP-adresse registreret  

Tetrix85 skrev:
Skal til Viborg i dag og prøve lytte på nogle B&W DM603 S3, skulle spille en del bedre end mine Dali 5005LE. Skal også lige have min prøv min fars Arcam FMJ cd-afspiller må også give noget der er i hvertfal en rigtig godt DAC i den.

Du skulle da lige have skrevet eller noget - Så kunne du have prøvet noget SA og Primare som er i den modsatte boldgade.
Hvordan gik det?
Til top Vis Nissemanden's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nissemanden

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 3
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes